Benzinli mi? dizel mi? TSI mı TDI mı? Neye göre karar verilir?


Full olsun diyenler için , 1.2 de Highline olmayışı dizel almak için bence gayet yeterli bir neden diye düşünüyorum.

 

Hocam fiyat tabiki de önemli bir etken ama öyle insanlar var ki fiyattan ziyade aracının full+full olmasını isteyenler olduğu için söyledim bu ifademi.

 
Hesap edilmeyen bir husus daha var TSİ 100.000 km ye geldiğinde alıcısı çıkar degeri de cok düşmez, lakin TDU değil 100.000 60-70 binde dahi satmak isteyince dizel motor ömrü bitmiş alıp 100.000 km ye gelince kime satacağız muhabbeti olur genelde, TDİ 30-40 bin km den sonra almak satmak problemli, alip bu km de satarsanız alıcısı çıkıyor lakin 80-90 bin km ye gelince satmak problem tabii ederinin 5-10 asagisina vermezseniz, maliyet hesabı yapılırken bunu düşünmek lazım.

 
Dizel benzinli konusunda çok önemli bir konuyu paylaşmak isterim. Biliyorsunuz dizel ve benzinli motor optimum çalışma sıcaklığına ulaşana kadar %50'ye varan oranlarda fazla yakıt tüketiyor. Benzinli motorlar çok daha kısa sürede optimum sıcaklığa ulaşıyor. Benim tecrübem yaz aylarında 30 derece sıcaklıkta 1.2 TSI 1km'de normal sıcaklığa, dizel motor 2-2.5km'de normal sıcaklığa geliyor. Bu mesafe düz yolda sakin kullanımda geçerli. Kış aylarında benzinli 1.5-2km, dizel motor 3-4km'de normal sıcaklığa geliyor.

İşte bu noktada kısa mesafeli sürüşlerde dizel motor benzinliye göre özellikle soğuk havalarda dezavantajlı duruma düşüyor. Ankara'da evimle iş yerim arası 4km mesafede. Kışın 1.6 TDI  ile golf 7 ile iş yerime geldiğimde motor yeni normal sıcaklığına geliyordu. Yakıt tüketimim 7 litre altına düşmedi. Şehir içi sürekli kullanımda 5 litre üzerini yakmıyorum. Geçen yıl 1.2 TSI ile aracımı değiştirdim ve bu kış benzinli ile yine 6.5-7 litre arası tüketim oldu. Sürekli şehir içinde tüketimim 7.5 litre civarında. 4km gibi kısa süreli sürüşte kesinlike benzinli araç daha az yakıyor. 

Ayrıca 120km sabit hızda 1.2 TSI 5.5 litre, TDI 5 litre civarında yakıyor. Dizelin avantajlı olduğu sürüş yoğun trafik ve yokuşlu bölgeler. Özellikle yokuşlu yerlerde TSI 8-8.5 gibi yakarken dizel 7 üzerini pek görmüyor.

Özetle günlük sürekli kısa mesafe işe git gel yapıyorsanız dizelin avantajı yok, genelde şehir dışı kullanıyorsanız dizelin avantajı yok, şehir içi yoğun trafikte engebeli bölgelerde dizel bariz biçimde az yakıyor.

 
@madmax50 dediğinizi seneler önce yabancı bir kaynakta okumuştum, deney yapmışlardı kısa mesafede dizel motorların veriminin bayağı düştüğünü tespit etmişlerdi. 

 
@asdfg112 Bilimsellik konusnda fikrim yok ama tecrübem bu şekilde. Dizelci arkadaşlar kısa mesafeli sürüşte tüketime bakarsa anormal bir yakıt tüketimi olduğunu görebilir. Özellikle kışın çok farklı oluyor.

 
Merhabalar; 1.4 TSİ manuel 125 bg aracım 40 km ortalama ile yaklaşık 1050 km nin ortalaması 6.2 lt görünüyor, bir önceki aracım 1.4 122 bg manuel di ve 50 km ortalama hız ile yaklaşık 12-13 bin km nin ortalaması hep 5.4-5.6 arasında olurdu, bu ortalamaları her 4000 km de bir güncellenen yol bilgisayarından tuttuğum kayıtlardan söylüyorum, eski aracım 17 dijon jantliydi şimdiki aracım 18 durban jantlı, tek fark jantlar ve 122 den 125 bg olana geçmiş olmam lakin yaklaşık 0.8 lt artış fazla gibi geldi başka bir sebebi olabilir mi? 

52ED66A1-7919-46B0-AF37-B42EB3026644.jpeg

 
@Serkanasn 40km/h karma tüketimi ifade eder ve 6.2 absürt bir değer değil. Ama yine de kullanım şekline göre tüketim bayağı değişebilir. Bir süre daha kullanın, net sonucu o zaman görürsünüz. 

 
@asdfg112 Karma tüketim olduğu hususunda haklısınız ben genelde yol bilgisayarı verisiyle pek oynamam şehiriçi şehirdışı tum veriler tek ekranda gerçek tüketim olarak bulunsun diye, bu arada bu mesafenin 650 km civari şehirdışı sabit 80-90 hız ile geri kalanı ise oldukça rampalı bir şehiriçinde geçmiştir, biraz daha kullanınca arabayı tanıdıkça daha tutarlı bir seviyeye gelmesini umuyorum.

 
1.4 tsı alın..konforunuza bakın..40000 km karma 7.1 litre tüketim var..%65 şehir içi tüketim..

 

Geri
Üst Alt