Goodyear Eagle F1 Asym 5 Uzun Kullanım


Direkt nokta atışı model bilgisi veremeyeceğim fakat bu iki markayı da şu yönlerinden kıyaslayacağım; gerisi size kalmış.

Özellikle uzun dönem performansı sorduğunuz için öncelikle bildiğiniz üzere lastik hamurunun sert olması lâzım. Yani hemen eriyip, yok olup, ufalanmaması lâzım.

Bunu marifetmiş gibi söylemiyorum fakat şuan Golf aracımız üzerindeki lastikler 71.000 kilometredir aynı ve geçen ay şu konudaki manevrada gösterdiği yol tutuşu performansını siz kendiniz değerlendirin: http://www.golftutkusu.com/topic/14285-120-ile-giderken-yola-köpek-atladı-arabayla-nasıl-dönülmez-araç-içi-kamera-incelemesi/?tab=comments#comment-271397

Bu lastikler Michelin. Bolu'nun soğuk kış sabahlarını da gördü; Yukarı Kavrun'un sarp yollarına da girdi; burada lastik ne zaman patlayacak, ne zaman yandan yırtılacak diye saatlerce kelle koltukta gittim fakat hiç oralı olmadılar.
Geçen kış bir ara Lassa kış lastiği taktık; söktüğüm Michelin lastiklere ışık hızıyla geri döndüm. Lassa'nın düşük hızda olsa dahi aracı spin attıracak kadar anında kopup gittiği ıslak virajlarda Michelin bana mısın demiyor.

Good Year'ı ise babamın Transporter'ından biliyorum. Lastikler o kadar yumuşacık ki pamuk gibi :) Sakız gibi eziliyor; en ufak bir sivri maddede patlayıveriyor. Babamın 1 ay içerisinde 2-3 kez lastikçiye gittiğini hatırlıyorum; Michelin ile 71.000 kilometredir sadece 1 defa ufak hava kaçağı için lastikçiye gittim.

Michelin'in kuruluş tarihi 1889, Good Year 1898. İlki Fransız, ikincisi Amerikalı.

Amerika'da yol altyapısının ezelinden beri gelişmiş olduğunu ve Fransa Alpleri'nin çetin şartlarını düşündüğümüzde, hangi markanın hangi şartlar altında Ar-Ge çalışmaları yaptığını düşünmek de faydalı olacaktır.

Ayrıca, tanesi 4 otomobil lastiğiyle aynı fiyatlara denk gelebilen daha teknik ve özel bisiklet lastiklerini Michelin'in hem yol hem dağ bisikletleri için ürettiğini gördüm ve kullandım fakat Good Year'ın bu ürünlerine pazarda rastlamadım.

 

@SCC  bilgiler icin cok tesekkurler hocam. Sizin videoyu izledikten sonra ps4e karar verdim sayilir. Sizin model neydi aractaki. Ps4 mu.

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@Nfk Nevzat bey, 225 45 17 ve ben hep 4 lastik 34psi kullanırdım bir hafta 10 günde bir kendi basınç ölçer saatimle petrolde ayarlardım. Taki pandemiye kadar, pandemiden bu yana araç genellikle yatıyor haftada bir belki 10 günde bir şehir içi 3-5km yi geçmeyecek şekilde kullanıyorum. Bu nedenle şimdilik 4 lastik 36psi ve 2 ayda bir falan kontrol ediyorum 32-33 psi ye düşmüş oluyor tamamlıyorum.

Aşınmaya gelince daha önceleri daha çok uzun yolum oluyordu pandemiden bu yana sadece şehir içi denebilir sadece bir defa toroslara dağlara çıktım stablize ve tamamen toprak taşlık yollardı ondan kaynaklanmış olabilir.

Aksi takdirde 60.000km de 4mm yıpranması gerekir.

Ek bilgi ;
Mevcut lastiklerim 225/45 R17 91Y
Sonraki alacağım 225/45 R17 91V Olacak KESİNLİKLE Bulabilsem 225/45 R17 91H bile düşünürüm hatta olsa üretilse 225/45 R17 88H bile düşünürüm ancak bu ölçülerde H yok malesef üretilmiyormuş.  :(
225/45 R17 ebatta 88 yük endeksli lastik üretimi olsaydı bilee böyle bir şey denemenizin iyi sonuçları olmazdı., fabrikanın önerdiği yük endeksi değerinin altında lastik ciddi riskleri vardır.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
225/45 R17 ebatta 88 yük endeksli lastik üretimi olsaydı bilee böyle bir şey denemenizin iyi sonuçları olmazdı., fabrikanın önerdiği yük endeksi değerinin altında lastik ciddi riskleri vardır.
Ali hocam, 88 2.240Kg./91 2.460Kg. aracın sürekli taşıyabileceği ağırlık. İkisi arasında 220kg var toplamda. Aracın boş ağırlığı 1.271kg Azami yüklü ağırlığı 1.780kg.
Bu durumda bence tahmin eğer olsaydı fabrika bile 88 koyabilirdi.

H endeks 210km, V endeks 240km aracı aldığımdan bu yana sedece bir defa test amaçlı 200km hızı geçtim bu nedenle bana H değil U hatta T bile yereli hız olarak.
 

 
@forzaGilles Ali hocam lastik konusunda çok yazıldı çizildi. ben sizin vereceğiniz lastik modellerine yönelmek istiyorum. yıllık 10k kullanım %90 istanbul içi,sürüş tarzı %50 sakin %50 performanslı. değerli bilgilerinizi bekliyorum hocam  (y)

 
@Terms yük endeksi ile düşünceniz yanlış hocam. aracın seyir halinde çukur tümsek vb. noktalarda lastik üzerindeki stresi atlamış olabilirsiniz. 91 olarak üretici firma gerekli arge çalışmaları yapıp standart belirlemiştir. hız endeksi konusunda y yerine V söylediğiniz kullanım şeklinde sorun yaratmaz gibi.

 
@Nfk Nevzat hocam haklı olabilirsiniz ancak 205/55 R16 ve 225/45 R17 ölçülerinde yük endeksi 91 den az üretilen lastik olmadığından bence fabrika 91 yük endeksl lastik ile üretim yapıyor arge sonucu falan olduğunu düşün müyorum.

Aksi takdirde 1.4 TSI 150 Confortline üzerine 205/55 R16 91H lastikle araç satmaz dı vw diye düşünüyorum.

 
@Terms yanak farkı da söz konusu hocam verdiğiniz örnekte. 150hp araçta 91H samimi söylüyorum görmedim hocam. Varsa da öğrenmiş oldum :)  

 
@Terms yanak farkı da söz konusu hocam verdiğiniz örnekte. 150hp araçta 91H samimi söylüyorum görmedim hocam. Varsa da öğrenmiş oldum :)  
Komşumda vardı birkaç ay önce araç fiyatlarının fırladığı zaman da eylül-ekim gibiydi sanırım sattı, geçtiğimiz günlerde de A180 aldı.

 
Ali hocam, 88 2.240Kg./91 2.460Kg. aracın sürekli taşıyabileceği ağırlık. İkisi arasında 220kg var toplamda. Aracın boş ağırlığı 1.271kg Azami yüklü ağırlığı 1.780kg.
Bu durumda bence tahmin eğer olsaydı fabrika bile 88 koyabilirdi.

H endeks 210km, V endeks 240km aracı aldığımdan bu yana sedece bir defa test amaçlı 200km hızı geçtim bu nedenle bana H değil U hatta T bile yereli hız olarak.
 
Hız endeksine yorum yapmıyorum çünkü hız endeksi olarak T, H, V, ZR (V), W, Y, ZR (Y) istediğinizi tercih edebilirsiniz.,

Ancak konu yük endeksi olunca 91 yerine 88 kullanmanız riskler taşır neden çünkü araç ile fren yaptığınızda veya ABS 'yi devreye sokacak kadar ani fren ihtiyacı olduğunda lastiklere binen fazladan stres, aracın fren esnasında ağırlık transferinden dolayı öne yığılmasından dolayı ortaya çıkan fazladan ağırlık farkını taşıyabilmesi gerekir., hesap yaparken bunu gözden kaçırıyorsunuz.. :)

 
Ancak konu yük endeksi olunca 91 yerine 88 kullanmanız riskler taşır
Ali hocam ilgili ebatlardaki lastikler 91 den küçük yük endeksi ile üretilmiyor.
Sorun yok yani 91 alacağım mecburen ancak H bulabilirsem ki 17é te o da yok. mecbur 225/45 R17 91V alacağız.

Sağolun fidkirler ve detaylar için.

 
@forzaGilles Ali hocam lastik konusunda çok yazıldı çizildi. ben sizin vereceğiniz lastik modellerine yönelmek istiyorum. yıllık 10k kullanım %90 istanbul içi,sürüş tarzı %50 sakin %50 performanslı. değerli bilgilerinizi bekliyorum hocam  (y)
Tercih yaparken bir lastikten ne beklediğiniz de önemli bir kriter., konfor mu, performansa yönelik yol tutuş mu., uzun ömürlü olması mı vs.. bunların hepsini bir arada sunan bir lastik olmadığı için.,

Bugün lastik alıcak olsam bütçe sıkıntım yoksa Conti Premium Contact 6

Bütçem sınırlı ise pahalı olmayan ama aynı zamanda da kaliteli bir lastik almak istiyorsam Semperit Speed Life 3 tercih ederdim.,

Bu söylediğim 2 lastik sürüş stilinize, asfalt kalitesine, iklim koşullarına bağlı olarak 35-50.000 km boyunca sizi götürür.,

Alman lastikleri genelde (orta-yumuşak) diyebileceğimiz hamur kıvamına sahiptirler., bu sebebten aşınma/eskime vs.. bir miktar çabuk olur., tabi bunun olumlu getirisi yol tutuş ve frenlemede iyi iş çıkarırlar.,

Kışın karlı bir şehirde yaşamasanız bile soğuk havanın etkisi ile yaz lastiği sertleşir., kış koşularına uygun olarak üretilmediği için yola dökülen tuz ve solüsyonlar hamurun yapısını bozar., bu etkenler az km yapsanız bile, diş derinliği iyi durumda olsa bile yazlık lastiğin ömrünün daha erkenden kaybetmesine yol açar., onun için İstanbul'da da yaşasak kışlık lastik kullanmak önemli bir konu hem lastiğin ömrünü kısaltmamak adına hem de güvenlik adına.,

Lastiğin ömrünün vaad ettiğinden kısa olmasını göze alıyorsanız istanbul şartlarında yaz lastiği ile idare edebilirsiniz..

Tabii yaz ve kış olmak üzere 2 ayrı set lastiğinizde olsa doğru saklama koşullarına uyulmazsa yatan lastikte olduğu yerde eskiyecek deforme olacaktır.,

Memlekette eskiden arabası olan az olduğu için müteahhitler apartmanların zemin katlarını ardiye yapmak yerine kömürlük yapıldı., bizlerde eskiden beri büyüklerimizden aldığımız gelenekle lastiği kömürlükte saklamaya alıştık.. Hatta çoğu lastikçinin lastik oteli diye hizmet verdiği lastikleri sakladıkları depolar kömürlükten bozmadır., Lastik denilen şey rutubetli soğuk ortamları hiç sevmez..,

Araba işi masraflı iş dertleri hiç bi zaman bitmez., ama siz ona bakarsanız o da size bakar yolda bırakmaz., size ve ailenize uzun yıllar hizmet verir.. :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ali hocam ilgili ebatlardaki lastikler 91 den küçük yük endeksi ile üretilmiyor.
Sorun yok yani 91 alacağım mecburen ancak H bulabilirsem ki 17é te o da yok. mecbur 225/45 R17 91V alacağız.

Sağolun fidkirler ve detaylar için.
Evet biliyorum 17" ebatta 91 'den küçük üretilmiyor., siz sordunuz keşke 17" ebatta 88 yük endeksli lastik olsaydı 88 alırdım diyee ben de eğer öyle bir olasılık olsaydı bunun size getireceği riskleri söylemek adına yazdım hocam :)

Ayrıca bu yazıyı 15" ve 16" ebat jantlı araçlara sahip arkadaşlarımız da okuyor en azından ben bunu göz önünde bulundurmam ona göre yazmam lazım.. :)

 
@forzaGilles Ali hocam teşekkür ederim zahmet verdim size de.
Kışın 7 derece altında aracımı kullanmıyorum zaten ve sürekli kapalı otoparkta aracım.(22-23 C)  cpc6 muhtemelen alacağım lastik bu doğrultuda. Semperit için uzun kullanım yorumu görmedim ama alan herkes çok memnun :)   
(uzun kullanımdan kastım km değil zaman bu arada) 

 

@Terms @forzaGilles Ben PS4 leri alırken 91V aradim ama bulamadım iyi bi lastikcide 91Y konforda cok bisi fark ettirmez ve ömrü daha uzun olur, onu alin daha iyi dediğinde ki diger verdiği tum bilgilerde kaliteli ve tutarli oldugundan aldım. Acaba 91V alsam konfor cok farkli olurmuydu? Genel yorumlardan ve tecrübelerden @Mert Y. hocamda konforda pek fark görmedim dedigi icin Primacy4 e geçme düşüncem tekrar öldü gibi :)

Hissedilir bi konfor farki yoksa eğer, aradaki tutunma fren vs farkindan vazgeçmek istemem, zira gerçekten o yönden ciddi fark var.

 

Geri
Üst Alt