Goodyear Eagle F1 Asym 5 Uzun Kullanım


Aynen hocam baktım şimdi doğrudur.  (y)
Hocam sizden ricam müdahale derken mesajımı dikkatli okuyunuz. Kesin bilgim yoksa ya yazmam yada bence, tahminen vs diye mutlaka belirtirim.

205 55 16 ebat 195 55 16 dan daha ekonomik derken yakıttan bahsetmedim. Lasiğin fiyatından bahsettim.

Çünkü 16" ın Standart lastik ölçüsü 205/55 R16

195/55 R16 Standart dışı ve daha pahalı olur bu ölçü lastikler.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Hocam sizden ricam müdahale derken mesajımı dikkatli okuyunuz. Kesin bilgim yoksa ya yazmam yada bence, tahminen vs diye mutlaka belirtirim.

205 55 16 ebat 195 55 16 dan daha ekonomik derken yakıttan bahsetmedim. Lasiğin fiyatından bahsettim.

Çünkü 16" ın Standart lastik ölçüsü 205/55 R16

195/55 R16 Standart dışı ve daha pahalı olur bu ölçü lastikler.
Ne demek hocam estağfirullah. Siz uyardıktan sonra tekrar okudum da gördüm yakıt için söylemediğinizi. Kusura bakmayın olur böyle şeyler. Daha dikkatli olmak lazım haklısınız.  (y)

 
@Terms hocam 195 den 205 e geçince malum yanak çok az genişleyecek araç yükselecek, taban da çok az genişleyecek mi? Yani bu durum (yükselmesi) fabrikasyon değerlerin üzerine çıkacağı için yol tutuşta vs. Durumda veya Allah korusun herhangi bir kaza durumunda bilirkişi raporunu etkiler mi?

 
hocam 195 den 205 e geçince malum yanak çok az genişleyecek araç yükselecek, taban da çok az genişleyecek mi?
Evet taban yani yere basan kısmı 19,5Cm den 20,5cm ye çıkar

Yani bu durum (yükselmesi) fabrikasyon değerlerin üzerine çıkacağı için yol tutuşta vs. Durumda veya Allah korusun herhangi bir kaza durumunda bilirkişi raporunu etkiler mi?
Yol tutuşu olumlu etkiler ancak kaza vs durumlarında eksper ne der bilmiyorum. Ancak kaza raporlarını falan etkileyeceğini sanmıyorum(Belki anormal bir durum olur mahkemelik vs. olnur o zaman herşey incelenir). Çünkü forumumuzdaki bir çok arkadaşın aracı fabrikasyon jant ve lastik ölçüsünde değil.

 
Evet taban yani yere basan kısmı 19,5Cm den 20,5cm ye çıkar

Yol tutuşu olumlu etkiler ancak kaza vs durumlarında eksper ne der bilmiyorum. Ancak kaza raporlarını falan etkileyeceğini sanmıyorum(Belki anormal bir durum olur mahkemelik vs. olnur o zaman herşey incelenir). Çünkü forumumuzdaki bir çok arkadaşın aracı fabrikasyon jant ve lastik ölçüsünde değil.
bunların dışında 205 lastik tam sağ yada tam sola döndüğünde iç çamurluğa da sürter..özelikle polo corsa clioda bu durumu yaşayanlar vardı..benim corsada 195 de bile oluyordu..

 
bunların dışında 205 lastik tam sağ yada tam sola döndüğünde iç çamurluğa da sürter..özelikle polo corsa clioda bu durumu yaşayanlar vardı..benim corsada 195 de bile oluyordu..
Bu nasıl oluyor anlamadım.

Lastik 5mm içe doğru 5mm dışa doğru genişler. O sürter dediğiniz yere yarım santimle mi sürtecek? İlginç geldi bana.

 
Yeri gelmişken bende yazayım o halde buraya, 2017 1.0 Polo orjinal fabrikasyon üzerinde 195-55-16 lastikleri var, markası ve modeli bridgestone 195/55r16 91v turanza t001. Lastikler gerek yıldan (2017) gerekse yapısından dolayı bana sert gelmeye başladı, hatta seste yapıyor. Ancak yerine alabilecek 91V kiriterini sağlayan konfor ve sessizlik odaklı en ideal lastiği bir türlü bulamıyorum, nokian wetproof 195/55r16 87h lastik buldum fiyatı 650-600 civarında ancak sondaki yük endeksi 87 ye düştüğü için kafamda soru işaretleri var. Az önceki mesajlar da @forzaGillesHocamın yazdıklarını görünce aklıma iyice takıldı bu durum. Ancak en ideal etiket değerleri bu lastikte veriliyor. Bu ebatlarda 91 yük endeksli lastikleri bulmak çok sorun, bunu geçtim 195-55-16 nasıl bir ebatsa piyasada pek bulunmuyor ve çok aşırı pahalı. Ne yapmamı önerirsiniz? 
Söylediğim gibi üreticinin taktığı 91 yük endeksinin altına inmek riskler taşır.,

En mantıklı çözüm Polo Comfortline 'nın ölçüleri olan 185/65 R15 geçmek olacaktır., hem araba konfor anlamında ciddi iyileşme olur., diğer avantaj 15" lastikler yarı yarıya daha ucuz..

 
En mantıklı çözüm Polo Comfortline 'nın ölçüleri olan 185/65 R15 geçmek olacaktır., hem araba konfor anlamında ciddi iyileşme olur., diğer avantaj 15" lastikler yarı yarıya daha ucuz..
Ali hocam yanlış anlamayın eleştiri değil.

Bu önerinizde arkadaş jant ta mı değiştirsin? Lastik ucuz olsa bile jant maliyeti girerek daha pahalı olmaz mı?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles hocam Polo da Higline’ı Higline yapan en önemli ayrıntılardan biri de jantları dır bu janttan vazgeçmek istemiyorum hatta elimden gelse opsiyon olarak alınabilen 17 jantlar geçmek isterim ancak oda 215 Li ebatlarla fabrikasyon geliyor onda da sıkıntı uygun lastiği bulmak. Aracın uzatılmış garantisi halen devam ediyor fırsatım olsa gidip servise soracağım ne öneriyorlar lastik olarak. Merak ettim doğrusu, çünkü piyasa da 91v lastik ciddi anlamda yok gibi bir şey. Sürekli 87h çıkıyor karşıma.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ali_burkay İlla 91, illa V olsun diyorsanız 205/55 R16 91V alın diye bir daha hatırlatayım.

Yok lastik ölçüsünü değiştirmek istemiyorum diyorsanız ve sürekli olarak tam yüklü ve çok hızlı kullanmıyorsanız 195/55 R16 87H de olur hatırlatayım.

Çünkü
91V Lastik adeti başına 615Kg ve Max. 240Km/s hız
87H Lastik adeti başına 545Kg ve Max. 210Km/s hız 

Ek; Ben bile golfe 91H bulsam alırım konfor ve fren açısından.(Benim araç Highline fabrikasyon 17")
Ben sürekli 220Km/s ile gitmem polonunda 200km/s ne kadar süre gideceği muallak.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Terms hocam 205-55-16 ya çamurluğa sürter diyenler var, gerçi yeni Polo da bu olur mu bilmiyorum, birde araçta lastik sesine kafayı takan biriyim dahada artarsa pişman olurum.

 
@ali_burkay Ali bey, sadece yarım santim içe doğru genişleyeceği için sürteceğini sanmıyorum.
Araç üreticileri kasis vs diye hesaplayıp lastik monte ederler ve en az 2-3cm pay vardır.
Ayrıca Lastikçiye gittiğinizde onlar sürtüp sürtmeyeceğini bilir/kontrol edebilir.
Araç life kaldırıldığında direksiyonu tam sağ yada sol yaparak sizde gözleyip anlayabilirsiniz aslında.

 

Geri
Üst Alt