Jump to content

Lastik Tercih Anketi (225/45/17)  

113 oy

  1. 1. Sizce sessizlik ve konfor ön planda olmak üzere aşağıdaki lastiklerden hangisi tercih etmeliyim?

    • Michelin Primacy 4
    • GoodYear Eagle F1 Asymmetric 5
    • ContiSportContact™ 5


Recommended Posts

45 dakika önce, forzaGilles yazdı:

Ebat 18" olunca XL mecburi oluyor., üreticiler 18" ebatta XL olmayan lastik üretmiyor hocam.,

Primacy 4 aşırı yumuşak bir lastik 18-19 gibi ebatlarda biraz riskli bir lastik..

Michelin 'de lastiğin üretim yerine göre kalite ciddi oranda değişiklik gösterebiliyor., Michelin alırken üretim yeri Fransa veya Almanya üretimi olan tercih edilmeli.

Bilgilendirme için teşekkür ederim Ali hocam.

2018 sonunda ben dunloop lardan kurtulmak için lastik almıştım. Yardımlarınızı ve bilginizi esirgememiştiniz sağolun.

2018 Kasımdan bu yana, 2020 Şubata kadar 7.000km ondan sonra 2.000km(pandemi) toplam 9.000km yaptım. Goodyear Eagle F1 Assym3 225/45 R17 91Y ile.
Bu lastikler 2 yıl 9.000km de 1,2mm dişler eridi ve şuan yarım saat civarında yol yapınca lastiklerin performansı normale dönüyor ve konfordan rahatsızım.

Bir dahaki lastiğim Michelin Primacy 4 - 225/45 R17 91V(Bulabilirsem91H olacak inş.)

Trk75 ve forzaGilles bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

  • İleti 137
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Konuda en çok paylaşım yapanlar

Konuda en çok paylaşım yapanlar

En beğenilen yorumlar

nokian powerproof’ da bu kiriterleri karşılayabilen bir lastik olabilir. Geçen yıl yaklaşık 7-8 ay kullandım, konfor, yol tutuş, sessizlik mchelin den geri kalır yanı yoktu.

herkes bridgestonedan dert yanmış fabrikadan çıkış a3 de T005 vardı 46k kullandım ve bir daha bridgestonemu asla.. 2500km önce goodyear ass5 e geçtim ben hayatımda böyle kültür şoku yaşamamıştım..

@CemK Haklısınız hocam. Fakat geniş kapsamlı inch büyüklüğüne göre bir test yok. 17” , 18” ve 19” olarak değişiyor. Teknik olarak düşününce kauçuk miktarı ve lastik üretim esnasında içinde kullanılan

Konudaki görseller

19 dakika önce, Terms yazdı:

Bilgilendirme için teşekkür ederim Ali hocam.

2018 sonunda ben dunloop lardan kurtulmak için lastik almıştım. Yardımlarınızı ve bilginizi esirgememiştiniz sağolun.

2018 Kasımdan bu yana, 2020 Şubata kadar 7.000km ondan sonra 2.000km(pandemi) toplam 9.000km yaptım. Goodyear Eagle F1 Assym3 225/45 R17 91Y ile.
Bu lastikler 2 yıl 9.000km de 1,2mm dişler eridi ve şuan yarım saat civarında yol yapınca lastiklerin performansı normale dönüyor ve konfordan rahatsızım.

Bir dahaki lastiğim Michelin Primacy 4 - 225/45 R17 91V(Bulabilirsem91H olacak inş.)

Primacy 4 lastiklerin S1 ve S2 diye geçen özel modelleri var., S1 ve S2 'ler konfor ve ses anlamında ektra optimize edilmiş modellerdir belki duymuşsunuzdur., bunlardan tercih etmenizi öneririm..

Terms ve GodThread bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@forzaGilles Ali hocam, Michelin'lerde S1 ve S2 daha düşük yuvarlanma direnci demekmiş.
Diğer markalarda ise azaltılmış ses demekmiş.

S1 Azaltılmış Ses
S2 Azaltılmış Ses

S1 Michelin Primacy 'lerde  diğerlerinden daha düşük yuvarlanma direnci
S2 Michelin Primacy 'lerde  diğerlerinden daha düşük yuvarlanma direnci

 

Ek; Daha düşük yuvarlanma direnci demek lastiğin yola daha az tutunması mı demek acaba?

tarihinde Terms tarafından düzenlendi
Ek yapıldı
Trk75 bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, CemK yazdı:

@Terms S1 ve S2 farklı anlamlara geliyo olmalı değil mi?

Keşke açıklasaydınız.

Ben üstteki paylaşımdan Michelin in; S1 daha düşük yuvarlanma direnci, S2 ise çok daha düşük yuvarlanma direnci anlıyorum.

tarihinde Terms tarafından düzenlendi
Trk75 bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, Terms yazdı:

@forzaGilles Ali hocam, Michelin'lerde S1 ve S2 daha düşük yuvarlanma direnci demekmiş.
Diğer markalarda ise azaltılmış ses demekmiş.

S1 Azaltılmış Ses
S2 Azaltılmış Ses

S1 Michelin Primacy 'lerde  diğerlerinden daha düşük yuvarlanma direnci
S2 Michelin Primacy 'lerde  diğerlerinden daha düşük yuvarlanma direnci

 

Ek; Daha düşük yuvarlanma direnci demek lastiğin yola daha az tutunması mı demek acaba?

Yok hocam öyle şey olur mu hiç., yuvarlanma direnci ne kadar düşük olursa o kadar iyidir., yuvarlanma direnci fazla olan lastikte araba bu kaybı motor vasıtası ile kapatmaya çalışır., bu da yakıtı artırır.. lastiğin ağırlığındaki azalma veya artış bile yuvarlanma direncinde farklılıklar oluşturur.

Golfmk7 bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@forzaGilles Yuvarlanma direnci yüksek olan lastikler ise yol tutuş ve dinamizm olarak bize dönüyor diye biliyorum. Yokohamanin , pirellinin vs üst seviye lastiklerinde yakıt tüketimi yani yuvarlanma direnci E hatta F seviyesinde. 

Şahsen benimde tecrübem bu yönde. Dediğiniz gibi düşük yuvarlanma direnci aracı "normal şartlarda" daha rahat hareket ettirip, çok az da olsa az yaktiriyor. Ama direnci yüksek lastiğin yol ile teması daha fazla olduğundan, lastiğin asıl vaaz ettiklerini görmüş oluyoruz. 

 

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, Golfmk7 yazdı:

@forzaGilles Yuvarlanma direnci yüksek olan lastikler ise yol tutuş ve dinamizm olarak bize dönüyor diye biliyorum. Yokohamanin , pirellinin vs üst seviye lastiklerinde yakıt tüketimi yani yuvarlanma direnci E hatta F seviyesinde. 

Şahsen benimde tecrübem bu yönde. Dediğiniz gibi düşük yuvarlanma direnci aracı "normal şartlarda" daha rahat hareket ettirip, çok az da olsa az yaktiriyor. Ama direnci yüksek lastiğin yol ile teması daha fazla olduğundan, lastiğin asıl vaaz ettiklerini görmüş oluyoruz. 

 

 

Dediğinizde teorik olarak haklısınız fakat aynı marka ve aynı model ve aynı ebatta 2 lastik düşünün., birisi standart modeli olsun diğeri S1 denilen yani düşük yuvarlanma dirençli olanı olsun., bu 2 lastik arasında yola tutunma kabiliyetleri tamamen aynı da olabilir., peki bu nasıl olur böyle bişey., üretici özel zaman harcayıp ar-ge ile S1 olan lastiğin ağırlığını 250 gram azaltığı anda olay hallolmuş olur., üretici zaten yuvarlanma direncini azaltıp aynı anda tutunmayı azaltama riskine girme yoluna Michelin gibi premium bir marka bunu yapmaz.,

Misal Primacy 5 çıktı diyelim ve 225 45 R17 ebatta (S1 olmayan standart) lastiği kantara koyduğumuzda 8 kilo tarttık diyelim., aynı lastiği 2-3 sene sonra alın ve tartın daha hafif olduğunu şahit olma ihtimali yüksektir., sebebi üretici bir lastik üretimde kaldığı süre boyunca o lastikte sürekli iyileştirmeler yapar..

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
58 dakika önce, Terms yazdı:

@ogzogz Oğuz hocam o konuda da S1 ve S2 nin anlam farkları yok malesf.

Hocam tam net olarak şu anlama geliyor diyemiyorum. Ancak etiket verilerine göre yorum yapabiliyorum. Yukarıdaki konuda 16 inç için yaptığım kıyaslama fikir oluşturabilir. 

Aynı şekilde aracınızda bulunan 17 inç verilerini yanyana sıralayarak kıyaslanabilir. 

S1, s2 den daha iyi ya da tam tersi gibi bir durum yok gibi görünüyor.

Ayrıca bazı lastik satış sitelerinde "s1" ibaresinin Peugeot onaylı lastikler anlamı taşıdığını belirten açıklamalar da var.(Ancak burada galiba lastik özelliği ile alakalı bir durum var, bu olduğunu düşünmüyorum.)

Özetle, uyumlu olan ebattaki seçenekleeine bakarak etiket değerlerinden fikir sahibi olunabilir. 

 

 

Terms bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.




×
×
  • Yeni Oluştur...