Trafikte Alternatif Kurallar



Bizim milletin 3 şeyi öğrenebileceğine ihtimal vermiyorum: :)
  • takip mesafesi
  • sol şerit işgali
  • kavşak içindekinin önceliği

Dönel kavşak içindeki araca yol vermeyip kavşağa giren araç bir tur atınca, yol vermediği aracın arkasına geleceğini akıl edemiyor.

Kavşak içindekine yol vermeyenler aynı zamanda asansörden ineceklere de yol vermeyenler.
 
Dediğiniz tüm şeylere ek olarak bir de şu durum var; caddeden ben normal yolumda giderken bazı varlıkların kafasını bile çevirmeden yola çıkmasına acayip sinir oluyorum. Sanki yol onlarınmış gibi atlıyorlar. Kontrolsüz gitsem direkt kaza sebebi.
Aslında işin özü eğitimde bitiyor. Kimsenin kurallardan haberi yok. Kavşağın içindeki arabaya yol verilmesi gerektiğini, sinyallerin her dönüşte kullanılması gerektiğini, kavşaklarda ve yaya geçitlerinde sollama yapılmaması gerektiğini ve trafik işaretlerini bilmeyen bir sürü sürücü var. Bunları zamanında öğretmek lazım ama bizim ilkokul Trafik ve İlk Yardım Eğitimi derslerimiz genelde boş geçtiği için sonucu da böyle oluyor maalesef.
 
Bazıları bilmiyor bazıları da umursamıyor dediğiniz gibi. Ara yoldan hız kesmeden ve kafasını öbür tarafa çevirerek yola çıkan sürücü art niyetlidir bence. Yeterince ceza uygulaması ve yaptırım olmadığı için hemen herkes böyle.

TR de genelleme yaparsak sürücülerin riayet ettiği tek kural Kırmızı Yeşil ışık. Onun ne olduğunu az çok herkes biliyor.

Bunun dışında DUR levhası dahil diğer hiçbir levha ve kurala riayet edilmiyor (genelde). Eğitim seviyesi ile de ilgisi yok. En eğitimliler bile böyle (üniversite kampüslerinde tecrübe edebilirsiniz). İstisnalar kaideyi bozmaz tabi.
 
Bazıları bilmiyor bazıları da umursamıyor dediğiniz gibi. Ara yoldan hız kesmeden ve kafasını öbür tarafa çevirerek yola çıkan sürücü art niyetlidir bence. Yeterince ceza uygulaması ve yaptırım olmadığı için hemen herkes böyle.

TR de genelleme yaparsak sürücülerin riayet ettiği tek kural Kırmızı Yeşil ışık. Onun ne olduğunu az çok herkes biliyor.

Bunun dışında DUR levhası dahil diğer hiçbir levha ve kurala riayet edilmiyor (genelde). Eğitim seviyesi ile de ilgisi yok. En eğitimliler bile böyle (üniversite kampüslerinde tecrübe edebilirsiniz). İstisnalar kaideyi bozmaz tabi.
Kastettiğim sadece diplomadan ibaret olan eğitim değildi ama. Temel ahlak eğitimi diyebiliriz. Bu da sadece trafik eğitimi değil, bence aklınıza gelecek her konuda bu eğitimimiz zayıf.
Bir de işin dediğiniz tarafı var tabi. Hatta bir zamanlar bir haber okumuştum, Almanya'da yaşayan gurbetçiler Türkiye'ye gelince oradaki kadar kurallara uymuyormuş. Bu da genel ortama ayak uydurmadan oluyor galiba. Nasıl olsa kimse uymuyor kafasından da olabilir.
 
Hem tek şeritli tünel hem de viraj! Ve buna rağmen sollama "cesaretini" gösteren sözüm ona "şoför".

Hadi kendi canının kıymeti yok, araçta taşıdıkların? Çarptığın araçtakiler? Ve tüm tüneldekiler?

Akaryakıt tankeri ve tünel... Karayollarında bir anda ortalığı doğal afet gibi çaresiz bırakacak en kötü ikili. O akaryakıt tankeri oracıkta alev alsa tam bir can pazarı yaşanırdı. Havalandırma oradaki dumanı tahliye etmeye yetmeyecek; araçlar sıkışıp kalacak; itfaiye gelene kadar tüm araçlar kül olacak; araçlarda sıkışanlar henüz duman zehirlenmesinden ölmediyse yanarak feci şekilde can verecek...

En kötüsü de ısınan tünelin tavanı çökecek! Yitip giden insan hayatları yanına ek olarak milli servet ödenen tünel de çöp olacak.

Neden? Dangalağın biri gideceği yere 5 saniye daha erken gitmek istediği için!

Bilmiyorum mümkün mü ama cezalar bu gibi durumlarda insiyatif alınarak daha cömertçe yazılabilmeli. Yani sıradan bir cezai işlem değil de sırf bu ahmakça hareket yüzünden anında "trafikten ömür boyu men" cezası verilmeli.

Tüneller karayollarındaki en en tehlikeli yerlerdir. Lütfen tünele girdiğinizde dikkatinizi yüzde bir milyon arttırınız.
burada en büyük hata tünelde araç sollamaya çalışmak,umarım ölü yoktur.Burada aynı şertiiten giden kamyon sürücüsünde de hata var o anda frene asılıp direksiyonu sağa kırıp kazayı önleyebilir ya da daha az hasarla atlatmayı sağlayabilirdi,
 
Güzel başlık olmuş (y)

Kendi uyguladığım kurallardan aklıma gelenleri yazayım;

  1. Şehir içinde düz yolda veya kavşakta senden daha büyük bir aracı geçiyorsan (minibüs otobüs vs) araç duruyorsa bil ki birine yol vermiş olabilir. Önüne yaya veya araç çıkabilir.

  2. Ticari taksi önünde yeni durmuşsa ve geçmek üzereysen sol kapıdan müşteri inebilir. Korna çal.

  3. Büyük araçlar manevra yaparken arka köşelerinde kalma :) çarpılırsın.

  4. Sıkışık trafikte arkandaki telefonla oynuyorsa sana çarpabilir. Şerit değiştir.

  5. tek gidiş geliş yoldaki dik virajlarda karşı şeritten büyük araç geldiğini görüyorsan önce geçmesini sağla. Şeridinde sıkışabilirsin.

  6. Gece sürüşünde gidiş geliş yolda rampa çıkıyorsan ve araç gelmiyorsa uzunları yak.

  7. Rampa tırmanırken hızını düşür, rampanın arkasında hatalı sollama yapan araç olabilir.

  8. Yerleşim yeri girişlerinde yüksek ihtimal radar olur yavaşla.

  9. Üçgen radar tabelası yerde ise bil ki pusuda radar vardır. Kontrollü git.

  10. Virajlı yollarda maksimum görüş açısı elde edebilecek şekilde yolda konumlan.

  11. Buzlu, karlı yolda freni kullanma, motor freni ile yavaşlat. Araba kayıyorsa ayağını frenden çek ve daha yumuşak frene bas.

  12. Büyük araçların arkasında yol aksa dahi kalma. Büyük aracın önünde olan biteni göremezsin. Fren mesafesi seninkinden daha uzundur. Acil durumda duramayabilir.

  13. Önündeki aracın camından daha ilerideki araçları gör, fren yapıyorlarsa ayağını gazdan çek ve konumlan. Önündeki farketmeyebilir, kaza yapabilir.

  14. Seyir halinde görebildiğin en uzak noktaya kadar yolu tara. Riskli durumu erken tespit edersen tepki süresi gecikmesini minimuma indirirsin.

  15. Gece yola çıkacaksan nescafe express patlat bi tane. Bulamazsan uykun gelirse dur, uyu.

  16. Şerit değiştiriyorsan omuz üstü bakış at aracın kör noktalarını aynadan göremezsin. Araç veya motorlu biri olabilir.

  17. Panik fren yapacaksan gözün aynada olsun. Arkandaki duramazsa kaçabileceğin lokasyonlara kaç.

  18. Aracın arkası kayıyorsa ters yöne direksiyonu kırarak kontra ver. (ESP yoksa :))

  19. Su birikintisine yüksek süratle giriyorsan geçmiş olsun direksiyonla çok oynama sıkı tut.

  20. Viyadük veya köprüde büyük araç geçiyorsan, sollama bittiğinde esen rüzgar sana şerit değiştirtebilir. Dikkat, direksiyonu sıkı tut.
hocam çok güzel özetlemişsiniz tebrikler,ben de bir kaç tane eklemek isterim, sağa viraj dönüşlerde en içten sola viraj dönüşlerde de en dıştan dönmek karşıdan gelen yolu ortlamış olur kazadan kurtulursun,bir diğeri de merkezkaç kuvvetini unutmadan virajlara uygun hızda girmek ki duymuşsunuzdur sürücü kontrolünü kaybetti devrildi ya da şarampole uçtu vs diye işte bu fizik kurulana kafa tutmaktan kaynaklanıyor.herkese keyifli sürüşler dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC

Geri
Üst Alt