Trafikte Alternatif Kurallar


Ben de daha öncesinde suçsuzken 2 sefer kaza atlatmış birisi olarak artık trafikte çok daha dikkatliyim. Kendimden çok etrafı ve arkamı takip ediyorum artık.

Mesela resimdeki levhanın olduğu kavşaklarda eğer yol müsaitse hemen sol şeride geçerim. Çünkü bu tarz kavşaklarda sağdan çıkanlar yolu sahiplenebiliyor. Bir otobüs yolculuğumda tam da böyle bir kavşakta tali yoldan ana yola çıkarken şoför hiç frenlemeden ve arkasına bakmadan yola çıkmıştı ve ana yoldan gelen tır zor durmuştu. Otobüs şoförü de yol versene kardeşim gibisinden küfür etmişti. O gün anladım ki ülkede uzun yol şoförleri bile kural bilmiyor ya da tanımıyor. Ben de böyle kavşaklarda yol müsaitse hemen sola atıyorum kendimi, hem riski azaltıyorum hem de oradan gelen araca yolu açmış oluyorum.

Ayrıca şehiriçinde de ne zaman kavşağın ortasında bekleyen bir araç görsem hemen durup yol veriyorum ki trafik açılsın. Hem adam küçücük kavşakta ortada durmuş, hem karşı şerit tıkanmış, 5 saniye durup o adama yol verdiğimde tüm kavşak rahatlayabiliyor.

Yine ışıklı kavşaklarda bana yeşil yanmış olsa bile yola 1-2 saniye göz atıp öyle geçiyorum. Özellikle otobüs ve kamyonlar bazen ışıkta durmuyorlar.

Son olarak da trafikte mümkün olduğu kadar saygılı olmaya çalışıyorum. 5-10 saniye beklemek veya 2 saniye frene dokunup hız düşürmek kimseye bişey kaybettirmez.

sagdan-anayola-giris.jpg

 

Güzel bir konu Allah kazalardan korusun cümlemizi, yazılanlar çok dikkat edilmesi gereken noktalar. Benim uymaya çalıştığım ana kural aceleci olmamak, olana da yol vermek, çoğu kazanın çıkış noktası aceleci davranmak.

 
Kazayı seyretmek..



 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
46 dakika önce, ogzogz yazdı:

Kazayı seyretmek..

Yabancı instagram hesaplarına da düştü bu video. Yorumlarda neden araçların hepsi beyaz demişler  :)

Kaza olan yerde hız düşürmek evet güzeldir, ancak izlemek için 10 km hıza kadar düşenler sağolsun bu tarz sonuçlara sebep oluyor.. yalnız arkadan gelen de çok paldır küldür geliyormuş. 2 araç başarılı şekilde frenlemişti oysaki...

 
Yabancı instagram hesaplarına da düştü bu video. Yorumlarda neden araçların hepsi beyaz demişler  :)

Kaza olan yerde hız düşürmek evet güzeldir, ancak izlemek için 10 km hıza kadar düşenler sağolsun bu tarz sonuçlara sebep oluyor.. yalnız arkadan gelen de çok paldır küldür geliyormuş. 2 araç başarılı şekilde frenlemişti oysaki...
Etrafta o kadar çok ki beyaz araba, siz yazana kadar hiç o tarafından bakmamıştım :)

Ortada bir kaza varsa duracaksak ya da kazaya yardım edeceksek ikinci bir kaza oluşmaması için güvenli bir alana gidip park etmeli.

Ancak yoğun akan trafikte ne kadar da arkadan gelen suçlu olsa da önümüzde engel yoksa duraksamamak gerekiyor. Yoksa bir arkadaki çarpmazsa onun arkasındaki gelip çarpıyor.

Arkadan gelen araçlar evet, takip mesafesine dikkat etmeli.. Ancak öndeki araç büyük bir araç ya da camları filmli tozlu olabiliyor, öndeki aracın ilerisinde ne oluyor pek anlaşılamıyor.  E onun da içindeki insan ve gözü kazaya kayıyor ve anlık dikkat dağınıklığı kazaya sebep oluyor. 

Bunun için de yola, lastik durumuna, hıza göre takip mesafesini arttırmak gerekiyor. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: SCC

Kıyma makinesine girmiş gibi..

Buna benzer hatırladığım hatta görüntüsünü kaydettiğim 2 kaza olasılığını atlattım.

Eğer ki çift yönlü dar yolda karşı taraftan bir tır ya da kamyon geliyorsa , viraj içine girmem ve olabildiğince yavaşlarım.

Çünkü virajda kamyonun ya da tırın yavaşladığını ve viraj içinde sollama yapılmaması gerektiğini bile bile geçmeye çalışan sürücüler olabiliyor. 

Bu sebeple çift yönlü dar yollarda viraj içine ağır vasıta girdiğini görürseniz yavaşlayın, virajdan çıkmasını bekleyin, yanında onu geçmeye çalışan bir sürpriz ile karşılaşmayın..

 
2 saat önce, ogzogz yazdı:

Hem tek şeritli tünel hem de viraj! Ve buna rağmen sollama "cesaretini" gösteren sözüm ona "şoför".

Hadi kendi canının kıymeti yok, araçta taşıdıkların? Çarptığın araçtakiler? Ve tüm tüneldekiler?

Akaryakıt tankeri ve tünel... Karayollarında bir anda ortalığı doğal afet gibi çaresiz bırakacak en kötü ikili. O akaryakıt tankeri oracıkta alev alsa tam bir can pazarı yaşanırdı. Havalandırma oradaki dumanı tahliye etmeye yetmeyecek; araçlar sıkışıp kalacak; itfaiye gelene kadar tüm araçlar kül olacak; araçlarda sıkışanlar henüz duman zehirlenmesinden ölmediyse yanarak feci şekilde can verecek...

En kötüsü de ısınan tünelin tavanı çökecek! Yitip giden insan hayatları yanına ek olarak milli servet ödenen tünel de çöp olacak.

Neden? Dangalağın biri gideceği yere 5 saniye daha erken gitmek istediği için!

Bilmiyorum mümkün mü ama cezalar bu gibi durumlarda insiyatif alınarak daha cömertçe yazılabilmeli. Yani sıradan bir cezai işlem değil de sırf bu ahmakça hareket yüzünden anında "trafikten ömür boyu men" cezası verilmeli.

Tüneller karayollarındaki en en tehlikeli yerlerdir. Lütfen tünele girdiğinizde dikkatinizi yüzde bir milyon arttırınız.

 
Az önce arkamdan gelen Skoda'da yolcu tarafındaki koltukta bulunan varlığın ayakları ön cam ile konsol arasındaydı. 

Şimdi öndeki araç dursa, sonra şoför ani fren yapsa hatta duramayıp öndeki araca çarpsa, sonra airbag açılsa ne olacak..

Belki burnu bile kanamadan atlatacağın kazadan bacağın çıkık (ya da kırık) sonra fıtık , patlama etkisiyle bacaklar hoop kafaya darbe.. belki de daha ötesi..

ne gerek var.. 

 
@ogzogz yazını görünce bende dün yolda gördüğümü hatırladım, üşenmeyip kayıt cihazımdan kopyaladım. maalesef böyleleri de var Antalyamızda

122.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ogzogz araç otomatik ama klima yok her halde )) öğle sıcağından kayıt...

hem sağ ayağını da diğer camdan çıkarsaydın derler ))

 
Maalesef yine fizik kuralına aykırı hareketler ve empati kuramayanlardan yola çıkarak edindiğim tecrübe ile;

Islak yolda ortalama 70 km hız üstü öndeki aracı geçiyorsam mesafeyi 50 metre açmadan önüne geçmiyorum.

Bunu diğer sürücülerden de bekliyorum ancak maalesef neredeyse benim şeridimden sollama yapıp 5-10 metreden önüme geçenlere denk geliyorum..

Bir de şu lastikleri dışarıda olan pickuplar yok mu..
Lastiklerin su tahliyesini rüzgar gülü şeklinde, başta kendi aracı olmak üzere yanından geçenlere/geçtiklerine ve arkasında gelenlere sıçratması olmasa iyi olacak.
 
Maalesef yine fizik kuralına aykırı hareketler ve empati kuramayanlardan yola çıkarak edindiğim tecrübe ile;

Islak yolda ortalama 70 km hız üstü öndeki aracı geçiyorsam mesafeyi 50 metre açmadan önüne geçmiyorum.

Bunu diğer sürücülerden de bekliyorum ancak maalesef neredeyse benim şeridimden sollama yapıp 5-10 metreden önüme geçenlere denk geliyorum..

Bir de şu lastikleri dışarıda olan pickuplar yok mu..
Lastiklerin su tahliyesini rüzgar gülü şeklinde, başta kendi aracı olmak üzere yanından geçenlere/geçtiklerine ve arkasında gelenlere sıçratması olmasa iyi olacak.

Bizim milletin 3 şeyi öğrenebileceğine ihtimal vermiyorum: :)
  • takip mesafesi
  • sol şerit işgali
  • kavşak içindekinin önceliği
 

Bizim milletin 3 şeyi öğrenebileceğine ihtimal vermiyorum: :)
  • takip mesafesi
  • sol şerit işgali
  • kavşak içindekinin önceliği
malesef doğru tespit.
(sözlerim Antalya trafiği için)
*3 m boşluk bile görseler dalıyor herkes
*sol şerit konusu (sağ boş niye oradan gitmiyorsun dedim eşime, sağdan gelenler nasılsa öne geçmeye çalışacak dedi) bize uymuş malesef
*kavşak içine yaklaşan araç büyüklüğü oranında kavşaktakini iplemiyor.
 

Geri
Üst Alt