Jump to content

Trafikte Alternatif Kurallar


Recommended Posts

Trafik Kuralları herkes tarafından bilinir ve uygulanırsa kazalar ve dolayısıyla mal ve en önemlisi can kayıpları olmaz. insan kendisinin ya da başkalarının ne zaman nasıl hata yapabileceğini bilemiyor ama önlemler alabilir.

Geçtiğimiz aylarda tır arkasında meydana gelen kazalar haber oldu.

Kimisi kendi hızıyla tıra arkadan çarptı, kimisi de aşağıdaki videoda olduğu gibi araç tır arkasında beklerken başka bir tır gelip arkadan çarpınca sıkışıp kaldı.

Daha önce biyerde okumuştum ancak videoyu izleyince; tır,otobüs, iş makinesi vs. gibi ağır vasıta araçların arkasında beklenmemenin hayatta kalmamız için önemli olduğunu paylaşmak istedim. 

Sizlerin de alternatif trafik kurallarınız varsa eklerseniz olumlu sonuçlar alabileceğimizi düşünüyorum.

Kazasız sürüşler.

tarihinde ogzogz tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Güzel bir konu elinize sağlık , aslında cevap kendi içinde saklı , hız kuralı , takip mesafesi , standartlara uygun ağır vasıta dorse+kasa arka bariyerleri gibi etkenlerin tümü uygun olsa kimin neyin arkasında durduğumuzun pek önemi kalmıyor. 

Aslında kök neden eğitim  , ne yazık ki çok zayıfız....

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
21 dakika önce, DoğanARABACI yazdı:

Güzel bir konu elinize sağlık , aslında cevap kendi içinde saklı , hız kuralı , takip mesafesi , standartlara uygun ağır vasıta dorse+kasa arka bariyerleri gibi etkenlerin tümü uygun olsa kimin neyin arkasında durduğumuzun pek önemi kalmıyor. 

Aslında kök neden eğitim  , ne yazık ki çok zayıfız....

@DoğanARABACI teşekkür ederim. 

Açıkçası kimin ne kadar eğitimli ya da uykulu mu uykusuz mu, freni mi boşalmış vs. gibi durumları kestiremiyoruz. Ve istesek de istemesek de aynı trafik içindeyiz. Bu sebeple kendi kendimize bulduğumuz, başka sürücülere de olumsuz etkiler yaratmadan yapabileceğimiz alternatif kurallar olarak bakmak daha uygun olur. 

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
8 dakika önce, Seastar76 yazdı:

asıl sorun bu kadar ağır vasıtanın yollarda olması bence. 

demir yolu taşımacılığı geliştirilebilir

Kesinlik katılıyorum. :like:

Demiryolu taşımacılığına kıyasla karayolu taşımacılığının bu kadar fazla olmasının sebebi eskilere dayanıyor aslında.

Bu kimin işine gelir? - Petrolü olanların

Ulaşım sistemimizi, neyi nasıl taşıyacağımızı bile başkaları şekillendirmiş.

.

.

Ben mümkün olduğunca ağır vasıta arkasında sürmemeye/beklememeye çalışıyorum.

Seyir esnasında önünde adeta koca bir duvar olduğu için görüş anlamında da risk taşıyor.

 

Şehir içi ışıklarda vs. otobüs/kamyon arkasında beklemem gerekirse de ortalı durmuyorum; n'olur n'olmaz bir aynasından beni görebileceği şekilde duruyorum.

Kör nokta problemleri de olduğundan yanlarından geçerken korna/selektör kullanmakta da fayda var, onu da hatırlamış olalım. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Maalesef sürüş hevesi son zamanlarda umumileşti.Bunun için birazcık deneyim (teorik anlamda) sahibi ve araç edinmekle bu hevesi icra etmek isteyen birey sayısı o kadar arttı ki.. Ama sorsanız; ihtiyaç olduğunu gereksiz argümanlarla savunanlar çıkacaktır. Bu arada sürücülük ve araç edinmenin, ihtiyaç mı değil mi konusu değil bahsettiğim şey..

Trafikte hepimiz bir çok tecrübeye sahibizdir.Kurallar düzeni sağlar fakat herkes uyarsa!  

Paylaşmak istediğim iki şey var. 

Uzun yol için: Kesinlikle ağır/uzun vasıtalarla mesafenin -ne kırmızı ne sarı - yeşil mesafede olmasına dikkat ederim. Önünde veya arkasında olmam fark etmiyor.En önemlisi belirttiği vasıtalarda sağ tarafın kör nokta olduğunu unutmayalım. Kendinizi ancak; soldan ve geriden fark ettirebilirsiniz.

Şehir içi ise: Trafik Işıkları...

Geçme hakkınız da olsa temkinli davranınız!

Ülkemizde amacı dışında 4 lüleri yakmak moda olmuş. 4 lüyü yakan kişiye sanki herşey mübah. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

ben de mümkün olduğunca hem önlerinde hem arkalarında olmamaya calısıyorum.

bilen bilir ankarada şu anda zırhlı birlikler yolu kapalı olduğu için bütün trafik zaten yoğun olan şaşmaz bulvarından akıyor. E tabi trafikteki ağır vasıtalardan da nasibimi almış bulunmaktayım. kırmızı ışıkta tampona 3 tık aldık arkamamızdaki tırdan. artık inip el kol yaptım da anca durdu. adam gerçekten görmüyorum abi kusura bakma çekti.

1 hafta içerisinde şaşmaz bulvarında kendimle beraber 4 tır ve otomobil kazası gördüm. yanına sıkıştırma, önüne alma, dönerken dorseyle vurma.

gerçekten büyük sıkıntı dikkat etmek lazım. demiryolu taşımacılığı fikrinize de tamamen katılıyorum

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Seastar76 yazdı:

asıl sorun bu kadar ağır vasıtanın yollarda olması bence. 

demir yolu taşımacılığı geliştirilebilir

Çok doğru dediniz hocam fakat Demiryolu, Atatürk ve zihniyetinin cumhuriyet dönemi icraatlerindendir. 1950lerden sonra Amerikan yardım ve hibelerinden beridir Karayoluna aktarılmış hizmetler. (Bakınız Mareşal yardımları) yani adam diyor ki sana bu yardımı yaparım ama Karayolu yapacaksın. Neden? Çünkü araba satcam, akaryakıt satcam, yedek parça satcam. Gibi gibi... 

19.yıl marşında da geçer, demir ağlarla ördük dört bir tarafı. Ama gelin görün ki siyasal İslamcı, Amerikancı hükümetlerin işine gelmez böylesi 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Şehiriçinde önümde taksi ve dolmuş varsa durma noktasında yavaşlıyorum ve yol veriyorum. Bütün şerit ve yolların sahibi olaraktan onlara bahşedildiği için, aynaya bakmadan yola çıkmalar, önüne kırmalar, vs hareketler. Eskiden kavga eder tartışırdım, artık yaşlanma ve baba olma dürtüsünden midir bilemiyorum ama frene basıp geç diyor yoluma devam ediyorum.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Ben trafik durdugunda önümde agir vasita olsada veya otomobil olsada araya yarim arabalik mesafe birakiyorum ve bir gözüm dikiz aynasinda-her an gaza basip aradan cikmaya hazir beklerim, yani trafik durdu diye gevsemem, aksine daha dikkatli olurum, aslinda en tehlikeli anlardan birisidir trafigin durdugu zaman, özellikle sehirlerarasi yollardaki kavsaklar-sehir giris-cikislari, cünkü genellikle uzun yol yapan araclar oluyor ve dalginlik olabiliyor

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
Şimdi, krym yazdı:

..aslinda en tehlikeli anlardan birisidir trafigin durdugu zaman, özellikle sehirlerarasi yollardaki kavsaklar-sehir giris-cikislari, cünkü genellikle uzun yol yapan araclar oluyor ve dalginlik olabiliyor

Buna katılıyorum. Hatta 2 gün önce sık kullandığım kavşaktaki kaza haberini okudum. Kaza saatinin 14:00 olduğunu görünce hemen araç kamerasından geriye dönük kavşaktan saat kaçta geçtiğime baktım, tam 13:57:39 da kavşaktan geçmişim. Yani anlayacağınız 1 ışık döngüsü sonrası olmuş kaza. 2 Araç trafik lambası direklerine yan bir şekilde çarpmışlar. Verilmiş sadakamız varmış.

Neyin ne zaman geleceği belli olmuyor. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, Yigit3735 yazdı:

Çok doğru dediniz hocam fakat Demiryolu, Atatürk ve zihniyetinin cumhuriyet dönemi icraatlerindendir. 1950lerden sonra Amerikan yardım ve hibelerinden beridir Karayoluna aktarılmış hizmetler. (Bakınız Mareşal yardımları) yani adam diyor ki sana bu yardımı yaparım ama Karayolu yapacaksın. Neden? Çünkü araba satcam, akaryakıt satcam, yedek parça satcam. Gibi gibi... 

19.yıl marşında da geçer, demir ağlarla ördük dört bir tarafı. Ama gelin görün ki siyasal İslamcı, Amerikancı hükümetlerin işine gelmez böylesi 

Osmanlı döneminde II. Abdulhamid ve Cumhuriyetin ilk yıllarında Atatürk keşke çok daha fazla demiryolu inşasına imza atabilselermiş.

O dönemlerde demiryoluna önem verilmesi ileri görüşlülüktür, son yıllarda -geç de olsa- bunu anladık diye düşünüyorum. Anadolu'da YHT hatları, metropollerde de yemeden içmeden metro hatları inşa edilmeli.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Günümüzde otobüs ve kamyon gibi büyük araçlar maşallah otomobil gibi seri gidiyor, halbuki bu araçların dinamikleri bu şekilde hızlı gitmelerine uygun değil, ikinci bir husus ise eski teknolojiye sahip kamyonların yenilenmesi gerektiğidir, nasıl ki adaptif cruise control ve şerit takip sistemleri sonradan takılabiliyor, eski nesil araçlara da bu güvenlik ekipmanlarının entegre edilmesi şart. Arkadan çarpan kamyonda front asist olsaydı, bu kaza olmayabilirdi.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
Şimdi, iamalegend yazdı:

Günümüzde otobüs ve kamyon gibi büyük araçlar maşallah otomobil gibi seri gidiyor, halbuki bu araçların dinamikleri bu şekilde hızlı gitmelerine uygun değil, ikinci bir husus ise eski teknolojiye sahip kamyonların yenilenmesi gerektiğidir, nasıl ki adaptif cruise control ve şerit takip sistemleri sonradan takılabiliyor, eski nesil araçlara da bu güvenlik ekipmanlarının entegre edilmesi şart. Arkadan çarpan kamyonda front asist olsaydı, bu kaza olmayabilirdi.

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Önemli bir başlık.
 

Benim de aklıma gelen alternatif kuralım şerit değiştirirken sinyal verdikten sonra diğer şeride yavaşça geçerim belki kör noktamda araba vardır vs diye.

Önümdeki arabaya tam yanaşmadan park ederim belki arkama biri iyice yanaşır da çıkmakta zorlanırım diye.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Acele etmeyelim. Er ya da geç, gideceğimiz yere varmaya çalışalım. Herkesin bir acelesi olduğu için bari biz acele etmeyelim. Hız kurallarına uyalım demiyorum, uyan yok çünkü. Herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
23 saat önce, ogzogz yazdı:

Trafik Kuralları herkes tarafından bilinir ve uygulanırsa kazalar ve dolayısıyla mal ve en önemlisi can kayıpları olmaz. insan kendisinin ya da başkalarının ne zaman nasıl hata yapabileceğini bilemiyor ama önlemler alabilir.

Geçtiğimiz aylarda tır arkasında meydana gelen kazalar haber oldu.

Kimisi kendi hızıyla tıra arkadan çarptı, kimisi de aşağıdaki videoda olduğu gibi araç tır arkasında beklerken başka bir tır gelip arkadan çarpınca sıkışıp kaldı.

Daha önce biyerde okumuştum ancak videoyu izleyince; tır,otobüs, iş makinesi vs. gibi ağır vasıta araçların arkasında beklenmemenin hayatta kalmamız için önemli olduğunu paylaşmak istedim. 

Sizlerin de alternatif trafik kurallarınız varsa eklerseniz olumlu sonuçlar alabileceğimizi düşünüyorum.

Kazasız sürüşler.

@ogzogz paylaşımınız ve uyarılarınız için tüm arkadaşlar adına teşekkür ediyorum, hepsini kastetmiyorum ama %95'i ne yazık ki büyük araç kullanıcıları küçük araçları dikkate alarak kullanmıyorlar. bu sadece kırmızı ışıktaki örneği, peki ya otoban girişlerinde veya yollarda emniyet şeridine park etmiş tır sürücülerinin diğer sürücüleri tehlikeye attığının bilincindeler mi acaba. şöyle bir bakın Google'dan yol kenarına park etmiş tırlara çarpıp ölenlerin haddi hesabı yok, tır sürücülerinin bilerek küçük arabaların üzerine direksiyon kırdıklarını bile bile sıkıştırdıklarını defalarca gördüm. bir defasında 155'e ihbar edip takipçisi oldum ama ne yazık ki sadece ihbar etmekle kaldım. gişe çıkışlarında ne bir polis durdurdu ne de yolda başka polis durdurdu. hani adamın önüne kırarak sıkıştırması tırcıya kar kaldı. 

emniyetli ve sağlıklı güzel sürüşler diliyorum herkese 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
Gönderildi: (düzenlendi)

@Culture33 ben teşekkür ederim.

Tır sürücüleri kullandıkları araçların büyük olması sebebiyle bazıları "büyük balık küçük balığı yer" mantığı ile hareket etmelerine rastlıyoruz.

Birgün çift yönlü virajlı inişli  yokuşlu bir yolda yüklü bir tır arkasında ilerlerken (50 km/hız altında) benim geçmem için sinyal verdi. Tam da o sırada karşıdan araç geldiğini görmüş ve dörtlüleri yakarak bir de karşıdakine selektör yaparak benim geçmememi sağladı. Yani aslında iyilik yapayım derken olumsuz bir sonuçla da karşılaşabilirdik. Bu da bana virajlı bir yolda önümdeki araç sağa yanaşmadıkça, kendim önümdeki aracın önünü görmeden geçmemeyi öğretti. 

6 saat önce, pretoria yazdı:

Acele etmeyelim. Er ya da geç, gideceğimiz yere varmaya çalışalım.

 

Açıkçası konuyu sadece tır sürücüleri olarak düşünmedim. Alternatif olarak yazılı olmayan kurallar keşfetmek. Tecrübeye dayalı diğer insanlara zarar vermeden trafiği kolaylaştırıcı ve tedbir amaçlı paylaşımlar olarak düşünebiliriz. Tekrar teşekkürler.

tarihinde ogzogz tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
14 dakika önce, ogzogz yazdı:

@Culture33 ben teşekkür ederim.

Tır sürücüleri kullandıkları araçların büyük olması sebebiyle bazıları "büyük balık küçük balığı yer" mantığı ile hareket etmelerine rastlıyoruz.

Birgün çift yönlü virajlı inişli  yokuşlu bir yolda yüklü bir tır arkasında ilerlerken (50 km/hız altında) benim geçmem için sinyal verdi. Tam da o sırada karşıdan araç geldiğini görmüş ve dörtlüleri yakarak bir de karşıdakine selektör yaparak benim geçmememi sağladı. Yani aslında iyilik yapayım derken olumsuz bir sonuçla da karşılaşabilirdik. Bu da bana virajlı bir yolda önümdeki araç sağa yanaşmadıkça, kendim önümdeki aracın önünü görmeden geçmemeyi öğretti. 

 

Açıkçası konuyu sadece tır sürücüleri olarak düşünmedim. Alternatif olarak yazılı olmayan kurallar keşfetmek. Tecrübeye dayalı diğer insanlara zarar vermeden trafiği kolaylaştırıcı ve tedbir amaçlı paylaşımlar olarak düşünebiliriz. Tekrar teşekkürler.

ama genelde bu tür kazalara büyük araçlar sebebiyet veriyor, siz genelleme yaptınız, bende yollarda gördüğüm kazalar neticesinde yukarıdaki sözlerimi yazıya döktüm. benim bir tanıdık aracın kontrolünü kaybediyor, yolda spin atıyor ve otobanda emniyet şeridinde park eden tır a çarpıyor, şu an boyundan aşağısı tutmuyor, o tır orada olmaza hiç bir şey olmayacak. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...