2020 yılı 2.el araç istatistiği, şaşırdık mı?


tiesay

Katılımcı Üye
 
Katılım
20 Ara 2019
Mesajlar
1,469
Tepkime puanı
2,293
İsim
Erinç
Piyasaya yön veren galerici ve al satçı arkadaşlar sayesinde 2020 yılında istatistiki rekoru kırmışız. 

Screenshot_20200615_223349.jpg

 
Yilbasindan buyana sifir km arazi araci ariyorum, arabami satmadan almak istiyorum ama araba yok (duruma göre birisini saticam yazsonu), bayiler araba getiriyor ama direkt galerilere veriyorlar, bayiden cok nadir araba düsüyor, bu yüzden araba degistirmek isteyen arkadaslar dikkat etsin, arabayi satarsiniz arabasiz kalirsiniz. Tahminime göre yilsonuna kadar piyasa böyle devam eder.

 
Gidişat piyasanın daha da artacağını gösteriyor. Sanki virüs yüzünden önümüzdeki 10 yıl araba üretilmeyecek gibi fiyatlar abartılı şekilde arttı. Şahsen artık galerilerin önünde aynı marka modelden 5-10 aracın dizili olduğunu gördükçe üzülüyorum. Zaten %50-60 civarı özel tüketim vergisi ödenilen bu sektörde "bedavadan aracılık" yapan bu piyasa fırsatçılarının önü artık kesilmeli. Sen ne yaptın da, araca ne değer kattın da bayiden 200k'ya alıp ilana 250k yazabiliyorsun.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Burada en buyuk is tuketiciye dusuyor hocam, mk7.5 lari alma bakayim galerilerden mk8 gelince ne yapacaklar o araclari. Ve tabiki dogus oto gibi distr.ler takip edecek satis temsilcilerini, biraz arpa alip bayiilere gelen araclari galerilere sattirmayacak.

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@ZITIPAŞAArzın bol olduğu dönemde zaten yapamazlar hocam, yapmadılar da. Mevzu sınırlı sayıda mal olduğu zamanlar, bu adamlar hep piyasaya tekrar çıkacaktır.

Talebin baskın olduğu zamanlarda organize hareket etmek mümkün değil, hele ki talep bir de son kullanıcı olan şahıslar tarafından oluşuyorsa.

Bireysel olarak "araç ihtiyacım var ama bu düzende almıyorum" demek ahlaken doğru ancak mali açıdan her zaman zararla sonuçlanacaktır. Bu şekilde araç almayan ve ihtiyacını erteleyen arkadaşlar için maalesef her geçen gün tren kaçmakta ve fırsatı başka bir kullanıcı değerlendirmektedir. Bunun psikolojik tarafı ise "X lirayken almadım, şimdi X + 30k fiyattan almayı kabul edemem" ve "Piyasa iyice şişti, tam ben alınca balon patlar ve fiyatlar aşağı çekilirse zarar edermiyim" şeklindedir. Çok yıpratıcı bir süreçtir, hele ki elindeki aracı satıp 2-3ay araç sız kaldıysa... Her sarı sayfaya baktığında hem sattığı arabanın üstüne koyduğunu, hem de alacağı arabanın üstüne koyduğunu görecek, eldeki birikimini ne dolar ne usd ne de altın ile koruyabilecek ve sonunda sattığı araçtan belki daha düşük bir modeli aynı fiyattan alıp tövbe edecek. 

Bu arada biz galericiler diye genelliyoruz ama saysak devlet memuru al satçı lar daha fazladır... 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
335 bin tl ye tdi highline araç satan galerileride gördü bu gözler. 

Çok basit çözümü var bahsedilmiş son tüketici almayacak mk8 gelincede galericiler meleyecek. Ama bizim millet alır önüne geçilmez. devlet kredi dağıtıyor ev, araba, arsa fiyatları 2 ye katladı ama tüketici yinede o krediyi çekip o evi alıyor. Akrabamdan örnek vereyim 390bin tl ye ev için anlaştı ev sahibi vazgeçti 5 gün sonra ev sahibi satıyorum diye tekrar aradı ama fiyat 410 bin tl dedi akrabam 350 bin tl kredi çekip evi aldı. 

 
Ne çok şükürsüz olduk. Adam 2-3 milyar karı kardan saymıyor. Bu fırsatçıların yüzünden hiç bir şeyin bereketi kalmadı. Rabbim sonumuzu hayır etsin...

 
@Furkan6616 Doğadaki hiç bir canlı insan oğlu kadar doyumsuz ve aç gözlü değildir. (Kümese dalıp bütün tavukları öldüren tilki bile insan oğlu kadar değildir.)

2-3bin bir kenara dursun, 30bin lira kazanan adam bile aynı araçtan yan komşusu 32bin kazanmışsa akşama kadar karalar bağlıyor.. 

 
Bu işin kısa vadede bence tek bir çözümü var. Nasıl ki engelli vatandaş vergi indiriminden faydalanıp aldığı aracı 5 yıl boyunca satamıyorsa, yeni alınan araçların da 1 yıl boyunca satışı yasaklanmalı. Binici için fark eden hiçbir şey olmayacak, al-satçı ya da galericileri de 1 yıllık bir döngüye mecbur bırakacak. Devlet bunu engelli aracında yaptığı gibi, yasal süresi dolmadan satmak zorunda kalana belirli miktarda vergi uygulayıp satışına izin verebilir. Bunu ikinci elde uygulamak hem galerileri hem araç sahiplerini batırabilir ancak sıfır ve sıfır sayılabilecek yılda/km’de olan araçlara uygulanırsa fiyat şişirme olayına önlem olacağını düşünüyorum. 

 
Bu işin kısa vadede bence tek bir çözümü var. Nasıl ki engelli vatandaş vergi indiriminden faydalanıp aldığı aracı 5 yıl boyunca satamıyorsa, yeni alınan araçların da 1 yıl boyunca satışı yasaklanmalı. Binici için fark eden hiçbir şey olmayacak, al-satçı ya da galericileri de 1 yıllık bir döngüye mecbur bırakacak. Devlet bunu engelli aracında yaptığı gibi, yasal süresi dolmadan satmak zorunda kalana belirli miktarda vergi uygulayıp satışına izin verebilir. Bunu ikinci elde uygulamak hem galerileri hem araç sahiplerini batırabilir ancak sıfır ve sıfır sayılabilecek yılda/km’de olan araçlara uygulanırsa fiyat şişirme olayına önlem olacağını düşünüyorum. 
Ben yılbaşında sıfır araç aldım, 6 ay olmuş.

Eylül Ekimde farzedelim Golf 8 geliyor ve almaya karar verdim.

150 bin liralık Golf 8 i 300 bine alırken ödediğim ötv kdv ne olacak?

Zaten bir araba parası develete veriyorum birde eskittiğim araba için mi vergi vereceğim?

 
Ben yılbaşında sıfır araç aldım, 6 ay olmuş.

Eylül Ekimde farzedelim Golf 8 geliyor ve almaya karar verdim.

150 bin liralık Golf 8 i 300 bine alırken ödediğim ötv kdv ne olacak?

Zaten bir araba parası develete veriyorum birde eskittiğim araba için mi vergi vereceğim?
Vergileri savunduğum yok hocam herkes kadar ben de mutsuzum ama vergi günümüzde vatandaşlar için ceza anlamına geldiği için uygulamanın adı ceza olmuş vergi olmuş değişen bir şey yok. Binici için farkeden bir şey yok derken bunu kastediyordum, bu düzenin değişmesi için birileri fedakarlık yapmak zorunda. Galeriler sıfır araçları 1 sene elinde tutarak, binici de 1 sene binerek fedakarlık yapabilir. Sizin verdiğiniz örnek her zaman geçerli olacak bir şey değil, neticede her sene yeni kasa araç üretilmiyor. Diğer yandan, normal bir vatandaşın bir sene içerisinde birden fazla sıfır araç değiştirmesi, meyve suyunun bile (ne yazık ki) özel tüketime girdiği ülkemizde hayli hayli lüks harcama sayılabilir.

Devlet bu uygulamayı halihazırda 3 araç üzeri satışlarda gerçekleştirebiliyor. Aşağıda paylaştığım haberde de niyeti sizin gibi olan bir vatandaş vergi yükünden kurtulmuş.

https://blog.araba.com/tavsiye/yilda-kac-araba-satarsam-vergi-odemem-gerekir/

Yani devlet şu an saldım çayıra kafasında. Böyle olaylar arttıkça bir yerden sonra bir düzen oturtmak zorunda kalacaktır. Yapılan her düzenlemenin sonunda en çok yükü sırtlananın vatandaş olması değişmeyecek ama belki piyasaların olması gereken seviyelere gelmesine vesile olur. 

 

@Negatiwe

Olur SA ? Kanunun yayınlandığı tarihten itibaren ve sonrası tescillenen sıfır araç satışlarını kapsar ...geriye dönük işlemez !

Bu arada hakkaten 300 binlik golf 8 in 150 bini vergi olacak ???

Yazıkkk yavvv ....

Sıkıntılı muhitlerde alkollü mekan açsan mafia bile kazandığının yarısını istemez / yarısını isteyipte dizlerine sıkmaz geceyarısı ???

Benim devlet baba zihniyetinde  ortaokulda böyle bir arkadaşım vardı (ismi altan dı)

Öğlen okuldan önce atariciye giderim Altan orada 

Fix !Bi jetonda bana alsana ?

Ordan çıkıp Pastaneye gidersin buzlu limonata alırım ! bi tanede bana alsana 

Öğlen tenefüste 

Sosisli +ayran !

Adam yine peşimde bi tanede bana alsana! 

Ama birsey yiyip içmedigim zaman kendince delikanlı gibi susar bisey istemezdi

Yavvv yürü  git dedim bir gün 

Altan ? Bugün devletle aynı  stil çalışan biri yani

Alıdığının aynısından bana da  al ? Zihniyeti!!!

 

Geri
Üst Alt