Yakıt Sorunu


golf51

Yeni Üye
Katılım
28 Şub 2017
Mesajlar
26
Tepkime puanı
8
İsim
golf
Merhaba arkadaşlar,

2012 Model 1.6 TDI manuel aracım'ın Şehir içi hız ortalaması 20 km Yakıt ortalaması ise 10 lt olarak görünüyor bilgi ekranında. Yakıtı devamlı ölçerim araç bilgisayarı 1lt-1,2lt fazla ölçüyor onu biliyorum. 3 gün önceki son depoda da bilgi ekranında 10 lt yazıyordu fakat gerçekte 9 lt olarak ölçtüm. Son depo 54,5 lt yakıt ile şehir içi tam 600 km gitti, hız ortalamam 20 km günlük mesafem ise ortalama 5+5= 10 km gibi. Aracımın görünürde veya hissettiğim hiçbir sıkıntısı yok. Ne çalışmasında, ne gidişinde, ne rolentide vs. herhangi bir arıza ışığı yok. Duman atma yok. Sesinde bir gariplik yok. 

Sorum şudur arkadaşlar; Aracımın bu kadar yakması normal mi? Sizin yakıt durumlarınız nasıl? Eğer veriler normal değilse sorun ne kaynaklı olarabilir? Biraz araştırmaya çalıştım. MAP SENSÖRÜ, MAF SENSÖRÜ, BOĞAZ KELEBEĞİ kaynaklı olabilir gibi yorumlar okudum. Görüş ve önerileriniz bekliyorum. Tşk. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ortalama hızınız oldukça düşük. Bunun yanında ne kadar dur kalk yaptığınız da AYRICA önemli. Kar lastiği vardır muhakkak Niğde'desiniz sanırım ki bu da yakıtı oldukça arttıran bir faktör. İşe gidiş saatinizdeki hava sıcaklığı eksilerdedir %99 ve 5 kmlik kısacık bir yolda dizel bir aracın motorunun ısınmasının neredeyse imkansız olduğunu düşünürsek, bilgisayardaki göstergenin sapmaları vs. normale yakın görünüyor yakıt tüketiminiz. En azından kafaya takılmayacak kadar normal. 

Bence sensörlere ve kelebeklere dokundurmayın. En azından aracınızı yaz koşullarında gözlemlemeden önce!

 
Upvote 0
az  km gidiyorsun,ortalama  hızında  düşük  yakıt  tüketimin normal 

ben  istanbul  trafıgınde  650km gidiyorum  1 depoyla  7 falan yazıyor  yol bilgisayarında

 
Upvote 0
20 ortalama hızla tdi aracın yakması gereken degeri 6,5 ila 7 arasıdır.

10 litre  ??? ortalama hızın 12-13 oldugu duruma denktir.

Fazlalık var ? Tamamı  evden start sonrası 2-3 rampalı sokak geçislerinde soğuk motor etkisiyle ilk 1,5 km  de ortalamanın 18 ila 23 arasına hortlaması olabilir...

Ben sabah ilk soguk çalıştırma sonrası 

Egimsiz sokaklarda  ilk 1 km de 12 litre sonrası ana bağlantı yoluna ulaştığım icin sonrası malum 

4,2 finish

Yazın 3,6 !

 
Upvote 0
Merhaba arkadaşlar,

2012 Model 1.6 TDI manuel 80.000 km deki aracım'ın Şehir içi hız ortalaması 20 km Yakıt ortalaması ise 10 lt olarak görünüyor bilgi ekranında. Yakıtı devamlı ölçerim araç bilgisayarı 1lt-1,2lt fazla ölçüyor onu biliyorum. 3 gün önceki son depoda da bilgi ekranında 10 lt yazıyordu fakat gerçekte 9 lt olarak ölçtüm. Son 2-3 depodur daha doğrusu 75.000 km bakımından sonra bu şekilde yakmaya başladı. Son bakımda rutin bakım haricinde triger ve devirdaim de değişti. Son depo 54,5 lt yakıt ile şehir içi tam 600 km gitti, hız ortalamam 20 km günlük mesafem ise ortalama 5+5= 10 km gibi. Aracımın görünürde veya hissettiğim hiçbir sıkıntısı yok. Ne çalışmasında, ne gidişinde, ne rolentide vs. herhangi bir arıza ışığı yok. Duman atma yok. Sesinde bir gariplik yok. 

Sorum şudur arkadaşlar; Aracımın bu kadar yakması normal mi? Sizin yakıt durumlarınız nasıl? Eğer veriler normal değilse sorun ne kaynaklı olarabilir? Biraz araştırmaya çalıştım. MAP SENSÖRÜ, MAF SENSÖRÜ, BOĞAZ KELEBEĞİ kaynaklı olabilir gibi yorumlar okudum. Görüş ve önerileriniz bekliyorum. Tşk. 
Partikül filtresine baktırdınız mı? ve geçtiğimiz günlerde hava oldukça soğuktu. aracın ısınması geç olduğundan ve 5 km yol gittiğinizden araç ısınmadan hedefe varıyorsunuzdur.

 
Upvote 0
Ortalama hızınız oldukça düşük. Bunun yanında ne kadar dur kalk yaptığınız da AYRICA önemli. Kar lastiği vardır muhakkak Niğde'desiniz sanırım ki bu da yakıtı oldukça arttıran bir faktör. İşe gidiş saatinizdeki hava sıcaklığı eksilerdedir %99 ve 5 kmlik kısacık bir yolda dizel bir aracın motorunun ısınmasının neredeyse imkansız olduğunu düşünürsek, bilgisayardaki göstergenin sapmaları vs. normale yakın görünüyor yakıt tüketiminiz. En azından kafaya takılmayacak kadar normal. 

Bence sensörlere ve kelebeklere dokundurmayın. En azından aracınızı yaz koşullarında gözlemlemeden önce!
Söylediklerinizin hepsi doğru. Fakat ben bu aracı aynı şartlarda 3 kıştır kullanıyorum. Yazları 6,5 lt (yaz gidiş geliş mesafelerim biraz daha uzak. Yazları 6 lt altına hiç düşmedim daha, uzun yol hariç) kışları ise 7,5 lt üzerine pek çıkmıyordum. Fakat bu kış ne kadar da dikkat etsem 8,5 lt altına düşemedim.  

 
Upvote 0
az  km gidiyorsun,ortalama  hızında  düşük  yakıt  tüketimin normal 

ben  istanbul  trafıgınde  650km gidiyorum  1 depoyla  7 falan yazıyor  yol bilgisayarında
Sizin bir depodan kastınız 50 lt mi? 55 lt mi? Ben genellikle dışına taşana kadar dolduruyorum depoyu. Hemen hemen her sefer 54 lt yakıt alıyorum. 54 lt ile 600 km gidiyorum. 

 
Upvote 0
20 ortalama hızla tdi aracın yakması gereken degeri 6,5 ila 7 arasıdır.

10 litre  ??? ortalama hızın 12-13 oldugu duruma denktir.

Fazlalık var ? Tamamı  evden start sonrası 2-3 rampalı sokak geçislerinde soğuk motor etkisiyle ilk 1,5 km  de ortalamanın 18 ila 23 arasına hortlaması olabilir...

Ben sabah ilk soguk çalıştırma sonrası 

Egimsiz sokaklarda  ilk 1 km de 12 litre sonrası ana bağlantı yoluna ulaştığım icin sonrası malum 

4,2 finish

Yazın 3,6 !
Dizel bir araç için kış şartlarında 7 lt gerçekten normal, öpüp başıma koyacağım. Bazen sağda solda görüyorum 4-5 lt harcayan araçları gerçekten halime üzülüyorum. Bugün 30.000 km de 1.4 tsi gördüm başlangıçtan beri 8 lt yazıyordu. Adam benzinli ile benden az yakıyor:) Sizin yakıt tüketimide efsaneymiş :)

 
Upvote 0
Partikül filtresine baktırdınız mı? ve geçtiğimiz günlerde hava oldukça soğuktu. aracın ısınması geç olduğundan ve 5 km yol gittiğinizden araç ısınmadan hedefe varıyorsunuzdur.
Partikül filtresinden kasıt DPF ise bazen ışığı yanıyor. Bir iki gün devirli kullanıyorum sönüyor ve hemen hemen 1 ay yanmıyor. 

 
Upvote 0
Bakımda orjinal yedek parça kullandınız mı? Özellikle hava filtresi. Kullanılan motor yağı (fazla doldurulmuş mu kontrol?) Birde biraz uzun yol yapıp yakıtı ölçün derim.

 
Upvote 0
@golf51 1.0 tsi dsg ortlama hiz 18kmh tüketim 8.5 litre, sizin arac bu verilerle en fazla 7.5lt  yakmasi gerekirdi, arabada sorun oldugu asikar

 
Upvote 0
Bakımda orjinal yedek parça kullandınız mı? Özellikle hava filtresi. Kullanılan motor yağı (fazla doldurulmuş mu kontrol?) Birde biraz uzun yol yapıp yakıtı ölçün derim.
Parça konusuna çok dikkat ederim. Kendim alırım ustam takar. Parçalarım mahle. Yağ olarak mobil1. 

 
Upvote 0

Dfp nin ışık yakmayan tip pasif rejenerasyonuna rastlamış olabilirsiniz 

Her 300 -320 km de bir 30 dan 50 km ye kadar süren ve eğer (2000 dv ile sürmezseniz 60 km ye kadar uzayan  tilt bir durumdur)

Bu süreç te araç olması gerekinin 1,5  litre fazlasına kadar fazladan tüketimler gösterebilir

 
Upvote 0
Sizin bir depodan kastınız 50 lt mi? 55 lt mi? Ben genellikle dışına taşana kadar dolduruyorum depoyu. Hemen hemen her sefer 54 lt yakıt alıyorum. 54 lt ile 600 km gidiyorum. 
Silme dolu taşana kadar yakıt almanın ciddi riskleri vardır..!! Aracın yakıt deposu 50 lt. dir., daha fazla doldurmamalısınız..!! Tabi 50 lt. alıcam diye hesap ederken araçtaki yakıtı da hesaba katmalısınız.!! Yani yakıt ışığı yandığında araç yaklaşık 42-45lt. yakıt alır.,

Fazladan 5 lt. 'lik bölüme genleşme tankı denilir, yakıt ısındığında genleşme oluşacağından dolayı güvenlik amaçlı konulmuştur.,  aynı zamanda yakıt alınması sırasında yakıt tankında oluşacak basıncın rahatça dışarı çıkması sağlar ve yakıt tankını basınçtan korumaktır.!!

DPF ışığı yanarak temizlik yapması "aktif rejenerasyon" yapıyor anlamına gelir., aktif kelimesini olumlu birşey gibi algılamayın., tam tersi bazı şeyleri yanlış yaptığınızdan dolayı araç ışık yakarak temizlik yapıyor.,

Araçlarda 2 tip DPF temizliği vardır.,

1) Pasif rejenerasyon DPF temizliği; araç her 200-300km bir (uyarı ışığı yakmadan) pasif temizlik yapar., bu esnada devir saati 900-1000rpm seviyesine çıkar., motor fan açar ve yüksek seviyede sesli şekilde çalışır., egzoz'tan yanık kokusuna benzer bir koku gelir., bu belirtileri hissetiğinizde aracı stop etmeden en az 70km hızla (4. viteste) 15-20dk. sürüş gerçekleştirmelisiniz.!! Şayet motoru stop ederseniz veya temizlik devam ettiği sırada benzin lambası yanar ise temizlik yarıda kalır..!! bunu alışkanlık haline getirirseniz partükül filtresi olması gerekenden daha fazla dolduğu ve için bu sefer aktif DPF temizliği yapmaya başlar..

2) Aktif rejenerasyon DPF temizliği; pasif rejenerasyon temizliğini yapmayan veya buna dikkat etmeyen araçlarda görülür..!! seramikten yapılmış partükül filtresi çok aşırı dolduğundan sistem neredeyse kullanılamayacak hale geldiğinden, araç bu sefer uyarı ışığı yakarak aktif rejenerasyon yapmaya başlar., Bu işlem pasif rejenerasyona göre daha uzun sürer.,

DPF ışığı yanarak yapılan aktif rejenerasyon aslında aracın size demek istediği şudur; uçurumdan önce ki son çıkıştasın..!! dikkatli ol., bunu alışkanlık haline getirirsen sana 6-7bin lira masraf açarım..!!!! demek istiyor...

 
Upvote 0


Geri
Üst Alt