1.2 TSI Manuel rekor Tüketim ( Uzun Mesafe )


mrb aracı alalı 1 hafta olmadı ama ben 1700 km yapdım şimdiden

son depo fulleme verilerini paylaşmak istedim

yakıt ortalamam şu anda karışık 5.5 lt seyrediyor

1500 km den sonra brz abanmaya başladım

en son 560 km yol sonra tekrar fulledigimde 140 tl lik benzin aldı

benim icin süper diyebilirim

ayrıca şehir ici çok fazla veriye sahip olamadım yakında yine paylaşırım

 

mrvolkan dedi:
mrb aracı alalı 1 hafta olmadı ama ben 1700 km yapdım şimdiden

son depo fulleme verilerini paylaşmak istedim

yakıt ortalamam şu anda karışık 5.5 lt seyrediyor

1500 km den sonra brz abanmaya başladım

en son 560 km yol sonra tekrar fulledigimde 140 tl lik benzin aldı

benim icin süper diyebilirim

ayrıca şehir ici çok fazla veriye sahip olamadım yakında yine paylaşırım
bir haftada 1700 km ise sen ayda 8000 km yı yılda 90-100.000 km yı bulursun dostum..dizel alman daha mantıklıydı su sartlarda...tabii bu kadar yol yapmaya devam edeceksen..

 
@reko

aslında extrem bir durum.

izmirden aracı getirdim zonguldağa

sonrasında hemen istanbula gitmem gerekti acilen.

artık 1 ay araba yatar:)

 
mrvolkan dedi:
@reko

aslında extrem bir durum.

izmirden aracı getirdim zonguldağa

sonrasında hemen istanbula gitmem gerekti acilen.

artık 1 ay araba yatar:)
banda extrem bir durum gibi gelmişti ama yakıt ortalaman iyiymiş..

 
güncel tüketim vereyim evden metroya 18 km 6,5 ile gidiyorum 5 küsür ile eve gidiyorum aradaki fark yokuş çıkıp inmekten ..aksam foto cekıcem..0-460 km ortalamam 6,9 lt arkadaslar..

 
bende güncel tüketim vereyim

zonguldak şehir içi kullanıyorum bol yokuş ve bozuk yolun oldugu bi yer

şehir ici ortlama 8 lt gösteriyor..tabi agresif kullanmıyorum

ışıklarda göz kırpanlara aldırış etmiyorum ;)

 
yakıt aldıktan sonra 270 km yol yaptım çok fazla trafik yok ancak yokus cıkıp inmek var 6,3 lt 520 km daha yol yapar diyor ..yane 1 depo ile 750 km yol yababilirim...650 km uzun soluklu ortalamam 6,8 lt..

 
bu arada benzine 3 günlük ara ile yapılan 22 kuruşluk zammıda unutmayalım !

petrol eski seviyelere gelirse dolar durumundan belkide 7 tl olur benzin

 
mrvolkan dedi:
bu arada benzine 3 günlük ara ile yapılan 22 kuruşluk zammıda unutmayalım !

petrol eski seviyelere gelirse dolar durumundan belkide 7 tl olur benzin
valla bu zam olayı insnaın canını sıkıyor..bakalım ne olacak gorecegiz.. bugun biraz sert kullandım yakıt 6,8 lt ye cıktı..ancak yınede bir depo ile 700 km olayını yapacagım...

 
reko dedi:
bu arada benzine 3 günlük ara ile yapılan 22 kuruşluk zammıda unutmayalım !

petrol eski seviyelere gelirse dolar durumundan belkide 7 tl olur benzin
valla bu zam olayı insnaın canını sıkıyor..bakalım ne olacak gorecegiz.. bugun biraz sert kullandım yakıt 6,8 lt ye cıktı..ancak yınede bir depo ile 700 km olayını yapacagım...
Dizel ile aradaki fark kapanacak dediler. Fark gittikçe açılıyor. Bunu da anlamış değilim.

 
1.2 TSI Manuel  rekor Tüketim ( Uzun Mesafe )

Orijinalden alıntı:  alos2000ancak bu tüketimi düşürmek için önerileriniz var mı?

klima kapalı

camlar kapalı

start stop aktif (( aktif olmalı mı?))

start stopun çok kısa aralıklarla aracı durdurup gitmek araca zara verir mi?

saygılarımla,

Cruise Control var, nasıl daha etkin ve verimli kullanılabilir. bu konuda fikrim yok

auto hold tam olarak ne yapıyor? DSG yi koruduğu doğru mudur?

Start stop için gerekli 10 saniyeyi bulamıyorum genelde , trafik tam olarak durmuyor.

bu nedenle kullanmamak mantıklı o zaman.

bir fren enerjisini kullanma sisteminin mantığı nedir? nasıl çalışır?

şimdiden teşekkürler
Değerli Hocam;

Turbonun devreye girdiği 1500 devir ile  1000 devir arasında bir yerlerde yumuşak ve ağırbaşlı olan motor

Gaz pedalının tepkisiz dediğiniz kısmı burasıdır ve asıl amacı ekonomidir.

1500 ila 1750 devir arası karakteri değişir

vites 1750 -2000 devir aralığında değiştirmek uygundur.

Ben elbette yol durumuna bağlı olmak kaydıyla normal koşullarda 1750 devir civarında değiştiririm.

CC ile rekoruma daha yaklaşan dahi olmadı...

Yalnız bir konuda dikkat çekmek isterim.

Düşük devirli veya devirsiz araç kullanmak,  yüksek devirli kullanmaktan daha fazla zarar verir motor ve yürüyen aksam parçalarına.

Aman dikkat...

Orijinalden alıntı:  SILVERSHADOW (24 Eylül 2014)TDI değil TSI...

Bakalım bu rekoru kim kıracak?

Güzergah; Himalayalardan iniş[sm=evillol.gif]

Elbette değil; Muğla-izmir arası 2 kişi bagaj yok.Klima yok.  cc ile 70km/s sabit hızda ve bolca sabırla. 

Buna ne dersiniz?











O yukarıda gördüğünüz yakıt değerleri bana ait...

5000 km'yi devirdikten ve Cruise Controlü layıkıyla kullanmaya başladıktan kısacası Haydar Hocamın eşsiz tabiriyle "aracın dilini çözdükten sonra" mümkün...

Benim ilk aldığım günden beri ECO önerilerim kapalı. Fakat kapalı olsa da vites değiştirme önerileri devam eder.

"kapattım çünkü  bildiğim şeyi bana söylenmesinden hoşlanmıyorum herkes gibi"...[sm=evillol.gif]

Lastik ve jant daha küçük olduğundan iddia ediyorum Midline Plus ile daha iyi değerler yakalanabilir.

Klima ve birden fazla yolcu ile her 25 kg için 0.5 ila 1 litre her 100 km'de fark edecektir.

Haydar Hocam ile de defalarca bu konuyu görüşmüşüzdür.

Hiç kimseyi kandırmaya çalışmıyoruz burada... Gayemiz doğru bilgi ve yorum... Sürç-i lisan edersem mutlaka düzeltsinler beni mutluluk duyarım...

Ama özel durumlara ait tüketimleri de yine açıklama yaparak paylaşmışlığım da oldukça fazla.

Haydar Hocamın bilgi görgü ve tecrübesine saygımızı sunarak kendisinin iyi niyetinden şüphe etmediğim için müsaade ederse hakkımdaki ifadesini incelterek şu biçimde ifade etmek mümkündür belki de?

"Paylaşılan değerler elbette geneli yansıtacak her defasında tutturulacak değerler değildir.


Genellikle yükselti, rakım farkı çok fazla olmayan, bagajsız ya da çok az bagajla, maksimum iki kişi elde edilmiş değerlerdir."


TDI ile bu değerlerin altına elbette inilir ama aradaki fark 12 bin liralık farka değmeyecek kadar düşüktür. TDI ekonomik gücüm olsa benim de almayı isteyeceğim araçtır.

Ama çekirdek aile modelinde hafta sonları kullanmak için genelde şehir içi ara sıra şehir dışı güzergahta kullanılacaksa kesinlikle 1.2 TSI yeterli...

Bu değerlerin baştaki deneyim ve araç durum donanımıyla ve tamamen ideal yol ve araç koşullarında gerçekleştiğini mutlaka söylemeliyim.

Söz gelimi Bagajımda bir kağıt havlu, 1lt camsil, 2-3 parça bezden başka tamamen boş olduğunu...

Yakıt tüketimine etkileri kesinleşen lastik havalarına özellikle dikkat ettiğimi (29 psi şehir içinde şehir dışında ise 33 psi olduğunu belirtmeliyim.

Uzun süreli tüketimim 6 litre.. Çok uzun sürede daha aşağılara da inecektir.

İlk başlarda 7.5 larda geziniyordu... Zamanla aracın parçaları alıştıkça ve ben araca alıştıkça artık bu "özel durumlar haricinde" ortalamaları hiç görmüyorum.

Olmaz dediler ama kaçkar dağlarından falan inmediğim kesin olan Muğla - İzmir arası güzergahı belli olan 204 km'lik mesafede 3.9 litre yaklaşık 16 kuruş ortalamayı tutturdum

İster Highline ister Confortline isterse Midline Plus olsun ama  yeter ki Golf olsun...

Donanımına bağlı olmaksızın kalite ve güvenliği donanıma bağlı olmaksızın standart olarak sunması beni ilk cezbeden konulardı...

Aracınızı kullandıkça yeni yeni özelliklerinin varlığını keşfedecek, bu özellikleri kullanma yetileri geliştireceksiniz.

Ben neredeyse 11 aydır kullanıyorum ama daha bir kaç gün önce bile yeni bir şey keşfettim...

Galiba keşfetmeye de devam edeceğim...

Cruise Control ile ilgili çok şey var aslında...

Söz gelimi erteleme tuşu veya frene basarak stand by durumuna geçer.

Kayıtlı olan hız silinmez Res tuşuna  basarak tekrar  aktive olur.

Rekora geri dönersem...

Yolculuğumuz gündüz saatlerinde olsaydı rekorumu 0,1-0,2 lt aşağılara çekmek mümkün olabilirdi.

İlk başta en büyük güçlük 6 ileri vitese alışmaktır. Zamanla oluyor.

Sonra aracın belli bir kilometreye gelmesi, parçalarının birbirlerine alışmış olması gerekli.

Motor sesini hiç duymadığınız için kulak vererek devirlendiğini anlamak imkansız.

Ancak ve ancak yol, gaza basış kuvvetiniz, yük/yolcu durumun abağlı olarak devir göstergesini takip ede ede vites değiştirme yetiniz gelişiyor.

Sonra yolun durumuna göre vites düşürmeniz gereken yer ve zamanları tayin etmek lazım. Şöyle ki eğer yokuş çıkmaya başladıysanız 1750-1850 devir aralığı 6. viteste korumak zor bu nedenle eğer uzun bir yokuşsa yokuşa girişte 5'e çekerim. kısa bir yokuşsa biraz hızlanır sonra hafif hafif ayağımı gazdan çekerek motoru zorlamadan yokuşu çıkarım.

Cruise control en büyük yardımcımdı elbette, ama doğru kullanmazsanız yakıt tüketimini arttırabilir.

Yukarıdaki mesajda Cruise control kullanma ilkelerini aktarmıştım bunlar ek olsun..

 
artık genellikle sehir ici kullanma sürem arttı ama yakıt ortalaması şu anda 5.8

aç kapa yada kısa mesafelerde kullanırsam 8-9 lt oluyor..

depoyu yakında yine doldurup size bilgi vericem çünkü bu kez şehir içi reel yakıt ortalamasını bulurum diye düsünüyorum

 
mrvolkan dedi:
artık genellikle sehir ici kullanma sürem arttı ama yakıt ortalaması şu anda 5.8

aç kapa yada kısa mesafelerde kullanırsam 8-9 lt oluyor..

depoyu yakında yine doldurup size bilgi vericem çünkü bu kez şehir içi reel yakıt ortalamasını bulurum diye düsünüyorum
3-4 km civarı mesafelerde 8-9 litre gayet normal hocam. Dizelle dahi bu değerlere yaklaşırsınız.

 
aynı işyerinde aynı araçdan bitane daha var

o bayan arkadas sırf sehir ici kullanıyor onun yakıt ortalaması 8.4

yani bir depo ile 650-700 km arası yapacak muhtemelen.

evet dizel ile kıyaslarsak bence süper

 

mrvolkan dedi:
aynı işyerinde aynı araçdan bitane daha var

o bayan arkadas sırf sehir ici kullanıyor onun yakıt ortalaması 8.4

yani bir depo ile 650-700 km arası yapacak muhtemelen.

evet dizel ile kıyaslarsak bence süper
Güzergahınız aynıysa o bayan arkadaştan muhtemelen daha az yakarsınız :)

 

Geri
Üst Alt