Çukura düşme sonucu lastik patlaması ile ilgili soru


@silverknight

Geçmiş olsun hocam;

Orijinal jatta ısrarımızın nedeni de işte bu.

Zor koşullarda dayanması ve güvenlik zaafiyeti oluşturmaması.

 

Geçmiş olsun. Rot ayarı yapılmalıdır. Serviste kontrol edilmesi önemli,büyük sarsıntı sonrası radyatör ve motor bağlantıları kontrol edilmelidir.

 
silvershadow dedi:
@silverknight

Geçmiş olsun hocam;

Orijinal jatta ısrarımızın nedeni de işte bu.

Zor koşullarda dayanması ve güvenlik zaafiyeti oluşturmaması.
Çok teşekkür ederim hocam. Kesinlikle öyle. Kış lastiklerini taktırırken janta zarar verirler eğerler bükerler diye etrafımdakiler çok diretti. Vay efendim çıkma jant al ona tak kar lastiğini dediler. Araca gelince 90 bin lira gibi bir rakamı gözden çıkarıp da dayanıksız çıkma bir jant takıp niye kendimi ve ailemi riske atayım ki diye düşünmüştüm. Girdiğim o çukurdan sonra sağlam bir jant olmasa bu kadar ucuz atlatılmazdı ve belki çok çok daha büyük zararlara sebep olabilirdi. Önerileriniz için çok teşekkür ederim. Her daim kıymetli fikirlerinizin meyvelerini alıyoruz :)

 
@silvershadow evet hocam düşünün çakma jant olsa allah göstermesin kaza kacınılmaz olurdu..
 
silverknight dedi:
Çok geçmiş olsun, servise gösterecek olmanız iyi olmuş. İnşallah en az kayıpla atlatırsınız.

Bulunduğunuz yerde VW servisi olmaması çok kötü işte böyle durumlarda. Maalesef aynı dertten ben de muzdaribim. En yakın servis 2 saat uzağımda, yolu da pek güzel değil. Allah korusun olumsuz bir durumda napıcam bilemiyorum  s=bilmem
Maalesef hocam işin en yorucu tarafı bu :( Ama Allah göstermesin olur da yolda kalırsanız 444 89 24 vw yol yardımı ararsanız hemen çekici ve yedek aracı gönderiyorlar. Geçen lastiğim patladığında bile aramak durumunda kaldım. Bagaj düzenlemeden sonra krikoyu koymayı unutmuşum da  :D Pazar gecesi gece 11 de rize vw den bir servis elemanıyla görüştürdü vw yol yardım. Durumu izah ettim. Artvin hopa'da tanıdığı birileri varmış o görevlinin. Hemen bize yolladı. Hiç beklemediğim bir şekilde 10 dakikada kriko elimdeydi. Getiren kişi ise o kadar kibardı ki. Bagajın boşaltılıp lastiğin değişimine kadar herşeye yardımcı oldu. Para da zorla verdim almak istemedi. En son 20 lira yeter dedi ama o miktar da pazar gecesi sıcacık evinden çıkıp yağmurun altında o kadar yol gelip çamurun üstüne yatıp yardım eden kişiye hakaret gibi olurdu diye düşündüm. Gönlümden geçen miktarı verdim. Baya bi ısrar sonucu kabul etti. VW yol yardım ise defalarca aradı iyi misiniz başka bir sorununuz var mı yardımcı olabileceğimiz diye.

Jantta yamulmuş olabilir press ile düzeltirmeniz gerekir sürüş anında belli olmuyor yamuk olup olmadığı ben corsa ile çukura düşmüştüm lastikte balon jantta yamulma olmustu zaten jant zarar gormezse on takımı amortısoru goturur  servis kontrol eder o etmesse balans sırasında çıkar 30 40 tl jant düzeltme tutabilir
Hocam jantı michelin bayisinde bir makineye takıp kontrol ettiler. Oradaki görevliler de şaşırdı lastiğin bu hale gelmesine rağmen jantta nasıl hiçbirşey olmaz diye. Hiçbir sıkıntı görünmüyor dediler. Rot bilgisayarına da bağlandı onda da hiçbir aksilik gözükmedi. Yinede her ihtimale karşın ona da bir kış lastiği taktırıp stepne ye koydum. 17" Dijon jantlar var bu arada.

Not : İşlerim dolayısı ile bir haftadır foruma hiç giremedim. Biraz geç olarak cevap verdiğim için kusuruma bakmayın.
Bunu da hafızamızın bir tarafına atalım,açıklama için teşekkürler.Tekrardan geçmiş olsun...

 
Merhabalar. Bugün kendini bilmez birisi, Artvin-Hopa tarafında geliş gidiş yolda karşıdan araç gelirken sollamaya çıkıp sıkıştığından dolayı sağa çekilmek durumunda kaldım ve çok büyük bir çukura düştüm. Araçtan gelen ses ağzımdan küfür dahi çıkmayan beni, dünyanın en adi küfürbazlarından beter hale getirdi. Maalesef sağ ön lastiğim patladı. (Araç sensörleri de ne hikmetse uyarı vermedi kendim fark ettim.) Lastiği değiştirirken ilk olarak tamamen kendi hatamdan krikoyu yanlış yere koydum ve plastik muhafaza yı kırdım sanırım. Şu anda sallanıyor. Gece gece bir ustaya gösterdiğimde civatası çıkmış hallederiz dedi. Siz değerli abilerime ve kardeşlerime sormak istediğim dört soru var. Yardımcı olup, vakit ayırıp, cevaplayabilirseniz çok çok sevinirim;

1- Sanayide plastik muhafaza için civata taktırmamda bir sakınca var mı ? Yoksa illa da servise mi götüreyim. (En yakın servis rizede var ve 230km uzaklıkta)

2- Lastik eğer mümkünse tamir mi ettireyim yoksa eskisi gibi olmaz deyip yeni lastik mi alayım ? ( Lastikleri birkaç hafta öncesinde aldım. Michelin Alpin A5 225/45/R17. Henüz 500km'de)

3- Bu çukura düşme olayı ileride başıma başka dertler açar mı acaba ? Şu anlık araçta herşey yolunda görünüyor.

4- Süspansiyon veya aks larda bir zarar olsa araç bunu algılayıp arıza yada ikaz lambası yakar mı ? Başına gelen oldu mu ?

Şimdiden çok kıymetli cevaplarınız için teşekkür ederim.Saygılar, sevgiler.
Geçmiş olsun hocam, gerçekten çok sinir bozucu bir durum yaşamışsınız. Benim fikrim şöyle:

1- Plastik muhafaza kısmı eğer sadece alt koruma / davlumbaz / plastik kapak tarzı bir parçaysa sanayide düzgün bir usta rahatlıkla civata, klips veya bağlantı pimiyle toparlar. Servise gitmek şart olmayabilir. Ama krikoyu yanlış noktaya koyduğunuz için metal şase, marşpiyel altı veya kriko basma noktası ezildiyse onu ayrıca kontrol ettirin derim. Sadece plastik sallanıyorsa büyük ihtimalle basit iştir.

2- Lastik konusunda kesin karar lastik sökülüp içeriden bakılmadan verilmez. Ama çukura sert düşme sonrası lastik patladıysa özellikle yanak hasarı, baloncuk, içten kırılma veya jant dudağında ezilme varsa ben tamire sıcak bakmam. Lastik daha 500 km’de olsa bile yanak hasarı tamirlik değildir. Hasar tabandaysa, delik küçükse ve lastik havasız şekilde uzun süre yürütülmediyse düzgün bir mantar yama ile kurtarılabilir.

3- Çukura düşme ileride sorun açabilir mi? Evet, açabilir ama hemen belli etmeyebilir. Özellikle jant eğilmesi, balans bozulması, rot ayarı kaçması, salıncak burcu, rot başı, amortisör, aks körüğü gibi yerler kontrol edilmeli. Araç düz yolda sağa sola çekiyor mu, direksiyonda titreme var mı, frenlemede yalpalama var mı, kasisten geçerken ses geliyor mu bunlara dikkat edin. Bence ilk fırsatta rot-balans ve ön takım kontrolü yaptırın.

4- Süspansiyon veya aks hasarında araç her zaman ikaz lambası yakmaz. Hatta çoğu mekanik hasarda hiçbir uyarı vermeyebilir. Sensörler genelde ABS, ESP, lastik basıncı, direksiyon açı sensörü gibi sistemlerde anormal veri görürse uyarı verir. Ama rot başı eğilmiş, jant hafif yamulmuş, amortisör darbe almış, burç zarar görmüş diye mutlaka arıza lambası yanacak diye bir şey yok. Bu yüzden “lamba yanmadı, sorun yoktur” diye düşünmemek lazım.

Kısacası ben olsam önce lastiği janttan söktürüp içeriden baktırırım, jantı kontrol ettiririm, sonra da rot-balans ve ön takım kontrolü yaptırırım. Plastik muhafaza işi ise büyük ihtimalle sanayide basitçe çözülür. Tekrar geçmiş olsun.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Geçmiş olsun hocam, gerçekten çok sinir bozucu bir durum yaşamışsınız. Benim fikrim şöyle:

1- Plastik muhafaza kısmı eğer sadece alt koruma / davlumbaz / plastik kapak tarzı bir parçaysa sanayide düzgün bir usta rahatlıkla civata, klips veya bağlantı pimiyle toparlar. Servise gitmek şart olmayabilir. Ama krikoyu yanlış noktaya koyduğunuz için metal şase, marşpiyel altı veya kriko basma noktası ezildiyse onu ayrıca kontrol ettirin derim. Sadece plastik sallanıyorsa büyük ihtimalle basit iştir.

2- Lastik konusunda kesin karar lastik sökülüp içeriden bakılmadan verilmez. Ama çukura sert düşme sonrası lastik patladıysa özellikle yanak hasarı, baloncuk, içten kırılma veya jant dudağında ezilme varsa ben tamire sıcak bakmam. Lastik daha 500 km’de olsa bile yanak hasarı tamirlik değildir. Hasar tabandaysa, delik küçükse ve lastik havasız şekilde uzun süre yürütülmediyse düzgün bir mantar yama ile kurtarılabilir. Şu yazıda da tamir mi değişim mi kararını güzel özetlemişler, bakmak isteyene faydalı olabilir: https://www.antalyagezerlastikci.com/lastik-patladi-tamir-mi-degisim-mi-dogru-karar-nasil-verilir/

3- Çukura düşme ileride sorun açabilir mi? Evet, açabilir ama hemen belli etmeyebilir. Özellikle jant eğilmesi, balans bozulması, rot ayarı kaçması, salıncak burcu, rot başı, amortisör, aks körüğü gibi yerler kontrol edilmeli. Araç düz yolda sağa sola çekiyor mu, direksiyonda titreme var mı, frenlemede yalpalama var mı, kasisten geçerken ses geliyor mu bunlara dikkat edin. Bence ilk fırsatta rot-balans ve ön takım kontrolü yaptırın.

4- Süspansiyon veya aks hasarında araç her zaman ikaz lambası yakmaz. Hatta çoğu mekanik hasarda hiçbir uyarı vermeyebilir. Sensörler genelde ABS, ESP, lastik basıncı, direksiyon açı sensörü gibi sistemlerde anormal veri görürse uyarı verir. Ama rot başı eğilmiş, jant hafif yamulmuş, amortisör darbe almış, burç zarar görmüş diye mutlaka arıza lambası yanacak diye bir şey yok. Bu yüzden “lamba yanmadı, sorun yoktur” diye düşünmemek lazım.

Kısacası ben olsam önce lastiği janttan söktürüp içeriden baktırırım, jantı kontrol ettiririm, sonra da rot-balans ve ön takım kontrolü yaptırırım. Plastik muhafaza işi ise büyük ihtimalle sanayide basitçe çözülür. Tekrar geçmiş olsun.


2015 yılında olan bir olay yalnız çoktan çözülmüştür…
 

Geri
Üst