Ankaralı Yedi: R Dönüşüm


Masallah gule gule kullanin

Cerceve vardi bende ekranda :)

Ses kalitesi parametre atilarak ciddi sekilde çözülür
 

maşallah hocam kesenize sağlık diyelim. Tecrübelerinizi zaman zaman burada paylaşarak hem yapmış olduğunuz retrofitler hakkında bilgi edinmiş oluyoruz hem de golf 7 lerimize nelerin yakışarak olumlu veya olumsuz yönleri hakkında fikir yürütmüş oluyoruz.
 
Maşallah hocam araç güzel. Fakat ben sonradan taktığınız jantları beğenmedim. Bu renk araç iki arkadaşımda var birinde dijon diğerinde orjinal durban takılı bu renkle efsane duran jantlar. Onları görünce sizin taktığınız jantları beğenmedim. Tabi bunlar zevk meselesi :)
 
  • Güncelleme 8 Nisan 2023 / 115.000 Km / Yola Devam
Arkadaşlar Selam,

Golf ile yolumu ayıramayacağımı kendimi ikna ettikten sonra eksik olduğunu düşündüğüm birkaç yaşam kalitesi güncellemesi yaptım ve yine yorumlarımı paylaşmak istedim. Birkaç ay içerisinde yaptığım mantıksız alışverişler şu şekilde; :)

Ses Yalıtımı

Şu an çalıştığım iş yeri ile ev arası 55km, günlük 110km yol yapıyorum ve bu yolun çoğu Ankara çevre yolunda geçiyor. Ankara çevre yolunu bilenleriniz oradaki asfaltın ne kadar ses yaptığını da biliyordur, 18" Jant + PS5 lastiklere geçtikten sonra iyice çekilmez hale gelince bir ses yalıtımı denemeye karar verdim.

İlk başta kendim yapacaktım ancak Ocak soğukları ve golf kapısının yalıtım yapmak için açıklık bırakmaması nedeni ile Aydın Elektronik'e uğradım. Yalıtım-1.png

Ferhat Abi hızlıca halletti ancak onun da ne kadar uğraştığını görünce kendim uğraşmadığıma sevindim. toplamda 6 saatte subwoofer + kapı yalıtımını halletti. Kendim uğraşsaydım hafta sonunun tamamında ancak çıkarırdım gibi geldi. Hatta büyük ihtimalle bir kapıyı yaptıktan sonra geri kalanını da soğuk havalar nedeni ile yaza bırakırdım :)

Golf'ün Kapı kartonunu sökmek kolaymış ancak yalıtımı tüm kapıya yapmak için hoparlör perçinlerini delerek çıkarmalısınız. Sonrasında yeni perçin attık ancak hoparlörü bir daha kendim sökersem vidalı perçin kullanacağım.

Yalıtım yaptıktan sonra araba kütüphane oldu gerçekten. Çevre yolu gürültüsünü tabiki tamamen kesmedi ancak azalma var. Golf'ün yalıtımı her ne kadar iyi olsa da kapı yalıtımında açığı varmış. Ayrıca Hoparlörleri değiştirmeden bile ses sisteminin iyileştiğini hissediyorsunuz.

Ses yalıtımı markası olarak ise Ferhat Abi Dragster marka ses yalıtımını önerdi. CTK ile malzeme ancak daha ucuz olduğu için öneriyormuş. Açıkçası ses yalıtımında kullanılan yalıtım malzemesi de fabrikadan fabirkaya değişmiyordur aynıdır diye düşündüğüm için aklımda bir soru işareti de olmadı. Ancak Dragster'ın DSM-2 mi DSM-2 Pro modelini mi kullandı sormayı unuttum. Ürünün linkini aşağıda bulabilirsiniz.

Dragster Audio / DSM-2

Aktif Subwoofer

Standart ses sisteminde subwoofer'ın eksik olması hep içimde kalıyordu. Standart woofer'lar mid ağırlıklı şarkılarda yeterli ancak bass seslerde bir subwoofer kadar inemiyorlar tabiki. (Aracın fabrikasyon radyosu ile çok daha fazla indiğine eminim. Aracın üstünde şu an 874B kodlu radyo var, parametreleri de atıldı ancak fabrikasyon radyonun ses kalitesini daha iyiydi)

Sadece sisteme bir miktar bass eklemek istediğim ve standart hoparlörleri yeterli bulduğum için aktif subwoofer seçmeye karar verdim. Audison'un ürünlerini çok beğendiğimden Audison APBX 10 AS2 modelini seçtim. Bağlantısı epey basit, ses yalıtımı ile beraber montajı da oldu ancak kendiniz de kolaylıkla yapabilirsiniz. Subwoofer'ın küçük bir kumandası var, onu da direksiyon altı çekmeceye koyduk.

Subwoofer.png

APBX serisini seçmemdeki neden küçük bir boyutta büyük kutulu subwoofer'lar kadar tok ses verebilmesi idi ancak modeli seçerken biraz abartmışım . 400W cont. 800w. Peak gücünde bir subwoofer bu arabanın standart ses sistemi için çok fazla :D Montaj yapıldıktan sonra ilk birkaç gün BUM-BUM gezmekten kulağım ağrımaya başlamıştı.Subwoofer üzerindeki gain %50, kumanda %30 da şeklindeki bir ayar tutturdum. Şu an arabanın üzerindeki ses sistemi ile gayet dengeli oldu ancak şu anki aklım olsa 10"'lik model yerine 8" ve aktif yerine pasif model + amfi şeklinde alırdım. 10" gücü benim dinlediğim müzik tarzı ve ses yüksekliği için çok fazla çıktı. İleride subwoofer kutusunu gizlemek için aklımda başka bir proje var. Bir ara öncesi sonrası şeklinde bir video çekip ses farkını eklerim.

Audison APBX 10 AS2

Kapı Altı Aydınlatma

Yalıtım için kapı kartonlarını sökmüşken kapı altı aydınlarma da yapalım dedim. KAA ile forumda konu bol olduğu için foto çekmemiştim ancak deneyimlerim şu şekilde oldu;

İlk olarak; Kullandığım ürün şu;
Aliexpress - 3GD 947 411

Bu aydınlatmanın güç konektörü yuvası dik çıkıyor ve yuva, Golf'ün kapı kartonuna çarptığı için yerine oturmuyor. Bu ürünü takabilmek için konektör yuvasının etrafını dremel ile kesip konektör pinlerini hafif büktük. Bunu yapmadan bu ürünü takma şansınız ne yazıkki yok. O yüzden sipariş ederken var ise 90 derece konektörü olan bir versiyon var ise ondan sipariş edin. Genellikle Çin'den sipariş edilen KAA'lar ile gelen kablo biraz kısa oluyor, kabloları da kendiniz uzatmanız gerekebilir. Bunun dışında bir sıkıntı yok, aydınlatmanın +'sı kapı modülünde pin 16'ya, -'sini de pin 5'de zaten çakılı olan toprak hattına ek yapıyorsunuz. VCDS'de de kapı modülünden kapı aydınlatma takılı'yı işaretlemeniz yeterli.

Aydınlatmanın kırmızı yanan kısmının etrafından biraz beyaz ışık sızıyor ancak Passat'ların orjinal aydınlatmasın da hafif sızıyor. Beni çok rahatsız etmedi ancak bilginize.

Koltuk Isıtma

Ankara'da kapalı garajı olmayan herkesin arabasında olması gereken bir özellik :) Yanlış hatırlamıyorsam Kasım ayı civarlarında @ZaGani'den ön paneli almıştım. Tesisat ve ısıtma pedlerini aliexpress'ten aldım. Bu şekilde parçaları tek tek toplayınca yurt içinde satılan koltuk ısıtma setlerinin yarı fiyatına gelmişti.

Isıtma pedleri; Aliexpress- Isıtma Pedleri
Tesisat; Aliexpress - Isıtma Tesisatı

Montaj için Necati Usta'ya uğradım. Şimdiden uyarayım, tüm gün sürüyor montaj. Döşemecide koltuk pedlerini taktırmak da az para tutmuyor, hazırlıklı gidin.
Yaşayacağınız deneyimi smokemotion'ın videosu gayet güzel özetlemiş, aşağıda bulabilirsiniz.

Seat Leon FR'a Eğlenceli Koltuk Isıtma Yaptık

Kayar Yan Sinyaller

Aracın sol sinyaline taş gelip kırılınca aliexpress üzerinden kayar ayna sinyali söyledim. Montajı kolay ancak ayanın yapısını anlamak biraz sürüyor. İlk aynayı yapmak biraz sürdü ancak ikinci aynayı 5dk'da halledersiniz.

IMG_4595.jpg

Foruma GIF olarak eklemekte biraz sıkıntı yaşadım ama yanarkenki hali bu. Diyebileceğim tek eksi yanı, aynanın üzerinde sürücünün gördüğü küçük bir kare oluyor, sinyalinin yanıp yanmadığını oradan görebiliyorsunuz. Bu ürünü takınca o lare bir nevi işlevsiz hale geliyor ancak önemli değil tabiki. Sadece o ışığı kullanıyormuşum ancak fark etmemişim. Bu ürünü takınca anladım.

Linki şurada;
Aliexpress - Ayna Sinyali, Kayar, Füme

Direksiyon Derisi Değişimi

Golf 7 ile gelen direksyon derisinin parlamadığı araba kalmadı piyasada, parlamaktan bi hal olmuş kendi direksiyon derimi de söktürmeye karar verdim. Evimin çok yakınında RK Garaj var, RK Garajın Doğukan Manço'nun videoların daibliyordum. İşçilikleri ve kullandıkları malzemelerin güzel olduğuna kanaat getirip buraya uğradım.

Direksiyonun önceki ve sonraki hali;
IMG_9223.JPG FEF0A13F-8395-4836-AD1A-000D4E0727A1.JPG

BMW'lerde kullandıkları Ekstra Map Nappa Deri tercih ettim. Yukarıdaki fotoda çok gri çıkmış ancak bir haftalık kullanım sonrasında renk oturdu. Yaklaşık 6 aydır kullanıyorum ve bir parlama ve aşınma belirtisi yok. Direksiyonun dikişilerinde de koltuk döşemesi ile aynı renkte bej iplik kullandık.

213932C1-1C36-4379-B1CE-5F3ADF7C0CA1.JPGC111BD4F-DDD8-410D-BC8A-7623941BC767.JPG

Diyebileceğim tek şikayetim kısa korna zaten bu direksiyon ile zor basıyordu iyice zor basmaya başladı. Bir ara üşenmez isem söküp daha iyi oturtmak mümkünmü deneyeceğim.

Harmonik Sönümleyici

Aracın düşük hızda süspansiyon sesini azaltabilen bir parça olduğunu duyunca keyfine takmıştım. İşe yarıyor ancak normal yollarda çok büyük bir fark beklemeyin. Bozuk yollar ve 50kmh altı hızlarda aa evet ses varmış diyorsunuz. Yourmlarımı ve nasıl takıldığını forumda başlık olarak yazmıştım.

Golf Tutkusu - Harmonik Sönümleyici Retrofit

--------------
Uzun bir değişiklik listesi oldu ancak daha bitmedi. Yapmış olduğum diğer şeyleri paylaşana kadar bir ara güncelleme vereyim dedim.

Herkese iyi pazarlar :)
 
Son düzenleme:
@Utku Lekesiz aaaa tam benlik konu subwoofer :)

Yakin olsak denemek dinlemek isterdim

Benimki de yolda farkli bir cihaz bakalım nasil olacak

Gule gule kullan ustad
 
Güzel çalışmalar, güle güle binin. Golf 8’i alamazsam bende mecbur başlayacağım bu retrofit işine.
 
@HONEY sesi etkileyici, keşke Ankara'da olsaydınız da dinletebilseydim. Alpine SWE-815 ile bunun arasında kalmıştım, arkadaşım SWE815 aldı ben bunu. Fark olarak bu cihazda hava basıncını hissedebiliyorsunuz. Güçte epey fark var AMA gerekli mi ? Bence değil.

Basit bir subwoofer olması bile altları çok dolduruyor, zaten basınç yapacak kadar subwoofer'ı açtığınızda müziğin geri kalanını bastırıyor. Kutulu herhangi bir şey yeterli.

@hakanunal teşekkürler, benim size önerim ya retrofiti erkenden yapın yada aracı değiştirip hiç yapmayın :) Eklediğim donanımları geç ekledim, 3-4 sene kullanıyor olmuş olabileceğim donanımları bu sefer sadece 1-2 sene kullanmış olacağım.
 
  • Güncelleme 7 Ağustos 2023 / 115.000 Km / R Dönüşüm

Arkadaşlar Selam Tekrardan,

Bir Mayıs sabahı kendi işime bakarken retrofit hastalığının semptomlarından biri ile karşılarştım. Bir sahibinden bildirimi!

Birisi uygun fiyatlı orjinal Golf R Farları, Stopları ve Tamponlarını satıyor. Olamaz! Daha arabaya tonla yeni masraf yapmışken başıma yeni bir dert aldığımı fark etmem uzun sürmedi :)

İşten erken çıkıp malzemeleri almaya gittim, birisi benden hızlı davranmış ve stopları kapmış. Farlar ve Tamponlar kendime hayırlı olsun dedim ve evin yolunu tuttum. Normalde R / GTI dönüşümleri çok haz etmem. Olacak ise R-Line olmalı, sonuçta 1.4 TSI bunlar, orijinale sadık kalınmalı derdim ama fiyat uygun olunca kendimi tutamadım.

R Ön Tampon ve Hella Sis Farları

IMG_5176.jpg

Arabanın tamponunu değiştirmek aklımda çok basit bir sök tak işi idi ama elbette evdeki hesap çarşıya uymadı.

İlk sorun; Boyanın tutmaması

Golf 7'nin pasifik mavi rengi ilk bakışta basit bir renk gibi dursa da aslında epey karışıkmış.
Tamponları boya için bıraktığımda rengi tutturmak için abartısız 6 saat boyunca boya karıştırıp rengi tam tutturmaya çalıştık ama nafile. Tam dik bakınca tutan ancak başka hiçbir açıdan tutmayan bir sürü renk oluşturduk. 3 farklı markadan onlarca denemeden sonra pes etmeye yakınken, hadi bir de şunu deneyelim diye glasurit markasının tarifleri arasında, az kullanılan sedefli tarifi denedik ve Pasifik Mavi karışımızdaydı.
Aracın siparişinde metalik diye geçen pasifik maviyi, glasuritin sedefi ile tutturduk. Kusursuz bir sonuç değil ancak belli başlı bir kaç ışık dışında renk farkı anlaşılmıyor. Renk tutturmaya çalışırken aracın verniğinin de sıfır verniğe göre sararmış olduğunu gördüm. 8 yıl güneş altında durmanın bir vergisi olması kaçılmaz.

İkinci sorun: Golf R'ın yağ soğutucu delikleri

Golf R tamponda çoğunuz bildiği üzere sis farları yok, yerlerini radyatör delikleri alıyor. Bende buralarda ek radyatör olmadığı için arkaları boş ve araba içerisine yağmur kar çamur ne varsa alıyordu. Buraları kapatmak için kendim kozmetik amaçlı bir sis farı uydurdum. Daha detaylı bilgiyi başlıkta bulabilirsiniz;

Golf 7 R Tampona Sis Farı Montajı

Üçüncü Sorun: PLA Delikleri;

Benim aracımda fabrika çıkışı otomatik park olduğu için bu sensörlerin de aktarılması gerekiyor ancak yeni tamponda pla delikleri yoktu. PLA'yı montelerken gereken braket seviste çok pahalı ve pla deliklerinin boyutu standart sensörlerden farklı olduğu için piyasadan herhangi bir tampon delme aparatı ile delemiyorsunuz. Sağolsun Necati Abi kendi bir alet yapmış ancak delikleri delmek boyadan sonra aklıma geldiği için boyaya biraz iz yaptı. PLA Braketlerini ise eski tampondan kazıyarak çıkartıp plastik kaynak ile yeni yerlerine koyduk. Kusursuz değiller ama iş görürler.


R Arka Tampon ve Egzoz Uçları

Arka tampon, ön tampondaki sorunlara ilaveten. Sağlı sollu çift çıkışa geçmesi gerektiği idi.

61BF5CE7-D1A3-4A4A-8E23-991B89F69A28.JPG

Orjinal olmasını istediğim için Golf R son susturucu aradım, aramalarım sırasında Audi TTS son susturucusu buldum. TTS Son susturucusu ile Golf R son susturucu hemen hemen aynı, sadece egzoz kafalarını yerini güncelleyip takacaktım. Büyük bir heves ile İstanbul'dan alıp Ankara'ya Doblo kiralayıp getirdim ancak egzozu takmak için egzozcuya gidince planlarım suya düştü.

Golf R/TTS Son sustucusu üstündekine göre kalınmış. Bu susturucu aslında aynı kasada duran iki farklı susturucu. Vanalar açık iken kısa bir susturucu, kapalı iken uzun susturucudan ses veriyor. (O vanaları sürüş profile göre değiştirmek için planlarımı bile yapmıştım :cry:) bu kadar büyük bir susturucu ise araçlar 4 çeker olduğu için sığabiliyormuş. 4 çeker araçların bagaj havuzu, diferansiyelin sığabilmesi için daha küçük. Boşalan ek bölgeye de bu susturucu geliyormuş. Golf R'ın 4 çeker olduğunu ihmal etmek pahalıya patladı. Koç egzozda hazır sıra bulabilmişken ve araç liftte iken bari egzoz ucu takıp geçelim dedik. Golf R tipi oval kafalar beğendik. Beğendiğimiz uçlar orjinalden 10mm daha büyükmüş ancak fena durmadılar. Uçları takmak için aracın orjinal susturucunun yolcu tarafı kaynak ile delip oradan iki çıkış daha verdiler. Aracın sesi gıdım değişmedi ANCAK tam 1100 devirde rezonans benzeri bir anlık homurtu var. Soğuk çalıştırma ve ilk viteste aracı kaldırırken bir anlığına egzozdan tok bir ses duyuyorsunuz ama normal kullanımı etkileyen hiç bir şey yok.

TTS Susturucu ile ilgilenen varsa linke bakabilir :) Sanırım Tiguan, Q3 gibi araçlarla önden çeker olsa da uyumluymuş.

Yeni kafaları görüntü şöyle;

IMG_5182.jpg

Not: Krom Egzoz ucu işi bir hayli tuzluymuş. İkinci el tercih etmeye çalışın.

Orjinal Golf R Bi-Xenon 'Top' Farlar.

Aracı Golf R'a çevirmemdeki asıl neden olan bu farlar :)

IMG_5189.jpg

Farları alınca ilk işim koşa koşa Necati Abi'nin yanına gitmek oldu. Aracın Orjinal Bi Xenon Basic farlarını, AFS modülü ile çift u led'e çevirdik. Gerçekten aracın görünüşünü ne tampon ne jant, farlar kadar değiştirmedi. AFS özelliği sürüş profiline uygun çalışıyor ve insandan fark etmeden alışkanlık bile yapıyor. AFS olmayan bi xenon araca binince farkı daha da net hissediyormuşsunuz. Trafikte de keisnlikle daha premium duruyorlar. Çift u led farlar Volkswagen'in en sevdiğim far tasarımı sanırım :)

R / R-Line Marşpiyeller

Marşpiyelleri orjinaline göre montaj etmeyeceğim için taiwan malı yan sanayi tercih ettim ancak kalıbı iyi çıkmadı. Aşağıdaki fotoda görebileceğiniz üzere kırmızı ile işaretlerdiğim çizgiyi kapatması gerekiyordu ancak birkaç milim kısa geldiği için tam oturmadı. Bilmeyen fark etmez ancak böyle bir fark varmış. Olur da bir sebepten yenilenmeleri gerekirse orjinaline bakarım. Siyah silikon ve başa ve sonra olacak şekilde 2 vida ile montaj ettim. Ek olarak; marşpiyeller kırık geldi vag-market üzerinden sipariş etmiştim ancak kargoda ortadan ikiye bölünmüşler. Telefon ile ulaşamayınca boyattığım yerde tamir ettirdim.

Screenshot 2023-08-07 210603.png

Golf R Dark Cherry Stoplar

Stopları almayı kaçırdığım için mecbur yenisini almaya koyuldum. Şansıma magnetti marelliden de ucuza sevisten logolu buldum. (Bazı parçalar seviste şansınıza anlamIMG_5183.jpgsız ucuz olabiliyor, genellikle eski stok kaldı ise). Pasifik maviye yakışmaz diyordum ancakepey beğendim.



R Logolar

Aracın dışına 3 çeşit R logosu geliyor. Izgara, yan bıçak ve bagaj kapağı.
Bagaj logosunu Trendyol'dan aldım. Bu logonun kalitesi iyi ancak arkası düz değil. İçinden çıkan yapıtırıcı iyi kapsamıyor.. Logonun içinden çıkan yaptırıcı yerine 3m VHB bant ile ile logoyu düzleştirdim sonrasında yapıştırdım. Logonun yapıştırılması gereken yeri googledan kısa bir arama ile bulabilirsiniz.

Ön logoyu yine servisten aldım. Yan sanayi sticker tarzı logolar yerine servisten yakın fiyata orjinal vidalı R logosunu alabilrsiniz. Sadece dikkat etmeniz gereken bu logo için iki parça kodu olduğu. Biri Golf diğeri T-Roc için.
Golf için olan pahalı ancak T-Roc için olan Golf'Ün 1/5 fiyatı :) Tipleri ise aynı. Tek fark T-Roc için olan biraz daha kısa, vidalarken arkasına bir iki tane pul atarsanız ucuza orjinal logonuz olmuş oluyor.

Çamurluk bıçaklarını ali expressten aldım. Rengi atmayan metal olanını buldum ancak bunların da kavisi tam değil. Bükmeyi denedim ancak her türlü açıklık kaldı. Fırsat olunca daha iyi bir alternatifi ile değiştireceğim. Ürünü aldığım link ölmüş, o yüzden paylaşamıyorum.

IMG_5185.jpg

Krom Satin Ayna Kapaları

Golf R'ın orjinal kapaklarına benzer ayna kapakları. Tipleri epey yakın. Kalitelerinden de memnunum, 3-4 ayda boylarında bir atma vs de söz konus olmadı. Aliexpress üzerinden aldım.

IMG_5187.jpg

Golf R Frenler

IMG_4647.jpgIMG_4656.jpg

sol - 288mm / sağ - 340mm

Golf R'ın olmazsa olmazı 340mm frenleri de taktım. @İlker34 hocamdan istanbula gelip almıştım. Bana 345mm diskler ile teslim etmişti ancak şansıma benim araç 345'lik diski kabul etmedi, fren ısınınca genleşip kalipere sürtüyordu.

340'lık hella pagid disk aldım. Frenleme performansı ve hissinden epey memnunum ancak fren büyütmeyi düşünen arkadaşlar var ise 340mm ile macera aramasın görüşündeyim. 18 jant ile de birleşince Aracın çekişi ve yakıtını ciddi etkiledi. Bizim araçlar için 312mm kafi gibi görünüyor (Zaten fren sistemimiz 288 yerine 312 için tasarlanmış :) ). Sadece kaliper taşıyıcısı değiştirerek ile Golf GTI frenlerine geçebilirsiniz, 312'lik disk 340'dan bir hayli hafif.

Golf GTI Clubsport S Viraj Denge Çubuğu

Araçta bugüne kadar yaptığın en fiyat / performans modifiyelerden biriydi. Yaylar ile birleşince aracın yoltutuşu tamamen farklı bir karaktere büründü. Başlığını daha önceden foruma açmıştım.

Golf 7/8 GTI Clubsport S Arka Viraj Denge Çubuğu (Rear Sway Bar) Retrofiti


Yorucu ama eğlenceli bir dönüşüm oldu. Şimdi dönüp bakınca, belkide sadece farları takıp geçmeliydim diyorum ama maddi yükü dışında sonuçtan da memnunum. Herkese sevdiği aracı istediği gibi kazasız belasız, sürmek kısmet olsun. Bu güncelleme de şimdilik bu kadar :)
 
  • Güncelleme 7 Ağustos 2023 / 115.000 Km / R Dönüşüm

Arkadaşlar Selam Tekrardan,

Bir Mayıs sabahı kendi işime bakarken retrofit hastalığının semptomlarından biri ile karşılarştım. Bir sahibinden bildirimi!

Birisi uygun fiyatlı orjinal Golf R Farları, Stopları ve Tamponlarını satıyor. Olamaz! Daha arabaya tonla yeni masraf yapmışken başıma yeni bir dert aldığımı fark etmem uzun sürmedi :)

İşten erken çıkıp malzemeleri almaya gittim, birisi benden hızlı davranmış ve stopları kapmış. Farlar ve Tamponlar kendime hayırlı olsun dedim ve evin yolunu tuttum. Normalde R / GTI dönüşümleri çok haz etmem. Olacak ise R-Line olmalı, sonuçta 1.4 TSI bunlar, orijinale sadık kalınmalı derdim ama fiyat uygun olunca kendimi tutamadım.

R Ön Tampon ve Hella Sis Farları

Ekli dosyayı görüntüle 69262

Arabanın tamponunu değiştirmek aklımda çok basit bir sök tak işi idi ama elbette evdeki hesap çarşıya uymadı.

İlk sorun; Boyanın tutmaması

Golf 7'nin pasifik mavi rengi ilk bakışta basit bir renk gibi dursa da aslında epey karışıkmış.
Tamponları boya için bıraktığımda rengi tutturmak için abartısız 6 saat boyunca boya karıştırıp rengi tam tutturmaya çalıştık ama nafile. Tam dik bakınca tutan ancak başka hiçbir açıdan tutmayan bir sürü renk oluşturduk. 3 farklı markadan onlarca denemeden sonra pes etmeye yakınken, hadi bir de şunu deneyelim diye glasurit markasının tarifleri arasında, az kullanılan sedefli tarifi denedik ve Pasifik Mavi karışımızdaydı.
Aracın siparişinde metalik diye geçen pasifik maviyi, glasuritin sedefi ile tutturduk. Kusursuz bir sonuç değil ancak belli başlı bir kaç ışık dışında renk farkı anlaşılmıyor. Renk tutturmaya çalışırken aracın verniğinin de sıfır verniğe göre sararmış olduğunu gördüm. 8 yıl güneş altında durmanın bir vergisi olması kaçılmaz.

İkinci sorun: Golf R'ın yağ soğutucu delikleri

Golf R tamponda çoğunuz bildiği üzere sis farları yok, yerlerini radyatör delikleri alıyor. Bende buralarda ek radyatör olmadığı için arkaları boş ve araba içerisine yağmur kar çamur ne varsa alıyordu. Buraları kapatmak için kendim kozmetik amaçlı bir sis farı uydurdum. Daha detaylı bilgiyi başlıkta bulabilirsiniz;

Golf 7 R Tampona Sis Farı Montajı

Üçüncü Sorun: PLA Delikleri;

Benim aracımda fabrika çıkışı otomatik park olduğu için bu sensörlerin de aktarılması gerekiyor ancak yeni tamponda pla delikleri yoktu. PLA'yı montelerken gereken braket seviste çok pahalı ve pla deliklerinin boyutu standart sensörlerden farklı olduğu için piyasadan herhangi bir tampon delme aparatı ile delemiyorsunuz. Sağolsun Necati Abi kendi bir alet yapmış ancak delikleri delmek boyadan sonra aklıma geldiği için boyaya biraz iz yaptı. PLA Braketlerini ise eski tampondan kazıyarak çıkartıp plastik kaynak ile yeni yerlerine koyduk. Kusursuz değiller ama iş görürler.


R Arka Tampon ve Egzoz Uçları

Arka tampon, ön tampondaki sorunlara ilaveten. Sağlı sollu çift çıkışa geçmesi gerektiği idi.

Ekli dosyayı görüntüle 69263

Orjinal olmasını istediğim için Golf R son susturucu aradım, aramalarım sırasında Audi TTS son susturucusu buldum. TTS Son susturucusu ile Golf R son susturucu hemen hemen aynı, sadece egzoz kafalarını yerini güncelleyip takacaktım. Büyük bir heves ile İstanbul'dan alıp Ankara'ya Doblo kiralayıp getirdim ancak egzozu takmak için egzozcuya gidince planlarım suya düştü.

Golf R/TTS Son sustucusu üstündekine göre kalınmış. Bu susturucu aslında aynı kasada duran iki farklı susturucu. Vanalar açık iken kısa bir susturucu, kapalı iken uzun susturucudan ses veriyor. (O vanaları sürüş profile göre değiştirmek için planlarımı bile yapmıştım :cry:) bu kadar büyük bir susturucu ise araçlar 4 çeker olduğu için sığabiliyormuş. 4 çeker araçların bagaj havuzu, diferansiyelin sığabilmesi için daha küçük. Boşalan ek bölgeye de bu susturucu geliyormuş. Golf R'ın 4 çeker olduğunu ihmal etmek pahalıya patladı. Koç egzozda hazır sıra bulabilmişken ve araç liftte iken bari egzoz ucu takıp geçelim dedik. Golf R tipi oval kafalar beğendik. Beğendiğimiz uçlar orjinalden 10mm daha büyükmüş ancak fena durmadılar. Uçları takmak için aracın orjinal susturucunun yolcu tarafı kaynak ile delip oradan iki çıkış daha verdiler. Aracın sesi gıdım değişmedi ANCAK tam 1100 devirde rezonans benzeri bir anlık homurtu var. Soğuk çalıştırma ve ilk viteste aracı kaldırırken bir anlığına egzozdan tok bir ses duyuyorsunuz ama normal kullanımı etkileyen hiç bir şey yok.

TTS Susturucu ile ilgilenen varsa linke bakabilir :) Sanırım Tiguan, Q3 gibi araçlarla önden çeker olsa da uyumluymuş.

Yeni kafaları görüntü şöyle;

Ekli dosyayı görüntüle 69264

Not: Krom Egzoz ucu işi bir hayli tuzluymuş. İkinci el tercih etmeye çalışın.

Orjinal Golf R Bi-Xenon 'Top' Farlar.

Aracı Golf R'a çevirmemdeki asıl neden olan bu farlar :)

Ekli dosyayı görüntüle 69265

Farları alınca ilk işim koşa koşa Necati Abi'nin yanına gitmek oldu. Aracın Orjinal Bi Xenon Basic farlarını, AFS modülü ile çift u led'e çevirdik. Gerçekten aracın görünüşünü ne tampon ne jant, farlar kadar değiştirmedi. AFS özelliği sürüş profiline uygun çalışıyor ve insandan fark etmeden alışkanlık bile yapıyor. AFS olmayan bi xenon araca binince farkı daha da net hissediyormuşsunuz. Trafikte de keisnlikle daha premium duruyorlar. Çift u led farlar Volkswagen'in en sevdiğim far tasarımı sanırım :)

R / R-Line Marşpiyeller

Marşpiyelleri orjinaline göre montaj etmeyeceğim için taiwan malı yan sanayi tercih ettim ancak kalıbı iyi çıkmadı. Aşağıdaki fotoda görebileceğiniz üzere kırmızı ile işaretlerdiğim çizgiyi kapatması gerekiyordu ancak birkaç milim kısa geldiği için tam oturmadı. Bilmeyen fark etmez ancak böyle bir fark varmış. Olur da bir sebepten yenilenmeleri gerekirse orjinaline bakarım. Siyah silikon ve başa ve sonra olacak şekilde 2 vida ile montaj ettim. Ek olarak; marşpiyeller kırık geldi vag-market üzerinden sipariş etmiştim ancak kargoda ortadan ikiye bölünmüşler. Telefon ile ulaşamayınca boyattığım yerde tamir ettirdim.

Ekli dosyayı görüntüle 69266

Golf R Dark Cherry Stoplar

Stopları almayı kaçırdığım için mecbur yenisini almaya koyuldum. Şansıma magnetti marelliden de ucuza sevisten logolu buldum. (Bazı parçalar seviste şansınıza anlamEkli dosyayı görüntüle 69267sız ucuz olabiliyor, genellikle eski stok kaldı ise). Pasifik maviye yakışmaz diyordum ancakepey beğendim.



R Logolar

Aracın dışına 3 çeşit R logosu geliyor. Izgara, yan bıçak ve bagaj kapağı.
Bagaj logosunu Trendyol'dan aldım. Bu logonun kalitesi iyi ancak arkası düz değil. İçinden çıkan yapıtırıcı iyi kapsamıyor.. Logonun içinden çıkan yaptırıcı yerine 3m VHB bant ile ile logoyu düzleştirdim sonrasında yapıştırdım. Logonun yapıştırılması gereken yeri googledan kısa bir arama ile bulabilirsiniz.

Ön logoyu yine servisten aldım. Yan sanayi sticker tarzı logolar yerine servisten yakın fiyata orjinal vidalı R logosunu alabilrsiniz. Sadece dikkat etmeniz gereken bu logo için iki parça kodu olduğu. Biri Golf diğeri T-Roc için.
Golf için olan pahalı ancak T-Roc için olan Golf'Ün 1/5 fiyatı :) Tipleri ise aynı. Tek fark T-Roc için olan biraz daha kısa, vidalarken arkasına bir iki tane pul atarsanız ucuza orjinal logonuz olmuş oluyor.

Çamurluk bıçaklarını ali expressten aldım. Rengi atmayan metal olanını buldum ancak bunların da kavisi tam değil. Bükmeyi denedim ancak her türlü açıklık kaldı. Fırsat olunca daha iyi bir alternatifi ile değiştireceğim. Ürünü aldığım link ölmüş, o yüzden paylaşamıyorum.

Ekli dosyayı görüntüle 69268

Krom Satin Ayna Kapaları

Golf R'ın orjinal kapaklarına benzer ayna kapakları. Tipleri epey yakın. Kalitelerinden de memnunum, 3-4 ayda boylarında bir atma vs de söz konus olmadı. Aliexpress üzerinden aldım.

Ekli dosyayı görüntüle 69269

Golf R Frenler

Ekli dosyayı görüntüle 69270Ekli dosyayı görüntüle 69271

sol - 288mm / sağ - 340mm

Golf R'ın olmazsa olmazı 340mm frenleri de taktım. @İlker34 hocamdan istanbula gelip almıştım. Bana 345mm diskler ile teslim etmişti ancak şansıma benim araç 345'lik diski kabul etmedi, fren ısınınca genleşip kalipere sürtüyordu.

340'lık hella pagid disk aldım. Frenleme performansı ve hissinden epey memnunum ancak fren büyütmeyi düşünen arkadaşlar var ise 340mm ile macera aramasın görüşündeyim. 18 jant ile de birleşince Aracın çekişi ve yakıtını ciddi etkiledi. Bizim araçlar için 312mm kafi gibi görünüyor (Zaten fren sistemimiz 288 yerine 312 için tasarlanmış :) ). Sadece kaliper taşıyıcısı değiştirerek ile Golf GTI frenlerine geçebilirsiniz, 312'lik disk 340'dan bir hayli hafif.

Golf GTI Clubsport S Viraj Denge Çubuğu

Araçta bugüne kadar yaptığın en fiyat / performans modifiyelerden biriydi. Yaylar ile birleşince aracın yoltutuşu tamamen farklı bir karaktere büründü. Başlığını daha önceden foruma açmıştım.

Golf 7/8 GTI Clubsport S Arka Viraj Denge Çubuğu (Rear Sway Bar) Retrofiti


Yorucu ama eğlenceli bir dönüşüm oldu. Şimdi dönüp bakınca, belkide sadece farları takıp geçmeliydim diyorum ama maddi yükü dışında sonuçtan da memnunum. Herkese sevdiği aracı istediği gibi kazasız belasız, sürmek kısmet olsun. Bu güncelleme de şimdilik bu kadar :)
Hasta işi, saygilar hocam, gule gule kullanin 🧿
 
Utku keyifle okudum. Okurken de kendimi gördüm 🙂 tebrik ederim emeğinin karşılığını uzun sure keyifle alirsin insallah.
 
@r1ppin çok teşekkürler. Hevesten hastalığa doğru evriliyor artık. Böyle işleri youtube'dan, çevreden görünce insan maddi sorumluluğunu fark etmiyormuş.

@ZaGani Mühendis kafası mı desek emin olamadım ama başlangıcı senin pasifik maviye benziyor :D Bakalım ilerler ise nasıl ilerleyecek :) Golf 7 keyifli araba, umarım forumca hepimiz uzun süre keyifle bineriz.
 
1691438481455.jpeg

Hayırlı olsun kazasız sürüşler dilerim. Servisten eski stok stoplar için maliyet ne çıktı??? zubizu indirimi de dahil miydi merak ediyorum.
 
@isok benim eski stoplarım da leddi. Onları söküp bunu taktım doğrudan. Zubizu olmadı, doğrudan servise gidip yedek parçadan aldım. 6500₺ tutmuştu.
 

Hocam hayırlı uğurlu olsun. Çok güzel retrofitler gerçekten. Son R set şahane denk gelmiş :) R bixenon olmasa bence görüntü bu derece kendini belli etmezdi. Stoplar da arka kısmı toparlamış. Kazasız, cezasız sürüşler dilemekten başka bir şey kalmamış geriye :D
 

Geri
Üst Alt