Golf 7 R Tampona Sis Farı Montajı


Utku_Lekesiz

Katılımcı Üye
 
Katılım
8 Tem 2016
Mesajlar
577
Tepkime puanı
538
Konum
Ankara
İsim
Utku
Arkadaşlar Selam,

Uygun fiyata denk gelince kendi aracıma orjinal R tamponlarını taktım ancak evdeki hesap çarşıya uymadı ve basit bir sorun ile karşılaştım 🙂

IMG_4503.jpeg

Standart Golf tamponda sis farı olan yerlerde R tamponda ek radyatör havalandırması var ve bildiğiniz üzere bizim standart vatandaş Golf’lerimizde pist günlerine özel bir donanım yok 🙂

Yukarıdaki fotoğrafta kar yağışı sonrası arabanın tampon deliklerinden aldığı karı görebilirsiniz. Yağmur sonrası yeni temizlediğim motor 1 gün içerisinde 5 yıldır temizlenmemiş hale geldi. Bu deliklerin yakıt tüketimini de arttırdığına eminim

Hal böyle olunca delikleri kapamak ve yakıt tüketimini bir miktar geri almak için kolları sıvadık. Bu delikleri hazır kapatacakken, bir de kaybettiğimiz sis farı özelliğini geri kazanalım dedim.

İlk olarak sis farını temin ettim. Golf 6R gündüz ledlerinden bulup uyduracaktım ancak sonrasında @Furkan ’ın ikinci el kategorinde sattığı hella ışık barları aklımı çeldi.

2ED216F8-4CF3-435E-A466-3677A50ED889.jpeg

Bu ışıklardan yola çıkarak, tampondaki delikleri de kapayacak bir plastiğe ihtiyacım oldu. 4mm’lik pleksinin yeterli olacağına ve yaz sıcaklarında kendi bırakmayacağına emin olduktan sonra internetten pleksi siparişi verdim.
IMG_4495.jpeg

Gelen pleksileri kesmeden önce arkadaşımlarla şablon çalışması yaptık. 11. Revizyonda bu iş olur artık diye karar verdikten sonra birleştirmesi kaldı.
İnsanın arkadaşının lazer kesim makinası olması büyük nimetmiş. Buradan bana yardım eden arkadaşlarıma bir kez daha teşekkür ederim, yardımınız olmasadı yapamazdım :)


Sonrasında pleksileri tampon üzerinde sırıtmaması için mat siyaha kapladım
A835475A-0644-4F74-8C3E-7C08576BF9BD.jpeg

Montajını kendin yapacaktım ancak necati abiye tampon sökülmesi gerektiren başka bir işim düşünce arada bunu da hallettik. O sırada necati abinin dükkanında olan oto kurtarıcı tahsin usta’ya da yardımları için teşekkür ederim :)

Montaj için;
Tamponun iç trim parçasına vida ve l braket atıp hem pleksiyi hem de sis farının braketini tutacak bir zemin hazırladık. Böyle montajlamamızın sebebi yükün pleksi yerine tampon trimine binmesini sağlamaktı.

17CBB1EC-5A18-4842-AFC7-854A2DD8BF5B.jpeg

İç trim parçasını hazırladıktan sonra tampona oturtmak zaten kolay oldu. Bu sırada sis farı yüzeylerini de sarıya kapladım. Beyaz sis farının hiçbir işe yaramadığını söyleyen çok olduğu için fonksiyonel olması adına sarıyı tercih ettim.

IMG_4525.jpeg

Sis farlarını da eski sis farı tesisatına bağladık. Arabanın kendi tesisatına bağlamak için Önceden araba tesisatına karşılık H7 konektörünü mutlaka çinden söyleyin. Türkiye’de ben bulamadım.

Montaj sonrası sonuç böyle oldu;

IMG_4526.jpeg
Yeni sis farları içime sindi ancak üç sıkıntım var;

1) sis farları çok parlak. Sisli havalarda başka sürücüleri kör edebilir diye korkuyorum. Şimdilik selektöre bağladım. (İnsanlar artık selektör atılınca çekiliyor :) )

2) Açıları doğru değil. Sis farları önünden çok sağı ve solu aydınlatıyor. Trafikte, selektör atmak öndekinden çok saat 3 yönündeki suçsuza vuruyor :D .Birkaç tık da havaya bakıyorlar, sis farlarını açınca sağdaki soldaki binalar aydınlanıyor :)

3) sis farlarının şablonunu yere paralel yaptım ancak tamponun çizgisine göre yamuk gibi duruyor. Sıradaki revizyondan bunu da düzelteceğim.

IMG_4770.jpeg

Fonksiyonel olsun diye yaptığım sarı kaplamayı söküp füme ile de değiştirebilirim belki. Sarı biraz çakal gözüküyor :)

R tampon takmış olan arkadaşlara örnek olsun diye paylaştım.

Herkese kazasız belasız keyifli sürüşler :)
 

Ekli dosyalar

  • 2F639180-F506-4FB1-A0E4-595CCCBB8E0C.jpeg
    2F639180-F506-4FB1-A0E4-595CCCBB8E0C.jpeg
    89.4 KB · Görüntüleme: 49
  • 452BDA64-6482-4137-9267-D47B6F047983.jpeg
    452BDA64-6482-4137-9267-D47B6F047983.jpeg
    66.7 KB · Görüntüleme: 49

Elinize sağlık hocam, güzel bir çalışma olmuş. Direksiyon hareketine göre 0-40km/h aralığında çalışıyorum peki kendisi ?
 
@Utku Lekesiz Benim yapmaya cesaret edemediğim işlemi yaptığınız için sizi tebrik ediyorum hocam. Vallahi helal olsun :) (y)
Bununla selektöre maruz kalıp da yol vermeyen olmaz bence de. :)

Açıları ayarlanınca daha iyi olacağına eminim.
Ters taksanız nasıl olur acaba? Göz alma olayı azalır muhtemelen ama aydınlatma nasıl olur bilemedim.
 
Elinize sağlık hocam, güzel bir çalışma olmuş. Direksiyon hareketine göre 0-40km/h aralığında çalışıyorum peki kendisi ?
Çalışıyor, aracın orjinalinde sis farı vardı zaten, onun soketine bağlandı. Açmaya çekinmem dışında sis farından bir farkı yok 🙂
 
@Utku Lekesiz Benim yapmaya cesaret edemediğim işlemi yaptığınız için sizi tebrik ediyorum hocam. Vallahi helal olsun :) (y)
Bununla selektöre maruz kalıp da yol vermeyen olmaz bence de. :)

Açıları ayarlanınca daha iyi olacağına eminim.
Ters taksanız nasıl olur acaba? Göz alma olayı azalır muhtemelen ama aydınlatma nasıl olur bilemedim.
Düşündüm ama hella yazısı ters olmasın diye böyle taktım. Hella yazısı ters olacağına yeni pleksi hazırlayıp tamponu sök tak yapacağım galiba :D
 
R-Line tampon yaptığımızda bu olaya gerek kalmıyor değil mi?
 
@Utku Lekesiz

Kullandığınız ürün offroad için üretilmiş barlardır.

Sis lambası ileriyi aydınlatmaz. Amacı , sis altında asfalta en yakın noktaya 5 m civarı ışık yansıtıp alttan fark edilebilir olmayı sağlamaktır. Sis halinde hız da olmayacağından durum bu şekilde işler..

Yeni araçlarda sis lambası eklenmediğini, üst far grubu içerisinde yere yansıtma yapan kötü hava koşullarında kullanılacak lambalar eklenmiştir. Günümüzde örneğin Passat sürücülerinin arka sis lambaları açık olanlarda ön farlarına baktığınızda normalindan daha parlak ve yere yansıttığını görürsünüz.
Eğer sis yoksa görüş mesafesinde sorun yoksa arkanızdan gelen bir Passatın ışıkları asfalttan yansıtma yapıyorsa bilin ki kötü hava koşulları lambasını aktif etmiştir.

Gelelim tasarıma pleksi vs. Orada oluşturduğunuz havuz, rüzgara direnç uygulayacaktır. Bu da az da olsa yakıta etki eder.
Ayrıca açı olarak o barlar düz olmalı. Tampon köşesi açılıdır bu sebeple sağa sola dönük olur. Yani montaj yaparken açı hesabı yapılmalı. Daha sonra pleksiye sabitlerken açı uygulanarak montaj yapılmalı. Yani, tampona göre dış kısımları biraz önde, iç kısımlari geride olarak montaj yapılırsa düz olur.

Özetle takılan ürün sis lambası olmadığından amacına hizmet etmez.

Selektör amacında kullanmak da çok uygun değil aslında. Yani arkanızdan size aynısı yapılınca hoşunuza gitmez diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
@ogzogz
Barlar flood tipi olduğu için, sis farının bir nevi alternatifi ama amacım zaten söktüğüm sis farının işlevini kazandırmak değil, yeni tamponda sis farı olmadığı için eski sis farlarını bir yere bağlamış olmaktı.

Dediğiniz gibi bir montaj benim de aklımda, ilk çalışmada acemiliğime ve telaşıma geldi. Sıradakine üşenmeyip de sökersem daha temiz bir çalışma çıkartacağım.

Başkalarının hoşuna gidip gitmeme konusunda ise mercedes ve yeni bmw’lerin uzun farlarının yaptığı etkinin 1/10’u bile değil. Bu markalar bu kadar önemsemiyorsa, bu ışığın uzun verisyonunu tavana taksanız yeridir, diye düşünüyorum :) Özellikle yeni E serisinin farları insanı göz doktoru muayenesinde retina damarlarını kontrol ediliyormuş hissine sokuyor.

Açışından dolayı kendi önü yerine yanı aydınlattığı için kullanmıyorum şu anlık kendisini. Allah korusun, yoğun bir karanlıkta, yağmurda sis farı olarak açılırsa çaprazdaki araçları kör edebilir endişesi ile açmıyorum zaten (o kadar da düşüncesiz değilim :D )

Dediğiniz gibi yeri aydınlatacak ve önüne bakacak şekilde, yeniden montajladığımda pleksinin çizim dosyasını da paylaşacağım ancak şu anki hali ile dediğiniz gibi trafiğe uygun değil.
 
@Utku Lekesiz

Tasarım konusunda biraz çalışmanız gerekebilir. Yani biraz öne ve biraz da bahsettiğim açı durumu yaparsanız yapmak istediğinizi karşılar.

Araçla ilgili kişiler için hangi aracın lambası ideal ve standartında olduğunu anlamak zor gelmiyor. Evet yeni gelişmiş farlar lazer vs. oldukça etkili. Beni bir E serisinin yol almak için yaptığı normal selektör rahatsız etmez. Zaten çoklu selektör yapıyorsa ya bir problem vardır, ya da ben olmam gereken şeritte değilimdir.
Benim bahsettiğim durum aslında bir sis lambasının sis lambası olarak kullanılması. Yani selektör ile birleştirtilmemesi gerektiğidir. Diğer yandan yerden yükseltilmiş kamyonetlerin far ayarlarının olmadığının yanında bir de tepe lambası yapıp selektöre bağlanmasıdır. Yani adı üstünde offroad amaçlı kullanılacak bir parçanın şehiriçinde kullanılmış olmasıdır.

Buna ek olarak sinyallerini sabit yanar yapıp kendilerini Amerikalı zanneden sürücüler de olabiliyor. Sinyal lambası ayrı, amerikan park lambası ayrı konumdadır normalde. Ama maalesef trafikte bu tarz sürücülerin sinyal mi veriyor, sinyal mi verecek, dörtlü mü yaktı , gibi durumları algılamak dikkat dağıtabiliyor ve anlık gelişen kararlarda insanları şaşırtabiliyor.

İşin özeti, olabildiğince standart, gerekli onay alınmış ürünleri amacı dahilinde kullanım sağlamak gerekir. Diğer türlüsü kendini belli eder ancak risk oluşturabilir.
 

Geri
Üst Alt