Güncel Bakım Masrafları


Merhaba, dün TABLA FİŞEKLERİ-ASKI KOLLARI-ÖN AMORTİSÖRLER-ÖN AMORTİSÖR RULMANLARI-TERMOSTAT- TÜM FİLTRE ELEMANLARI-YAĞ-ÖN DİSK-ÖN BALATA değişimi yaptırdım. Ön Disk ve Balata değişim işçiliğini farklı bir yerde 1.000₺ ücretle yaptırdım. Diğer işlemler tek bir yerde 9.000₺ işçilik ücretiyle yaptırıldı.


Hiç dükkan ismi vermeden deneyimlerimi paylaşacağım. Öncelikle yetkili servislerin, bizleri sanayiye yönlendirircesine fiyatlandırma yapmalarından dolayı canları cehenneme.

Kasislerden geçişlerde gıcırtı sesi gelme şikayetimiz kronik maalesef, bunun için fişekleri değiştirttim (febi). Ses, %85+ ortadan kalktı. Kalan, rahatsız etmeyen ama orada olduğunu bildiğim sesin ise, aracın salınımı esnasında hareket eden ama fişeklere oranla daha az hareket eden viraj demiri kauçuklarından geldiğini düşünmekteyim. Aracın amortisörleri 2014 9. ay üretilmiş, rulmanlar da o şekilde ve hepsi fabrikadan kalma. Yani 11+ seneden fazla üzerinde. İlk izlenimim aracın biraz yükseldiği oldu. Bunun için rasyonel bir açıklamam yok ama araca bindiğimde bunu çok net hissettim. Ate seramik balataları ise hala alıştırma sürecinde olduğum için yorum yapmayacağım, hala coated diskler ilk yüzeyini kaybetse de ayna gibi pürüzsüz duruma gelmedi. İlk 15 km kadar, fren performansı zayıftı ve basınca kütür kütürdü, şimdi 65+ km oldu ama rahatsız edici şekilde sessiz ve performansı normalleşiyor. İlerleyen süreçlerde deneyimlerimi aktarabilirim.

Kazasız belasız yolculuklar dilerim.
 

Aracımın yağ bakımı 12 ay dolduğu için geldi (12 ayda 7000 km oldu).

Manisa-İzmir çevresinde aldığım fiyatlar:

* Demoto
- Yalnızca motor yağı ve filtresi değişimi: 7300 TL
*Vosgen
- Yalnızca motor yağı ve filtresi değişimi: 6500 TL
*Bosch Car Service
- Yalnızca motor yağı ve filtresi değişimi: 5300 TL
*Egemot
- Yalnızca motor yağı ve filtresi değişimi: 5000 TL


Bunlar kullanılan malzemelerin markalarını sormadan aldığım fiyatlar.

İnternetten bakım malzemelerini topladığımda;
----- Toplam: 2937,69 TL (kargo ile 3100 TL'ye yuvarlayalım)

Bu durumda yağ değişimini kendim yapma fikri güzel geliyor :unsure:
Haftaya kadar karar vereceğim.

Hava ve polen filtrelerini de MANN marka seçeceğim ve kendim değiştireceğim.
Toprağım, bana ulaşabilisen tavsiye edeceğim bir kaç bilgi var. Özel mesaj kapalı sanırım atamadım.
 
LÜTFEN kendiniz yapın. Aracınızın şu an düzgün çalıştığını varsayarsak ve motorun kilitlemediğinden eminsek neden olmasın ??
Şu an arabanız saat gibi çalışıyorsa, önce yağ değişim videolarını izleyip bilgi sahip olacaksınız, sonra aracınızdaki yağı boşaltacaksınız, sonra filtre takozunu açıp sizden önce takan kişinin taktığı şekilde filtrenizi takacaksınız hocam. Çünkü, dışarıda bunu yaptıracaksanız, oranın en acemisine verilecek bir iş bu. Sanayi deneyimlerime dayanarak bunu sizin de yapabileceğinize inanıyorum. İş bitimi balata spreyi ile temizliği yaptıktan sonra tapa ve kütüğü kontrol edip sızıntı olmadığından emin olun. İşte bu kadar… (Otomol’de, Toyota’da ya da Volkswagen’de lise stajyerlerinin yaptığı işler…)

Aracın altına kriko riski alıp girilirse haydi haydi yağ da degistirilir.

Ben bu kriko riskini almak istemiyorum.

Meşe , çınar , gürgen , palmiye ağacından 2 tane sağlam kütük kestirip
Aracın altına emniyet desteği atmak falanda zor işler sanki
 
Aracın altına kriko riski alıp girilirse haydi haydi yağ da degistirilir.

Ben bu kriko riskini almak istemiyorum.

Meşe , çınar , gürgen , palmiye ağacından 2 tane sağlam kütük kestirip
Aracın altına emniyet desteği atmak falanda zor işler sanki
Hocam yorumun için teşekkür ediyorum. Bu bakım işine girişmeden önce foruma bir göz attım, senin cevaplar takıldı hep gözüme. İlk başta adama bak cevapları çok mantıklı derken sonra hepsine katılmaya başladım. Sonra da baktım sen baya baya işin içindesin 😂 şimdi cevabını görünce sevinmedim değil.

İtfaiyeciyim, arabaları çok kesip biçiyoruz, kısaca incir ağacı bile olur hangisi denk gelirse kütük şeklinde altına koy, çapı büyük gelecek doğal olarak, marşpiyelin altına da kauçuk takoz koyduğun zaman o arabanın sana zarar verme şansı yok. Fizik olarak yani. Masif ahşabın üzerine otobüsü koy, patlamadan çeker (zemin düzse)..
 
Kriko ile olmaz ancak minimum 2, tercihen de 4 sehpa alınarak aracın neredeyse tüm bakım ve tamir işleri evde yapmak mümkündür. Yada bu işler için yapılmış küçük evde saklamalık rampalar vardır plastik ve aracı 20cm ye kadar kaldırabilir.

Ancak burada bir diğer sorun da bazı VAG grubuna özel aletlerdir. Bunları işe başlamadan önce tespit ve temin yapılması gerekir. Bazılarının maliyetini çıkartabilmek içinse işlemi bir kaç kez yapmak gerekecektir. Aksi taktirde bazıları oldukça maliyetli aletler.

Yinede sadece peryodik bakım bile oldukça kâr ve keyif verir ve pek bir alet gerektirmiyor. Herkesin yapabileceği bir iş.
 
Kriko ile olmaz ancak minimum 2, tercihen de 4 sehpa alınarak aracın neredeyse tüm bakım ve tamir işleri evde yapmak mümkündür. Yada bu işler için yapılmış küçük evde saklamalık rampalar vardır plastik ve aracı 20cm ye kadar kaldırabilir.

Ancak burada bir diğer sorun da bazı VAG grubuna özel aletlerdir. Bunları işe başlamadan önce tespit ve temin yapılması gerekir. Bazılarının maliyetini çıkartabilmek içinse işlemi bir kaç kez yapmak gerekecektir. Aksi taktirde bazıları oldukça maliyetli aletler.

Yinede sadece peryodik bakım bile oldukça kâr ve keyif verir ve pek bir alet gerektirmiyor. Herkesin yapabileceği bir iş.

Evet yağıda kendimiz değistirince keyifli bir durum oluşur dogru

Ancak yinede yağ+yağ filtresini alıp ustaya yaptırdığımızda bu isin isciligine 750 lira alıyorlar sanayi ortamında.
 
Kriko ile olmaz ancak minimum 2, tercihen de 4 sehpa alınarak aracın neredeyse tüm bakım ve tamir işleri evde yapmak mümkündür. Yada bu işler için yapılmış küçük evde saklamalık rampalar vardır plastik ve aracı 20cm ye kadar kaldırabilir.

Ancak burada bir diğer sorun da bazı VAG grubuna özel aletlerdir. Bunları işe başlamadan önce tespit ve temin yapılması gerekir. Bazılarının maliyetini çıkartabilmek içinse işlemi bir kaç kez yapmak gerekecektir. Aksi taktirde bazıları oldukça maliyetli aletler.

Yinede sadece peryodik bakım bile oldukça kâr ve keyif verir ve pek bir alet gerektirmiyor. Herkesin yapabileceği bir iş.
Mesela hangi aletler hocam
 
Evet yağıda kendimiz değistirince keyifli bir durum oluşur dogru

Ancak yinede yağ+yağ filtresini alıp ustaya yaptırdığımızda bu isin isciligine 750 lira alıyorlar sanayi ortamında.

Türkiye de yaşıyor olsaydım muhtemelen bende güvendiğim bir usta bulur ve her işimi ona yaptırırdım. Genel olarak işçilik ücretleri gayet kabul edilebilir. Hatta bazen çok bile ucuz. Ne vakit harcamaya ne de yılda bir yada bazen bir kaç yılda bir kullanılacak aletlere para yatırmaya gerek yok.

Ancak burada neredeyse tüm iş ve sektörlerde işlik ücretleri yapılan işin maliyetinden çok çok daha fazla olduğu için insan mecbur her işi yapmayı öğreniyor.

Örneğin bir TDI golf'ün ortalama periyodik bakımı 350€ civarında. Malzeme maliyeti ise herşeyi en üst seviye alınırsa yağ, tüm filtreler ve ek malzemeler 100€ ve altında tutuyor.

Fren balataları değişimi 250-300€
4 takım balata bir tüp sprey, bir tüp gress 60€ maliyet.
 
Mesela hangi aletler hocam
Mesela XZN uçlar var. Bazı anahtarlar da her setin içerisinde olmuyor, profesyonellere yönelik setlerde oluyor. Mesela 7 alyan anahtar her sette bulunmaz. 12 köşeli lokmalar, 18,21,23 anahtar vs. Yapılan işe göre değişiyor.
Fren hidrolik değişimi için araç gereç, antifiz için farklı bir araç gereç.
 
Türkiye de yaşıyor olsaydım muhtemelen bende güvendiğim bir usta bulur ve her işimi ona yaptırırdım. Genel olarak işçilik ücretleri gayet kabul edilebilir. Hatta bazen çok bile ucuz. Ne vakit harcamaya ne de yılda bir yada bazen bir kaç yılda bir kullanılacak aletlere para yatırmaya gerek yok.

Ancak burada neredeyse tüm iş ve sektörlerde işlik ücretleri yapılan işin maliyetinden çok çok daha fazla olduğu için insan mecbur her işi yapmayı öğreniyor.

Örneğin bir TDI golf'ün ortalama periyodik bakımı 350€ civarında. Malzeme maliyeti ise herşeyi en üst seviye alınırsa yağ, tüm filtreler ve ek malzemeler 100€ ve altında tutuyor.

Fren balataları değişimi 250-300€
4 takım balata bir tüp sprey, bir tüp gress 60€ maliyet.
Bahsettiğiniz "o güzel ustalar o güzel atlara binip gideli" çok oldu.
 
Türkiye de yaşıyor olsaydım muhtemelen bende güvendiğim bir usta bulur ve her işimi ona yaptırırdım. Genel olarak işçilik ücretleri gayet kabul edilebilir. Hatta bazen çok bile ucuz. Ne vakit harcamaya ne de yılda bir yada bazen bir kaç yılda bir kullanılacak aletlere para yatırmaya gerek yok.

Ancak burada neredeyse tüm iş ve sektörlerde işlik ücretleri yapılan işin maliyetinden çok çok daha fazla olduğu için insan mecbur her işi yapmayı öğreniyor.

Örneğin bir TDI golf'ün ortalama periyodik bakımı 350€ civarında. Malzeme maliyeti ise herşeyi en üst seviye alınırsa yağ, tüm filtreler ve ek malzemeler 100€ ve altında tutuyor.

Fren balataları değişimi 250-300€
4 takım balata bir tüp sprey, bir tüp gress 60€ maliyet.

Tdi 4 lü filtre + yağ bakımı TR vw servislerinde şu an 16-17 bin lira

Asgari ücret TR de 22 bin lira

Yani maaşın %80 nine denk geliyor

Fransada aynı tdi golfün periyodik bakımına 350 € dediniz

Fransadaki asgari ücret 1500 € olduguna göre

Maaşın %23 üne denk gelir hocam

Fransa bizi kıskanır
Biz fransayı kıskanırız

Siz orda biz burda yaşamaya devam ederiz hayat akıp gider en son biter

İyikide biter !!!
 
Tdi 4 lü filtre + yağ bakımı TR vw servislerinde şu an 16-17 bin lira

Asgari ücret TR de 22 bin lira

Yani maaşın %80 nine denk geliyor

Fransada aynı tdi golfün periyodik bakımına 350 € dediniz

Fransadaki asgari ücret 1500 € olduguna göre

Maaşın %23 üne denk gelir hocam

Fransa bizi kıskanır
Biz fransayı kıskanırız

Siz orda biz burda yaşamaya devam ederiz hayat akıp gider en son biter

İyikide biter !!!

Hocam bahsettiğiniz işin ayrı boyutu tabi ki. Söylemek istediğim farklı bir şey.

Bahsettiğiniz bu giderin büyük kısmı malzeme ücreti yani işçilik küçük bir kısım. Sonuç olarak kendinizde yapsanız, ustaya da yaptırsanız her halükarda o büyük kısım cepten çıkacağı için kalan 1000-2000 için hafta sonunuzdan bir kaç saat çalıp, aracın altına yatıp, elinizi yağa, kire bulaştırdığınıza değer mi? Bu da sizin bileceğiniz iş.
 

Geri
Üst