Güncel Bakım Masrafları


Merhaba, dün TABLA FİŞEKLERİ-ASKI KOLLARI-ÖN AMORTİSÖRLER-ÖN AMORTİSÖR RULMANLARI-TERMOSTAT- TÜM FİLTRE ELEMANLARI-YAĞ-ÖN DİSK-ÖN BALATA değişimi yaptırdım. Ön Disk ve Balata değişim işçiliğini farklı bir yerde 1.000₺ ücretle yaptırdım. Diğer işlemler tek bir yerde 9.000₺ işçilik ücretiyle yaptırıldı.


Hiç dükkan ismi vermeden deneyimlerimi paylaşacağım. Öncelikle yetkili servislerin, bizleri sanayiye yönlendirircesine fiyatlandırma yapmalarından dolayı canları cehenneme.

Kasislerden geçişlerde gıcırtı sesi gelme şikayetimiz kronik maalesef, bunun için fişekleri değiştirttim (febi). Ses, %85+ ortadan kalktı. Kalan, rahatsız etmeyen ama orada olduğunu bildiğim sesin ise, aracın salınımı esnasında hareket eden ama fişeklere oranla daha az hareket eden viraj demiri kauçuklarından geldiğini düşünmekteyim. Aracın amortisörleri 2014 9. ay üretilmiş, rulmanlar da o şekilde ve hepsi fabrikadan kalma. Yani 11+ seneden fazla üzerinde. İlk izlenimim aracın biraz yükseldiği oldu. Bunun için rasyonel bir açıklamam yok ama araca bindiğimde bunu çok net hissettim. Ate seramik balataları ise hala alıştırma sürecinde olduğum için yorum yapmayacağım, hala coated diskler ilk yüzeyini kaybetse de ayna gibi pürüzsüz duruma gelmedi. İlk 15 km kadar, fren performansı zayıftı ve basınca kütür kütürdü, şimdi 65+ km oldu ama rahatsız edici şekilde sessiz ve performansı normalleşiyor. İlerleyen süreçlerde deneyimlerimi aktarabilirim.

Kazasız belasız yolculuklar dilerim.
 
Aracımın yağ bakımı 12 ay dolduğu için geldi (12 ayda 7000 km oldu).

Manisa-İzmir çevresinde aldığım fiyatlar:

* Demoto
- Yalnızca motor yağı ve filtresi değişimi: 7300 TL
*Vosgen
- Yalnızca motor yağı ve filtresi değişimi: 6500 TL
*Bosch Car Service
- Yalnızca motor yağı ve filtresi değişimi: 5300 TL
*Egemot
- Yalnızca motor yağı ve filtresi değişimi: 5000 TL


Bunlar kullanılan malzemelerin markalarını sormadan aldığım fiyatlar.

İnternetten bakım malzemelerini topladığımda;
----- Toplam: 2937,69 TL (kargo ile 3100 TL'ye yuvarlayalım)

Bu durumda yağ değişimini kendim yapma fikri güzel geliyor :unsure:
Haftaya kadar karar vereceğim.

Hava ve polen filtrelerini de MANN marka seçeceğim ve kendim değiştireceğim.
Toprağım, bana ulaşabilisen tavsiye edeceğim bir kaç bilgi var. Özel mesaj kapalı sanırım atamadım.
 
LÜTFEN kendiniz yapın. Aracınızın şu an düzgün çalıştığını varsayarsak ve motorun kilitlemediğinden eminsek neden olmasın ??
Şu an arabanız saat gibi çalışıyorsa, önce yağ değişim videolarını izleyip bilgi sahip olacaksınız, sonra aracınızdaki yağı boşaltacaksınız, sonra filtre takozunu açıp sizden önce takan kişinin taktığı şekilde filtrenizi takacaksınız hocam. Çünkü, dışarıda bunu yaptıracaksanız, oranın en acemisine verilecek bir iş bu. Sanayi deneyimlerime dayanarak bunu sizin de yapabileceğinize inanıyorum. İş bitimi balata spreyi ile temizliği yaptıktan sonra tapa ve kütüğü kontrol edip sızıntı olmadığından emin olun. İşte bu kadar… (Otomol’de, Toyota’da ya da Volkswagen’de lise stajyerlerinin yaptığı işler…)

Aracın altına kriko riski alıp girilirse haydi haydi yağ da degistirilir.

Ben bu kriko riskini almak istemiyorum.

Meşe , çınar , gürgen , palmiye ağacından 2 tane sağlam kütük kestirip
Aracın altına emniyet desteği atmak falanda zor işler sanki
 

Geri
Üst