Güncel Bakım Masrafları


Hocam doğrudur bu saydıklarım dışarda 20 bin civarı tuttuyordu zaten. Ben triger olduğu için risk almak istemedim. Biraz takıntılı olduğum için serviste yapıp kafaya takmak istemedim. Ayrıca ben castrol kullanıyorum dışarda orjinal castrol bulmak imkansız gibi bir şey oldu. En güvenilir servislerde orjinal castrol bulamıyoruz diye shell kullanıyoruz dedi
Dışarda bakımda Motul veya Liqui Moly tercih ederim. Distribütörlerinden almak kolay.
 

Onları hiç kullanmadım hocam. Bu zamana kadar hep castrol
Castrol yağ markası BP ‘nin bünyesinde olan bir yağdır, Malesef çok fazla sahtesi olan bir yağdır, Bursa/Gemlik ‘te üretilmektedir, Bursa üretimi bir yağa o rakamları vermek anlansız geliyor,

İlaveten BP petrol Türkiye’deki faaliyetlerini durdurdu, Türkiye’den çekilmiştir.
 
120 bin bakımı tügaun 1.5 tsi. 0-20 yağ motul. Yağ filtresi,hava f,polen,şanzıman f,ön ve arka disk ve balatalar hella bagid,şanzıman yağu,antifiiriz,bujiler ngk,bobinler ngk,tiirger kayışı continental,v kayışı ve orfaki makaralar,silecekler,akü varta,ismini bilmediğim bir hortum bakımdan bir ay önce değüşmişti,carbon clin mi nedir o, hepsi 105 bin lira. Araba oldu saat,şimdi kış lastiği alınacak, 215/65/17. 50 bin km daha gider bu bakımla, yağ değişimi hariç bakalım ne arıza çıkaracak. 10 yıl kullanacağım bu aracı,400 bin masrat etsemde kullanılacak. 19 jant almam lazım, 235/50/19 lastik güzel olur.
 
Yağın markası Ligui moly, yanlış yazmışım. Salıncak burçları da değişti,lemfort diye hatırlıyorum,kasislerden geçerken o çirkin sesler gitti,eski balatalar ve diskler çok kötüydü,ucuz ve çakmaydıla, 35 bin km yaptım hepsi çöp. Arka diskler 37 binde garantiden değişmişti,balatalar da yine bosch idi,20 bin kullanmıştım heps çöp. Bu hella başata ve dsikler bakalım nasıl performans verecek,ilk 50 km uğultu geldi şimdi alıştılar sıfır ses ve frenler mükemmel. Şu diske bakın :) paslı toz akıyordu resmen,2 senede çöp oldular. O zaman servis 15 bin demişti,bunlara 3800 vermiştim,inat işte :(
 

Ekli dosyalar

  • IMG_3953.jpeg
    IMG_3953.jpeg
    201.7 KB · Görüntüleme: 30
120 bin bakımı tügaun 1.5 tsi. 0-20 yağ motul. Yağ filtresi,hava f,polen,şanzıman f,ön ve arka disk ve balatalar hella bagid,şanzıman yağu,antifiiriz,bujiler ngk,bobinler ngk,tiirger kayışı continental,v kayışı ve orfaki makaralar,silecekler,akü varta,ismini bilmediğim bir hortum bakımdan bir ay önce değüşmişti,carbon clin mi nedir o, hepsi 105 bin lira. Araba oldu saat,şimdi kış lastiği alınacak, 215/65/17. 50 bin km daha gider bu bakımla, yağ değişimi hariç bakalım ne arıza çıkaracak. 10 yıl kullanacağım bu aracı,400 bin masrat etsemde kullanılacak. 19 jant almam lazım, 235/50/19 lastik güzel olur.
V kayışı ilk defa mı değişmiş oldu ?

Akf valfi(kanister valfi) hiç değişti mi? (Hiç kırıldı mı)


Şanzıman yağı değişimi sonrası rahatlama hissettiniz mi? Mekatronik arızası bu km ye kadar hiç yaşadınız mı?
 
Serviste şimdiye kadar soğutma suyu, antifriz değişimi yaptıran oldu mu? Prosedür nasıl işliyor acaba, temizlik için birkaç kez saf suyla sistem devirdaim ettirilip yeni saf su ve antifriz dolumu yapıyorlar mı? Yoksa eski sıvıyı boşalt, yenisini doldur, havayı al şeklinde mi işliyor?
 
Dakikası 45 TL’den 170 dakika yağ bakımı işçiliği yapmışlar,
Dakikası 45 tl den 10 ar dakika yağ ve polen filtre değişimi işçiliği yapmışlar toplamı neredeyse 3 saati geçen işçilik normalde 1 saat bile değil bunu biliyoruz, hani yağın boşaldığı süre bile işçilik sayılsa da … neyse sarf malzeme nasıl işçilik yazılmış anlamadım, bu kalem direk sallamasyon geldi bana. En az %150-200-250 karların döndüğü bir sektör bu. Ama şu da var bu kadar kar oranı olmasa o plaza benzeri servislerde beyfendili hanımefendili hizmette olmaz. Aslında bir yerde bu yüksek fiyatlar sizi sanayi ortamında göreceğiniz bazı malum görüntülerden, kişilerden de küfürleşmelerden de koruduğu içindir. Mado’da çay örneğin 60 tl kahvehanede 10 tl aradaki 50 tl neden var sorusunun cevabı da servis fiyatlarının cevabıdır.
 
Castrol yağ markası BP ‘nin bünyesinde olan bir yağdır, Malesef çok fazla sahtesi olan bir yağdır, Bursa/Gemlik ‘te üretilmektedir, Bursa üretimi bir yağa o rakamları vermek anlansız geliyor,

İlaveten BP petrol Türkiye’deki faaliyetlerini durdurdu, Türkiye’den çekilmiştir.

@forzaGilles Ali Hocam, orijinali için söylüyorum, Bursa'da üretilse de belli standartları karşılayıp teknik kalite kontrolünden geçemese Castrol damgasını alamazdı değil mi? Yani orijinal Castrol'ün nerede üretildiği kalitesini değiştirmemeli zira farklı otomobil üreticilerinin onay kodları Bursa'da üretilen yağa da basılıyor başka bir ülkede üretilen yağa da basılıyor.

Bu arada, aradığım yağı Castrol Denizli distribütöründen bulup aldım ve Mart 2025 üretim tarihli geldi; karekodlar, kapak, jelatin, baskı, bidon vs her şey orijinal ve sanırım bu da Gemlik üretimi fakat "Made in EU" yazıyor. Yani, gerçekten Gemlik'te üretildiyse, Castrol, burada üretilen yağlarına da "Made in EU" diyor olabilir. Ya bir şekilde yolunu buldular ya fark edilmedi ya da aldığım yağlar Gemlik üretimi değil fakat aradığım bu spesifik yağı bu kadar yeni üretim tarihli ve makul fiyata tedarik etmek Gemlik diye düşündürüyor (0W30 AB/B5).
 
V kayışı ilk defa mı değişmiş oldu ?

Akf valfi(kanister valfi) hiç değişti mi? (Hiç kırıldı mı)


Şanzıman yağı değişimi sonrası rahatlama hissettiniz mi? Mekatronik arızası bu km ye kadar hiç yaşadınız mı?
V kayışı ilk defa değişiyor. Akf valfi filan hiç değişmedi. Önceden golf 7 vardı 1.4 tsi 122 hp. 150 bin km’de satmıştım,tiriger kayışı ve V kayışı hiç değişmedi. Şimdi 120 bin de değişmesi gerekiyor diyorlar.
 
V kayışı ilk defa değişiyor. Akf valfi filan hiç değişmedi. Önceden golf 7 vardı 1.4 tsi 122 hp. 150 bin km’de satmıştım,tiriger kayışı ve V kayışı hiç değişmedi. Şimdi 120 bin de değişmesi gerekiyor diyorlar.
Evet Triger en geç 120bin km de değişmesinde yarar var.
 
@forzaGilles Ali Hocam, orijinali için söylüyorum, Bursa'da üretilse de belli standartları karşılayıp teknik kalite kontrolünden geçemese Castrol damgasını alamazdı değil mi? Yani orijinal Castrol'ün nerede üretildiği kalitesini değiştirmemeli zira farklı otomobil üreticilerinin onay kodları Bursa'da üretilen yağa da basılıyor başka bir ülkede üretilen yağa da basılıyor.

Bu arada, aradığım yağı Castrol Denizli distribütöründen bulup aldım ve Mart 2025 üretim tarihli geldi; karekodlar, kapak, jelatin, baskı, bidon vs her şey orijinal ve sanırım bu da Gemlik üretimi fakat "Made in EU" yazıyor. Yani, gerçekten Gemlik'te üretildiyse, Castrol, burada üretilen yağlarına da "Made in EU" diyor olabilir. Ya bir şekilde yolunu buldular ya fark edilmedi ya da aldığım yağlar Gemlik üretimi değil fakat aradığım bu spesifik yağı bu kadar yeni üretim tarihli ve makul fiyata tedarik etmek Gemlik diye düşündürüyor (0W30 AB/B5).
Normal şartlarda dediğiniz gibi hiç bir kalite farkı olmaması gerekir fakat Türkiye üretimi olanlar ile Yurtdışı Üretimi olanların Technical Sheet ‘lerini incelediğimizde aralarında farklar olduğunu görebilirsiniz,

1) BP —>Türkiye den çekildi,

Bursa/Gemlik ‘te üretilen yağlarda son 15+ senedir şu şekilde yazmaktaydı; Türk Malı (TR01) Tescilli marka sahibi Castrol Limited ile imzalanan lisans sözleşmesiyle, BP. Petrolleri A.Ş. tarafindan Ata Mahallesi, Liman Caddesi No:8 Gemlik/Bursa Türkiye adresinde üretilmiştir.

FAKAT

Castrol ‘ün de sahibi olan BP markası 2 yıl önce aldığı karar ile Türkiye’deki faaliyetlerini durdurdu, Bursa / Gemlik ‘teki yağ üretim tesisi de kapatıldı diye hatırlıyorum

2) Made in EU yazıyorsa nerede üretildiği nasıl öğrenilir..?

bidonun ön tarafında (en aşşağı kısmında)
veya
bidonun arka tarafında (en aşşağı kısmında) rakam ve harflerden oluşan bir kod bulunur,

Bu kod TR ile başıyorsa Made in Türkiye
DE ise: Almanya
AT ise: Avusturya
BE ise: Belçika
IT ise: İtalya vs.. vs..

TR kodlu bidonlarda (ön —>en aşşağı kısmında yazar)
Not: TR kodlu bidonlarda ön kısımda değil de arka kısımda yazıyorsa, O yağda sıkıntı var demektir,

Yurt Dışı üretim olanlarda
AT 01 kodlu ve BE 02 kodlu bidonlarda her zaman arka tarafta yazar/yazması gerekir (arka —>en aşşağı kısmında yazar)

Not 2: bu bilgiler (2012 - 2024) yılları arasında Castrol Edge ve Edge Professional yağlarını kullandığım zamanlardaki bilgilerimi kapsamaktadır,

Örnek resimler:
A3EE8D3A-ECFB-4764-8336-24839F3C3A3A.jpeg


C4D25F19-E6E9-4AEE-AEBA-24F9485F73C8.jpeg

0EBB262D-9CAF-4B79-9B62-E34D1FDC063A.jpeg
 
  • Muhteşem
Tepkiler: SCC
Normal şartlarda dediğiniz gibi hiç bir kalite farkı olmaması gerekir fakat Türkiye üretimi olanlar ile Yurtdışı Üretimi olanların Technical Sheet ‘lerini incelediğimizde aralarında farklar olduğunu görebilirsiniz,

1) BP —>Türkiye den çekildi,

Bursa/Gemlik ‘te üretilen yağlarda son 15+ senedir şu şekilde yazmaktaydı; Türk Malı (TR01) Tescilli marka sahibi Castrol Limited ile imzalanan lisans sözleşmesiyle, BP. Petrolleri A.Ş. tarafindan Ata Mahallesi, Liman Caddesi No:8 Gemlik/Bursa Türkiye adresinde üretilmiştir.

FAKAT

Castrol ‘ün de sahibi olan BP markası 2 yıl önce aldığı karar ile Türkiye’deki faaliyetlerini durdurdu, Bursa / Gemlik ‘teki yağ üretim tesisi de kapatıldı diye hatırlıyorum

2) Made in EU yazıyorsa nerede üretildiği nasıl öğrenilir..?

bidonun ön tarafında (en aşşağı kısmında)
veya
bidonun arka tarafında (en aşşağı kısmında) rakam ve harflerden oluşan bir kod bulunur,

Bu kod TR ile başıyorsa Made in Türkiye
DE ise: Almanya
AT ise: Avusturya
BE ise: Belçika
IT ise: İtalya vs.. vs..

TR kodlu bidonlarda (ön —>en aşşağı kısmında yazar)
Not: TR kodlu bidonlarda ön kısımda değil de arka kısımda yazıyorsa, O yağda sıkıntı var demektir,

Yurt Dışı üretim olanlarda
AT 01 kodlu ve BE 02 kodlu bidonlarda her zaman arka tarafta yazar/yazması gerekir (arka —>en aşşağı kısmında yazar)

Not 2: bu bilgiler (2012 - 2024) yılları arasında Castrol Edge ve Edge Professional yağlarını kullandığım zamanlardaki bilgilerimi kapsamaktadır,

Örnek resimler:
A3EE8D3A-ECFB-4764-8336-24839F3C3A3A.jpeg


C4D25F19-E6E9-4AEE-AEBA-24F9485F73C8.jpeg

0EBB262D-9CAF-4B79-9B62-E34D1FDC063A.jpeg

Her zamanki gibi nokta atışı ve doyurucu bilgiler. Teşekkürler @forzaGilles üstat.

Arka altta yazıyor ve DE ile başlıyor. İçim rahatladı, sağolun; zira önce 12 litre aldım ve yeni üretim olduğunu görünce bi 12 litre daha almıştım :D 4 bakım yani 2 yıl veya 40.000 km kadar kadar kafam rahat :)

Konuya katkısı olması için fiyat ve yer de paylaşayım:

4 Litre Castrol 0w30 A5/B5 yağ 1780 TL
(Ömür Otomotiv - Denizli. maxidepo diye de geçer)
https://www.castrol.com/content/dam...ome/castrol-distributor-listesi-2025-yeni.pdf
 

Her zamanki gibi nokta atışı ve doyurucu bilgiler. Teşekkürler @forzaGilles üstat.

Arka altta yazıyor ve DE ile başlıyor. İçim rahatladı, sağolun; zira önce 12 litre aldım ve yeni üretim olduğunu görünce bi 12 litre daha almıştım :D 4 bakım yani 2 yıl veya 40.000 km kadar kadar kafam rahat :)

Konuya katkısı olması için fiyat ve yer de paylaşayım:

4 Litre Castrol 0w30 A5/B5 yağ 1780 TL
(Ömür Otomotiv - Denizli. maxidepo diye de geçer)
https://www.castrol.com/content/dam...ome/castrol-distributor-listesi-2025-yeni.pdf
hocam yağlar depoda tutulabilecek bir şey değil. özellikle plastik kaplarda. bu konuyla ilgili en iyi açıklamayı yine can abim @forzaGilles yapar.
 

Geri
Üst