Güncel Bakım Masrafları


Yağ olayını araştırabilirsiniz içinize sindiği gibi hareket edersiniz sonrasında. Aküyü de hiç kullanmazsanız bitiyor mesela …

İlk mesajınızda aracınızın kaç bin kmde olduğunu söylemediğiniz için buji hakkında değiştirmeniz gerekir de demedim zaten. Siz “yetkili servis buji değişimi şart” dedi yazdığınız için ben de dışarda değiştirecekseniz eğer diyerek marka tavsiyesi ver
Değerli bilgileriniz ve ilginiz için çok teşekkürler .. Dediğim gibi ben bu alanda bilimsel verilere sahip değilim .. 20 yıl kullandığım Bora comfortline aracımı %80 yetkili servise götürdüm. Satın alan kişi baya etkilenmişti.. 11000 de buji değişimini sorguladım kendimce.. Onu da 30000 km diyorsunuz zaten.. Söylenip söylenip yine yetkili servise gideriz .. Yapacak bir şey yok.. Sağolun..
 
Hepsinin zihniyet aynı abi :) Ama tepki göstermedikçe tepemize binmeye devam edecekler. Avrupada olsa ciddi tepkiler yaratacak şeyler ülkemizde tepki göstermeyi geçtim tepki gösterene de garip gözle bakılıyor. 2 malzemeye 4-5 bin TL gibi fahiş işçilik yazılsa bile neyse.
Tepemize binebilirler, hatta AT gibi binsinler
Yağ olayı bana çok bilimsel gelmedi , 1 yıl içinde 50000 km yapan bir araçla 2000 km yapan araçtaki yağın durumu farklı olur diye düşünüyorum. Yağ üretiminde özellikle son kullanma tarihi vs varsa bilemem ama .. Satış stratejisi de gibi geldi bana.. 11000 km de buji değişimi de garip değil mi ? 1.0 motorlar bujiyi 10000 km de pert filan mı ediyor ? 3-4 yılda onunda mı miyadı doluyor? Filtreleri, conta vs anlıyorum da diğerleri garip geliyor bana, cahilliğimi bağışlayın .. bilmediğimiz bir gerçek de olabilir.. Yağ molekkülleri öyle ayarlanmıştır ki 1 yıl sonunda 2000 km de egsozdan dumanlar çıkmaya başlar gibi , örnekleri de olabilir..
Motor yağı siz km yapmasanız bile zaman geçtikçe “oksidasyona” uğrar, Yağın oksidasyana uğraması hiç istemeyen bir durumdur, Bunu (oksidasyon) engellemek mümkün olmadığı için km yapın veya yapmayın 1 yıl veya 15 bin km önce hangisi dolar ise değiştirmeniz gerekir,

Golf Mk8 ‘de kullanılan 0W-20 yağın diğer yağlara göre oksidasyona uğramaya daha fazla müsait bir yağ olduğu için, Buna çok dikkat etmeniz gerekir, Motor yağı ve yağ filtresi aracın kalbi gibidir,

Buji bakımı yıldan bağımsız her 60 bin km’de bir değişir. 45 bin’de bujilerden biri sökülüp kontrolü sağlanır,

Servisin bujiyi erken değiştirmesi veya değiştirmek istemesi 4x15 bin mantığına göre sanki her araç sahibi senede 15 bin yapıyormuş mantığı varmış gibi davranmalarından kaynaklanıyor, bu yaklaşımlarını dikkate almayıp her 60 bin km’de bir değiştiriniz, 45 bin km’de de bujilerden biri sökülüp kontrol edilip durumuna bakılır,

Hava filtresi ve Polen filtresi:
3-4 sene öncesinde kadar 1 yıl veya 15 bin km’de bir değişen bu filtreler, Artık 2 yıl veya 30 bin km’de bir değiştirmeye başladırlar, Bunu yapmalarının sebebi bakım fiyatı serviste pahalı değil algısını yaratıp müşterilere bakım fiyatının cazip gelmesini sağlamayı amaçlamaktır,

50 yıldır her sene değişen / değişmesi gereken filtrelerin, bir anda kafalarına göre bunu değiştirdiler, Filtre üreticileri dahil tavsiye edilen süre 1 yıl / 15 bin km’dir, bunu dikkate alarak 1 bakımda siz dışardan temiz ederek kokayca si değiştirebilir, diğer bakımda da zaten servis değiştirmiş olacaktır.
 
Teşekkürler , Bujileri erteliyorum o zaman , yağ acil , fren hidroliği acil bir kaç gün içinde değişecek ..
 

Geri
Üst