Güncel Bakım Masrafları


@fueleconomy Skoda ile vw bakım kloz ları farklı demekki.
Birde skodanın parçaları daha mı pahalı, yoksa yeni zam geldi haberimiz mi yok?
@Terms Ahmet Hocam yukarıdaki teklifte yakıt filtresi ve bakım ücreti , bununla beraber eko seri olmayan ve standarttan daha pahali olan anti alerjen özellikli polen filtresi eklenmiş..

Bunu👇 geçenlerde yazmıştım..
@Savatage
hadi bu sene tamam da asıl ikinci yıl yani 30 bin bakımları ağır bakım gibi gelecek.

Bir de filtreler , fren hidroliği, yakıt filtresi denk gelirse tamamdır..
Şuan mini bakım uygunmuş gibi görünüp , fren hidroliği yakıt filtresi polen ve hava filtresi aynı anda denk gelince araca 2 yılda 1 ağır bakım yapılmış gibi olacak..
 

@Terms Ahmet Hocam yukarıdaki teklifte yakıt filtresi ve bakım ücreti , bununla beraber eko seri olmayan ve standarttan daha pahali olan anti alerjen özellikli polen filtresi eklenmiş..

Bunu👇 geçenlerde yazmıştım..
Oğuz hocam, sadece yağ fiyatları ile işçilik birim fiyatları aynı. İşçilik birim miktarları da diğer parçaların tamamının fiyatıda farklı.
 
@wineofparadise Aracınız 1.6 TDI motor ise yağ kapasitesi: 4,7 litre 'dir.
Ancak siz yazınızda aracın 2.0 TDI olduğunu yazmışsınız., Mk7 ve Mk7,5 Golf 'ler de 2.0 TDI motor Türkiye 'ye getirilmedi., Sanırım klavye hatası oldu veya yurtdışında yaşıyorsunuz :)

Yağ filtresinin kusurlu olan o-ring 'ini değiştirmek için söktüğünüzde bu esnada filtre haznesinin içindeki yağ boşaldığı için (yaklaşık 200-250ml.) fazla koyulan yağı bir nevi boşaltmış oldunuz.,

Ama araç 2.0 TDI ise o zaman işler değişir., çünkü 2.0 TDI motorun yağ kapasitesi (yanlış hatırlamıyorsam) miktarı: 5,5 lt. 'dir.., Yapılması gereken motor sıcaklığı ideal konumdayken ve motor yağı ısınmışken aracı düz bir zeminde stop edip yağ seviyesini ölçmektir.,

O-ring 'te nadir de olsa "defolu" denk gelmiş olabilir ancak bu olay çok nadir yaşanabilecek bir durum.,

Peki sızıntı yapmasının başka bir sebebi olabilir mi..? Evet pekala olabilir., Peki sebebleri nelerdir..?

-Yağ filtresinin O-ring 'leri montaj öncesi (yeni motor yağı) ile hafiften yağlanmalıdır., Araç üreticileri ve Filtre üreticilerinin önerisi bu yöndedir., özellikle belirtiyorum hafiften çok az yağlanmalıdır yani yağ banyosu yapılmamalıdır..!! ancak bu uygulamayı hiç bir servis veya tamirhane yapmaz (istisnalar hariç)..,

Bunun neticesinde kuru kalan O-ring görevini tam olarak yerine getiremez., O-ring 'in görevini yerine getiremezse sızdırmazlığı sağlayamaz., buna ilaveten motor çalışırken yağın 80-100 °C derecelerde gezinmesi ve yağın sürekli ısınması-soğuması, kar-kış soğuk vs.. derken O-ring tamemen kuruyor ve kağıt helva kıvamına geliyor., ama O-ring 'e az miktar yağ sürüldüğü zaman., o-ring dediğimiz kauçuk madde ve motor yağı mükemmel bir ikili olurlar., yağın etikisiyle kauçuk esnekliğini korur, motor yağı yüksek sıcaklıklarda o-ring 'e koruyucu kalkan olur., bu sayede yüksek sıcaklığa ve soğuğa karşı koruma sağlanır., En önemlisi "kusursuz sızdırmazlık" sağlanır.,

Bazı ustalar O-ring 'leri gres ile yağlar ancak bu yöntem de yanlış bir uygulamalıdır., 1980 'li yıllarda gres belki kabul edilebilirdi ancak bu devirde kabul edilemez., gres yağı katı bir yağ çeşidi olduğundan yanlışlıkla sağa-sola bulaşması (temas etmemesi gereken yerlere bulaşması) ciddi risklere yol açabilir.,

Doğru yöntem; yağ bidonu kapağına az miktar yağ koyulur elinizle o-ring hafiten yağlanır., O-ring 'i yağladıktan sonra kapakta kalmış 2 gram yağı bidonun içine boşaltmaya çalışırlar., bunu yapmaya yeltenen usta, teknisyen vs.. her defasında buna engel olunuz..!! sabahtan-akşama kadar ellerine balata tozu, hidrolik yağı, bi dünya farklı kirlere temas ediyorlar sonra o kapakta kalan (2 gram yağı) bidonun içine boşaltmaya çalışıyorsun., motor yağı daha motora koyulmadan kirlenmiş oluyor..!! Yetmiyor adamın eli pislik içinde elini beze dahi silmeden yeni yağ fltresini takmaya çalışıyor yahu arkadaş bir işi yapacaksan doğru dürüst yapsana., yazık günah değil mi., serviste veya sanayide fark etmiyor bu tür uygulamara çok şahit oluyorum.,

-Yaptıkları en büyük hata; yağ filtresini tork anahtarı ile sıkmamak..!! TDI motorların yağ filtresinin (gövde kapağı plastik olduğundan) fazla sıkılırsa çatlama riski mevcut., diyelim ki çatlamadı bu seferde fazla sıkma sebebiyle O-ring eziliyor ve sızdırma yapıyor.!! ve bu her bakımda süreklilik arz ederse bu seferde plastik olan gövde kapağının üzerindeki vida dişleri (yivlerin en son noktası) zarar görmesine sebeb oluyor., sonuç yine aynı sızdırma yapıyor.

10 tamirhanenim 8 'inde tork anahtarı mevcuttur ama kullanmazlar neden çünkü her iş için tork anahtarı kullanırsa., bir süre sonra anahtarın kalibrasyonu bozulur, yeniden kalibrasyon yaptırmak için masraf yapmak zorunda olduğu için eline cebine atmak istemez., ama o anahtar yıllarca kullanılmadan çekmecesinde durur., 40 yılın başında ne zaman dükkana yağlı bir müşteri gelir o zaman kullanırlar.,

-Yaptıları diğer hata; O-ring denilen contayı takmak için gövde kapağının ilgili bölgesine bir (boşluk) bırakılmıştır., o-ring boşluktaki oluğuna düzgün oturtulamaz ise., böyle bir senaryoda gövde kapağını az veya çok sıkılması fark etmeksizin o-ring ezilir., tork anahtarı ile de sıkılsa fark etmez ezilir ve yağ sızıntısı yaşanır.
 
Bugün arka balataları değiştirdim
Start&stop çalışırken takılı kalıyor gibi bir sorun vardı aküyü şarj ettiler kesildi.Antifriz eklenmiş.Faturada bunlar yok galiba
 

Ekli dosyalar

  • 40753A67-1262-4FA8-837B-0F6F4410A988.jpeg
    40753A67-1262-4FA8-837B-0F6F4410A988.jpeg
    122.8 KB · Görüntüleme: 460
Oğuz hocam, sadece yağ fiyatları ile işçilik birim fiyatları aynı. İşçilik birim miktarları da diğer parçaların tamamının fiyatıda farklı.
Doğrudur Ahmet Hocam. Net olarak parça fiyatları olarak bakmadım. Sadece polen filtresinin farklı olduğu ve yakıt filtreli bakım olduğu için fazla görünüyor olduğunu belirtmek istedim. Diğer filtrelerin parça kodlarını eşleştirip bakmak lazım.
 
Son düzenleme:
@mufayu Neden 2 tane silecek seti + cam sileceği var anlamadım.

Düzeltme; Onaylanmayan işlemler yazıyormuş. Keşke mesajı silebilseydim.
 
Doğrudur Ahmet Hocam. Net olarak parça fiyatları olarak bakmadım. Sadece polen filtresinin farklı olduğu ve yakıt filtreli bakım olduğu için fazla görünüyor olduğunu belirtmek istedim. Diğer filtrelerin parça kodlarını eleştirip bakmak lazım.
Tahmin ettim. Bende vw bakımla alakalı tüm parçaların fiyatı veri olarak var(tablo için gerekli)
 
@fueleconomy Skoda ile vw bakım kloz ları farklı demekki.
Birde skodanın parçaları daha mı pahalı, yoksa yeni zam geldi haberimiz mi yok?

Klozlar söylenene göre farklı yada daha skoda da yeni sisteme geçmediler.

Škoda’nın parçaları genelde burada takip ettiğime göre 3 aşağı 5 yukarı VW’le aynı gibi geliyor bana. Geçen yıl yapılan bakımda kullanılan parçalar ve alınan ücret tdi golf kullananlarla benzerdi bu bakım biraz daha pahalı geldi banada.

@fueleconomy polen filtresini tabiki çıkartabilirsiniz. Onların bakım sayılmaz demesiyle olmaz. Geçerli bakım olup olmadığı davalık durumda bakılacak bir konu. Davalık olduğunuzda da polen filtresi kaynaklı bir arıza olmadığı sürece bakımlı sayılırsınız. Firma istediği kadar bakım eksik desin.
Fiyatlar ve tutarsızlıklar deli saçması olmuş maalesef.

Servis Danışmanı veya Temsilcisiyle bir görüşeceğim. Çıkarsa baya kârlı olacak. Lastik, fren sistemi veya motor aksamı olsa hak vereceğim ama mekanik herhangi bir etkisi olmayan filtreyi çıkartmamaları gerçekten saçma.

Fiyat kısmı zaten tamamen fiyasko insanları saf yerine koyup habersiz iş yapmaya kalkıyorlar. Muhtemelen araç tesliminde de bunu bir jest yapmış gibi lanse ediyorlar 😬2016’da benzer işi caddy aracımızın bakımı sonrası Rekor Otomotivde temiz motorunu bizi saf yerine koyup elinde bir meguiars şişesi ve kapkara süngerle gerçekten temizlemiş gibi bekleyen çalışan yapmıştı. Abi motorunu temizledik diye bahşiş istemişti para vermeyip 2 gün öncesinden fotoğrafı gösterince bozulmuştu 😬 Tabi o zaman yetkili serviste bakım 300₺ Asgari ücret 1650₺’ydi her şeye rağmen güzel günlermiş…
 
Herkese selam, dün iki yerden 1.6 TDI Octavia için 3 yaş/2.yıl/30.000 bakımı için fiyat aldım. Fiyatlar şaşırttı.

İlki Çakıroğlu

İskontosuz 3.510₺, 2 yaş üstüne %15 iskontoyla 2980₺ fiyat çıkardılar. Ancak ev Ataşehirde Sancaktepe uzak kalıyor ikame aracınız var mı diye sordum. İkame araçları olamadığını ancak haftaya ayarlayabileceklerini söylediler. İkame araç dönerse aramalarını rica ederek telefonu kapadım. Kalemler aşağıda.

Ekli dosyayı görüntüle 54622

Aykan Kartal ST telefonda 3330₺ %15 iskontolu fiyat verdi. Başka servisin daha uygun fiyat verdiğini söyledim. Bunun üzerine kurun oynak olduğunu fiyatlarının kura göre standart olduğunu söylediler. Fiyatları kalem kalem görebilmek için maile bir iş emri istedim sağ olsunlar yollamışlar. Fiyatlar Çakıroğluyla aynı hesapladım acaba yanlış mı var diye ama iskontolu 2983 lira olması lazım içimden kesin st yanlış hesaplamış dedim. Telefonda Aykan da uzak olduğu için ikame araç istediğimi söylemiştim araç dönünce arayalım demişti st hanımefendi. Bugün aradılar ikame aracın döndüğünü randevu alıp almamak istediğimi sordular. Bende fiyatı hespaladığımda daha düşük çıktığını neden yüksek fiyat verdiklerini sordum. Aradaki fark motor ve kabin içi dezenfeksiyon işlemi ücretiymiş 😬 İstemezseniz yapmayız dediler. 300 liralık bir işlem yapmayacaklarını bildiğimden bu işlemi yaptırmayacağım. Sonrasında polen filtresi istemediğimi söyledim buna da karşı çıktılar. Eğer polen filtresi çıkarsa bakım olarak geçmezmiş😬 VW’de 2 bakımda bir değiştiğini söylediğimde bizde öyle bir düzenleme yok dediler.

Kalem kalem ücretler aynı

Ekli dosyayı görüntüle 54621

Ben bakımda polen ve hava filtresini çıkartmak istiyorum ancak hava filtresi motor parçası olduğu için iyi niyeti zedeler diye düşünüyorum. Ancak polenin motorla bir alakası olmadığını söylediğim halde tam bakım olmaz demeleri açıkcası saçma geldi. Bu konuda ne yapabiliriz?

Birde bu %15’lik iskonto/indirime ek olarak zubizu indirimi yaptırabilir miyim?

Bakım için perşembe gününe Aykandan randevu aldım polen filtresini çıkarttırabilirsem iyi olacak filtre marketimde 200₺ oradan alıp kendimde takabilirim.

Daha önce dediğim gibi fren hidrolik değişimini de düşünüyorum ama fiyatlar genel olarak yüksek geldi değişip değişmemek konusunda kararsızım. Yılbaşı öncesi 2500₺ fiyat vermişlerdi neye göre verdiler bilmiyorum 😬
Polen ve hava filtresini çıkardığınız zaman yapılan bakım işlemi aracın kayıtlarına (periyodik bakım) olarak geçmiyor., (yağ değişim servisi) olarak geçiyor..!! Elbette ilerde yaşanabilecek bir anlaşmazsızlıkta mahkemelik olunması durumunda sizin her türlü haklı çıkmanız yüksektir., fakat davalık bir durum yaşanması yorucu bir süreç olduğunu da hesaba katmak gerek.,

Polen filtresi konusunda koydukları katı kuralların etrafından dolanarak., fiyatı %50 daha ucuz olan (eko seri polen filtresi) takılmasını isteyebilirsiniz.,

Polen filtresi çeşitleri ve parça kodları;
JZW 819 653G (eko seri polen filtresi / 2 katmanlı karbonlu) --> en uygun fiyatlı olanı

5Q0 819 653 (2 katmanlı karbonlu) --> pahalı olan

5Q0 819 669 (3 katmanlı karbonlu +anti-alerjik) --> en pahalı olanı
 
@mufayu Neden 2 tane silecek seti + cam sileceği var anlamadım.

Düzeltme; Onaylanmayan işlemler yazıyormuş. Keşke mesajı silebilseydim.
Estağfurullah abi.Ben de neden yazdıklarını anlamadım silecek isteğim hiç olmadı ama muhtemelen biz tavsiye ettik gibi bir çalışma olmuş burada.Muayene zamanım geliyordu ve öncesinde araçla uzun yol yapacağım bunun için riske girmek istemedim bakıma gittim.
akü fiyatı merak edilir diye yazayım zubizu indirimi ile 2.000tl fiyat verdiler.(2015 1.4tsi 122bg)
 
@fueleconomy polen filtresini tabiki çıkartabilirsiniz. Onların bakım sayılmaz demesiyle olmaz. Geçerli bakım olup olmadığı davalık durumda bakılacak bir konu. Davalık olduğunuzda da polen filtresi kaynaklı bir arıza olmadığı sürece bakımlı sayılırsınız. Firma istediği kadar bakım eksik desin.

Fiyatlar ve tutarsızlıklar deli saçması olmuş maalesef.
normal garanti için haklısınız ancak o zaten dolmuş.
esas iyi niyet garantisi için söylüyorlar bakım sayılmaz diye, onun için de zaten her şey ellerinde. bugün iyi günümde değilim de diyebilirler :)
@fueleconomy
 
@wineofparadise Aracınız 1.6 TDI motor ise yağ kapasitesi: 4,7 litre 'dir.
Ancak siz yazınızda aracın 2.0 TDI olduğunu yazmışsınız., Mk7 ve Mk7,5 Golf 'ler de 2.0 TDI motor Türkiye 'ye getirilmedi., Sanırım klavye hatası oldu veya yurtdışında yaşıyorsunuz :)

Yağ filtresinin kusurlu olan o-ring 'ini değiştirmek için söktüğünüzde bu esnada filtre haznesinin içindeki yağ boşaldığı için (yaklaşık 200-250ml.) fazla koyulan yağı bir nevi boşaltmış oldunuz.,

Ama araç 2.0 TDI ise o zaman işler değişir., çünkü 2.0 TDI motorun yağ kapasitesi (yanlış hatırlamıyorsam) miktarı: 5,5 lt. 'dir.., Yapılması gereken motor sıcaklığı ideal konumdayken ve motor yağı ısınmışken aracı düz bir zeminde stop edip yağ seviyesini ölçmektir.,

O-ring 'te nadir de olsa "defolu" denk gelmiş olabilir ancak bu olay çok nadir yaşanabilecek bir durum.,

Peki sızıntı yapmasının başka bir sebebi olabilir mi..? Evet pekala olabilir., Peki sebebleri nelerdir..?

-Yağ filtresinin O-ring 'leri montaj öncesi (yeni motor yağı) ile hafiften yağlanmalıdır., Araç üreticileri ve Filtre üreticilerinin önerisi bu yöndedir., özellikle belirtiyorum hafiften çok az yağlanmalıdır yani yağ banyosu yapılmamalıdır..!! ancak bu uygulamayı hiç bir servis veya tamirhane yapmaz (istisnalar hariç)..,

Bunun neticesinde kuru kalan O-ring görevini tam olarak yerine getiremez., O-ring 'in görevini yerine getiremezse sızdırmazlığı sağlayamaz., buna ilaveten motor çalışırken yağın 80-100 °C derecelerde gezinmesi ve yağın sürekli ısınması-soğuması, kar-kış soğuk vs.. derken O-ring tamemen kuruyor ve kağıt helva kıvamına geliyor., ama O-ring 'e az miktar yağ sürüldüğü zaman., o-ring dediğimiz kauçuk madde ve motor yağı mükemmel bir ikili olurlar., yağın etikisiyle kauçuk esnekliğini korur, motor yağı yüksek sıcaklıklarda o-ring 'e koruyucu kalkan olur., bu sayede yüksek sıcaklığa ve soğuğa karşı koruma sağlanır., En önemlisi "kusursuz sızdırmazlık" sağlanır.,

Bazı ustalar O-ring 'leri gres ile yağlar ancak bu yöntem de yanlış bir uygulamalıdır., 1980 'li yıllarda gres belki kabul edilebilirdi ancak bu devirde kabul edilemez., gres yağı katı bir yağ çeşidi olduğundan yanlışlıkla sağa-sola bulaşması (temas etmemesi gereken yerlere bulaşması) ciddi risklere yol açabilir.,

Doğru yöntem; yağ bidonu kapağına az miktar yağ koyulur elinizle o-ring hafiten yağlanır., O-ring 'i yağladıktan sonra kapakta kalmış 2 gram yağı bidonun içine boşaltmaya çalışırlar., bunu yapmaya yeltenen usta, teknisyen vs.. her defasında buna engel olunuz..!! sabahtan-akşama kadar ellerine balata tozu, hidrolik yağı, bi dünya farklı kirlere temas ediyorlar sonra o kapakta kalan (2 gram yağı) bidonun içine boşaltmaya çalışıyorsun., motor yağı daha motora koyulmadan kirlenmiş oluyor..!! Yetmiyor adamın eli pislik içinde elini beze dahi silmeden yeni yağ fltresini takmaya çalışıyor yahu arkadaş bir işi yapacaksan doğru dürüst yapsana., yazık günah değil mi., serviste veya sanayide fark etmiyor bu tür uygulamara çok şahit oluyorum.,

-Yaptıkları en büyük hata; yağ filtresini tork anahtarı ile sıkmamak..!! TDI motorların yağ filtresinin (gövde kapağı plastik olduğundan) fazla sıkılırsa çatlama riski mevcut., diyelim ki çatlamadı bu seferde fazla sıkma sebebiyle O-ring eziliyor ve sızdırma yapıyor.!! ve bu her bakımda süreklilik arz ederse bu seferde plastik olan gövde kapağının üzerindeki vida dişleri (yivlerin en son noktası) zarar görmesine sebeb oluyor., sonuç yine aynı sızdırma yapıyor.

10 tamirhanenim 8 'inde tork anahtarı mevcuttur ama kullanmazlar neden çünkü her iş için tork anahtarı kullanırsa., bir süre sonra anahtarın kalibrasyonu bozulur, yeniden kalibrasyon yaptırmak için masraf yapmak zorunda olduğu için eline cebine atmak istemez., ama o anahtar yıllarca kullanılmadan çekmecesinde durur., 40 yılın başında ne zaman dükkana yağlı bir müşteri gelir o zaman kullanırlar.,

-Yaptıları diğer hata; O-ring denilen contayı takmak için gövde kapağının ilgili bölgesine bir (boşluk) bırakılmıştır., o-ring boşluktaki oluğuna düzgün oturtulamaz ise., böyle bir senaryoda gövde kapağını az veya çok sıkılması fark etmeksizin o-ring ezilir., tork anahtarı ile de sıkılsa fark etmez ezilir ve yağ sızıntısı yaşanır.
Ali hocam geç cevap için kusura bakmayın, bildirim gelmedi. Yazınızı şimdi tesadüfen başlıkta benim mesajımdan sonrakileri okurken gördüm, teşekkür ederim. Araç tabii ki 1.6 tdi. Buraya kopyalarken yanlışlıkla 2.0 olmuş. :)

Usta yağ değişimi sonrası aracı çalıştırıp liftte kaldırıp izledi, sonrasında eski oringi çıkarıp yeniyi takarken zaten kapaktan yağlanmış oldu. Filtreyle gelenin boyutu bariz küçüktü ama diğer detayları da öğrendiğim iyi oldu.

Tork anahtarını da kullandığını sanmıyorum. Bir dahaki sefere kesinlikle sorarım. Normalde bu işleri bir abim yapacaktı ama kar dolayısıyla mekan ve zaman sorunu oldu. O yüzden yine 100 liraya geçen sene gittiğim ustaya yaptırdım.

Gres kullananlar eski tip ustalardır muhtemelen, benim gittiğim ustanın bir çalışanı geçen sene gözümün önünde antifrize çeşme suyu eklemişti, gidip serviste komple yeniletmiştim, yağlı eliyle arabaya dokundu vs. o gün biraz çıldırıp ustanın da burnundan getirmiştim. Nitekim en son çocuğu kovmuş. :) Titizliğimden dolayı beni biliyor, kendisi tek başına yaptı bu sefer.

Bu arada Liqui Moly'i ilk kez sizin tavsiyenizle kullandım, araç bariz sessizleşti. :) Daha bir hafta oldu, tam emin değilim ama sanki şehir içi ortalama yakıt tüketimim de azaldı. Ne olur ne olmaz 1 lt de alıp bagaja attım. Şimdi fiyatlar fırlamadan önce iki senelik stok yapmayı düşünüyorum. Tüm malzemelerimi Kasım'da satın almıştım, yağ 422 tl'ydi şimdi 605 tl olmuş. Daha balata alacağım... Sonumuz hayır olsun gerçekten.
 
Hiç bakım yaptıran yok mu arkadaşlar.
Şubatta fiyatlarda değişiklik var mı?

Gerçi volkswagenim uygulamasında değişiklik yok ama belki güncellenmemiştir.
 
Polen ve hava filtresini çıkardığınız zaman yapılan bakım işlemi aracın kayıtlarına (periyodik bakım) olarak geçmiyor., (yağ değişim servisi) olarak geçiyor..!! Elbette ilerde yaşanabilecek bir anlaşmazsızlıkta mahkemelik olunması durumunda sizin her türlü haklı çıkmanız yüksektir., fakat davalık bir durum yaşanması yorucu bir süreç olduğunu da hesaba katmak gerek.,

Polen filtresi konusunda koydukları katı kuralların etrafından dolanarak., fiyatı %50 daha ucuz olan (eko seri polen filtresi) takılmasını isteyebilirsiniz.,

Polen filtresi çeşitleri ve parça kodları;
JZW 819 653G (eko seri polen filtresi / 2 katmanlı karbonlu) --> en uygun fiyatlı olanı

5Q0 819 653 (2 katmanlı karbonlu) --> pahalı olan

5Q0 819 669 (3 katmanlı karbonlu +anti-alerjik) --> en pahalı olanı

Hocam değerli bilgiler için teşekkür ederim. Servis çalışanlarına laf anlatmak istemediğim için bu bakımda da polen filtresini biyofonksiyonel olarak kullandık birde evdekilerin çoğu alerjik iki iş olmamış oldu.

normal garanti için haklısınız ancak o zaten dolmuş.
esas iyi niyet garantisi için söylüyorlar bakım sayılmaz diye, onun için de zaten her şey ellerinde. bugün iyi günümde değilim de diyebilirler :)
@fueleconomy

Hocam kesinlikle haklısınız ama olası bir dpf-egr-dsg arızasında elim güçlü olsun diye tam bakım yaptırdım. İyi niyetle işim olmasa dışarıda ustam var ama komplike bir arızada zararlı çıkmak istemiyorum.

Fiyatlar şu şekilde oldu.

450C43DB-65AE-42DC-A72E-529522D7AC7C.jpeg
 


Geri
Üst Alt