Neden Golf 7 ? Golf 7'nin diğer Marka ve Modellere Karşılaştırmaları


Audi dört halka...

Sihir işte burada.

Marka algısı ve markanın algısının içerisi lüks,üst sınıf, premium, artık her nasıl adlandırılırsa adlandırılsın sonuçta Golf'ün üzerinde bir konumda.

Şasi,yürüyen aksam, elektronik ve yazılım altyapı Golf ile aynı olan aracı yarattıkarı algı sayesinde 20 bin lira fazlasına satabiliyorlar.

Mutlaka iç döşeme kalitesi yüksek ve seçenekleri fazladır. Ama fütüristik Jet noozle görünümlü havalandırmalar benim zevkime göre değiller. Fakat far ve stop grubu o kadar güzel ki diyecek sözüm "harika" dan başka bir şey yok. Ama 20 bin liranız Varsa verdiğinizin karşılığını kullanıcı zevki olarak değil de marka prestijı ve satarken geriye alacağınız bir depozit olarak bakabilirsiniz.

ikinci elde dizel biraz daha fazla rağbet gören Audi'nin olmazsa olmazları var elbette Ve

Tarık Hocam bunları size aktardı . Ayrıca kendisi Audi a3 sedan'ını henüz satın aldığından araştırmalarının sonuçları çok yeni.

sedan yeni çıkan kasası oldukça revaçta.

Dolayısıyla değer kaybı bakımından a3 sedan ile Golf'ün sizi üzmeyeceğiniz düşünüyorum.

Orijinalden alıntı: M.L.Crassus

Arkadaşımızın bu iki seçeneği arasında ben açık ara GOLF'ten yana kullanıyorum oyumu Murat Hocam. Aradaki fiyat farkı biraz göreceli kalıyor çünkü donanımları eşitleyemiyoruz. Birebir esitleyip Highline yapalım dersek fark 20.000-TL yi asabilir dahi. Bir şeylerden fedakarlık yapmak gerekiyor. İç mekanda tasarım farkı var fakat konumlandirma ayni sayılır. 2 araç arasında geçiş yapan sürücü rahatligi bakımından pek fark hissetmiyor. A3'ün havalandırma ızgarası tasarımı benim de tercihim olan bir tarz değil. Ama önceki nesil de öyleymis, artık bunu gelenekselleştiriyorlar demek ki A3'te. Bu tasarımda en güzel artı çevresindeki alüminyum halkalar. Diğer araçlardaki gibi krom görünümlü plastik değil gerçek alüminyum kullanılmış. Benim GOLF tercihim belli ; GOLF için benzinliler ; özellikle 1.2 TSi ile 1.4 TSİ 122hp benim favorilerim. Dizel GOLF fiyatı nedeniyle biraz mantık sınırlarını zorluyor. 1.2 TSi muadili araçta ( Bu sözüme kizanlarda desteğini bekliyorum Murat Hocam  ) Torsiyon Çubuğu da varken 15.000-TL fark vermek bana mantıklı gelmiyor. 1.2 TSİ ilk kalkislarda daha atak üstelik. Denebilir ki dizel değer kaybetmiyor. Güzel tespit ama GOLF özelinde benzinli TSi 'ler de değer kaybetmiyor. Audi cephesinde ise ikinci elde durum aynı değil. Orada işler özellikle Sedan'da direkt Dizele dönüyor. Benzinli'yi tercih eden az olunca ikinci eli de sıkışıyor. Yukarıdaki 2 araç arasında Dizel GOLF ü tercih etme nedenim ise her ne nedenle olursa olsun dizel tercih edilmişse Highline GOLF daha keyif verici bir araç. Attraction A3'ü genellikle filo kiralama ve şirketler tercih ediyor. Araçta ciddi manada donanım eksikliği oluyor ve bu yine ikinci elde tercih edilebilirligi azaltiyor. Premium markalarda insanların ikinci elde aracı tercih etmelerinde Xenon ve Sunroof gibi donanımların çok önemli rol oynadığını belirtmek isterim. Bu araçlardaki Xenon ve Sunroof opsiyon gibi değil adeta aracın kendi donanımı ve Full tanımını getiren özellikleri olarak değerlendiriliyor. Attraction bu manada biraz sorun yaratabilir, temkinli olmakta fayda var. GOLF ise her versiyonuyla GOLF'tür. Şunu düşünmek lazım ; siz sokakta tanımadığınız insanla veya otomobil ile yabancı bir insanla konuşurken aracım A3 derseniz "O ne ? " veya " Hangi marka ? " veya " Citroen mi ? - Hyundai mi ? " gibi sorularla muhatap olabilirsiniz ama GOLF derseniz herkes aaa veya ooo GOLF der. A3 ismi başına Audi markası gelmeden GOLF kadar herkesçe bilinmiyor bu bir gerçek. Bu son söylemlerim abartı gelebilir ama 45 günlük gecmisimizde 2 - 3 kere bu dialogları yaşadım. A3 diye cevap verdiğim ve bana o ne diyen 2 - 3 kişi oldu

 

Yorumlar ve forum kalitesi harika.Benim merak ettiğim konu Golf 7 bu kadar güzel ve göreceli kusursuz ise Golf 8 de VW'nin işi çok daha zor olacak...Bakalım göreceğiz...

 
BF109 dedi:
Yorumlar ve forum kalitesi harika.Benim merak ettiğim konu Golf 7 bu kadar güzel ve göreceli kusursuz ise Golf 8 de VW'nin işi çok daha zor olacak...Bakalım göreceğiz...
Dikkat ederseniz eski golfler hala kaliteli ve güzel. İnce dokunuşlarla bile golf 8 çıkar ortaya :)

 
Neden neden neden

Pqrrob.jpg


l7WWyl.jpg


 
Şöförün oturduğu yer o kadar güzel ki... Dış tasarım diğer arabalarda da var tamam da. İç tasarım Golf'de var.

 
wertasd dedi:
Merhaba hocam.

Bende yazılarınızı takip edip kelime kelime takip edenlerdenim. Tekrar teşekkür ederim.

Bir konuda yazma ihtiyacı duydum. Amacım konuyu farklı bir yere götürmek değildir.

Linea sahibiyim. Sıfır aldım ve 6.5 Yıldır kullanıyorum. Bakımlar dışında maşallah servise gitmedim. Belirttiğiniz 42m durma mesafesi sanırım active Donanım seviyesinde ABS bile olmayan versiyonda geçerli. Ben üst Donanım'a sahibim, aşağıdaki linkten bir örnek görebilirsiniz.

Ek olarak, linea 2006 yılının teknolojileri ile üretilmiş, ekonomik bir araçtır. Benim fikrim bu yöndedir. Katılınmayabilir.

Yine bu mesajımla birlikte aklımın oldukça karışık olduğunuda paylaşmak istiyorum.

Golf, dizel, Highline'mı? Passat, benzin, comfort mu? Hatta dizel benzin farkına bile gerek olmadan golf 1.4 tsi mı?

Büyük araç istemeyişim ağır basıyor. Passat dış görünüm olarak çok iyi oldu, ama dışı seni içi beni yakar bir durum olacağını tahmin ediyorum. Zira, yorumlar genelde bu yönde.

Herkese Golf'ü ile iyi günler, kazasız sürüşler dilerim.

Selamlar.
Değerli Hocam

öncelikle hoş geldiniz

ben bu karşılaştırmaları yaparken linea'nın forumlarından yararlandım

yararlandığım kaynaklarımdan  biri burada

http://www.fiatlinea.org/fiat_linea_teknik_sorunlar/linea_daki_fren_sistemi-t1704.0.html

fabrikalar, resmi verilerini yayınlamış olsalar bu sorun ortadan kalkacak, ama sır gibi saklıyorlar nedense...

bu test verileri benim icin güvenilir değiller. tamamen esit kosullarda yapılması gereken bu testleri aynı zeminde aynı lastik sıcaklığında ve aynı lastik markası ve modeliyle yaptıklarını hiç sanmıyorum.

lineanın ekonomi odaklı lduğu fikrinize sonuna kadar katılıyorum. geri kalanlar bu durumda ikinci planda olacaktır doğal olarak...

Aynı fikirde olmamız kesinlikle gerekmiyor ama aynı medeni zeminde buluşmalıyız ki diyalog mümkün olabilsin. hatta zenginliğimize zenginlik katarsınız.

medeni üslubunuz için teşekkürler

Passat'ın yeni kasasında kronik fabrikasyon hatalar varsa giderilmesi için 1 yıl süre vermeli.

Passat D segmentinde ve Golf'e göre bir üst sınıftır. Elbette passat daha iyidir her anlamda.

Fakat ben 1.4 highline ın ancak bir üst sınıfla mukayese edilecek kadar iyi olduğunu da gözden kaçırmayın derim ben.... O kadar iyidir...

Bana kalırsa aceleniz yoksa sene sonuna sipariş geçin derim

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@wertasd hocam linea nin illaki artilari vardır. Ama golfe yada passata geçeceginizi söylüyorsunuz. Yıllık km olarak 20000 altında iseniz ve keyfim olsun derseniz benzin alın. Özellikle linea gibi gürültülü bir arabadan benzinli golfe geçince şok olursunuz. Geniş bir aile varsa passat derim. Yoksa golf tutkusu baskın. ;)
 
wertasd dedi:
Merhaba Yusuf hocam.

Linea'mda benzinli  :D 1.4 t-jet. LPG'li. 51.000 km de. Yıllık ortalama 8bin yapıyorum.

Aile çok geniş sayılmaz ama büyük arabayı gereksiz görenlerdenim. Hele İstanbul'da.

Passat'ı şekli şemali için düşünüyorum. Gerçekten çok beğeniyorum.

Golf'ü gönlüm, mantığım nedeniyle.

Üstelik ekonomik olmalı. Istediğimde yürümeli
 
@Ahmet babamın adı da ahmet o da 49 yaşında. Gayet zevk alıyor golfe binmekten :)
 
Sayın Murat Bey,

Foruma yeni uye oldum ve su siralarda bir arac alma/siparis etme asamasindayim. Ailevi sebeplerle skoda octavia mi alsam yoksa daha ufak ta olsa golf mu diye dusunurken tam da bu konudaki asagidaki yorumunuza denk geldim. Siz kendiniz mi octavia alip geri elden cikardiniz yoksa bir baskasindan mi alinti yaptiniz tam anlayamadim. Ama bu durumu eger siz kendiniz yasadiysaniz octavia yi satmanizdaki tam sebep nedir. Hangi model ve motoru almistiniz ve bu kadar zarari goze aldiracak kadar bezdiren ne oldu sizi? Biraz bahsederseniz cok sevirim gercekten. Cok tesekkurler.

Hangi araç?; Golf mü? yoksa  Audi A3 mü?

Bir dosttan alıntı yapalım bu konuda:

Bir de sunu belirtmek isterim, kesinlikle dogru yaklasimla insanlari dogru yonlendirmek lazim. Ben forumdaki yanlis yonlendirmelerle gecen sene eylul ayinda skoda octavia aldim ve ikibin km de satip golfe gectim. Sirf yanlis yonlendirmeler yuzunden tam 15 bin tl zarar ettim. Yanlis duymadiniz, tam 15 bin. Hatta arabayi yuce otoya geri satmak istedim fiyat bile vermediler. Neyse sinirim bozuldu yine. Bu yuzden ben kimseyi yanlis yonlendirmek istemem bunun faturasini odemis bir insan olarak.
 
@bionic1

Hocam foruma hoş geldiniz. Ben de octavia ve golf arasında kaldım alırken. Leon da vardı seçenek olarak. Araçların içine binin bir tur atın bizim hiçbirşey dememize gerek kalmayacak. Midline golfteki kalite algısı elegance octavia dan fazla gelecektir size de eminim. Benim tek çocuk var bagajı okadar onemsemedim. Aile kalabalık ise octavia derim. 1 yada 2 çocuk varsa golf ;)

Motor düşündünüz mu acaba.

 

Golf e o kadar para verilir mi ?

Bu en sık karşılaşacağınız sorudur.

Fiyatıyla size sundukları karşılaştırılınca, ikinci eldeki güçlü değer koruması göz önüne alınınca, standart güvenlik ekipmanının en baz donanımda dahi geniş bir yelpazede sunulması, sanırım en kısa yanıt olur.

Bunu söyleyenler henüz Golf'e hayatında hiç binmemiş olanlardır genelde...

Verilir hocam verilir hem de bal gibi verilir.

1.95 boyundaki kuzen arka koltuğa geçmek zorunda kalınca yüzü biraz asıldı.

Arka kapıyı açıp oturunca verdiği ilk tepki:

"Göründüğü kadar küçük değilmiş yahu bu..."

Anlaşılan o ki bacakları sığmayacak sanmış, bu nedenle hep ön koltuk en geride binmiş olan biri normal olarak arka koltukta eziyet çekeceğini düşünerek geriliyor. işte bu yüz ifadesi onun eseriymiş.

Bir dostum...

Kendisi 0 kilometre Kia sportage aldı.

Benim arabayı ilk kez akşam saatlerinde gördü ve  binince ilk tepkisi:

"Bunun standart aydınlatması mı bu?"

Ambiyans aydınlatmaların büyüsüne kapıldı.

Son olarak bir akrabamız ilk kez binince...

"Hımmm ne kadarsessizmiş bu uykum geldi."

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt