Golf'ünüzün Beğenmediğiniz Yanları...


Yol tutuşu , virajda arka teker çukurdan geçerken kayıyor gibi hissettirmesi yada virajda hızlıyken arka tek teker çukura girince arkasının atması hoş değil. Maliyet kaygısından dolayı torsiyon var. Bunun sebep olduğunu düşünüyoruz.
Benim araç bağımsız aynı his onda da var belki kaymayabilir ama ürkütüyor baya sallanıyor arkası


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Bu konuyu daha önce okumamıştım ama fren ve hızlanma ile alakalı bazı yorumlar gördüm.

Kimseyi etiketleyip laf yetiştirme derdinde değilim çünkü birkaç konuda rasyonel ifadelerle fikrimi savunmama, emek ve zaman harcayıp kanıtlar bulmama rağmen yazdıklarım pek dikkate alınmadı. Bunu, karşı tarafın yanlışını kabullenememesi olarak görüyorum ve yazdıklarımın/söylediklerimin havada kalacağı insanlarla muhatap olmamaya çalışıyorum.

Kontrollü deney ile ölçümü yapılmış karşılaştırmaların başımın üstüne yeri vardır fakat işin içine yorum girdiği vakit bu pek de itibar edilebilecek bir şey olmuyor. 

Hele hele işin içinde para varsa kimsenin yaptığı yoruma inanmam. İsterse dünyanın en prestijli dergisinde yazılmış olsun.

Satışları iyi gitmeyen markalar zaman zaman kalem kiralıyorlar diye düşünüyorum, hele de sosyal medyada bu kadar bilgi kirliliği varken ticari kazanç amacı güden insanların yorumlarını pek dikkate almıyorum şahsen. Bunlar da benim görüşüm işte. :)

 
2019 Comfortline 1.5 Tsi. 4 ay 4500 km oldu. Beraberliğimiz hala pek taze. Konuyu tümüyle okumadım, tekrar olursa kusura bakmayın. Genel anlamda gayet memnunum, sorunsuz bir sürüşü var, insan rahat ediyor, kendini iyi hissediyor. Değişik bir his. Ama ufak tefek rahatsız edici şeyler de var elbette, genel kaliteyi bozacak nitelikte değiller. Başlayalım:

  • DSG D konumunda çok cansız, gaz tepkimeleri çok ağır ve biraz da istikrarsız. 1500 dd ile akarken söz gelimi araya girecek birini engellemek istedğinizde önce hiç gitmiyor, sonra fazla basınca birden 5000 dd'ya çıkıp ortalığı birbirine katıyor. Pedal duyarlılığı biraz daha fazla olsa iyi olacak.
  • Farların yandığını ana kadranda görmüyorsunuz, ille far düğmesine bakmak gerekiyor.
  • Otomatik far aşırı hassas, gölgeye girince dahi yanabiliyor, hava kararmadan ve ihtiyaç oluşmadan devreye giriyor, duyarlılığı azaltılabilir sanki.
  • Otomatik farı devre dışı bırakınca kadran aydınlatması yetersiz kalabiliyor. Dışarısı yeterince aydınlık olduğu halde göstergeler gömük olduğu için araç içinde karanlık olabiliyor ve ışığını bazen yakıyor bazen yakmıyor, 
  • Start Stop (SS) şizofren edecek beni. SS kullanmayı seviyorum, trafik ışıklarında sessiz beklemekten ve etrafı egzoz gazına boğmamaktan hoşlanıyorum, yani biner binmez devre dışı bırakanlardan değilim. Ama kararsızlığı bazen sinirlendiriyor. Bazen duruyorsunuz , bekliyor öyle stop ediyor, bazen daha tam durmadan küt kapatıyor, bazen kapatır kapatmaz hemen tekrar çalışıyor, fren pedalı basısı ve basıncı ile ilişkisinin yeniden gözden geçirilmesi lazım. Dur-kalk trafikte mutlaka devre dışı bırakılmalı. Genelde öngörülen bekleme süresi 10-15 saniye altında ise elden devre dışı bırakıyorum. Çalıştırma için direksiyon hareketi kullanılması iyi mi kötü mü daha karar veremedim, direksiyona dokunmama takıntısı geliştirecek bende. 
  • Hız sabitleyici düğme düzenine pek alışamadım. Bir de sabitleme değerini elden hassas bir şekilde değiştirmeyi beceremedim. 
  • Dijital ekranlarda eş zamanlı birden fazla veriyi gözlemleyebilmek iyi olurdu. Mesela orta kadranda hem yağ sıcaklığı hem hız hem ort. tüketim gibi. 
  • Bagaj kapağını kumandadan açmanın manası ne bilemedim, gene VW logosunu dürtüp açmak gerekiyor.
Bazı yakınmaların kaynağı beceriksizlik olabilir elbette. Ve tek derdim bunlar olsun!?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Far ların hava kararınca otomatik devreye girme uyarılmasını menüden değistirin

Erken

Orta

Geç

Seçimleri var

Geç durumuna alın 

 
@cembo Aynı araca sahibiz, yorumlarınıza genel itibariyle katılıyorum.

D modu sanki aracın şanzımanını korumak veya gerçekten az yakıt tüketmesi için ayarlanmış gibi. Normal seyir halinde aracı sürekli 1400dd civarı tutuyor ki act ve serbest modu da işin içine girince cidden ekonomik oluyor. Ancak daha önceden başka bir konuda da değindiğim gibi 1500dd de 250 nm max torku veren araç D modunda nasıl oluyor da 1500dd de iken sanki turbo lag (veya gaz tepkisi zayıflığı ) varmış gibi davranıyor anlamıyordum. Kullandıkça şunu fark ettim ki araç bu devirde gaz verince inatla vites düşürmeden hızlanmaya zorluyor. Çünkü vites düşürdüğü an yakıt tüketimi anlık olarak fırlayacak, muhtemelen euro normları ve düşük yakıt tüketimi yakalamak için vites düşürmek istemiyor. Aracın kağıt üzerinde ve testlerde Hızlanma ve ara hızlanma değerleri süper çünkü o testler dip gaz yapıldığı için araç hiçbir zaman vitesi yukarda tutmak için çabalamıyor. Ancak gerçek sürüş esnasında böyle bir kullanım sergilemediğimiz için ayak ucu ile gaza basıldığı senaryolarda araç vites düşürmek istemiyor. 

yine bu düşük devirlerde örneğin gaza 1/6 da bassanız 1/4 de bassanız aracın kendini toparlayana kadarki hızlanması değişmiyor çünkü vitesi düşürmüyor ancak araç gitmiyor diye daha da gaza bastığınızda araç 1500-1600dd den itibaren fırlar gibi gidiyor. O yüzden bu gibi "arabaların araya girmemesi" hususlarına karşı biraz alışkanlık beraberinde ya S modu, ya da kulakçıklar ile anında müdahale gerekebiliyor. 

Bu nedenle aracı aldığım ilk 2500km neredeyse hep S modunda kullandım çünkü bir türlü alışamamıştım. Şu anda ise tamamen D modunda alıştım ve arada kulakçıklar ile kontrol ediyorum. Burada benim de ekleyeceğim bir memnuniyetsizlik Kulakçıkların çok küçük olması, direksiyonu sadece 9:15 pozisyonunda tutarsanız kulakçıklar erişime müsait oluyor. Bu nedenle Aliexpress den kaliteli bir büyük kulakçık ekledim, şuanda erişimim çok daha rahat. 

SS mevzusu da dediğiniz gibi, araç tam durmadan 5km/h hızlarda ilerlerken devreye girebiliyor. Burada genel kanı aracın 0 ila 5km arası yine yakıt tüketiminin coşması ve gaz salınımının yüksek olması nedeniyle bu kadar düşük hızlarda devreye giriyor. Bu husus sadece 1.5 değil diğer motorlardan da duydum. Ben bunun kesinlikle hata olduğunu değil, tam tersi bir mühendislik gereği ayarlandığını düşünüyorum. Direksiyona dokununca çalışması mühim çünkü aksi durumda direksiyon sertleştiği için kullanım kısıtlanacak ve durmaya yakın son saniye manevrası gerektiği durumlarda stop ederse kontrolü kaybetmemek için önemli bence. SS in bazen durduktan sonra devreye girmesi durumu da şundan olabiliyor, aracın o anki motor ısısının uygun olmaması, klima gereksinimi veya dururken dahi eliniz direksiyonda hafif hareket ettiği sürece stop etmiyor. Ben SS sadece ışıklarda ve min. 30sny bekleme varsa kullanıyorum, dur kalk trafikte kesinlikle kullanışsız. 

Hız sabitleme düzenine ben de alışamadım, özellikle aracı şehir dışı kullanma fırsatı bulamadığım için limitör mü yoksa sabitlememi bazen karıştırıyorum. Bir de ben de bir süre hassas hız ayarı yapmamıştım, sonradan farkettim ki basılı tutarsanız bir bir artıyor veya  azalıyor. Eski aracımda tam tersi mantıkta çalışıyordu hız sabitleme. 

Bir de yine eski aracımda vites manuel modda ileri itince vites düşürüp, geri çekince vites arttırıyordu. Bunda ise tam tersi çalışması bir süre alışma zorluğu yaşattı. 

Kadrandaki Dijital ekranda kesinlikle araç durum ekranı ile telefon rehberi birlikte sunulması gerekirdi. Ben sürekli yakıt tüketimi görürken arama yapmak için menüler içinde gezmek çok kullanışsız. Bu nedenle arama yapmak için hep media ekranı üzerinden hatta hızlı rehbere eklemediysem telefonu elime alarak kişileri bulup arama yapıyorum. (maalesef tehlikeli ve farkındayım) 

Bir diğer husus android auto da spotify çalarken direksiyon üzerindeki şarkı atlama tuşu bazen çalışıyor, bazen çalışmıyor. (android telefonumdan olabilir çünkü spotify artık telefonda widget olarak ekran üzerine eklenmesini kaldırdıkları için bazen telefonda da bu ileri, geri şarkı atlama çalışmıyor) 

Yine aklıma gelen ancak benim sanırım bulamadığım, direksiyon üzerindeki tuştan bir sonraki hafızadaki kanalına geçmek yerine bir sonraki kanalı arama yapıp geçiyor. Ben bu tuşun sadece hafızadaki kanallarsa gezmesin istiyorum. (belki de radio menüsü içinde vardır bu özellik, kurcalamadım) 

Son olarak Kafa radyo, Radyo Odtu gibi kanalların media ekranında logoları çıkmıyor, diğer kanalların logoları çıkıyor. Usb ile yükleme gerekli diye okumuştum ancak kim uğraşacak radyo logosunu usb ile araca atmayı.. 

Yine uzun sürdü yazı, bir de mobilden yazınca iyice yordu..

 
şifresi açılmış app Carplay in 

Android de zaten eksik performansta olduğu biliniyor

Apple İos 12 de bile full verimli olmadığı söyleniyor

2000 doğuşa şifre kırdır

6500 e ios13 iphone 8 al 

Tinercilere 8500 para kaptırırım daha az az acıtır

Golf 7 ile 250 bin km yapıcaz (+8yıl daha)

Eldeki 900 liralık huwaei artık gittiği yere kadar 

 
Yine aklıma gelen ancak benim sanırım bulamadığım, direksiyon üzerindeki tuştan bir sonraki hafızadaki kanalına geçmek yerine bir sonraki kanalı arama yapıp geçiyor. Ben bu tuşun sadece hafızadaki kanallarsa gezmesin istiyorum. (belki de radio menüsü içinde vardır bu özellik, kurcalamadım)
Tam olarak böyle bir ayar vardı menüde, ben de forumda görüp değiştirmiştim. Aradım ama yöntemi bulamadım.

Son olarak Kafa radyo, Radyo Odtu gibi kanalların media ekranında logoları çıkmıyor, diğer kanalların logoları çıkıyor. Usb ile yükleme gerekli diye okumuştum ancak kim uğraşacak radyo logosunu usb ile araca atmayı..
https://webspecial.volkswagen.de/vwinfotainment/int/en/index/downloads#/

Logolar bu linkten indirilebiliyor diye kaydetmiştim ama henüz ben de deneme fırsatı bulamadım. 

 
Bir mimari hatası varki ????

Başka bir genel konuda Daha önce 1 kere yazmıştım

Sabaha karşı yağan bir yağmur sonrası arabaya binip cam açtığınızda 

Yada bir yaz günü akşam  üstü 15 dakika süren şidettli sağanak yağış sonrası yine cam açtığızda 

Her döner kavşağa girdiğinizde, fren yaptığınızda sağa sola dönüs yaptığınızda 

Tavandaki + tavan /kapı çerçevesi arasında kalan su yolunu bulup akamadığından , su hooppp kapı icine kapı açma düğmelerine şarıl şarıl akıyor.

Tavan / çatı ustası iyi değil vw nin (sunroof şikayeleride bence bu çatı ustasının marifeti olabilir)

Böyle hata olmaz ! 

Yağmur tahliye ray  kanallları hatalı bu aracın 

Mk7,5 !!!

Mk7 icin yok dediler sordugum kisiler

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bir mimari hatası varki ????

Başka bir genel konuda Daha önce 1 kere yazmıştım

Sabaha karşı yağan bir yağmur sonrası arabaya binip cam açtığınızda 

Yada bir yaz günü akşam  üstü 15 dakika süren şidettli sağanak yağış sonrası yine cam açtığızda 

Her döner kavşağa girdiğinizde, fren yaptığınızda sağa sola dönüs yaptığınızda 

Tavandaki + tavan /kapı çerçevesi arasında kalan su yolunu bulup akamadığından , su hooppp kapı icine kapı açma düğmelerine şarıl şarıl akıyor.

Tavan / çatı ustası iyi değil vw nin (sunroof şikayeleride bence bu çatı ustasının marifeti olabilir)

Böyle hata olmaz ! 

Yağmur tahliye ray  kanallları hatalı bu aracın 

Mk7,5 !!!

Mk7 icin yok dediler sordugum kisiler
Mk7 de 7,5 da hepsinde var hocam :)  

 
@Ender

Eee birde koch chemie cila  kullanıp 

Yağmuru 3 kat daha fazla tavana yapıştıran bu dediğim durumla daha çok karşılaşıyodur....

Öyle böyle değil , 

Aktımı hayrat gibi akıyor maşallahhh

O cam açma dügmeleri su ile pert olsa yandık

 
Bir mimari hatası varki ????

Başka bir genel konuda Daha önce 1 kere yazmıştım

Sabaha karşı yağan bir yağmur sonrası arabaya binip cam açtığınızda 

Yada bir yaz günü akşam  üstü 15 dakika süren şidettli sağanak yağış sonrası yine cam açtığızda 

Her döner kavşağa girdiğinizde, fren yaptığınızda sağa sola dönüs yaptığınızda 

Tavandaki + tavan /kapı çerçevesi arasında kalan su yolunu bulup akamadığından , su hooppp kapı icine kapı açma düğmelerine şarıl şarıl akıyor.

Tavan / çatı ustası iyi değil vw nin (sunroof şikayeleride bence bu çatı ustasının marifeti olabilir)

Böyle hata olmaz ! 

Yağmur tahliye ray  kanallları hatalı bu aracın 

Mk7,5 !!!

Mk7 icin yok dediler sordugum kisiler
Hadi bizim mimari hata, peki ya bu? 

Düpedüz statik, mühendislik, matematik hatası.. 



 
Civic defolu

Bu pejo da böyle

Opel pejonun yan sanayisi olmus 

Yaaa biz ölene kadar vw den mi gitcez

(Bmw/mercedes) zaten alamıyoruz

Yerli togg bekleyelim bari ! 

Fanını açtığımızda anadolu toprağı kokusu gelir 

 
en sevmediğim özellikleri,

1. depo doluyken kasiste sırtıma vuruyormus gibi sallanmasi

2. dsg vites arıza korkusu

3. 1.vitesten 2. vitese anlık geçmesi 

4. saçma sapan kasislerde hiç torpido sokulmemesine ragmen gelen trim sesi 

vsvsvs daha düşünsem aklıma kesin bişeyler gelir 

 


Geri
Üst Alt