Golf'ünüzün Beğenmediğiniz Yanları...


Öndeki aracın aniden durabileceğini beklemelisiniz.

Aradaki mesafeyi 3…5 metre fazla yapabilirsiniz.

 

Öndeki aracın aniden durabileceğini beklemelisiniz.

Aradaki mesafeyi 3…5 metre fazla yapabilirsiniz.
Ben yeni şoför değilim!
13.05.1984 ten beri araçlarım oldu 53 yaşındayım ve ilk defa öndeki araca çarpmaktan korkar oldum!
Lastikleri yeniledim bakalım ne olacak daha 13.900km deki lastikleri attım.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ani fren de ,fren pedalının yumuşaması konusunda şikayetçi olan arkadaşlar için bir öneride bulunmak istiyorum.

Forum da Performans kodlması(Act modu) safyasında

link:



 Driving profile switchover kodlamasını yapmalarını tavsiye ederim, ben bu kodlamayı yaptıktan sonra gaz pedalının hassaslaşmasının yanında,  ani frenler de daha tepkili olduğunu fark ettim,, neredeyse A4 ile hemen hemen aynı tepkiyi veriyor.  Denemenizi tavsiye ederim. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Arkadaşlar bence ikili atışmalara birbirimizi kırmaya gerek yok sonu gelmez çünkü şimdi bence yaşanan olayların sebebi bu ;

Fren desteği (BAS)

 Fren destek sistemi, acil frenleme durumunda sürücünün fren pedalına aniden basması durumunda fren kuvvetini artırır. Bunun sonucunda

tam frenleme basıncının hızla oluşturulması sağlanır, fren kuvveti artar ve fren mesafesi kısalır.

 Böylece ABS de daha çabuk ve etkili şekilde devreye girer.
Silvershadow ‘ un konusundan alıntıladım ,

Fren pedalına ani basılınca siz 1 birim bassanızda araç bunu tehlike anlayıp atıyorum 2 birimde kendi basıyor siz abs devreye sokacak kadar basmasanız bile daha fazla fren uygulanıyor bu her zaman başımıza gelecek diye bir durum yok lastik ve yol şartlarına göre beklemediğiniz bir anda bunu yaşayabilirsiniz o yüzden sürekli taze yumuşak kaliteli bir lastik kullanmalı ve lastik havalarımızı sürekli kontrol etmeliyiz.
Benim yaşadığım olayda frene basar basmaz abs devreye girdi belkide freni bırakıp tekrar bassaydım duracaktı fakat o an insanın aklına gelmiyor , kızaklamaya başladım çarpıp durduğumda fren pedalı yumuşadı ve biraz daha ileri gitti bunun sebebide eğer bir arıza değilse hidrolik sıvısınıda geçen sene serviste değiştirdim aracında size destek olup fren yapması diye düşünüyorum.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
Benim arabamın beğenmediğim yönü bluetohtla müzik dinlerken arada ses kesilip gelmesi.Fren konusu ise herkesin bildiği gibi şartlara bağlı.Ben normal kullanıcıyım bana göre gayet iyi.

SM-E500H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
@skysoblue85 fren pedalına etkidiğini bilmiyordum . Akşam kodlamasını yapıyım deneyimlerimi sizlerle paylaşırım

 
Abs li araclarda bas cek ya da kademeli bas diye bir sey yok.. Abs niz varsa sonuna kadar asilarak sert fren yapmak dogrusu. Zaten sistem kapasitesi oraninda gerekeni yapiyor. Kaldi ki abs leri araclarda fren mesefasi uzar ancak kontrol surucude kalir. Ozelligi de budur..

 
Aracınızın durmamasının nedeni bu yazıda arkadaşlar sorun abs nin düşük hızlarda da devreye girmesi

ABS Anti Blockade System  kısaltılmış halidir. Yani frenleme anında lastiklerin kitlenmesini önleyen, lastikler kitleneceği anda devreye girip freni bıraktıran, hemen akabinde tekrar freni devreye sokan bir sistemdir.

Amacı duruş mesafesini kesinlikle kısaltmak değildir. ABS nin amacı frenleme esnasında güvenli bir duruş, direksiyon hakimiyetini kaybetmemek ve frenleme esnasında direksiyon manevrası da yapabilmemizi sağlamaktır. Zira kitlenmiş ve kaymakta olan bir aracın direksiyonunu ne yöne çevirirsek çevirelim araç direksiyona cevap vermez.

ABS li fren sistemi tekerin her kilitlenmesinde saniyede yaklaşık 20 defa (markalara göre değişkendir) freni bırakmakta ve araç serbest kalmaktadır. Bu serbest kalma da da araç bir miktar daha yol kat etmektedir. Genel kanının tam aksine ABS fren sistemi durma mesafesini uzatmaktadır. Bazı markalar bu uzatmayı minimize etmek için belli hızların altında ABS yi devre dışı bırakan sistemler üretmişlerdir.  Ne derece sağlıklı olduğu tartışılabilir. Çünkü bu markalar saatte 60 km nin altındaki hızlarda ABS yi devre dışı bırakmışlardır. 60 km/h hızla giden metal ile meydana gelecek bir çarpışmadan çıkan kinetik enerji insanı öldürmeye yetecek güçtedir.

 
en sevmediğim özelliği start stopun çok rahatsız ve hissedilir seviyede (titreşimli) devreye girmesi..

vw grubu araçların genel sorunu..

bunda dolayı arabaya biner binmez kapatıyorum..bir gün vaktim olursa yazılımla komple kapattıracağım..

bildiğiniz ford tourneo marka araçta bile hissetmiyorum..golfte bu şekilde olması hiç hoşuma gitmiyor..

 

Yol tutuşu , virajda arka teker çukurdan geçerken kayıyor gibi hissettirmesi yada virajda hızlıyken arka tek teker çukura girince arkasının atması hoş değil. Maliyet kaygısından dolayı torsiyon var. Bunun sebep olduğunu düşünüyoruz.

 

Geri
Üst Alt