Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Golf 8'den 8.5'a geçen bir kullanıcının detaylı izlenimleri
Golf 8 1.0 eTSI Life kullandıktan sonra Golf 8.5 1.5 eTSI Life geçtim. Henüz 300 km biraz üstü yaptım; yazdıklarım tamamen ilk izlenim ve birebir karşılaştırma niteliğindedir.
-Sürüş & Hissiyat
Gaz ve fren pedalı hissi, Golf 8’e kıyasla daha yapay ve hissiz geldi.
Direksiyon net olarak daha sert.
Genel sürüş hissi bana şu an biraz simülasyon hissi veriyor.
Golf 8’te (R-Line direksiyon + 17” Valencia jantlar) uzun yolda daha doğal ve akıcı his alıyordum.
-48V Mild Hybrid Sistemi
48V sistem çok daha fazla devreye girmeye çalışıyor ve genel sürüşü ciddi anlamda pürüzsüzleştirmiş.
Golf 8’de motoru durdururken bazen hafif sarsıntı / saçmalama olabiliyordu.
Golf 8.5’te bu durum tamamen ortadan kalkmış gibi.
Motoru kapatıp açtığını neredeyse hiç hissetmiyorsun.
-ACC & Sürüş Destekleri
ACC gerçekten çok başarılı.
2025 Haziran sonrası üretilen Golf 8.5’lerdeki geniş açılı kamera sayesinde tek, çift ve üç şeritli yolları tanıyor. Araçları motorları ve kamyonları ekranda gösteriyor.
Şeritleri daha geniş açıdan ve daha stabil algılıyor.
İstanbul–Bursa arası yaklaşık 2.5 saatlik yolun neredeyse 2 saatini ACC ile gittim.
Direksiyona sadece dokundum, konfor ciddi anlamda artmış, hiç yormadı.
-DSG Şanzıman
DSG genel olarak Golf 8’e göre daha stabil çalışıyor.
Yine de nadiren çok ufak kararsızlıklar yapabiliyor, tamamen kusursuz değil.
Dikkatimi çeken bir nokta: Golf 8.5, DSG’yi Golf 8’e göre daha fazla devir çevirttiriyor gibi hissettiriyor.
Vites geçişleri daha geç geliyor.
-Motor & Ses
Motor çok titreşimsiz ve rafine.
Ancak 2000 devir üstünde motor sesi bir anda belirginleşiyor.
1.0 eTSI’da 3000 devirde aldığım sesi, bunda 2000 devir civarında alıyorum.
Ses karakteri olarak bana çok hoş gelmedi.
Bu konuda 1.0 motoru daha başarılı buluyorum.
-Ses Sistemi
Ses sistemi Golf 8’e göre bir tık daha iyi hissettirdi.
-Multimedya & Kamera
Ekran çözünürlüğü çok iyi, netlik gerçekten başarılı.
Ancak dokunmatik tepkiler yavaş.
Geri görüş kamerası Golf 8’e göre belirgin şekilde kötü.
Çözünürlük ve FPS düşük; Golf 8’in kamerası meğer ne kadar iyiydi dedirtiyor.
-İç Mekân & Malzeme
Koltuk malzeme kalitesi düşmüş gibi.
Golf 8 Life koltukları bana daha dolu hissettiriyordu.
Kapılar zor kapanıyor.
Golf 8’te de konuşulan bir konuydu ama bunda biraz daha belirgin.
Belki zamanla kilit mekanizması alışır.
-Farlar
Farlar Golf 8’e göre daha iyi. Aydınlatma performansı net artmış.
-Yakıt Deposu
Golf 8’de depo fulleyken dur-kalkta gelen yakıt çalkalanma sesi bunda azaltılmış gibi.
Tamamen yok değil ama daha az fark ediliyor.
-Trafik İşareti & Yazılım Detayı
Golf 8.5’in 2025 Haziran öncesi üretilen araçlarında trafik işareti uyarı hatası veriyordu.
Bende bu uyarı yok, multimedya ekranında sadece “internet yok” bildirimi çıkıyor.
-Vites Seçici
Golf 8’de vites seçicinin altında D–R geçişlerinde robotik bir ses geliyordu.
Golf 8.5’te bu mekanizma çok daha sessiz, sadece hafif bir ses var.
-Genel Hissiyat
300 km’yi geçmeme rağmen arabaya hâlâ tam alışamadım.
Golf 8’ten geçince “aynı araba, hemen alışırım” diye düşünmüştüm ama öyle olmadı.
Şu an için Golf 8 daha doğal, Golf 8.5 yapay hissettiriyor.
Zamanla alışılır mı? Muhtemelen evet ama şu anki dürüst izlenimim bu şekilde.
Golf 8 1.0 eTSI Life kullandıktan sonra Golf 8.5 1.5 eTSI Life geçtim. Henüz 300 km biraz üstü yaptım; yazdıklarım tamamen ilk izlenim ve birebir karşılaştırma niteliğindedir.
-Sürüş & Hissiyat
Gaz ve fren pedalı hissi, Golf 8’e kıyasla daha yapay ve hissiz geldi.
Direksiyon net olarak daha sert.
Genel sürüş hissi bana şu an biraz simülasyon hissi veriyor.
Golf 8’te (R-Line direksiyon + 17” Valencia jantlar) uzun yolda daha doğal ve akıcı his alıyordum.
-48V Mild Hybrid Sistemi
48V sistem çok daha fazla devreye girmeye çalışıyor ve genel sürüşü ciddi anlamda pürüzsüzleştirmiş.
Golf 8’de motoru durdururken bazen hafif sarsıntı / saçmalama olabiliyordu.
Golf 8.5’te bu durum tamamen ortadan kalkmış gibi.
Motoru kapatıp açtığını neredeyse hiç hissetmiyorsun.
-ACC & Sürüş Destekleri
ACC gerçekten çok başarılı.
2025 Haziran sonrası üretilen Golf 8.5’lerdeki geniş açılı kamera sayesinde tek, çift ve üç şeritli yolları tanıyor. Araçları motorları ve kamyonları ekranda gösteriyor.
Şeritleri daha geniş açıdan ve daha stabil algılıyor.
İstanbul–Bursa arası yaklaşık 2.5 saatlik yolun neredeyse 2 saatini ACC ile gittim.
Direksiyona sadece dokundum, konfor ciddi anlamda artmış, hiç yormadı.
-DSG Şanzıman
DSG genel olarak Golf 8’e göre daha stabil çalışıyor.
Yine de nadiren çok ufak kararsızlıklar yapabiliyor, tamamen kusursuz değil.
Dikkatimi çeken bir nokta: Golf 8.5, DSG’yi Golf 8’e göre daha fazla devir çevirttiriyor gibi hissettiriyor.
Vites geçişleri daha geç geliyor.
-Motor & Ses
Motor çok titreşimsiz ve rafine.
Ancak 2000 devir üstünde motor sesi bir anda belirginleşiyor.
1.0 eTSI’da 3000 devirde aldığım sesi, bunda 2000 devir civarında alıyorum.
Ses karakteri olarak bana çok hoş gelmedi.
Bu konuda 1.0 motoru daha başarılı buluyorum.
-Ses Sistemi
Ses sistemi Golf 8’e göre bir tık daha iyi hissettirdi.
-Multimedya & Kamera
Ekran çözünürlüğü çok iyi, netlik gerçekten başarılı.
Ancak dokunmatik tepkiler yavaş.
Geri görüş kamerası Golf 8’e göre belirgin şekilde kötü.
Çözünürlük ve FPS düşük; Golf 8’in kamerası meğer ne kadar iyiydi dedirtiyor.
-İç Mekân & Malzeme
Koltuk malzeme kalitesi düşmüş gibi.
Golf 8 Life koltukları bana daha dolu hissettiriyordu.
Kapılar zor kapanıyor.
Golf 8’te de konuşulan bir konuydu ama bunda biraz daha belirgin.
Belki zamanla kilit mekanizması alışır.
-Farlar
Farlar Golf 8’e göre daha iyi. Aydınlatma performansı net artmış.
-Yakıt Deposu
Golf 8’de depo fulleyken dur-kalkta gelen yakıt çalkalanma sesi bunda azaltılmış gibi.
Tamamen yok değil ama daha az fark ediliyor.
-Trafik İşareti & Yazılım Detayı
Golf 8.5’in 2025 Haziran öncesi üretilen araçlarında trafik işareti uyarı hatası veriyordu.
Bende bu uyarı yok, multimedya ekranında sadece “internet yok” bildirimi çıkıyor.
-Vites Seçici
Golf 8’de vites seçicinin altında D–R geçişlerinde robotik bir ses geliyordu.
Golf 8.5’te bu mekanizma çok daha sessiz, sadece hafif bir ses var.
-Genel Hissiyat
300 km’yi geçmeme rağmen arabaya hâlâ tam alışamadım.
Golf 8’ten geçince “aynı araba, hemen alışırım” diye düşünmüştüm ama öyle olmadı.
Şu an için Golf 8 daha doğal, Golf 8.5 yapay hissettiriyor.
Zamanla alışılır mı? Muhtemelen evet ama şu anki dürüst izlenimim bu şekilde.
7.5 manuel 1.0 dan 8.5 manuel imp.e geçtim. Yeni yenidir dedik 3000 km yol yaptım hala alışamadım eski aracımın hissiyatı çok daha iyiydi. Km si fazla ve 3 silindir olmasaydı asla satmazdım. Buna da alışmaya çalışacağız artık.
Marş BSG ile olduğu için hem soğukta hem sıcakta havalı.
S de bayağı geç vites değiştiriyor. Ayrıca motor hiç kapanmıyor çok güzel normal otomatik vites araba gibi oluyor.
D de aşırı sayıda motor kapanmasını dikkate almazsanız elektrikli araç gibi pürüzsüz gidiyor. Ama gözünüz devir saatinde ise motor sürekli açılıp kapanıyor.
Golf 7 ye göre ön koltuk oturumu ve torpido çok ferah. Arkası da daha ferah.
Şehir içinde D de Travel Assist açarsanız motor kapanmıyor ya da çok nadir kapanıyor.
Bende yeni geçiş yapttım aynı araca. Konfor anlamında gayet iyi. Kapıların kapanmama sorununu bende yaşadım. Bir tık daha sert kapatıyorrum. Bagaj kapağını yüksekten salmamak lazım. Hızlı kapanıyor. Ses sistemi beklentimin üstünde ses kalitesi olarak. Android telefondan kablosuz olarak Haritalar açıken telefondan müzük dinlerken kopma sorunu var. Bir tane kablo taktım araca bu sorunu aşmak için. Media ses codek detseği baya çoğalmış. Flac türü parçaları oynatabilirsiniz.
Kazasız belasız sürüşler dilerim.
Marş BSG ile olduğu için hem soğukta hem sıcakta havalı.
S de bayağı geç vites değiştiriyor. Ayrıca motor hiç kapanmıyor çok güzel normal otomatik vites araba gibi oluyor.
D de aşırı sayıda motor kapanmasını dikkate almazsanız elektrikli araç gibi pürüzsüz gidiyor. Ama gözünüz devir saatinde ise motor sürekli açılıp kapanıyor.
Golf 7 ye göre ön koltuk oturumu ve torpido çok ferah. Arkası da daha ferah.
Şehir içinde D de Travel Assist açarsanız motor kapanmıyor ya da çok nadir kapanıyor.
Golf 8 de S modunda araç çok konforsuz sarsıntılı oluyordu. Şuan rodajdayım diye S modunu denemedim. Bunda da öyle mi değerli hocam? Bir de siz de rodaj ve rodaj bakımı yapacak mısınız?
Bende yeni geçiş yapttım aynı araca. Konfor anlamında gayet iyi. Kapıların kapanmama sorununu bende yaşadım. Bir tık daha sert kapatıyorrum. Bagaj kapağını yüksekten salmamak lazım. Hızlı kapanıyor. Ses sistemi beklentimin üstünde ses kalitesi olarak. Android telefondan kablosuz olarak Haritalar açıken telefondan müzük dinlerken kopma sorunu var. Bir tane kablo taktım araca bu sorunu aşmak için. Media ses codek detseği baya çoğalmış. Flac türü parçaları oynatanilirsiniz.
Kazasız belasız sürüşler dilerim.
Golf 8 de S modunda araç çok konforsuz sarsıntılı oluyordu. Şuan rodajdayım diye S modunu denemedim. Bunda da öyle mi değerli hocam? Bir de siz de rodaj ve rodaj bakımı yapacak mısınız?
S modu mükemmel çalışıyor. Sıkışık trafikte sürekli açıyorum. Rodaja engel değil S modu. Rahatlıkla kullanabilirsiniz. 2000 devir dakikanın altında vites değiştirmiyor ama 2000’i biraz geçince değiştiriyor.
Rodajiçin 1500 km’de sadece yağ değiştirmeyi düşünüyorum. Onun dışında rodaj boyunca 3000 rpm altında nazik kullanıyorum.
Golf 7 kullanırken çok sevdiğimiz için eşime de 7.5 almıştık. Biz benzer tarzda bir araç beklerken çok farklı bir araç olduğunu kullandıktan sonra anlamıştık.
İkisinin de kendine has öne çıkanları vardı.
Yazdıklarınızdan şunu anlıyorum ki 8 ve 8.5 da aynı gibi görünen aslında çok farklı araçlarmış.
7.5 manuel 1.0 dan 8.5 manuel imp.e geçtim. Yeni yenidir dedik 3000 km yol yaptım hala alışamadım eski aracımın hissiyatı çok daha iyiydi. Km si fazla ve 3 silindir olmasaydı asla satmazdım. Buna da alışmaya çalışacağız artık.
7,5 manuel 1.4 tsi highline yakışırdı hocam, arabanın hasını satmışsınız, 8 sizi ve daha önce 10 dakika bile olsun 7,5 içinde yolculuk yapmış hiç kimseyi kesmez.