1.2 TSI CJZA Yüksek Yağ Tüketimi


Katılım
10 Ara 2025
Mesajlar
6
Tepkime puanı
2
Konum
Mersin
İsim
Emir
Araç
2013 Golf 7 1.2 TSI DSG
Aracım 2013 model 1.2 TSI 105hp CJZA motor kodlu DSG Golf 7 164500kmde. Aracı 160000kmde aldım. 162800kmde yağ basınç uyarısı verdikten sonra yağ ve yağ filtresi değişimi yapıldı fakat 1500kmde yaklaşık 0.8-1lt yağ eksiltti. Yağ değişiminde üreticinin tavsiye ettiği Castrol Edge Longlife 5w30 yağ kullandık. Egzozda herhangi bir duman yok,pcv valfinde sıkıntı yok. Turbonun borularına baktığımızda tertemiz çıktı. Usta en son liqui moly toptec 4200 5w30 koy keserse o keser yoksa bunlar zaten kronik sat kurtul dedi. Aracımı severek kullanıyorum fakat bu durum beni yoruyor yardımlarınızı bekliyorum.
 

Yüksek basınç yakıt pompasına baktırın ilk öncelikle. Bunu basitçe siz de kontrol edebilirsiniz. Aracı düz zeminde 2 saat civarı bekletin eğer yağ çubuğunu çektiğinizde benzin kokusu geliyorsa Yüksek basınç pompası değişecek. Eğer koku yoksa segmanlar değişmesi lazım bunun için motor açılacak.
 
Upvote 0
Tüm içten yanmalı motorlar, yapıları gereği, sekmanların sıvazlamasından sonra, ince filim tabakası halinde silindir içinde kalan yağı yakarak eksiltirler. Bu miktar bir sonraki yağ değişimine kadar kendini hissettirmezse de, yağ seviyesi kontrolünde fark edilir.
Sizdeki motorun geçmişini bilemeyiz. Bir kompresyon testi yaptırıp, yatak ve sekmanların durumunu öğrenin, yoksa bu eksilme aşırı!
Söylediklerimin sonucuna göre bir tık daha vizkoz 5w40 yağ deneyebilirsiniz.
 
Upvote 0
Tüm içten yanmalı motorlar, yapıları gereği, sekmanların sıvazlamasından sonra, ince filim tabakası halinde silindir içinde kalan yağı yakarak eksiltirler. Bu miktar bir sonraki yağ değişimine kadar kendini hissettirmezse de, yağ seviyesi kontrolünde fark edilir.
Sizdeki motorun geçmişini bilemeyiz. Bir kompresyon testi yaptırıp, yatak ve sekmanların durumunu öğrenin, yoksa bu eksilme aşırı!
Söylediklerimin sonucuna göre bir tık daha vizkoz 5w40 yağ deneyebilirsiniz.
Teşekkür ederim.
 
Upvote 0
Yüksek basınç yakıt pompasına baktırın ilk öncelikle. Bunu basitçe siz de kontrol edebilirsiniz. Aracı düz zeminde 2 saat civarı bekletin eğer yağ çubuğunu çektiğinizde benzin kokusu geliyorsa Yüksek basınç pompası değişecek. Eğer koku yoksa segmanlar değişmesi lazım bunun için motor açılacak.
Bunu daha önceden fark etmiştim hafif koku geliyordu. Aracı ustaya götürdüm evet hafif koku var dedi ve yağ çubuğunun ordan çakmağı çaktı alev almadı, almadığı için sorun yok devam et dedi. Hpfp yi değiştirmek istesek maliyeti ne kadar ortalama bilginiz var mı ?
 
Upvote 0
Aracım 2013 model 1.2 TSI 105hp CJZA motor kodlu DSG Golf 7 164500kmde. Aracı 160000kmde aldım. 162800kmde yağ basınç uyarısı verdikten sonra yağ ve yağ filtresi değişimi yapıldı fakat 1500kmde yaklaşık 0.8-1lt yağ eksiltti. Yağ değişiminde üreticinin tavsiye ettiği Castrol Edge Longlife 5w30 yağ kullandık. Egzozda herhangi bir duman yok,pcv valfinde sıkıntı yok. Turbonun borularına baktığımızda tertemiz çıktı. Usta en son liqui moly toptec 4200 5w30 koy keserse o keser yoksa bunlar zaten kronik sat kurtul dedi. Aracımı severek kullanıyorum fakat bu durum beni yoruyor yardımlarınızı bekliyorum.
Hocam 1.2 Tsi kullanıcısı olarak söylüyorum mlsf 1.2 105 lik ve 1.4 122 lik motorlarda bir süreden sonra başlayan bir durum. İlan sitelerinde 200 bin km üstü bu motorlu araçlara bakarsanız ilan açıklamalarında tek bir ortak cümle var 'motoru şu km de yeni yapılmıştır.'

Bu ne kadar eksilttiğine bağlı bir durumdur. Kimisi yağ ekleyip devam ediyor kimisi de artık dayanamayıp motor yoluna giriyor. Ancak burada kullanılan yağ da çok önemli genellikle castrol edge ll kullanan arkadaşların birçoğu liqui moly toptec 4200 5-30 a veya shell helix ultra pro 5-30 a geçerek yağ eksiltmesinin gözle görülür şekilde azaldığını söylüyor. Yağ marka değişimi iyi gelebilir.

Ustanın sat kurtul diyip bu aracı bilmeyen insana itelemenin de vicdani ağırlığını da düşünmek gerekiyor.
 
Upvote 0
Hocam 1.2 Tsi kullanıcısı olarak söylüyorum mlsf 1.2 105 lik ve 1.4 122 lik motorlarda bir süreden sonra başlayan bir durum. İlan sitelerinde 200 bin km üstü bu motorlu araçlara bakarsanız ilan açıklamalarında tek bir ortak cümle var 'motoru şu km de yeni yapılmıştır.'

Bu ne kadar eksilttiğine bağlı bir durumdur. Kimisi yağ ekleyip devam ediyor kimisi de artık dayanamayıp motor yoluna giriyor. Ancak burada kullanılan yağ da çok önemli genellikle castrol edge ll kullanan arkadaşların birçoğu liqui moly toptec 4200 5-30 a veya shell helix ultra pro 5-30 a geçerek yağ eksiltmesinin gözle görülür şekilde azaldığını söylüyor. Yağ marka değişimi iyi gelebilir.

Ustanın sat kurtul diyip bu aracı bilmeyen insana itelemenin de vicdani ağırlığını da düşünmek gerekiyor.
Çok teşekkür ederim. Büyük umutlarla almıştık aslında bu hikayede itelenen biz olmuşuz maalesef hayırlısı diyelim
 
Upvote 0
Bunu daha önceden fark etmiştim hafif koku geliyordu. Aracı ustaya götürdüm evet hafif koku var dedi ve yağ çubuğunun ordan çakmağı çaktı alev almadı, almadığı için sorun yok devam et dedi. Hpfp yi değiştirmek istesek maliyeti ne kadar ortalama bilginiz var mı ?

15 bin lirayı geçmez tahminim. Bujileri söktüğünüzde benzin kalıntılarıyla da karşılaşabilirsiniz. Buji değişimini de öneririm. Ayrıca ustanızın yorumu saçma olmuş yağ ile karışan benzin yanıcı özelliğini kaybeder bu yüzden kolay kolay yanmaz. Karterde 100 dereceleri çok rahat görüyor orada yanmayan benzin çakmak tutunca da yanmaz. HPFP arızalı olduğunda motor yağına benzin karıştırdığı için yağ incelir bu da eksilmeye neden olur. İlk iş HPFP'yi değiştirmekten başlayın. Daha sonra Liqui Moly TOP TEC 4200 ile yağ filtre setinizi değiştirin. Bujileri gözle muayene ederek duruma göre onları da değiştirin. Yağ eğer azalmazsa sorun yoktur eğer azalmaya devam ederse segmanlar sizlere ömür mecbur motor açılacak. Bu arada HPFP'yi orjinal almanızı öneririm. Aracınızın yaşı gereği yetkili serviste 30% indirim hakkınız mevcut.
 
Upvote 0
Çok teşekkür ederim. Büyük umutlarla almıştık aslında bu hikayede itelenen biz olmuşuz maalesef hayırlısı diyelim

Yeni almışsınız biraz öyle olmuş malesef 2013 lerde çok görüldü eksiltme eksilttigini bile bile satmışlar benimki 2014 model ama onlarda da görüldü korka korka biniyoruz bakalim ne zaman elimde patlayacak
 
Upvote 0
15 bin lirayı geçmez tahminim. Bujileri söktüğünüzde benzin kalıntılarıyla da karşılaşabilirsiniz. Buji değişimini de öneririm. Ayrıca ustanızın yorumu saçma olmuş yağ ile karışan benzin yanıcı özelliğini kaybeder bu yüzden kolay kolay yanmaz. Karterde 100 dereceleri çok rahat görüyor orada yanmayan benzin çakmak tutunca da yanmaz. HPFP arızalı olduğunda motor yağına benzin karıştırdığı için yağ incelir bu da eksilmeye neden olur. İlk iş HPFP'yi değiştirmekten başlayın. Daha sonra Liqui Moly TOP TEC 4200 ile yağ filtre setinizi değiştirin. Bujileri gözle muayene ederek duruma göre onları da değiştirin. Yağ eğer azalmazsa sorun yoktur eğer azalmaya devam ederse segmanlar sizlere ömür mecbur motor açılacak. Bu arada HPFP'yi orjinal almanızı öneririm. Aracınızın yaşı gereği yetkili serviste 30% indirim hakkınız mevcut.
Teşekkür ederim duruma göre güncelleyeceğim.
 
Upvote 0
Yeni almışsınız biraz öyle olmuş malesef 2013 lerde çok görüldü eksiltme eksilttigini bile bile satmışlar benimki 2014 model ama onlarda da görüldü korka korka biniyoruz bakalim ne zaman elimde patlayacak
2015 lerde de görülüyor hocam 105 liklerde. Araba alma döneminde özellikle 110 luk arıyordum. Sahibinden de 2015 model 110 hp işaretlenmiş golf buldum. Aracı da görseniz tertemiz hatasız 70 bin km de ışıl ışıl bir araç. İstanbul’dan beyfendi ile her şeyde anlaştık o günün yarınına bilet alırken bir sebepten dolayı ruhsatın fotoğrafını istemiştim. Tesadüfi bir şekilde motor gücü kısmında 77 kW (105hp oluyor) yazdığını görüp karşı tarafa aşırı mahcup bir biçimde almaktan vazgeçtiğimi söylemiştim.

Şimdi bir sorununuz yoksa size tavsiyem liqui moly yağa geçilmesi. Birçok 105 lik golf sahibiyle konuşmuşumdur bu yağ sayesinde eksiltmesini azaltan veya hiç eksiltmeyen insanlar tanıyorum.
 
Upvote 0
2015 lerde de görülüyor hocam 105 liklerde. Araba alma döneminde özellikle 110 luk arıyordum. Sahibinden de 2015 model 110 hp işaretlenmiş golf buldum. Aracı da görseniz tertemiz hatasız 70 bin km de ışıl ışıl bir araç. İstanbul’dan beyfendi ile her şeyde anlaştık o günün yarınına bilet alırken bir sebepten dolayı ruhsatın fotoğrafını istemiştim. Tesadüfi bir şekilde motor gücü kısmında 77 kW (105hp oluyor) yazdığını görüp karşı tarafa aşırı mahcup bir biçimde almaktan vazgeçtiğimi söylemiştim.

Şimdi bir sorununuz yoksa size tavsiyem liqui moly yağa geçilmesi. Birçok 105 lik golf sahibiyle konuşmuşumdur bu yağ sayesinde eksiltmesini azaltan veya hiç eksiltmeyen insanlar tanıyorum.
Çok teşekkürler en yakın zamanda deneyimlerimi paylaşacağım.
 
Upvote 0

Geri
Üst