2016 Golf 7 1.4 Tsi DSG Alınır mı?

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan emre3416
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Katılım
5 Ara 2025
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Konum
İstanbul
İsim
Emre
Araç
Yok
Merhaba iyi günler ilk araç olarak bu aracı almayı düşünüyorum da dsgli olduğu için 100 bin km geçtiği için etrafımdakiler çok fazla önermediler. Sizce aracın fiyatı uygun mu bir sorun yaşar mıyım? Aranızda kullanıp önerenler var mı acaba?

https://www.sahibinden.com/ilan/vas...k-comfortline-takas-destegi-1285809048/detay/

2.olarak da ilk araç olarak golf yerine daha düşük ibiza önerdiler, içimden golf almayı planlıyordum, sizce ilk araç için arasındaki farkı vermeye değer mi?

https://www.sahibinden.com/ilan/vas...-ecotsi-style-takas-destegi-1285479495/detay/

Golf almak için 400 bin TL kredi kullanmam gerekiyor. İbizayı borçlanmadan nakit olarak alabilirim ama aradaki farka değerse kredi düşünüyorum.
 

Birisi bana 2016 model arabayı 150 bin km nin altında satmaya çalışırsa almam, yatan hareket etmeyen araba alınmaz, dsg li olandan çekiniyorsanız dsg sisz olanı alın hocam😊
 
Merhaba iyi günler ilk araç olarak bu aracı almayı düşünüyorum da dsgli olduğu için 100 bin km geçtiği için etrafımdakiler çok fazla önermediler. Sizce aracın fiyatı uygun mu bir sorun yaşar mıyım? Aranızda kullanıp önerenler var mı acaba?

https://www.sahibinden.com/ilan/vas...k-comfortline-takas-destegi-1285809048/detay/

2.olarak da ilk araç olarak golf yerine daha düşük ibiza önerdiler, içimden golf almayı planlıyordum, sizce ilk araç için arasındaki farkı vermeye değer mi?

https://www.sahibinden.com/ilan/vas...-ecotsi-style-takas-destegi-1285479495/detay/

Golf almak için 400 bin TL kredi kullanmam gerekiyor. İbizayı borçlanmadan nakit olarak alabilirim ama aradaki farka değerse kredi düşünüyorum.
Benim aracım da 2016 model 125 binde aldım. Oradan buradan borç+kredi+tüm birikimimi satarak. Dsg Li aynı şekilde. Çevreye bakarsanız sizi at arabasına layık görürler ondan dolayı çevreyi pek kaale almamak gerekiyor kendi içinizden ve maddiyatınızın el verdiği kadarını tercih etmek en doğru seçimdir.

Dsglerde 1.4 tsi da mekatronikle alakalı sıkıntılar 1.0 tsi ve 1.2 tsi dan daha fazla. Performansı gerçekten iyi ve harika yürüyen bir araç. Yakıtı da bence bir tık fazla.

Ancak aldıktan sonra hem motor için hem de şanzıman için bakım parası ayırmanız gerekebilir. Çünkü araç 114 binde ve triger değişme vakti gelmiş sayılır.

Dsg için de mekatronik bakımı yapan şanzıman ustaları var cüzi paralara mekatronik tüpü kontrolü yağı gibi değişim ve kontrolleri yapışabilir. Ek olarak kavrama için de İstanbul arabası olduğunu varsayarsak ömrünün azaldığını söyleyebiliriz (durumunu bilmiyorum varsayımlar üzerinden konuşuyoruz) ondan dolayı ekstra olarak kavrama değişim masrafınız da çıkabilir.

Bu dediklerimin hepsinin allahtan çözümü var biraz maddiyat gerektiren işler sadece onu da benim gibi riski göze alırsanız halledersiniz bir şekilde. Ben iyiki de son paramla almışım diyorum en ufak bir pişmanlığım yok.
 
Ben 6 ay önce 150 bin km de 125 lik 2015 model aldım. Alırken hiçbir şey yoktu kullandım ettim. Ama tecrübeli de değildim ilk dsg aracımdı çünkü. Alır almaz 2cr de yazılıma girdim. Gayet iyiydi. 1 hafta sonra araç düşük devirde gaza basınca kaçırmaya başladı. Kavrama değişti ama değiştiren usta gerçek bir usta olmadığı için asıl hatayı farketmemiş. Kavrama keçelerim yağ kaçırıyormuş. Balataya yağ kaçtığı için kaçırıyormuş. Kavramam değiştikten 6 bin km sonra aynı problemi yaşadım. İyi bir usta buldum o tespi etti arızayı ama malesef tekrardan kavrama değiştirmek zorunda kaldım. Bir de işin mekatronik kısmı var. Araç şuan yazılımın da ekstra tork vermesiyle çok nadir 4 ten 5 e atarken eğer gaza yüklenirsem kaçırır gibi vites atıyor. Muhtemelen tüp veya komple mekatronik üniteyle ilgili problem var. Param kalmadı ve araçtan soğudum o yüzden biraz ekonomik olarak toparlandığım zaman götüreceğim. Özet olarak konuşmak gerekirse önceden 1.3 mjet egeam vardı hiç böyle dertlerim yoktu. Yol sesi alıyodu, konforsuzdu, kalitesizdi ama binip kontağı çevirdiğim zaman aklımda hiç araçla ilgili soru işareti bırakmıyordu keyfimce istediğim yere istediğim şekilde gidiyordum. Golf'ü aldıktan sonra bu yaşadığım olaylar resmen travma oldu bende ve hiçbir zaman aracımı rahat bir şekilde kullanamıyorum her an başıma bir şey gelecek diye korkar oldum. Benim bu olaydan aldığım ders şudur. 10 YAŞINDA VE 150KM DSG ARAÇ HER TÜRLÜ ARIZAYA AÇIKTIR VE NE KADAR TEMİZ VE KAZASIZ OLURSA OLSUN ARIZAYA MÜSAİTTİR. (KENDİ ARACIM HATASIZ BOYASIZ).

Umarım senin için bir ışık olur. Allah gönlüne göre versin. Allah utandırmasın.
 
  • Üzgün
Tepkiler: SCC
Ben 6 ay önce 150 bin km de 125 lik 2015 model aldım. Alırken hiçbir şey yoktu kullandım ettim. Ama tecrübeli de değildim ilk dsg aracımdı çünkü. Alır almaz 2cr de yazılıma girdim. Gayet iyiydi. 1 hafta sonra araç düşük devirde gaza basınca kaçırmaya başladı. Kavrama değişti ama değiştiren usta gerçek bir usta olmadığı için asıl hatayı farketmemiş. Kavrama keçelerim yağ kaçırıyormuş. Balataya yağ kaçtığı için kaçırıyormuş. Kavramam değiştikten 6 bin km sonra aynı problemi yaşadım. İyi bir usta buldum o tespi etti arızayı ama malesef tekrardan kavrama değiştirmek zorunda kaldım. Bir de işin mekatronik kısmı var. Araç şuan yazılımın da ekstra tork vermesiyle çok nadir 4 ten 5 e atarken eğer gaza yüklenirsem kaçırır gibi vites atıyor. Muhtemelen tüp veya komple mekatronik üniteyle ilgili problem var. Param kalmadı ve araçtan soğudum o yüzden biraz ekonomik olarak toparlandığım zaman götüreceğim. Özet olarak konuşmak gerekirse önceden 1.3 mjet egeam vardı hiç böyle dertlerim yoktu. Yol sesi alıyodu, konforsuzdu, kalitesizdi ama binip kontağı çevirdiğim zaman aklımda hiç araçla ilgili soru işareti bırakmıyordu keyfimce istediğim yere istediğim şekilde gidiyordum. Golf'ü aldıktan sonra bu yaşadığım olaylar resmen travma oldu bende ve hiçbir zaman aracımı rahat bir şekilde kullanamıyorum her an başıma bir şey gelecek diye korkar oldum. Benim bu olaydan aldığım ders şudur. 10 YAŞINDA VE 150KM DSG ARAÇ HER TÜRLÜ ARIZAYA AÇIKTIR VE NE KADAR TEMİZ VE KAZASIZ OLURSA OLSUN ARIZAYA MÜSAİTTİR. (KENDİ ARACIM HATASIZ BOYASIZ).

Umarım senin için bir ışık olur. Allah gönlüne göre versin. Allah utandırmasın.
Bütçe elveriyor ve BMW/VAG grubundan bir araç alınacaksa; ikinci elini almaktansa, gerekirse segment düşerek ya da daha alt donanımlısına razı olarak mümkün mertebe sıfırını almak lazım. Birinci derece bir yakınınız bu araçların tamirini profesyonel olarak yapmıyor ya da yetkili servis sahibi değilse ve eliniz de bazı şeyleri onarmaya yatkın değilse maddi, manevi çok yıpranırsınız.
 
insanların cahilliği, hiç bir şey bilmeden biliyorum edasıyla herşeyi konuşmaları beni deli ediyor. 100 binde diye dsg önermeyen dct ect falan önerir. C segment arabayla b yi kıyaslar at konuşulurken eşek güzellemesi yapar. Cahillerden uzak durun
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
İlk aracımı alırkenki halimi hatırlıyorum da. Rüzgar nereden eserse oraya yöneliyordum.
Bayağı bir sürdü bu böyle, hatta araya nişan girdi. Paranın bir kısmı altınlara gitti falan.

Neyse lafı uzatmayayım, iş yerinden biri aracını ev almak için satıyordu. 4 yaş 30 bin km bir araç idi. Hiç aklımda yokken kredi çektim. O zamanlar 36 taksit vardı ve kredi miktarı kısıtlı değildi.

Eski model aracı olan arkadaşların her hafta birinin bir sanayi macerası oluyordu. Ben o araca masrafsız 4,5 yıl bindim ve sonra ev almak için sattım.

Allah iyi insanlarla karşılaştırsın derler ya büyüklerimiz,
Allah sorunsuz araçlarla karşılaştırsın ! Amin !

Hangisi içinize siniyor aklınıza yatıyorsa onu alın.
İyi karar verirseniz keyfini sürecek, kötü karar verirseniz de sonuçlarına katlanacak yine sizsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Merhaba iyi günler ilk araç olarak bu aracı almayı düşünüyorum da dsgli olduğu için 100 bin km geçtiği için etrafımdakiler çok fazla önermediler. Sizce aracın fiyatı uygun mu bir sorun yaşar mıyım? Aranızda kullanıp önerenler var mı acaba?

https://www.sahibinden.com/ilan/vas...k-comfortline-takas-destegi-1285809048/detay/

2.olarak da ilk araç olarak golf yerine daha düşük ibiza önerdiler, içimden golf almayı planlıyordum, sizce ilk araç için arasındaki farkı vermeye değer mi?

https://www.sahibinden.com/ilan/vas...-ecotsi-style-takas-destegi-1285479495/detay/

Golf almak için 400 bin TL kredi kullanmam gerekiyor. İbizayı borçlanmadan nakit olarak alabilirim ama aradaki farka değerse kredi düşünüyorum.
geçtiğimiz perşembe 95 bin kmde 2016 1.6 dizel dsg aldık babama kavramada sorun yok ama bizzat sami tarcan'a sorduğumda 90 binden sonra kavrama değişseniz iyi olur dedi. 100 bini geçince bakacağız
 
Birisi bana 2016 model arabayı 150 bin km nin altında satmaya çalışırsa almam, yatan hareket etmeyen araba alınmaz, dsg li olandan çekiniyorsanız dsg sisz olanı alın hocam😊
yazın ilk sahibinden 2018 kırmızı cam tavanlı dsg 27 bin km'de aldım. sorunsuz ama talibi çok :)
 
Ben 6 ay önce 150 bin km de 125 lik 2015 model aldım. Alırken hiçbir şey yoktu kullandım ettim. Ama tecrübeli de değildim ilk dsg aracımdı çünkü. Alır almaz 2cr de yazılıma girdim. Gayet iyiydi. 1 hafta sonra araç düşük devirde gaza basınca kaçırmaya başladı. Kavrama değişti ama değiştiren usta gerçek bir usta olmadığı için asıl hatayı farketmemiş. Kavrama keçelerim yağ kaçırıyormuş. Balataya yağ kaçtığı için kaçırıyormuş. Kavramam değiştikten 6 bin km sonra aynı problemi yaşadım. İyi bir usta buldum o tespi etti arızayı ama malesef tekrardan kavrama değiştirmek zorunda kaldım. Bir de işin mekatronik kısmı var. Araç şuan yazılımın da ekstra tork vermesiyle çok nadir 4 ten 5 e atarken eğer gaza yüklenirsem kaçırır gibi vites atıyor. Muhtemelen tüp veya komple mekatronik üniteyle ilgili problem var. Param kalmadı ve araçtan soğudum o yüzden biraz ekonomik olarak toparlandığım zaman götüreceğim. Özet olarak konuşmak gerekirse önceden 1.3 mjet egeam vardı hiç böyle dertlerim yoktu. Yol sesi alıyodu, konforsuzdu, kalitesizdi ama binip kontağı çevirdiğim zaman aklımda hiç araçla ilgili soru işareti bırakmıyordu keyfimce istediğim yere istediğim şekilde gidiyordum. Golf'ü aldıktan sonra bu yaşadığım olaylar resmen travma oldu bende ve hiçbir zaman aracımı rahat bir şekilde kullanamıyorum her an başıma bir şey gelecek diye korkar oldum. Benim bu olaydan aldığım ders şudur. 10 YAŞINDA VE 150KM DSG ARAÇ HER TÜRLÜ ARIZAYA AÇIKTIR VE NE KADAR TEMİZ VE KAZASIZ OLURSA OLSUN ARIZAYA MÜSAİTTİR. (KENDİ ARACIM HATASIZ BOYASIZ).

Umarım senin için bir ışık olur. Allah gönlüne göre versin. Allah utandırmasın.

Sen aracın bakımlarını yaptırma yazılım at sonra dsg arızaya açık de. Bir kere okumadan etmeden iş yapıyorsunuz sonra genelleme yapıp tüm araçlara arızaya açıktır diyorsunuz. Arkadaşım siz 140 bin km de yapılması gereken şanzıman bakımlarını yaptırmadan yazılım attırırsanız dq200 elinizde kalır. İlk önce hafif ağır bakımlarını yaptıracaksın daha sonra yazılım, egzoz, bodykit gibi şeylere para ayıracaksın. Sen egea'ya binmeye devam et bu kafayla.
 
Sen aracın bakımlarını yaptırma yazılım at sonra dsg arızaya açık de. Bir kere okumadan etmeden iş yapıyorsunuz sonra genelleme yapıp tüm araçlara arızaya açıktır diyorsunuz. Arkadaşım siz 140 bin km de yapılması gereken şanzıman bakımlarını yaptırmadan yazılım attırırsanız dq200 elinizde kalır. İlk önce hafif ağır bakımlarını yaptıracaksın daha sonra yazılım, egzoz, bodykit gibi şeylere para ayıracaksın. Sen egea'ya binmeye devam et bu kafayla.
Ama bakın başta da belirttiğim gibi ilk DSG aracım benim. Golf benim için mükemmel bir araç. Tabiki araçla ilgili tecrübesiz olduğum için bu sorun ve sıkıntıları yaşıyorum. Bahsettiğim olay şu, eğer bilgi birikim ve tecrüben yoksa 10 yaşında araç almanın riskleri daha fazla. Ben şimdi sürekli dsg kullanan ve aracı nerede kime yaptıracağımı iyi bilseydim bu problemleri yaşamazdım. Entri giren arkadaş alınır mı diye sordu belli ki o da benim gibi bilgili değil. Aracın ağır bakımlarını devirdaim pompası dahil sente ayarına dikkat edilerek değiştirildi aldığımda. Aslında alır almaz hafif ve ağır bakımlarını yaptırdım öyle yazılıma yürüdüm. Benim hatam DSG ile ilgili tecrübesiz olmamdı. Varsa burada anlaşılmayan bir konu okuyup öyle tartışalım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Ama bakın başta da belirttiğim gibi ilk DSG aracım benim. Golf benim için mükemmel bir araç. Tabiki araçla ilgili tecrübesiz olduğum için bu sorun ve sıkıntıları yaşıyorum. Bahsettiğim olay şu, eğer bilgi birikim ve tecrüben yoksa 10 yaşında araç almanın riskleri daha fazla. Ben şimdi sürekli dsg kullanan ve aracı nerede kime yaptıracağımı iyi bilseydim bu problemleri yaşamazdım. Entri giren arkadaş alınır mı diye sordu belli ki o da benim gibi bilgili değil. Aracın ağır bakımlarını devirdaim pompası dahil sente ayarına dikkat edilerek değiştirildi aldığımda. Aslında alır almaz hafif ve ağır bakımlarını yaptırdım öyle yazılıma yürüdüm. Benim hatam DSG ile ilgili tecrübesiz olmamdı. Varsa burada anlaşılmayan bir konu okuyup öyle tartışalım :)
Başınıza gelen talihsiz olaylar için üzüldüm. Tek anlaşamadığımız konu her 150 bindeki dsg araç masraf açar cümlesiydi. @UBC53 hocam var ilk kavraması 174 binde değişmişti yanlış hatırlamıyorsam. Diğer yarı otomatik şanzımanlara göre çok iyi bir km.

Sente ayarına dikkat etmeniz güzel bir yaklaşım olmuş. MQB grubu TSI araçların sentesini alırken genelde egzantirik tarafındaki kitleme aparatını kullanmadan tebeşirle senteye alıyorlar. Bu da tekleme gibi sorunlara neden oluyor.
 
Aslında aracı alırken titreme vs yoktu fakat aracın kavraması hiç değişmediği için yazılımdan sonra kendini belli etmeye başladı. Ben işinin ehline vermeyerek hata ettim şimdi ceremesini çekiyorum. Çok canım yandı evimin rızkını harcadım eşime mahcup durumdayım o ne kadar sorun yaratmasa da. Mutlaka ve mutlaka alırken bilen birisine danışmak gerekiyor. Aldıktan sonra serviste kurum temizliği bile yaptırdım araç rahat nefes alsın düzgün çalışsın diye ama ben çaba gösterip masraf yaptıkça başka şeyler çıkıyor çok üzülüyorum.

Aracın sentesi 2mm kayık çıktı yaptırdığımda anlaşıldı ama çok az kaçık olduğu için belli etmemiş kendini. Neyseki o problemi de halletmiş olduk aparat ile.

Şimdi bir problemim daha var, araç yükte vites atarken(özellikle düşük devir D konumunda iken) gecikme ve kaçırma gibi bir durumu var. Biraz forumda araştırdığımda konunun basınç tüpü ile alakalı olduğunu tahmin ediyorum. Ayrıca mekatroniğe masraf yapmam gerekecek sanırım. Şimdilik durumum el vermediği için erteliyorum umarım başka sorunlara sebep olmadan gider hallettiririm.

İyi forumlar.
 
Şimdi bir problemim daha var, araç yükte vites atarken(özellikle düşük devir D konumunda iken) gecikme ve kaçırma gibi bir durumu var. Biraz forumda araştırdığımda konunun basınç tüpü ile alakalı olduğunu tahmin ediyorum. Ayrıca mekatroniğe masraf yapmam gerekecek sanırım. Şimdilik durumum el vermediği için erteliyorum umarım başka sorunlara sebep olmadan gider hallettiririm.

İyi forumlar.
Hocam bütçenizi toparladıktan sonra komple bir dsg bakımı yaparsanız işiniz çözülür. Sadece kavrama değiştirmek bazen iyi olmayabiliyor. Volan dişlisi , Basınç tüpü ve mekatronik kısmı da kontrol edilmeli. Aracınızı çok zorlamadan kullanın yolda bırakacağını düşünmüyorum. Kart arızası vs vermemesi adına müsait bir zamanda aracınızı lifte alıp şanzımandan yağ kaçağı vs var mı baktırın.
 

Hocam bütçenizi toparladıktan sonra komple bir dsg bakımı yaparsanız işiniz çözülür. Sadece kavrama değiştirmek bazen iyi olmayabiliyor. Volan dişlisi , Basınç tüpü ve mekatronik kısmı da kontrol edilmeli. Aracınızı çok zorlamadan kullanın yolda bırakacağını düşünmüyorum. Kart arızası vs vermemesi adına müsait bir zamanda aracınızı lifte alıp şanzımandan yağ kaçağı vs var mı baktırın.
tamamdır çok teşekkürler ilk fırsatımda baktıracağım.
 

Geri
Üst