2016 Golf 7 1.4 Tsi DSG Alınır mı?

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan emre3416
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Aslında aracı alırken titreme vs yoktu fakat aracın kavraması hiç değişmediği için yazılımdan sonra kendini belli etmeye başladı. Ben işinin ehline vermeyerek hata ettim şimdi ceremesini çekiyorum. Çok canım yandı evimin rızkını harcadım eşime mahcup durumdayım o ne kadar sorun yaratmasa da. Mutlaka ve mutlaka alırken bilen birisine danışmak gerekiyor. Aldıktan sonra serviste kurum temizliği bile yaptırdım araç rahat nefes alsın düzgün çalışsın diye ama ben çaba gösterip masraf yaptıkça başka şeyler çıkıyor çok üzülüyorum.

Aracın sentesi 2mm kayık çıktı yaptırdığımda anlaşıldı ama çok az kaçık olduğu için belli etmemiş kendini. Neyseki o problemi de halletmiş olduk aparat ile.

Şimdi bir problemim daha var, araç yükte vites atarken(özellikle düşük devir D konumunda iken) gecikme ve kaçırma gibi bir durumu var. Biraz forumda araştırdığımda konunun basınç tüpü ile alakalı olduğunu tahmin ediyorum. Ayrıca mekatroniğe masraf yapmam gerekecek sanırım. Şimdilik durumum el vermediği için erteliyorum umarım başka sorunlara sebep olmadan gider hallettiririm.

İyi forumlar.
Tüp gevşemiş olabilir, oringi deforme olmuş kaçırıyordur ya da plate çatlamıştır. Kavramayı değişen usta ve diğeri basıncı hiç ölçmedi mi. "Basınç erken düşüyor" güçlendirilmiş tüp takalım derlerse; önceliğiniz plate bakmak sonra tüpün sıkılığını kontrol ve tüp çok dışarı çıkmışsa oringini kontrol etmek olsun. Plate çatlaksa güçlendirilmiş tüp denen gereksizliğe evet deyin, tüp gevşekse sıktırın, oring yırtılmışsa değiştirin, tüp boşalmışsa (plate sağlamsa) orijinal tüp taktırın. Mekatroniğin kartının sağlam olduğunu düşünüyorum. Çok canınız sıkılmış farkındayım ama (maalesef) tüm yaşadıklarınız dq200'ün (coğrafyamızda) suistimale açık olması sebebi ile oluşan tatsızlıklar. Ustalarımızın bir kısmı özensiz, bir kısmı yetkin değil, azımsanamayacak kısmı da kötü niyetli.
Geçmiş olsun, kolaylıklar dilerim.
 
Son düzenleme:

Tüp gevşemiş olabilir, oringi deforme olmuş kaçırıyordur ya da plate çatlamıştır. Kavramayı değişen usta ve diğeri basıncı hiç ölçmedi mi. "Basınç erken düşüyor" güçlendirilmiş tüp takalım derlerse; önceliğiniz plate bakmak sonra tüpün sıkılığını kontrol ve tüp çok dışarı çıkmışsa oringini kontrol etmek olsun. Plate çatlaksa güçlendirilmiş tüp denen gereksizliğe evet deyin, tüp gevşekse sıktırın, oring yırtılmışsa değiştirin, tüp boşalmışsa (plate sağlamsa) orijinal tüp taktırın. Mekatroniğin kartının sağlam olduğunu düşünüyorum. Çok canınız sıkılmış farkındayım ama (maalesef) tüm yaşadıklarınız dq200'ün (coğrafyamızda) suistimale açık olması sebebi ile oluşan tatsızlıklar. Ustalarımızın bir kısmı özensiz, bir kısmı yetkin değil, azımsanamayacak kısmı da kötü niyetli.
Geçmiş olsun, kolaylıklar dilerim.
çok teşekkür ederim dediklerinizi arıza tespit anında dikkate alacağım.

İyi forumlar.
 
Ben 6 ay önce 150 bin km de 125 lik 2015 model aldım. Alırken hiçbir şey yoktu kullandım ettim. Ama tecrübeli de değildim ilk dsg aracımdı çünkü. Alır almaz 2cr de yazılıma girdim. Gayet iyiydi. 1 hafta sonra araç düşük devirde gaza basınca kaçırmaya başladı. Kavrama değişti ama değiştiren usta gerçek bir usta olmadığı için asıl hatayı farketmemiş. Kavrama keçelerim yağ kaçırıyormuş. Balataya yağ kaçtığı için kaçırıyormuş. Kavramam değiştikten 6 bin km sonra aynı problemi yaşadım. İyi bir usta buldum o tespi etti arızayı ama malesef tekrardan kavrama değiştirmek zorunda kaldım. Bir de işin mekatronik kısmı var. Araç şuan yazılımın da ekstra tork vermesiyle çok nadir 4 ten 5 e atarken eğer gaza yüklenirsem kaçırır gibi vites atıyor. Muhtemelen tüp veya komple mekatronik üniteyle ilgili problem var. Param kalmadı ve araçtan soğudum o yüzden biraz ekonomik olarak toparlandığım zaman götüreceğim. Özet olarak konuşmak gerekirse önceden 1.3 mjet egeam vardı hiç böyle dertlerim yoktu. Yol sesi alıyodu, konforsuzdu, kalitesizdi ama binip kontağı çevirdiğim zaman aklımda hiç araçla ilgili soru işareti bırakmıyordu keyfimce istediğim yere istediğim şekilde gidiyordum. Golf'ü aldıktan sonra bu yaşadığım olaylar resmen travma oldu bende ve hiçbir zaman aracımı rahat bir şekilde kullanamıyorum her an başıma bir şey gelecek diye korkar oldum. Benim bu olaydan aldığım ders şudur. 10 YAŞINDA VE 150KM DSG ARAÇ HER TÜRLÜ ARIZAYA AÇIKTIR VE NE KADAR TEMİZ VE KAZASIZ OLURSA OLSUN ARIZAYA MÜSAİTTİR. (KENDİ ARACIM HATASIZ BOYASIZ).

Umarım senin için bir ışık olur. Allah gönlüne göre versin. Allah utandırmasın.
Araçta bir hata veyahut arıza olduğunda yetkili servise gitmiş olsaydınız aracınızı %35 parça ve işçilik iskontosu ile birlikte sanayiden daha ucuza 2 yıl parça ve işçilik garantisi ile birlikte kafanız rahat bir şekilde yaptırarak kullanırdınız, ne üdüğü belirsiz arabanın kirli bezlerini yıkamaya bile kapasitesi yetmeyecek insanlara bir çuval para verirseniz sonucu hep bu şekilde olacaktır hocam, yoksa bunun egea yada golf ile bir ilgisi yok, 400.000 km ve üzerinde golf passat jetta a3 kullanan insanlar var ve sorunsuz bir şekilde araçlarını kullanıyorlar.
İnşallah problemleri çözdükten sonra ağız tadıyla binersiniz aracınıza.
 
Başınıza gelen talihsiz olaylar için üzüldüm. Tek anlaşamadığımız konu her 150 bindeki dsg araç masraf açar cümlesiydi. @UBC53 hocam var ilk kavraması 174 binde değişmişti yanlış hatırlamıyorsam. Diğer yarı otomatik şanzımanlara göre çok iyi bir km.

Sente ayarına dikkat etmeniz güzel bir yaklaşım olmuş. MQB grubu TSI araçların sentesini alırken genelde egzantirik tarafındaki kitleme aparatını kullanmadan tebeşirle senteye alıyorlar. Bu da tekleme gibi sorunlara neden oluyor.
Evet hocam 174 binde ilk defa değişti tüp değişimi sonrası temel ayar yapılmasaydı 200 bine kadar giderdi o kavrama
 

Geri
Üst