Golf 7 GTI 2.0 TSI ile Performans Yolculuğu


Katılım
17 Kas 2025
Mesajlar
22
Tepkime puanı
81
Konum
Kayseri
İsim
Gökhan
Araç
Golf 7 Gti
Herkese merhabalar, bu başlık altında aracımla yaşadığım deneyimleri sizlerle paylaşmak istiyorum.

Hem maceralarımı anlatacak hem de aracı merak edenlere küçük bir rehber olması için burada güncellemeler yapmaya çalışacağım.

Aracı satın aldıktan sonra ilk baş başa kalışımızla başlayayım. Plaka işlemleri için noterde sıra bekliyordum.

.Img1.png
 
Son düzenleme:

Aracımı, zamanında Ankara Doğuş Oto’ya Highline Golf alma düşüncesiyle gidip GTI ile çıkan 75 yaşındaki bir amcamızdan aldım. Arabaya servis bakımları harici kimse elini sürmemiş. Araba hem kozmetik hem de motor olarak tam anlamıyla fabrika çıkışı gibiydi.

Ses olarak ise bir 2.0 motorun vermesi gereken hissi tam olarak yansıtmıyordu. Bu yüzden orijinal dump valfini iptal edip, EA888 motorlarla uyumlu Forge marka blow-off valfini taktık. Bu parça, kullanılmayan fazla basıncı emiş hattına geri göndermek yerine atmosfere sesli şekilde salarak hepimizin sevdiği o “çaf çuf” seslerini oluşturuyor.


ForgeBlowOff.jpgBlowOff.jpg
 
Aracın coupe olmasından dolayı düz bir Golf olmadığı belli oluyor ama yine de üzerine GTI yazılı bir plakalık eklemeyi tercih ettim. Yazı fontu biraz daha küçük olsaydı gerçekten mükemmel olurdu ama maalesef mevcut tasarım böyleydi. O yüzden bu şekilde alıp montajladım.

GtiPlakalık.jpg
 
Malum, ülkemizdeki benzin kalitesinin düşüklüğünden dolayı yakıt katkısı olarak bir miktar etanol ekleyerek benzin oktanını artırmaya karar verdim.
Bilmeyenler için kısaca özetlemek gerekirse: Etanol, benzinin oktan değerini yükselten bir maddedir. Oktan ise yakıtın tutuşmaya karşı direncini ifade eder.

Peki neden düşük oktan tercih edilmez? Çünkü düşük oktanlı hava–yakıt karışımı, silindir içinde yüksek sıcaklığa maruz kaldığında, piston üst ölü noktaya gelmeden kendiliğinden tutuşabilir. Bu istenmeyen erken yanma “detonation”, yani bilinen adıyla vuruntu olarak geçer. Vuruntu; piston, sekman ve hatta motor bloğuna kadar uzanan ciddi hasarlara yol açabilir.

İşte tam bu yüzden depodaki benzin miktarına göre yaklaşık %10 oranında etanol (E10) ekleyerek yakıtın oktanını ideal seviyeye taşımak, özellikle performanslı kullanımlarda motorun çok daha sağlıklı çalışmasını sağlar.

Bu oranın takibini kolaylaştırmak için yüksek basınç pompasından önceki yakıt hattına Continental etanol sensörü taktık. Sensörün çıkışını da GetGauges etanol analiz ekranına bağlayarak, araç içerisinden motora giden yakıtın etanol oranını yüzde olarak takip edip kafam biraz daha rahat gazlayabilmekteyim:)

Getgauges Ethanol Gösterge.jpgEthanol Sensörü.jpg
Gösterge.jpg
 
2.0 TSI/TFSI EA888 Gen3 Golf R, GTI ve S3 modellerinde fabrikasyon çıkan plastik yağ karteri, zamanla ısı döngüleri nedeniyle contalardan veya yağ seviye sensörü soketlerinden yağ kaçırma sorunu yaratabiliyor. Yaptığım araştırmalarda, plastik karteri yerine alüminyum karterlerin çok daha dayanıklı olduğunu ve özellikle yurtdışı forumlarda bu konuda olumlu yorumlar bulunduğunu gördüm.

Parça kodlarını karşılaştırdığımda, Skoda Kodiaq’larda kullanılan karterle aynı olduğunu ve bu parçanın alüminyum olarak çıktığını fark ettim. Bunun üzerine hiç vakit kaybetmeden sipariş verip plastik karterden kurtuldum. Böylece hem kronik yağ sızıntısı sorununu çözdüm hem de daha sağlam bir kartere geçmiş oldum.


YağKaçak.jpg

IMG_3404-min.jpg

Alüminyum Karter.jpg
 
Mekanik veya yazılımsal modifikasyona başlamadan önce aracın motor sağlığını görmek için stok halinde 100–200 km/h hızlanma değerini ölçmek istedim. Sıfır eğimde, 1100 metre rakımda P-Gear ile yaptığım ölçümde corrected değerin 17.78 saniye sonucunu elde ettim. Bu değeri internette araştırdığımda fabrikasyon verilere oldukça yakın olduğunu gördüm.

100-200.JPG
 
Son düzenleme:
Güzel konu ve güzel açıklamalar.
Maşallah araca ve sahibine.
Kn filtre
Acil yazılım
Egzoz sistemi
Duruma göre daha hafif jant

Süreler baya iner..
🧿
Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Nacizane deneyimlerimi paylaşmaya çalışıyorum. Sizlere de en iyileri nasip olsun🙏
 


Geri
Üst