Yakın bir dostumda 1.5 tsi passat var. Çok düşük kmlerde aracı alıp 350 bin km den fazla yol yapıldı araçla. Yaşadıklarını yazayım ;
Kronik olan Tsi motorlarda yağ eksiltme vardır. Periyodik bakıma kadar kimisinde 200 ml kimisinde 500 ml kimisinde 1 litre. Bu araçta da km sinin vermiş olduğu durumdan dolayı yaklaşık 2 bakım arası kullanıma göre 1-1.3 litre arası yağ eklemesi yapıyorlardı. Bu 360 bin km de olan araç için çok çok normal bir değer. Araç her 10 bin ila 12 bin km arası bakıma geliyordu.
Araçta dsg olduğu için düşük devirlerde tuttuğu için motor kurum bağlamış en sonunda üst kapak revizyonu yapıldı. Araç eski haline geri döndü. Fiyat 50 bin TL
Turbo değişimi yapıldı 310 bin km de. Revizyon kurtarmayacak haldeydi. Fiyat 25 bin TL
İlk DSG kavraması 160 bin km de ikinci kavrama+volant değişimi 340 bin km de yapıldı. Fiyat 25 bin TL
2 defa triger değişimi yapıldı sebebi ise son trigeri başka bir ustada değiştirildiğinden dolayı sente ayarını yapamamışlar orada ufak bir sıkıntı oldu ama o da çözüldü.
İşin özünü söyleyeyim ilerleyen dönemlerde ufak ufak sorunlar, can sıkan arızalar açıyor bundan kaçış yok. Ancak düşük kmler (200 bin km ve aşağısında) motor çok zorlanmadığı, yağ sıcaklıkları takip edilerek kullanıldığı sürece sorunsuz performanslı, DSG ile harika çalışan, güzel bir motor.
1.6 Tdi gibi uzun ömürlülük ve dayanıklılık beklenmesi hata olur bu motor için.