1.5 tsi kullananların tecrübeleri

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Ayhan5353
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Katılım
27 Mar 2020
Mesajlar
306
Tepkime puanı
94
Konum
İstanbul
İsim
Ayhan
Arkadaşlar 1.5tsi kaç km dir sorunsuz bindiğinizi paylaşırmısınız. 1.6 tdi 400 500 bin km motorla ilgili hiç sorun yaşamayan kullanıcılara denk geldim. 1.5tsi de anı oranda uzun ömürlü mü değil mi . Bu konuda tecrübelerinizi paylaşırmısınız. Aracın km sinden ziyade sizin kaç km yaptığınızı paylaşırsanız daha iyi olur . Şimdiden teşekkür ederim
 

cupra formentor var 2022 model 150 beygir 1.5 TSI
şuan 103bin km de yağ uyarısı aldık bi kaç kez 1 litre yada yarım litre koyup devam ettik onun haricinde ufak tefek yazılımsal hataları vardı vites kolu , şanzıman 2-4-6 ,sinyal hatası vs
full servis bakımlı araç şimdi 105bin kmde bi bakımı daha var ağır bakımları ne zaman bilmiyorum motor ilk günkü gibi çalışıyor titreme falan yok şanzıman düşük gazlarda titriyor sadece yağlı kavrama kronik sorunu bence onun haricinde başka bişi yok
 
1,5 değil ama aynı sayılır, 1,4tsi czc motor skoda superb ticaride kullanılmış,
 

Ekli dosyalar

  • czc.jpg
    czc.jpg
    177.5 KB · Görüntüleme: 34
Yaklaşık 4-5 ay önce 100.000km de 1.5 tsi golf aldım yüksek devirde tekleme sorunu vardı emme manifoltu kurum bağlamış temizlendi düzeldi ama bazen ara ara rolentide titreşimli çalışıyor muhtemelen Bayandan aldığım için sakin kullanımdan kaynaklı olmuş. Harici başka motor problemi yaşamadım. 2 silindir modunu kapattırdım şehir içi kullanımı daha güzel oldu. Şehirler arası 90-100 km hızlarda elektrikli araba gibi sessiz. Genel olarak memnunum performansı çok hoşuma gidiyor.
 
Arkadaşlar 1.5tsi kaç km dir sorunsuz bindiğinizi paylaşırmısınız. 1.6 tdi 400 500 bin km motorla ilgili hiç sorun yaşamayan kullanıcılara denk geldim. 1.5tsi de anı oranda uzun ömürlü mü değil mi . Bu konuda tecrübelerinizi paylaşırmısınız. Aracın km sinden ziyade sizin kaç km yaptığınızı paylaşırsanız daha iyi olur . Şimdiden teşekkür ederim
Yakın bir dostumda 1.5 tsi passat var. Çok düşük kmlerde aracı alıp 350 bin km den fazla yol yapıldı araçla. Yaşadıklarını yazayım ;

Kronik olan Tsi motorlarda yağ eksiltme vardır. Periyodik bakıma kadar kimisinde 200 ml kimisinde 500 ml kimisinde 1 litre. Bu araçta da km sinin vermiş olduğu durumdan dolayı yaklaşık 2 bakım arası kullanıma göre 1-1.3 litre arası yağ eklemesi yapıyorlardı. Bu 360 bin km de olan araç için çok çok normal bir değer. Araç her 10 bin ila 12 bin km arası bakıma geliyordu.

Araçta dsg olduğu için düşük devirlerde tuttuğu için motor kurum bağlamış en sonunda üst kapak revizyonu yapıldı. Araç eski haline geri döndü. Fiyat 50 bin TL

Turbo değişimi yapıldı 310 bin km de. Revizyon kurtarmayacak haldeydi. Fiyat 25 bin TL

İlk DSG kavraması 160 bin km de ikinci kavrama+volant değişimi 340 bin km de yapıldı. Fiyat 25 bin TL

2 defa triger değişimi yapıldı sebebi ise son trigeri başka bir ustada değiştirildiğinden dolayı sente ayarını yapamamışlar orada ufak bir sıkıntı oldu ama o da çözüldü.

İşin özünü söyleyeyim ilerleyen dönemlerde ufak ufak sorunlar, can sıkan arızalar açıyor bundan kaçış yok. Ancak düşük kmler (200 bin km ve aşağısında) motor çok zorlanmadığı, yağ sıcaklıkları takip edilerek kullanıldığı sürece sorunsuz performanslı, DSG ile harika çalışan, güzel bir motor.

1.6 Tdi gibi uzun ömürlülük ve dayanıklılık beklenmesi hata olur bu motor için.
 
Yakın bir dostumda 1.5 tsi passat var. Çok düşük kmlerde aracı alıp 350 bin km den fazla yol yapıldı araçla. Yaşadıklarını yazayım ;

Kronik olan Tsi motorlarda yağ eksiltme vardır. Periyodik bakıma kadar kimisinde 200 ml kimisinde 500 ml kimisinde 1 litre. Bu araçta da km sinin vermiş olduğu durumdan dolayı yaklaşık 2 bakım arası kullanıma göre 1-1.3 litre arası yağ eklemesi yapıyorlardı. Bu 360 bin km de olan araç için çok çok normal bir değer. Araç her 10 bin ila 12 bin km arası bakıma geliyordu.

Araçta dsg olduğu için düşük devirlerde tuttuğu için motor kurum bağlamış en sonunda üst kapak revizyonu yapıldı. Araç eski haline geri döndü. Fiyat 50 bin TL

Turbo değişimi yapıldı 310 bin km de. Revizyon kurtarmayacak haldeydi. Fiyat 25 bin TL

İlk DSG kavraması 160 bin km de ikinci kavrama+volant değişimi 340 bin km de yapıldı. Fiyat 25 bin TL

2 defa triger değişimi yapıldı sebebi ise son trigeri başka bir ustada değiştirildiğinden dolayı sente ayarını yapamamışlar orada ufak bir sıkıntı oldu ama o da çözüldü.

İşin özünü söyleyeyim ilerleyen dönemlerde ufak ufak sorunlar, can sıkan arızalar açıyor bundan kaçış yok. Ancak düşük kmler (200 bin km ve aşağısında) motor çok zorlanmadığı, yağ sıcaklıkları takip edilerek kullanıldığı sürece sorunsuz performanslı, DSG ile harika çalışan, güzel bir motor.

1.6 Tdi gibi uzun ömürlülük ve dayanıklılık beklenmesi hata olur bu motor için.
Bilgilendirme için teşekkür ederim gayet açıklayıcı oldu. Bence gayet iyi . O kadar yağ eksiltmesi gayet normal. 1.6tdi gerçekten çok uzun ömürlü hele uzun yolda kullanıldıysa. Arkadaşta 1.6tdi 2016 model oktavia vardı . Sıfır almıştı. Şirket te kullanıyordu z herkes kullanıyordu birde motor hiç soğumazdı. Aracı 700 bin km ye kadar motor anlamında hiç sorun yaşamadı. Ama artık 5 bin km de 1lt yağ eksiltiyordu. Usta araba ambeleye kalkmadan yapalım yanma odasına fazla yağ giriyor artık dedi . Motoru söktüler motor cam gibiydi. Hiç bir kurum çamurlaşma yoktu. Silindir kapak contası da bile en ufak sorun yoktu. Sadece piston segmanları bayağı özelliğini kaybetmişti. Usta bunların silindir kapak contalarını yakmak marifet ister çok kalin ve sağlamlar dedi . Gerçekten de öyleydi. Ama sürekli şehir içi kullanımına hiç uygun değil demişti. Egr dpf dolar enjektör bozar motor manifold kurum bağlar dedi. 1.5tsi kullanıyorum şuanda . Çok memnunum . Uzun bir süre kullanmayı düşünüyorum nasip olursa. Genelde uzun yol kullanırım bende . Ama aracım 1.5 e tsi inşallah alternatör sorunu yaşamam yada inşallah kısa zamanda yaşamam diyorum. Hatta ilerleyen zamanlarda özel servisler çözebilirse normal e tsi ye çevirmeleri mümkünse onu bile yaptırabilirim. Yada araç seyir halinde gazdan ayağını çekince motorun kendini kapatmasını kapatabilirsem onu da yaptırabilirim. Çünkü motorun sürekli kendini kapatıp açmadı uzun vadede çok sağlıklı olacağını düşünmüyorum. Keşke yeni araçlarda eksi düz 1.5 tsi gibi olsaydı en azından öyle bir seçenek olsaydı sıfırlarda .
 
Bilgilendirme için teşekkür ederim. Hocam iki silindir modunu nasıl kapattınız. Bence çok doğru bir tercih yaptınız öyle yaparak. Rolantide titremenin sebebi subaplar kurum bağlamıştır. Artık özel servisler çok güzel tertemiz yapabiliyor makine ile . Temizlenirse o titreme de gider.
 
Yaklaşık 4-5 ay önce 100.000km de 1.5 tsi golf aldım yüksek devirde tekleme sorunu vardı emme manifoltu kurum bağlamış temizlendi düzeldi ama bazen ara ara rolentide titreşimli çalışıyor muhtemelen Bayandan aldığım için sakin kullanımdan kaynaklı olmuş. Harici başka motor problemi yaşamadım. 2 silindir modunu kapattırdım şehir içi kullanımı daha güzel oldu. Şehirler arası 90-100 km hızlarda elektrikli araba gibi sessiz. Genel olarak memnunum performansı çok hoşuma gidiyor.

1,5 değil ama aynı sayılır, 1,4tsi czc motor skoda superb ticaride kullanılmış,

cupra formentor var 2022 model 150 beygir 1.5 TSI
şuan 103bin km de yağ uyarısı aldık bi kaç kez 1 litre yada yarım litre koyup devam ettik onun haricinde ufak tefek yazılımsal hataları vardı vites kolu , şanzıman 2-4-6 ,sinyal hatası vs
full servis bakımlı araç şimdi 105bin kmde bi bakımı daha var ağır bakımları ne zaman bilmiyorum motor ilk günkü gibi çalışıyor titreme falan yok şanzıman düşük gazlarda titriyor sadece yağlı kavrama kronik sorunu bence onun haricinde başka bişi yok
Düşük hızlarda titremesi 2 silindir moduyla alakalı olabilir. O esnada dikkay edin titreme yaparken iki silindir. Modundamı araç diye. Yağlı kavrama dsg ler çok uzun ömürlü kolay kolay kavrama bitmez onlarda . Çok hafif bir titreme ise o normal z
 
72 binde golfüm var 1.5 motor son bakımdan 9.650 km sonra 750 ml yağ eksiltti onun dışında 40 bin de devirdaim değişti servis dışında bakımı yapılmadı şuana kadar titreme gözlemlemedim saat gibi yağ eksiltme dışında sorun yok
 
cupra formentor var 2022 model 150 beygir 1.5 TSI
şuan 103bin km de yağ uyarısı aldık bi kaç kez 1 litre yada yarım litre koyup devam ettik onun haricinde ufak tefek yazılımsal hataları vardı vites kolu , şanzıman 2-4-6 ,sinyal hatası vs
full servis bakımlı araç şimdi 105bin kmde bi bakımı daha var ağır bakımları ne zaman bilmiyorum motor ilk günkü gibi çalışıyor titreme falan yok şanzıman düşük gazlarda titriyor sadece yağlı kavrama kronik sorunu bence onun haricinde başka bişi yok
60binde şanzıman yağı değiştirdiniz mi? Yetkili servis 120bin km diye diretiyor tabi, sonra mekatronik erkenden hata veriyor.
 
1.6 tdi jetta var manifold kurum olayını halledeyim dedim nere gitsem 5 10 arası dedim sen yaparsın aslanım. Makina mezunu da olmanın verdiği cesaretle manifold u komple söktüm Piston içlerini elekt.supurge ile çektim ama çok çok az kurum vardı hele manifold tertemiz di 2.el etmiştim 147binde
Komple boğaz geleceği egr vs temizledim yine de.
Hoş artık egr dpf derdi kalmadı
 

Geri
Üst