Golf 7 Aracımda Devir Sürekli 1000 veya 1050 devirde.

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Yusufff
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Katılım
30 Eki 2025
Mesajlar
9
Tepkime puanı
2
Konum
Antalya
İsim
Yusuf
Araç
Golf
Merhaba iyi günler Dilerim Golf 7 1.6 TDi aracım var 6 ay kadar önce aldım aldımdan beri devir 1000 veya 1050 de çalışıyor dpf diyen çok oldu aracı manuel jenerasyona yaptık cihazdan yaklaşık 70 km yol yaptım 3000 devirde hala aynı bir türlü işin içinden çıkamadım herkes bişey diyor yaşayan varmı çözebilen.
 

Merhaba iyi günler Dilerim Golf 7 1.6 TDi aracım var 6 ay kadar önce aldım aldımdan beri devir 1000 veya 1050 de çalışıyor dpf diyen çok oldu aracı manuel jenerasyona yaptık cihazdan yaklaşık 70 km yol yaptım 3000 devirde hala aynı bir türlü işin içinden çıkamadım herkes bişey diyor yaşayan varmı çözebilen.
hocam 1000 devir sabitse ya pasif rejanarasyon yapıyor. ya da a/c tuşu açık klima kompresörü çalıştığında titreşim oluşmasın diye 1000 devire sabitler araba kendini
 
Upvote 0
hocam 1000 devir sabitse ya pasif rejanarasyon yapıyor. ya da a/c tuşu açık klima kompresörü çalıştığında titreşim oluşmasın diye 1000 devire sabitler araba kendini
Klima açık değil araç sürekli 1000 devirde çalışıyor hiç 1000 devirin altına düşmüyor gaz vererek çalıştırdımda sabit 800 de çalışıyor
 
Upvote 0
Klima açık değil araç sürekli 1000 devirde çalışıyor hiç 1000 devirin altına düşmüyor gaz vererek çalıştırdımda sabit 800 de çalışıyor
yazılımsal bir problem olabilir iyi bir volkswagen ustasına gösterin hocam
 
Upvote 0
Elektrikçi gayet iyi bir problem yok dedi
Elektrikçi akü voltajına ve alternatör şarj değerine bakıp iyi dediyse oraya bidaha uğramayın.Akü testi için soh değeri okuyan ve ayrıca marş yüklemesi yapan aletle baktıysa başka sözüm yok
 
Upvote 0
Klima sıcaklık ayarı "Tam Sıcak" veya "Tam Sıcağa Yakın" ise rölantisi yüksek çalışır. Sıcaklık ayarını ortaya alarak deneyebilir misiniz?
 
Upvote 0
Yani prensip olarak tam sıcak tarafa çevirmeyin ortanın az sağında veya ortada kalsın o şekilde bir süre kullanın. En azından bu şıkkı elemiş olursunuz. Çünkü sıcaklık ayarını tam sağ yapınca rölantisi yükseliyor o bir arıza değil.
 
Upvote 0

Ustam emin değilim başka yerede göstereyim ben .
Aracınızda hiç bir sorun yoktur, TDI motor serin ve soğuk havalarda sabahları ilk çalıştırmada veya motor soğukken çalıştırınca 1.000 devirde çalışır,

Normalde bir süre sonra diğer tüm araçlardaki gibi motor ısındıkça devirin düşmesi gerekir,

Ancak TDI motorda VW böyle bir özelliği bizden esirgemiş, 500 km yol yapsanızda yukarda bahsettiğim şartlar mevcut ise devir hiç bir şekilde düşmüyor, Start-Stop aktif olsa bile motor ışıklarda beklerken stop edip ışıklar yeşile dönüp tekrardan haraket etseniz bile halen rolanti 1.000 devir olur,

Bunun önüne geçmenin tek yolu, Aracı çalıştırın 5-10 dk. aracı sürün, motor bir miktar ısınınca anahtar ile motoru kapatıp, tekrardan anahtar ile marşa basıp motoru çalıştırın, bu sayade motor nornal çalışma devri olan 800 devire düşecektir,

Bu bir arıza değildir, yalnızca vw bunu yazılımsal olarak araca bu özelliği koymamış, Yani kendimiz manuel olarak kontağı kapatıp tekrardan marşa basarak bunu yapmamız gerekiyor, hepsi bu,

Aracı sıfır km aldığımdan beri bu şekilde, başka Golf TDI ‘larda da tecrübe ettim hepsinde durum aynı,

Sabah hava serin ise veya soğuk ise ve motor bu esnada soğuk ise aracı çalıştırdığınızda 1.000 devirde çalışır ancak motor ısınınca devir normal çalışma devrine düşmez/düşmüyor, bunu dediğim şekilde kendiniz manuel olarak yapmanız gerekmektedir,.,

ANCAK
bu söylediğim şekilde (motor bir miktar ısındıktan sonra) manuel olarak anahtar ile kontağı kapatıp motoru stop edip, anahtarı kontaktan çıkarıp, tekrardan kontağı açıp tekrardan marşa basıp motoru çalıştırdıktan sonra devir 800 devire düşmesi gerekir, Yok hayır halen rolanti 1.000 devirde çalışıyorsa o zaman araçta bir sıkıntı var demektir.
 
Upvote 0

Geri
Üst