Golf 7 Aracımda Devir Sürekli 1000 veya 1050 devirde.


Katılım
30 Eki 2025
Mesajlar
9
Tepkime puanı
2
Konum
Antalya
İsim
Yusuf
Araç
Golf
Merhaba iyi günler Dilerim Golf 7 1.6 TDi aracım var 6 ay kadar önce aldım aldımdan beri devir 1000 veya 1050 de çalışıyor dpf diyen çok oldu aracı manuel jenerasyona yaptık cihazdan yaklaşık 70 km yol yaptım 3000 devirde hala aynı bir türlü işin içinden çıkamadım herkes bişey diyor yaşayan varmı çözebilen.
 
Aracınızda hiç bir sorun yoktur, TDI motor serin ve soğuk havalarda sabahları ilk çalıştırmada veya motor soğukken çalıştırınca 1.000 devirde çalışır,

Normalde bir süre sonra diğer tüm araçlardaki gibi motor ısındıkça devirin düşmesi gerekir,

Ancak TDI motorda VW böyle bir özelliği bizden esirgemiş, 500 km yol yapsanızda yukarda bahsettiğim şartlar mevcut ise devir hiç bir şekilde düşmüyor, Start-Stop aktif olsa bile motor ışıklarda beklerken stop edip ışıklar yeşile dönüp tekrardan haraket etseniz bile halen rolanti 1.000 devir olur,

Bunun önüne geçmenin tek yolu, Aracı çalıştırın 5-10 dk. aracı sürün, motor bir miktar ısınınca anahtar ile motoru kapatıp, tekrardan anahtar ile marşa basıp motoru çalıştırın, bu sayade motor nornal çalışma devri olan 800 devire düşecektir,

Bu bir arıza değildir, yalnızca vw bunu yazılımsal olarak araca bu özelliği koymamış, Yani kendimiz manuel olarak kontağı kapatıp tekrardan marşa basarak bunu yapmamız gerekiyor, hepsi bu,

Aracı sıfır km aldığımdan beri bu şekilde, başka Golf TDI ‘larda da tecrübe ettim hepsinde durum aynı,

Sabah hava serin ise veya soğuk ise ve motor bu esnada soğuk ise aracı çalıştırdığınızda 1.000 devirde çalışır ancak motor ısınınca devir normal çalışma devrine düşmez/düşmüyor, bunu dediğim şekilde kendiniz manuel olarak yapmanız gerekmektedir,.,

ANCAK
bu söylediğim şekilde (motor bir miktar ısındıktan sonra) manuel olarak anahtar ile kontağı kapatıp motoru stop edip, anahtarı kontaktan çıkarıp, tekrardan kontağı açıp tekrardan marşa basıp motoru çalıştırdıktan sonra devir 800 devire düşmesi gerekir, Yok hayır halen rolanti 1.000 devirde çalışıyorsa o zaman araçta bir sıkıntı var demektir.
Araba ısındıktan sonrada dediğinizi denedim bişey farketmedi sadece gaza basarak çalıltırdımda sabit 800 de çalışıyor star stop devreye girer veya istop edip çalıştırırsam 1000 devirde çalışıyor .
 
Upvote 0
Araba ısındıktan sonrada dediğinizi denedim bişey farketmedi sadece gaza basarak çalıltırdımda sabit 800 de çalışıyor star stop devreye girer veya istop edip çalıştırırsam 1000 devirde çalışıyor .
1) Motor ısındı, motoru kontağı anahtar ile kapatarak stop ettiniz, ve anahtarı kontaktan çıkardınız,

2) Tekrardan anahtarı kontağa takıp, ve sonrasında kontağı açıp ışıkların sönmesini bekledikten sonra aracı çalıştırıp denediniz değil mi..?

Bu esnada arka cam ısıtıcısı kapalı (arka cam buğu giderme), ayna ısıtıcısı (ayna buğu giderme) kapalı, ve klima/kalorifer off konumda olmalı, yani ekstra güç çeken herşey kapalı olmalı,

Şayet bu şekilde yaptınız ancak halen devir 1.000 devir altına düşmüyor ise araçta sıkıntı vardır, Aracın bilgisayara bağlanıp arıza kodlarına bakılmalı, ve o arıza kodlarını doğru şekilde yorumlayacak tecrübeli birisi olması gerekir, VAG grubunda arıza kodlarından anlayan bir usta veya elektronikçi veya yine Vag grubundan anlayan motor yazılımcısı bir usta bunu çözebilir.
 
Upvote 0
1) Motor ısındı, motoru kontağı anahtar ile kapatarak stop ettiniz, ve anahtarı kontaktan çıkardınız,

2) Tekrardan anahtarı kontağa takıp, ve sonrasında kontağı açıp ışıkların sönmesini bekledikten sonra aracı çalıştırıp denediniz değil mi..?

Bu esnada arka cam ısıtıcısı kapalı (arka cam buğu giderme), ayna ısıtıcısı (ayna buğu giderme) kapalı, ve klima/kalorifer off konumda olmalı, yani ekstra güç çeken herşey kapalı olmalı,

Şayet bu şekilde yaptınız ancak halen devir 1.000 devir altına düşmüyor ise araçta sıkıntı vardır, Aracın bilgisayara bağlanıp arıza kodlarına bakılmalı, ve o arıza kodlarını doğru şekilde yorumlayacak tecrübeli birisi olması gerekir, VAG grubunda arıza kodlarından anlayan bir usta veya elektronikçi veya yine Vag grubundan anlayan motor yazılımcısı bir usta bunu çözebilir.
Ustam dediklerinin hepsini denedik cihazdada hiçbir arıza gözükmüyor bir türlü anlam veremedik .
 
Upvote 0

Geri
Üst