1 aylık golf 8.5 life deneyimim + İstanbul trafiği


Katılım
27 Eki 2025
Mesajlar
47
Tepkime puanı
38
Konum
İSTANBUL
İsim
CEM
Araç
GOLF 8.5
Merhaba,


1 aydır golf 8.5 life ile deneyimimden biraz bahsedeyim. Araca suana kadar konfor ve tüketim anlamında hayranım. Gerek sessizliği, gerek mild hibrit sistemin uyumlu çalışması . 1700 km ortalamam 6 lt/100 km , bunun içinde 900 km uzun yol , kalanı çıtır İstanbul trafiği . Bugün 100 km yol yaptim . Kadıköy- Gebze gidiş , hafif trafik , yer yer dur kalkak, dönüş ise Gebze- Tuzla - Kadıköy , ortalama 80 yer yer 120 km/h hıza çıkmalı , yer yer dur kalk trafik , pasif agresif kullanım yanı gazın altında yumurta varmış gibi sürmedim . Ortalamam 5 litre . 1.6 tdi dsgden sonra çok şaşkınım, sanki dizel kullanmaya devam ediyorum .
 

Ekli dosyalar

  • IMG_8997.jpeg
    IMG_8997.jpeg
    149.6 KB · Görüntüleme: 54
  • IMG_8996.jpeg
    IMG_8996.jpeg
    143.4 KB · Görüntüleme: 53

Merhaba,


1 aydır golf 8.5 life ile deneyimimden biraz bahsedeyim. Araca suana kadar konfor ve tüketim anlamında hayranım. Gerek sessizliği, gerek mild hibrit sistemin uyumlu çalışması . 1700 km ortalamam 6 lt/100 km , bunun içinde 900 km uzun yol , kalanı çıtır İstanbul trafiği . Bugün 100 km yol yaptim . Kadıköy- Gebze gidiş , hafif trafik , yer yer dur kalkak, dönüş ise Gebze- Tuzla - Kadıköy , ortalama 80 yer yer 120 km/h hıza çıkmalı , yer yer dur kalk trafik , pasif agresif kullanım yanı gazın altında yumurta varmış gibi sürmedim . Ortalamam 5 litre . 1.6 tdi dsgden sonra çok şaşkınım, sanki dizel kullanmaya devam ediyorum .
Hocam selamlar harika bir açıklama olmuş. Merak ettiğim bir şey var ;

Kendi aracım 1.2 tsi golf 7. Ankara içinde her gün belli sabit yolum var. Ankaralılar bilir Keçiören-Ümitköy/Çayyolu arası gidip geliyorum. Günde ortalama 55-65 km arası oluyor git gel. O rotada maalesef şu an Ankara’da aynı İstanbul kadar yoğun ve sıkıcı trafik var. Aynı rutinlerden biz de geçiyoruz.

1.2 tsi da sizde de olduğu gibi 43 km/h ortalama hızla ben sürekli 4.4-5.2 arası gidip geliyorum. (Yoğun Trafik+akan trafik). Ortalama hep görseldeki değerleri yakalıyorum. Ama sizde olan o 43 km/h rota (her ne kadar 1700 km yazsa da) 6 litre gösteriyor. Şimdi diyenler olur benim uzun süreli kısımda en fazla 5.2 görüyorum. Şehir içinde genelde 5 litrelerde geziyorum zaten.

Sizce etsi teknolojisi gerçekten yakıt tasarrufu konusunda başarılı mı ?
 

Ekli dosyalar

  • IMG_3626.jpeg
    IMG_3626.jpeg
    239.4 KB · Görüntüleme: 21
Hocam selamlar harika bir açıklama olmuş. Merak ettiğim bir şey var ;

Kendi aracım 1.2 tsi golf 7. Ankara içinde her gün belli sabit yolum var. Ankaralılar bilir Keçiören-Ümitköy/Çayyolu arası gidip geliyorum. Günde ortalama 55-65 km arası oluyor git gel. O rotada maalesef şu an Ankara’da aynı İstanbul kadar yoğun ve sıkıcı trafik var. Aynı rutinlerden biz de geçiyoruz.

1.2 tsi da sizde de olduğu gibi 43 km/h ortalama hızla ben sürekli 4.4-5.2 arası gidip geliyorum. (Yoğun Trafik+akan trafik). Ortalama hep görseldeki değerleri yakalıyorum. Ama sizde olan o 43 km/h rota (her ne kadar 1700 km yazsa da) 6 litre gösteriyor. Şimdi diyenler olur benim uzun süreli kısımda en fazla 5.2 görüyorum. Şehir içinde genelde 5 litrelerde geziyorum zaten.

Sizce etsi teknolojisi gerçekten yakıt tasarrufu konusunda başarılı mı ?
çok başarılı. öngörüş yaptığın zaman harika çalışıyor, gazdan ayağını çektiğin zaman yelken modu gibi motoru kapatıyor , frene basmadığın yada gaza dokunmadığın sürece süzülüyor araç Yelken modundan farklı içten yanmalı motor kapanıyor. Trafikte de 50 km/h altında frene bassanda açılmıyor tekrar , sen durana kadar motor kapalı devam ediyor. Öngörüşlü sürüşten kastım diyelimki trafik ilerde tıkandı veya trafik ışığı kırmızı , ayağını gazdan çektiğinde kapatıyor motoru. Boşa atmak gibi değil, devir sıfırda.
 
çok başarılı. öngörüş yaptığın zaman harika çalışıyor, gazdan ayağını çektiğin zaman yelken modu gibi motoru kapatıyor , frene basmadığın yada gaza dokunmadığın sürece süzülüyor araç Yelken modundan farklı içten yanmalı motor kapanıyor. Trafikte de 50 km/h altında frene bassanda açılmıyor tekrar , sen durana kadar motor kapalı devam ediyor. Öngörüşlü sürüşten kastım diyelimki trafik ilerde tıkandı veya trafik ışığı kırmızı , ayağını gazdan çektiğinde kapatıyor motoru. Boşa atmak gibi değil, devir sıfırda.
 
çok başarılı. öngörüş yaptığın zaman harika çalışıyor, gazdan ayağını çektiğin zaman yelken modu gibi motoru kapatıyor , frene basmadığın yada gaza dokunmadığın sürece süzülüyor araç Yelken modundan farklı içten yanmalı motor kapanıyor. Trafikte de 50 km/h altında frene bassanda açılmıyor tekrar , sen durana kadar motor kapalı devam ediyor. Öngörüşlü sürüşten kastım diyelimki trafik ilerde tıkandı veya trafik ışığı kırmızı , ayağını gazdan çektiğinde kapatıyor motoru. Boşa atmak gibi değil, devir sıfırda.
50 değilde 40 falandı sanki o
 
çok başarılı. öngörüş yaptığın zaman harika çalışıyor, gazdan ayağını çektiğin zaman yelken modu gibi motoru kapatıyor , frene basmadığın yada gaza dokunmadığın sürece süzülüyor araç Yelken modundan farklı içten yanmalı motor kapanıyor. Trafikte de 50 km/h altında frene bassanda açılmıyor tekrar , sen durana kadar motor kapalı devam ediyor. Öngörüşlü sürüşten kastım diyelimki trafik ilerde tıkandı veya trafik ışığı kırmızı , ayağını gazdan çektiğinde kapatıyor motoru. Boşa atmak gibi değil, devir sıfırda.
Daha önceden hiç etsi kullanmadığım için merak etmiştim kullanım deneyimini merak ettim açıkçası.

Kendi aracımda yakıt konusunda çok memnunum 1.3 CDTİ motordan geçtim. Ankara istanbul arasını ortalama 3.4-3.7 arası değerlerde geçirirdim hep şehir içi de 5-6 litre arası olurdu. Benzinli olunca çok yakar korkusu vardı. Ama tsi motorlu aracı uzun süreli kullandıktan sonra yakıt ve performans konusunda harika olduğuna kanaat getirdim.

Şirket aracım 1.2 puretech Opel Corsa. Onda tabii hibrit teknolojisi yok ama Eco moda alınca şehir içinde akan trafikte 3.5 litrelere kadar düşüyordu yelken moduna alıp. Ama rutin trafiğimde 6.5–7 litre arasında.

Sanırım normal tsi dan sonra etsi bir araca geçsek biraz zorlasak kendimizi elektrikli araba gibi yakabiliriz :)
 
Daha önceden hiç etsi kullanmadığım için merak etmiştim kullanım deneyimini merak ettim açıkçası.

Kendi aracımda yakıt konusunda çok memnunum 1.3 CDTİ motordan geçtim. Ankara istanbul arasını ortalama 3.4-3.7 arası değerlerde geçirirdim hep şehir içi de 5-6 litre arası olurdu. Benzinli olunca çok yakar korkusu vardı. Ama tsi motorlu aracı uzun süreli kullandıktan sonra yakıt ve performans konusunda harika olduğuna kanaat getirdim.

Şirket aracım 1.2 puretech Opel Corsa. Onda tabii hibrit teknolojisi yok ama Eco moda alınca şehir içinde akan trafikte 3.5 litrelere kadar düşüyordu yelken moduna alıp. Ama rutin trafiğimde 6.5–7 litre arasında.

Sanırım normal tsi dan sonra etsi bir araca geçsek biraz zorlasak kendimizi elektrikli araba gibi yakabiliriz :)
bence burda 1.5 e tsi 116 beygirlik versiyonun farkı var çünkü diğer etsi lara göre sıkıştırma oranı yüksek , motor dizel karakteristiğinde çalışıyor ,düşük devirler dolu. diğer etsi'lar bu kadar az yakmıyor ,1.0 hariç. bu motor 1.0 dan az yakıyor diyenler vardı. hocam 1.2 puretech aman diyim uzak dur almayı düşünüyorsan . Bence son dönem fransız araçlardan uzak durmalı .opel psa grubuyla anlaşmalı diye biliyorum.
 
bence burda 1.5 e tsi 116 beygirlik versiyonun farkı var çünkü diğer etsi lara göre sıkıştırma oranı yüksek , motor dizel karakteristiğinde çalışıyor ,düşük devirler dolu. diğer etsi'lar bu kadar az yakmıyor ,1.0 hariç. bu motor 1.0 dan az yakıyor diyenler vardı. hocam 1.2 puretech aman diyim uzak dur almayı düşünüyorsan . Bence son dönem fransız araçlardan uzak durmalı .opel psa grubuyla anlaşmalı diye biliyorum.
Hocam aracı sıfır aldım tam 1 yılda 40 bin km ye yakın yol yaptım. Araçtan çok çok memnunum. Performansı ve şanzımanla motor uyumu gerçekten mükemmel. Klasik triger sorunu için uzak durun diyorsanız 2023 sonrası 1.2 puretechlerde daha sağlam bir triger kayışına geçildi. Triger konusunda çok rahat 100 bin kmleri görüyor. Önemli olan burada fabrikanın önerdiği doğru yağı kullanmak. Total Quartz ineo 0-20

Biraz sert ve hızlı kullanıyorum o aracı sürekli bir yerlere yetişme telaşesinden. Şu an araçta triger ve motorla alakalı en ufak sorun yok, olacağını da zannetmiyorum. Biraz her kullanıcının arabayı tanıması lazım. Kullanıcı olarak tavsiye ediyorum açıkçası. Sadece yakıt olarak vw den sonra fazla geliyor.

30 bin bakımını 2 ay önce yaptırdım yetkili serviste. Bujiler dahil 11 bin liraya değişti. Bakım maliyeti açısından da vw gibi uçuk fiyatlar istemiyorlar.
 
Hocam aracı sıfır aldım tam 1 yılda 40 bin km ye yakın yol yaptım. Araçtan çok çok memnunum. Performansı ve şanzımanla motor uyumu gerçekten mükemmel. Klasik triger sorunu için uzak durun diyorsanız 2023 sonrası 1.2 puretechlerde daha sağlam bir triger kayışına geçildi. Triger konusunda çok rahat 100 bin kmleri görüyor. Önemli olan burada fabrikanın önerdiği doğru yağı kullanmak. Total Quartz ineo 0-20

Biraz sert ve hızlı kullanıyorum o aracı sürekli bir yerlere yetişme telaşesinden. Şu an araçta triger ve motorla alakalı en ufak sorun yok, olacağını da zannetmiyorum. Biraz her kullanıcının arabayı tanıması lazım. Kullanıcı olarak tavsiye ediyorum açıkçası. Sadece yakıt olarak vw den sonra fazla geliyor.

30 bin bakımını 2 ay önce yaptırdım yetkili serviste. Bujiler dahil 11 bin liraya değişti. Bakım maliyeti açısından da vw gibi uçuk fiyatlar istemiyorlar.
günceller daha sorunsuz olabilir. Haklısın hocam araca göre yağ kullanmak lazım. vag grubu maalesef fiyatlandırma politikası yüksek servis ve parça konusunda. Dün bi twitt okudum ,adamın elektrikli audisi var sırf garanti bozulmasın diye bakıma girdim diyor cam suyu ve polen filtresi değişimine 11 bin lira fiyat çekmişler.
 
Hocam selamlar harika bir açıklama olmuş. Merak ettiğim bir şey var ;

Kendi aracım 1.2 tsi golf 7. Ankara içinde her gün belli sabit yolum var. Ankaralılar bilir Keçiören-Ümitköy/Çayyolu arası gidip geliyorum. Günde ortalama 55-65 km arası oluyor git gel. O rotada maalesef şu an Ankara’da aynı İstanbul kadar yoğun ve sıkıcı trafik var. Aynı rutinlerden biz de geçiyoruz.

1.2 tsi da sizde de olduğu gibi 43 km/h ortalama hızla ben sürekli 4.4-5.2 arası gidip geliyorum. (Yoğun Trafik+akan trafik). Ortalama hep görseldeki değerleri yakalıyorum. Ama sizde olan o 43 km/h rota (her ne kadar 1700 km yazsa da) 6 litre gösteriyor. Şimdi diyenler olur benim uzun süreli kısımda en fazla 5.2 görüyorum. Şehir içinde genelde 5 litrelerde geziyorum zaten.

Sizce etsi teknolojisi gerçekten yakıt tasarrufu konusunda başarılı mı ?
bu arada 1 sene golf 7.5 1.6 tdi kullandım , yakıt anlamında 80-90 hızla e5 te 4 litre civarları yakıyordum . Otobanda 120-130 hızlarda klimalı 5.5-6 yakıyordu. Aracın ivmelenmesi de çok iyiydi. keyifli araçtı golf 7.5
 
çok başarılı. öngörüş yaptığın zaman harika çalışıyor, gazdan ayağını çektiğin zaman yelken modu gibi motoru kapatıyor , frene basmadığın yada gaza dokunmadığın sürece süzülüyor araç Yelken modundan farklı içten yanmalı motor kapanıyor. Trafikte de 50 km/h altında frene bassanda açılmıyor tekrar , sen durana kadar motor kapalı devam ediyor. Öngörüşlü sürüşten kastım diyelimki trafik ilerde tıkandı veya trafik ışığı kırmızı , ayağını gazdan çektiğinde kapatıyor motoru. Boşa atmak gibi değil, devir sıfırda.
yazın klima açıkken yelken modu çalışmıyor
 
@cem0134
bence burda 1.5 e tsi 116 beygirlik versiyonun farkı var çünkü diğer etsi lara göre sıkıştırma oranı yüksek , motor dizel karakteristiğinde çalışıyor ,düşük devirler dolu. diğer etsi'lar bu kadar az yakmıyor ,1.0 hariç. bu motor 1.0 dan az yakıyor diyenler vardı. hocam 1.2 puretech aman diyim uzak dur almayı düşünüyorsan . Bence son dönem fransız araçlardan uzak durmalı .opel psa grubuyla anlaşmalı diye biliyorum.
1.0 dan az yaktığını kesin söyleyebilirim. eTSI 1.0 var akrabada arka arkaya gittiğimiz yerlerde benimki daha az yakıyor ( 1.5 Tsı 116, eTSI değil. ) Sıkıştırma oranı dediğiniz gibi alt devirler de 1.0 a göre epey dolu. Ben alırken yakıtın bu kadar düşük olacağını düşünmüyordum sürpriz oldu bana da
 

@cem0134

1.0 dan az yaktığını kesin söyleyebilirim. eTSI 1.0 var akrabada arka arkaya gittiğimiz yerlerde benimki daha az yakıyor ( 1.5 Tsı 116, eTSI değil. ) Sıkıştırma oranı dediğiniz gibi alt devirler de 1.0 a göre epey dolu. Ben alırken yakıtın bu kadar düşük olacağını düşünmüyordum sürpriz oldu bana da
Beni de çok şaşırttı yakıt konusunda . Ama garanti bitince downpipe ve kn filtre kiti takip keyfime bakıcam gibi geliyor , bir de yazılım gelirse tadından yenmez . Motor sesi keyifsiz çünkü çok uslu bi araba :)
 

Geri
Üst