2019 polo radyatör değiştirdim yüksek hızda hararet yapması


Katılım
4 Eyl 2025
Mesajlar
9
Tepkime puanı
0
Konum
İstanbul Bağcılar
İsim
Ahmet
Araç
Polo mk6/aw1
1.0 TSI polomun orjinal radyatörü patladığı için kale radyatör taktırdım fakat yüksek hızda arabaya gaza tam bastığım zaman 140 üstü rampa yukarı rampa aşağı fark etmeksizin hararet 90 dan 110dereceye kadar geldi gazdan ayağımı çekince tekrar normale döndü sorunun sebebi nedir çözemedim düşük hızlarda problem yok
 

Ekli dosyalar

  • IMG-20251024-WA0041.jpg
    IMG-20251024-WA0041.jpg
    169.6 KB · Görüntüleme: 24

Merhabalar hocam, termostatınız kontrol edildi mi ?
Bir de radyatörün değişme sebebi darbe alması mı ? Radyatör değişiminden önce böyle bir probleminiz yok muydu sonrasında mı oluştu ?
Su hortumunda şişme ya da sertleşme var mı ?
 
Merhabalar hocam, termostatınız kontrol edildi mi ?
Bir de radyatörün değişme sebebi darbe alması mı ? Radyatör değişiminden önce böyle bir probleminiz yok muydu sonrasında mı oluştu ?
Su hortumunda şişme ya da sertleşme var mı ?
Radyatör çürümüş ondan dolayı antifriz eksiltiğinden dolayı değiştirdim su hortumunda bitanesinde sertleşme var T yada Y şeklindeki boruda eski radyatörde su eksiltme dışında hiçbir şey yoktu aracımda araç 67bin800 de aklıma havası düzgün alınmaması dışında hiçbirsey gelmiyor
 
@LordKing3146

Sistemde eski paslanmaya bağlı tıkanıklık olabilir. Yeni radyatörünüz tıkanmış bile olabilir.

Böyle, radyatörü çürütecek kadar yoğun kireç ve pas oluşumu sonrası, yeni radyatör takılmadan önce kimyasal ilaçlar ile motor iç kanallarının iyice temizlenmesi, bütün su hortumlarının , devirdaim in ve termostat ın değiştirilmesi ve ondan sonra yeni radyatörün takılması gerekir.

Yoksa sistemin herhangi bir noktasında veya yeni radyatörde tıkanma yaşanması kaçınılmaz olur.

Bunların hepsi yapıldı ve sistemde tortu olmadığına eminseniz, takılan radyatörün kapasitesi orjinalinden daha düşük olabilir.


.
 
@LordKing3146

Sistemde eski paslanmaya bağlı tıkanıklık olabilir. Yeni radyatörünüz tıkanmış bile olabilir.

Böyle, radyatörü çürütecek kadar yoğun kireç ve pas oluşumu sonrası, yeni radyatör takılmadan önce kimyasal ilaçlar ile motor iç kanallarının iyice temizlenmesi, bütün su hortumlarının , devirdaim in ve termostat ın değiştirilmesi ve ondan sonra yeni radyatörün takılması gerekir.

Yoksa sistemin herhangi bir noktasında veya yeni radyatörde tıkanma yaşanması kaçınılmaz olur.

Bunların hepsi yapıldı ve sistemde tortu olmadığına eminseniz, takılan radyatörün kapasitesi orjinalinden daha düşük olabilir.
Termostat devir daim değişmedi sadece hortumlardan eski antifir veya çıkarılıp yeni radyatörü taktılar ama işin ilginç yanı araba uyarı bile vermedi ben ona şaşırdım sadece hararet 110 geldiğinde genleşme kabında fokurdama vardı acaba havasını tam alamadılar mı bide çok para verdim resmen dolandırıldım
 
@LordKing3146


Havasının iyi alınamamış olması da muhtemel sebepler arasında tabi.


Genleşme kabındaki antifriz berrak mı diye kontrol ediniz.

Bulanık bir görüntü var ise geçmiş olsun, araç her an conta yakabilir.

Acilen sistemin iyice temizlenmesi gerek.

.
 
@LordKing3146


Havasının iyi alınamamış olması da muhtemel sebepler arasında tabi.


Genleşme kabındaki antifriz berrak mı diye kontrol ediniz.

Bulanık bir görüntü var ise geçmiş olsun, araç her an conta yakabilir.

Acilen sistemin iyice temizlenmesi gerek.

.
bulanik mı bu pek emin olamadım 🥺 olmadı bugün tekrar eve gidip bakıcam korkudan arabayı çıkarmadım.
 

Ekli dosyalar

  • ☆_24 Oct 07_00.Horus_v2.5_MI9T-P.jpg
    ☆_24 Oct 07_00.Horus_v2.5_MI9T-P.jpg
    104.8 KB · Görüntüleme: 16
Ahmet Bey, @hosmyy Hasan Bey bütün önemli noktalara değinmiş dikkatle okuyarak önerilerini uygulamanızı tavsiye ederim.
Emin değilim ancak 1.0 tsi Polo araçlarda bu yeşil antifriz değil de G12 EVO ya da G13 tip kullanılıyor diye biliyorum. Aracın kullanım kılavuzundan bu bilgiye ulaşabilirsiniz.

Gittiğiniz özel servisin neresi olduğunu merak ettiğimi söylemeden geçemeyeceğim. Eğer sadece su eksiltme sebebiyle başvurup arabayı hararet yapar halde aldıysanız bu işletme bu araçları tanımıyor olabilir, VAG grubu üzerinde tecrübe sahibi bir işletmeyle devam edin şayet doğru anladıysam.

Özet olarak ilk yapmanız gereken, soğutma sıvısı sisteminin temizliği ve doğru spesifikasyonlara sahip bir antifriz ile soğutma sıvısı değişimini gerçekleştirmek. Sonrasında, gözünüz sürekli hararet göstergesinde kullanıma devam etmek. Sorun devam ediyorsa bunun sebebi; termostat, hararet müşürü, yanlış radyatör seçimi olabilir.
Antifriz eksikliği radyatörü çürüttüyse eğer biraz titiz bir yaklaşım sergileyerek, kendi aracım olsaydı; devirdaim ve su hortumlarını da değiştirirdim demeden bitiremeyeceğim.
 
Ahmet Bey, @hosmyy Hasan Bey bütün önemli noktalara değinmiş dikkatle okuyarak önerilerini uygulamanızı tavsiye ederim.
Emin değilim ancak 1.0 tsi Polo araçlarda bu yeşil antifriz değil de G12 EVO ya da G13 tip kullanılıyor diye biliyorum. Aracın kullanım kılavuzundan bu bilgiye ulaşabilirsiniz.

Gittiğiniz özel servisin neresi olduğunu merak ettiğimi söylemeden geçemeyeceğim. Eğer sadece su eksiltme sebebiyle başvurup arabayı hararet yapar halde aldıysanız bu işletme bu araçları tanımıyor olabilir, VAG grubu üzerinde tecrübe sahibi bir işletmeyle devam edin şayet doğru anladıysam.

Özet olarak ilk yapmanız gereken, soğutma sıvısı sisteminin temizliği ve doğru spesifikasyonlara sahip bir antifriz ile soğutma sıvısı değişimini gerçekleştirmek. Sonrasında, gözünüz sürekli hararet göstergesinde kullanıma devam etmek. Sorun devam ediyorsa bunun sebebi; termostat, hararet müşürü, yanlış radyatör seçimi olabilir.
Antifriz eksikliği radyatörü çürüttüyse eğer biraz titiz bir yaklaşım sergileyerek, kendi aracım olsaydı; devirdaim ve su hortumlarını da değiştirirdim demeden bitiremeyeceğim.
Bu marka antifiriz kullanıldı ama üstünde emin değilim g12 Evo yazıyordu
1761397517025.jpeg
 
Bu marka antifiriz kullanıldı ama üstünde emin değilim g12 Evo yazıyordu
1761397517025.jpeg
Şayet dediğiiniz gibi eesimdeki antifriz kullanıldı ise aracınıza uyumlu değildir,

Bu resimdeki antifriz G12+ tip antifrizdir,

Sizin aracınıza uyumlu antifriz ise G12 Evo tip antifrizdir,

Aracınızın termostat ‘ını kontrol ettiriniz,

Yapmanız gereken öncelikle motorun soğutma sistemi komple temizlenmesi ve sonrasında (%50 saf su ve %50 G12 Evo tip antifriz) olacak şekilde yenilenmelidir,

Eksiltme yapması veya ilave yapılması gerektiği gibi durumlarda kesinlikle çeşme suyu, içme suyu veya market suyu kullanılmamalıdır, bu tip sular motoru ve motorun soğutma sistemini, termostat, devirdaim pompası vb. İlgili parçaları paslandırır. Yüksek onarım maliyetleri ile karşılaşırsınız.
 
Şayet dediğiiniz gibi eesimdeki antifriz kullanıldı ise aracınıza uyumlu değildir,

Bu resimdeki antifriz G12+ tip antifrizdir,

Sizin aracınıza uyumlu antifriz ise G12 Evo tip antifrizdir,

Aracınızın termostat ‘ını kontrol ettiriniz,

Yapmanız gereken öncelikle motorun soğutma sistemi komple temizlenmesi ve sonrasında (%50 saf su ve %50 G12 Evo tip antifriz) olacak şekilde yenilenmelidir,

Eksiltme yapması veya ilave yapılması gerektiği gibi durumlarda kesinlikle çeşme suyu, içme suyu veya market suyu kullanılmamalıdır, bu tip sular motoru ve motorun soğutma sistemini, termostat, devirdaim pompası vb. İlgili parçaları paslandırır. Yüksek onarım maliyetleri ile karşılaşırsınız.
Bugün bilgisayarla arıza tespiti yaptırdım usta sadece motorsuyu depo kapağını değiştirmemi önerdi Bir de arabayı test edip yüksek hızlarda harareti kontrol etmemi söyledi muhtemelen benim antifriz sorunlu çünkü devirdaim yada termostat olsa kalorifer ısıtmazdı
 
Bugün bilgisayarla arıza tespiti yaptırdım usta sadece motorsuyu depo kapağını değiştirmemi önerdi Bir de arabayı test edip yüksek hızlarda harareti kontrol etmemi söyledi muhtemelen benim antifriz sorunlu çünkü devirdaim yada termostat olsa kalorifer ısıtmazdı
Aracınıza uyumlu olan G12 Evo tip antifriz: https://shop.egemot.com.tr/liqui-moly-radyator-antifrizi-kfs12-evo-1-l-21740

Bundan 3-4 şişe ihtiyacınız olacak, aracınızın soğutma sistemi kapasitesi kaç Litre ise ona göre almalısınız, ve 4-5 Litre saf suya ihtiyacınız olacak,

Ayrıca uyumlu olmayan eski antifrizi sistemden temizlemek için 14-15 Litre daha saf suya ihtiyacınız olacak, Saf su oldukça ucuz bir sıvıdır, ancak kimyevi malzemeler satan yerlerden almanız daha iyi olur,

Temizleme işlemi birtikten sonra sistemin içinde (%50 Antifriz / %50 saf su) olacak şekilde doldurmalısınız, hava yaptırmadan değişim yapılması gerekir, Eğer sistem hava yaparsa, sistemin havasının alınması gerekir,

Soğutma suyu deposu (genleşme kabı) kapağını yetkili servisten orjinalini temiz ediniz, merak etmeyin serviste orjinal kapak pahalı değildir.
 
Aracınıza uyumlu olan G12 Evo tip antifriz: https://shop.egemot.com.tr/liqui-moly-radyator-antifrizi-kfs12-evo-1-l-21740

Bundan 3-4 şişe ihtiyacınız olacak, aracınızın soğutma sistemi kapasitesi kaç Litre ise ona göre almalısınız, ve 4-5 Litre saf suya ihtiyacınız olacak,

Ayrıca uyumlu olmayan eski antifrizi sistemden temizlemek için 14-15 Litre daha saf suya ihtiyacınız olacak, Saf su oldukça ucuz bir sıvıdır, ancak kimyevi malzemeler satan yerlerden almanız daha iyi olur,

Temizleme işlemi birtikten sonra sistemin içinde (%50 Antifriz / %50 saf su) olacak şekilde doldurmalısınız, hava yaptırmadan değişim yapılması gerekir, Eğer sistem hava yaparsa, sistemin havasının alınması gerekir,

Soğutma suyu deposu (genleşme kabı) kapağını yetkili servisten orjinalini temiz ediniz, merak etmeyin serviste orjinal kapak pahalı değildir.
Bugün şunu fark ettim araç benzinli hava 17 derece arabayı çalıştırdım rölentide 3 dk bekledim hararet 50 üstüne çıktı normal bir durum fakat 90 gelmesi tahmini 8 ila 10 dk (rölentide yim hala) sürdü bir problem yok hava soğuk neyse 90 gelince ben kaloriferi açayım ısıtsın icerisi maks seviyede açtım H1 konumumda kalorifer (dijital klima) sıcak ayarda ısıtma çok sıcak değil ılık neyse 5 dk sonra sıcacık oldu problem yok hala rölentideyim baktım 90 dereceden buraya düşmüş arabayı kullandım 10 dk kalorifer açık hala burda kaldı hararet sonra kapattım kaloriferi hararet 90 çıktı tekrar sonra tekrar açtım ısıtma daha güzel oldu yani ortalama 20dk da yaşadım bunları normal mi bu yoksa termostat açık mı kalmış
 

Ekli dosyalar

  • ☆_29 Oct 06_54.Horus_v2.5_MI9T-P.jpg
    ☆_29 Oct 06_54.Horus_v2.5_MI9T-P.jpg
    105.9 KB · Görüntüleme: 6
Bugün şunu fark ettim araç benzinli hava 17 derece arabayı çalıştırdım rölentide 3 dk bekledim hararet 50 üstüne çıktı normal bir durum fakat 90 gelmesi tahmini 8 ila 10 dk (rölentide yim hala) sürdü bir problem yok hava soğuk neyse 90 gelince ben kaloriferi açayım ısıtsın icerisi maks seviyede açtım H1 konumumda kalorifer (dijital klima) sıcak ayarda ısıtma çok sıcak değil ılık neyse 5 dk sonra sıcacık oldu problem yok hala rölentideyim baktım 90 dereceden buraya düşmüş arabayı kullandım 10 dk kalorifer açık hala burda kaldı hararet sonra kapattım kaloriferi hararet 90 çıktı tekrar sonra tekrar açtım ısıtma daha güzel oldu yani ortalama 20dk da yaşadım bunları normal mi bu yoksa termostat açık mı kalmış

Tam emin degilim ancak termostat sanirim 82 derecede açiliyor, o yüzden araç yük altında da olmadigindan (rölantide bekliyordu diyorsunuz) 82 dereceye kadar sogutma yapiyor olabilir. Ancak takip edin egerki 70 derecelere ve aşagisina düşüyorsa o halde termostat acik kalmistir.
Normalde calisma halinde iken 90 altina hiç düşmemesi gerekir. Ancak siz rölantide beklediginizden ve hava soguk dediginizden böyle bir yorumda bulunuyorum.
 

Tam emin degilim ancak termostat sanirim 82 derecede açiliyor, o yüzden araç yük altında da olmadigindan (rölantide bekliyordu diyorsunuz) 82 dereceye kadar sogutma yapiyor olabilir. Ancak takip edin egerki 70 derecelere ve aşagisina düşüyorsa o halde termostat acik kalmistir.
Normalde calisma halinde iken 90 altina hiç düşmemesi gerekir. Ancak siz rölantide beklediginizden ve hava soguk dediginizden böyle bir yorumda bulunuyorum.
Tekrar denedim bugün hava sıcaklığı 17 derece rölentide 10dk bekledim 90 oldu kaloriferi açtım ısıtması fena değil yine hararet ibersi 60ın üstünde 90 nın altunda oldu ama ısıtma güzel sonra 10 dk aracı sürdüm yağ sıcaklığı 50 60 arasında ondan sonra baktım hararet hala aynı kaloriferi kapattım 90 çıktı sonra tekrar açtım bekledim bu sefer hararet düşmedi muhtemelen araba tam ısınmadı ondan dolayı böyle oldu diye tahmin ediyorum ama hala termostat şüpheli gibi 🥺 benzinli araçta normal değil gibi
 

Geri
Üst