Golf 2024 – Direksiyonda Uğultu Sesi (Kronik Sorun, 157.000 TL Masraf)

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan GOLF4242
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

bugün sabah araca binip çalıştırdım 1000 devirin altına inince hareket ettim direksiyonu tam çevirdim sağa ve sola gaz da verdim motor sesi dışında bir ses duymadım

dönmeleri 1. vitesteyken yaptım aracım 11.000 binde
DM'den yazarsan numaranı whatsaaptan 2 video atıcam
 

konuyla alakalı bir güncelleme yapayım. bugün çok kısa araçla bir yere gidip geldim toplam 3-4 km mesafede.

  • öncelikle sola dönüşte hiç bir şekilde ses yok. yalnızca sağa dönüşlerde geliyor.
  • sağa dönüşlerde vites boşta ya da debriyaja basılıyken ses gelmiyor. aynı derecede dönüş yapıp denedim yalnızca vitesteyken geliyor. hatta bunu 1.vitesteyken diyebilirim. birinci viteste 10-12km hızlarda sağa dönüş yaptığımda alıyorum sesi.
  • dönüşte motor ısınınca (yağ sıcaklığı 60 derecedeyken) ses bariz şekilde azaldı ama gitmedi. büyük ihtimal biraz daha ısındığında tamamen kaybolacaktı.
bunlara istinaden sorunun araç vitesteyken olduğunu varsayarsak: diferansiyel, şanzıman kaynaklı bir sorun olduğunu söyleyebilir miyiz? direksiyon, aks, rulman vs de bir sorun olsa araç boş viteste döndüğünde de aynı sesi yapardı.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
konuyla alakalı bir güncelleme yapayım. bugün çok kısa araçla bir yere gidip geldim toplam 3-4 km mesafede.

  • öncelikle sola dönüşte hiç bir şekilde ses yok. yalnızca sağa dönüşlerde geliyor.
  • sağa dönüşlerde vites boşta ya da debriyaja basılıyken ses gelmiyor. aynı derecede dönüş yapıp denedim yalnızca vitesteyken geliyor. hatta bunu 1.vitesteyken diyebilirim. birinci viteste 10-12km hızlarda sağa dönüş yaptığımda alıyorum sesi.
  • dönüşte motor ısınınca (yağ sıcaklığı 60 derecedeyken) ses bariz şekilde azaldı ama gitmedi. büyük ihtimal biraz daha ısındığında tamamen kaybolacaktı.
bunlara istinaden sorunun araç vitesteyken olduğunu varsayarsak: diferansiyel, şanzıman kaynaklı bir sorun olduğunu söyleyebilir miyiz? direksiyon, aks, rulman vs de bir sorun olsa araç boş viteste döndüğünde de aynı sesi yapardı.
Bu güzel bı tespit. Diferansiyel olasılığını arttırır bu. Ama sadece 1. viteste yapmasını çözemedim
 
Golf 8.5 Impression kullanan ve üzerinde Nexen dışı başka marka lastik takılı olan var mı aramızda?
 
Bu konuyu bende yaşadım bendeki durumu sizlerle paylaşayım, öncelikle aracımı sıfır olarak 2021 Eylül ayında Ankara Doğuş oto Çankaya şubesinden almıştım Life paket, araç halen yetkili servis bakımlıdır, servis dışında araca hiçbir müdahele olmadı ve aracın kazası vs yok. Araç şuan 61000km de, ben 55bin civarlarında aracı tam tur sağa dönüş yaptığım esnada uğultu sesi geldiğini fark ettim ve Bursa Arca VW servisine kontrol edilmesi için bıraktım, aracı inceleyeceklerini söylediler ve 4-5 gün kadar araç serviste kaldıktan sonra araçta herhangi bir sorun olmadığını, sağ tarafa dönüşte bağlantı noktasının sola nazaran uzak kaldığını bu sesin bundan kaynaklandığını, herhangi bir sorun çıkarmayacağını, bir işlem yapmak gerekmediğini söyleyerek aracımı teslim ettiler. Şuan halen direksiyonu tam sağa kırıp hafif gaz vererek ivmeli dönüş yaparken bu uğultu geliyor. Sola aynı şekilde yaptığımda ses yok ayrıca aracı tam sağa çevirirken gaz vermeyip kendi hızhıyla dönersem yine ses yok. Garip bir durum ama önceki aracım sıfır alıp 4 yıl kullandığım ve hiç arıza çıkarmamış olan 2017 Passat Comfortline sonrasında geçtiğim Golf8 beklediğimden fazla sorun çıkardı diyebilirim.

Şu ana kadar yaşadığım sorunlar

-Aracın ara sıra kendini kilitleyerek kumandaya tepki vermemesi (Doğuş Çankaya şubesi araç 1 yaşındayken aracı inceledi yazılım güncelledik tekrar yapmaz dedi, aracım 2. yılı dolduktan 3 ay kadar sonra aynı arızayı verdi, Bursa Arca servisi kilit sistemi değişecek dedi, sorunun kayıtlarda olduğunu yeni olmadığını belirttim, garantisi bitmiş dendi ama iyi niyet kapsamında işçilik maliyetsiz ve parça üzerinden %20 iskontolu gibi bir miktarı ödersem yapılacağı söylendi ödedim)

-Aracımın kronik vites kolu ağrıza uyarısı verdi, Bursa Arca oto iyi niyet kapsamında bir indirim yaparak değişim sağladı ayrıca göğüsteki dekoratif ön çıtada kılcal çatlak vardı onuda iyi niyet kapsamında ücretsiz değiştirdiler(tekrar çatlamadı)

-Aracımda ara sıra arka kamera görüntü vermemesi-donması, nadiren multimedya sisteminin tepki vermemesi ve son olarakta sağa dönüşteki uğultu sesi durumları devam ediyor, bunlar Bursa Arca serviste bakıldı ve bir soruna rastlanmadı şeklinde tarafima dönüldü.

-Son olarak Bursa Arca servisinde ön camımdaki 1cm kadar çizgi şeklinde taş çatlağı izi nedeniyle kasko kapsamında cam değişimi yaptırdım ama psikolojikmi bilemiyorum araç yalıtımı eskisine göre bi tık daha kötü gibi geliyor. (Yetkili serviste VW logolu 2024 model Pilkington marka cam takılmış)
Bu konudada yapabileceğim birşey yok sanırım.

Epey uzun oldu vakti olan arkadaşlar göz gezdirirler artık :D
 
Son düzenleme:
Bu konuyu bende yaşadım bendeki durumu sizlerle paylaşayım, öncelikli aracımı sıfır olarak 2021 Eylül ayında Ankara Doğuş oto Çankaya şubesinden almıştım Life paket, araç halen yetkili servis bakımlıdır, servis dışında araca hiçbir müdahele olmadı ve aracın kazası vs yok. Araç şuan 61000km de, ben 55bin civarlarında aracı tam tur sağa dönüş yaptığım esnada uğultu sesi geldiğini fark ettim ve Bursa Arca VW servisine kontrol edilmesi için bıraktım, aracı inceleyeceklerini söylediler ve 4-5 gün kadar araç serviste kaldıktan sonra araçta herhangi bir sorun olmadığını, sağ tarafa dönüşte bağlantı noktasının sola nazaran uzak kaldığını bu sesin bundan kaynaklandığını, herhangi bir sorun çıkarmayacağını, bir işlem yapmak gerekmediğini söyleyerek aracımı teslim ettiler. Şuan halen direksiyonu tam sağa kırıp hafif gaz vererek ivmeli dönüş yaparken bu uğultu geliyor. Sola aynı şekilde yaptığımda ses yok ayrıca aracı tam sağa çevirirken gaz vermeyip kendi hızhıyla dönersem yine ses yok. Garip bir durum ama önceki aracım sıfır alıp 4 yıl kullandığım ve hiç arıza çıkarmamış olan 2017 Passat Comfortline sonrasında geçtiğim Golf8 beklediğimden fazla sorun çıkardı diyebilirim.

Şu ana kadar yaşadığım sorunlar

-Aracın ara sıra kendini kilitleyerek kumandaya tepki vermemesi (Doğuş Çankaya şubesi araç 1 yaşındayken aracı inceledi yazılım güncelledik tekrar yapmaz dedi, aracım 2. yılı dolduktan 3 ay kadar sonra aynı arızayı verdi, Bursa Arca servisi kilit sistemi değişecek dedi, sorunun kayıtlarda olduğunu yeni olmadığını belirttim, garantisi bitmiş dendi ama iyi niyet kapsamında maliyetin yarısı gibi bir miktarı ödersem yapılacağı söylendi ödedim)

-Aracımın kronik vites kolu ağrıza uyarısı verdi, Bursa Arca oto iyi niyet kapsamında bir indirim yaparak değişim sağladı ayrıca göğüsteki dekoratif ön çıtada kılcal çatlak vardı onuda iyi niyet kapsamında ücretsiz değiştirdiler(tekrar çatlamadı)

-Aracımda ara sıra arka kamera görüntü vermemesi-donması, nadiren multimedya sisteminin tepki vermemesi ve son olarakta sağa dönüşteki uğultu sesi durumları devam ediyor, bunlar Bursa Arca serviste bakıldı ve bir soruna rastlanmadı şeklinde tarafima dönüldü.

-Son olarak Bursa Arca servisinde ön camımdaki 1cm kadar çizgi şeklinde taş çatlağı izi nedeniyle kasko kapsamında cam değişimi yaptırdım ama psikolojikmi bilemiyorum araç yalıtımı eskisine göre bi tık daha kötü gibi geliyor. (Yetkili serviste VW logolu 2024 model Pilkington marka cam takılmış. Bu konudada yapabileceğim birşey yok sanırım.

Epey uzun oldu vakti olan arkadaşlar göz gezdirirler artık :D
Gerçekten TEŞEKKÜRLER
okudum zevkle 👏👏👏
 
Bu konuyu bende yaşadım bendeki durumu sizlerle paylaşayım, öncelikle aracımı sıfır olarak 2021 Eylül ayında Ankara Doğuş oto Çankaya şubesinden almıştım Life paket, araç halen yetkili servis bakımlıdır, servis dışında araca hiçbir müdahele olmadı ve aracın kazası vs yok. Araç şuan 61000km de, ben 55bin civarlarında aracı tam tur sağa dönüş yaptığım esnada uğultu sesi geldiğini fark ettim ve Bursa Arca VW servisine kontrol edilmesi için bıraktım, aracı inceleyeceklerini söylediler ve 4-5 gün kadar araç serviste kaldıktan sonra araçta herhangi bir sorun olmadığını, sağ tarafa dönüşte bağlantı noktasının sola nazaran uzak kaldığını bu sesin bundan kaynaklandığını, herhangi bir sorun çıkarmayacağını, bir işlem yapmak gerekmediğini söyleyerek aracımı teslim ettiler. Şuan halen direksiyonu tam sağa kırıp hafif gaz vererek ivmeli dönüş yaparken bu uğultu geliyor. Sola aynı şekilde yaptığımda ses yok ayrıca aracı tam sağa çevirirken gaz vermeyip kendi hızhıyla dönersem yine ses yok. Garip bir durum ama önceki aracım sıfır alıp 4 yıl kullandığım ve hiç arıza çıkarmamış olan 2017 Passat Comfortline sonrasında geçtiğim Golf8 beklediğimden fazla sorun çıkardı diyebilirim.

Şu ana kadar yaşadığım sorunlar

-Aracın ara sıra kendini kilitleyerek kumandaya tepki vermemesi (Doğuş Çankaya şubesi araç 1 yaşındayken aracı inceledi yazılım güncelledik tekrar yapmaz dedi, aracım 2. yılı dolduktan 3 ay kadar sonra aynı arızayı verdi, Bursa Arca servisi kilit sistemi değişecek dedi, sorunun kayıtlarda olduğunu yeni olmadığını belirttim, garantisi bitmiş dendi ama iyi niyet kapsamında işçilik maliyetsiz ve parça üzerinden %20 iskontolu gibi bir miktarı ödersem yapılacağı söylendi ödedim)

-Aracımın kronik vites kolu ağrıza uyarısı verdi, Bursa Arca oto iyi niyet kapsamında bir indirim yaparak değişim sağladı ayrıca göğüsteki dekoratif ön çıtada kılcal çatlak vardı onuda iyi niyet kapsamında ücretsiz değiştirdiler(tekrar çatlamadı)

-Aracımda ara sıra arka kamera görüntü vermemesi-donması, nadiren multimedya sisteminin tepki vermemesi ve son olarakta sağa dönüşteki uğultu sesi durumları devam ediyor, bunlar Bursa Arca serviste bakıldı ve bir soruna rastlanmadı şeklinde tarafima dönüldü.

-Son olarak Bursa Arca servisinde ön camımdaki 1cm kadar çizgi şeklinde taş çatlağı izi nedeniyle kasko kapsamında cam değişimi yaptırdım ama psikolojikmi bilemiyorum araç yalıtımı eskisine göre bi tık daha kötü gibi geliyor. (Yetkili serviste VW logolu 2024 model Pilkington marka cam takılmış)
Bu konudada yapabileceğim birşey yok sanırım.

Epey uzun oldu vakti olan arkadaşlar göz gezdirirler artık :D
2021 ilk çıkan arabalar aşırı sorunlu çıkmış zaten. Şanssızlığınız o olmuş. Akrabada 1.0 life var hiçbir sorun yaşamadı o.

Bilgiler için de teşekkürler benim kafama yatmadı herkes farklı bir şey söylüyor çünkü. Hatta servisler bile farklı şeyler söylüyor. Umarım siz haklısınızdır
 
Hafta sonuna kadar kendi aracımı kullanamayacağım, biraz araştırma yaptım ve aklıma bir ihtimal geldi.

Elektronik Dinamik Diferansiyel Kilidi (XDS), patinajı önlemek amacıyla viraj içindeki tekerleğe ESP sistemi üzerinden fren basıncı uygular.

Sesi duyan arkadaşlardan ricam, ESP’yi kapalı konuma alarak aynı sesi tekrar duyup duymadıklarını kontrol etmeleri. Bu, sesin XDS ile ilişkili olup olmadığını anlamamıza yardımcı olabilir.

@hasko
@caglar_61
@gfbmo
@figo
@onurkose
@GOLF4242
@hassey
@iscanthere
@kahverengi
@Daghan_Bulanik
 
Son düzenleme:
Hafta sonuna kadar kendi aracımı kullanamayacağım, biraz araştırma yaptım ve aklıma bir ihtimal geldi.

Elektronik Dinamik Diferansiyel Kilidi (XDS), patinajı önlemek amacıyla viraj içindeki tekerleğe ESP sistemi üzerinden fren basıncı uygular.

Sesi duyan arkadaşlardan ricam, ESP’yi kapalı konuma alarak aynı sesi tekrar duyup duymadıklarını kontrol etmeleri. Bu, sesin XDS ile ilişkili olup olmadığını anlamamıza yardımcı olabilir.

@hasko
@caglar_61
@gfbmo
@figo
@onurkose
@GOLF4242
@hassey
@iscanthere
@kahverengi
@Daghan_Bulanik
Çok mantıklı

Zekice...👍🏻
 

Hafta sonuna kadar kendi aracımı kullanamayacağım, biraz araştırma yaptım ve aklıma bir ihtimal geldi.

Elektronik Dinamik Diferansiyel Kilidi (XDS), patinajı önlemek amacıyla viraj içindeki tekerleğe ESP sistemi üzerinden fren basıncı uygular.

Sesi duyan arkadaşlardan ricam, ESP’yi kapalı konuma alarak aynı sesi tekrar duyup duymadıklarını kontrol etmeleri. Bu, sesin XDS ile ilişkili olup olmadığını anlamamıza yardımcı olabilir.

@hasko
@caglar_61
@gfbmo
@figo
@onurkose
@GOLF4242
@hassey
@iscanthere
@kahverengi
@Daghan_Bulanik
gecenin ikisinde gelen aydınlanma :D
 

Geri
Üst