eTSI Kullanım Klavuzu ve Gerekli Bilgiler



Eğer motorunuzun sürekli açık kalmasını isterseniz klimanızı lov pozisyonuna getirmelisiniz. O zaman motor hiç bir zaman kapanmıyor.
 
Eğer motorunuzun sürekli açık kalmasını isterseniz klimanızı lov pozisyonuna getirmelisiniz. O zaman motor hiç bir zaman kapanmıyor.
evet gariptir ki en sarsıntısız en konforlu sürüş motor kapanmadığında oluyor. keşke hep böyle olsa
 
evet gariptir ki en sarsıntısız en konforlu sürüş motor kapanmadığında oluyor. keşke hep böyle olsa
1.0 motorun en büyük dezavantajı o işte. Kaldı ki 1.0 tsi, 3 silindirliler arasında en titreşimsiz olan bence. O bile titriyor
 
1.0 motorun en büyük dezavantajı o işte. Kaldı ki 1.0 tsi, 3 silindirliler arasında en titreşimsiz olan bence. O bile titriyor
yok silindirden değil aslında. motor açıp kapamalarda vs vw ne kadar da sarsıntısız dese de illa konforsuzluk oluyor. bir de her kapanıp açılmada dsgnin şıngırtısı falan keşke startstop gibi tuşu olsa.
 
1.0 motorun en büyük dezavantajı o işte. Kaldı ki 1.0 tsi, 3 silindirliler arasında en titreşimsiz olan bence. O bile titriyor
Buna katılıyorum. BMW 3 silindirli motoru epey titreşimli. normal çalışırken de, ilk çalışma anında da çok sallanıyor. Benim kullandığım 1.0 motor belli eğimlerde duruyorken çok sallıyor . hafif sağa veya sola 5-10 derece yatık duruyorsa, bir de klima da açıksa mesela baya sallandığını hissediyorum. onun dışında düz zemide ise 4 silindirli bir motordan cok farkı yok.
 
yok silindirden değil aslında. motor açıp kapamalarda vs vw ne kadar da sarsıntısız dese de illa konforsuzluk oluyor. bir de her kapanıp açılmada dsgnin şıngırtısı falan keşke startstop gibi tuşu olsa.
Açıp kaparken de 3 silindirden oluyor. Benim araba eTSI değil ama start stopda çalışırken falan bence sarsıntısız. Akrabadaki 1.0 Life Golf var onda da aşırı yok bence. Çok hafif çalışırken oluyor sadece. O da rahatsız etmedi beni.
Buna katılıyorum. BMW 3 silindirli motoru epey titreşimli. normal çalışırken de, ilk çalışma anında da çok sallanıyor. Benim kullandığım 1.0 motor belli eğimlerde duruyorken çok sallıyor . hafif sağa veya sola 5-10 derece yatık duruyorsa, bir de klima da açıksa mesela baya sallandığını hissediyorum. onun dışında düz zemide ise 4 silindirli bir motordan cok farkı yok.
Evet bmw sahipleri bu konuda şikayet ediyordu. Traktör gibi diyen bile görmüştüm
 
eTSI hakkında çok değerli bilgiler edindim. Uzun kullanım ve testlerim sonucunda bu bilgileri sizlerle sunmak isterim.

Araçta iki ayrı marş sistemi var:

  1. 12V klasik pinyonlu marş motoru
    • Volan dişlisine girerek çalışıyor.
    • Motor yağı 45 °C’nin altındayken kullanılıyor. Soğuk ilk çalıştırmalarda veya motor uzun süre yattığında devreye giriyor.
  2. 48V kayış tahrikli marş/alternatör (belt starter-generator)
    • V kayışı üzerinden motora bağlı.
    • Yağ sıcaklığı 45 °C’nin üzerindeyken start/stop ve yeniden çalıştırma işlerini üstleniyor.
    • Aynı zamanda sürüş esnasında rejenerasyon (enerji geri kazanımı) ve motora ek tork sağlama görevlerini yapıyor.
Bu sistem röle içerir yani motorun açılıp kapanma sırasında sürücü koltuğunun altından çıt çıt sesler duyabilirsiniz. Bu rolenin açılıp kapanma sesidir. Ayrıca kaza yaparsanız bu role tüm elektriği keserek aracınızı çalıştırmaz ve bataryayı korumaya alır. Çalıştırmak için serviste role açılır.


48 V / 12 V Dönüştürücü (Voltage Converter)
  • Çift yönlü çalışır (bidirectional):
    • 48 V’u 12 V’a dönüştürerek 12 V bataryayı şarj eder.
    • Bazı koşullarda 12 V’tan 48 V üretir (örneğin harici şarj cihazı 12 V uçlarına bağlandığında(destekleyen cihazlarda)).
Yani bu ne demek 12V akünüz iyi durumda olmalı yoksa 48V onu şarj etmek için ayrıyetten çaba gösterecek.


Motora Destek:
  • Alternatör elektrik motoru gibi çalışıp motora ek tork sağlar.
  • Bu sayede motorun üreteceği güç azalır, daha az yakıt tüketilir.
Bazı arkadaşlar bu sistemin motora destek vereceğini düşünmüyorlardı ama aksine veriyor.


Termal Yönetim:
  • 48 V batarya ve DC/DC dönüştürücü aktif fan ile soğutulur.
  • Kayışlı marş alternatörü ise hava akımıyla pasif soğutulur. Yüksek sıcak ortamda (ör. yazın ağır yükle şehir içi) aşırı ısınma durumunda ECU sistemi korumaya alır, bu sırada start/stop veya tork desteği geçici olarak devre dışı kalabilir.


Sonuclar:

1- 48V en yüksek şarj seviyesine frene basarken ulaşıyor. Fren sırasında reterder sesi gibi çıkan hafif ses ile şarj olduğunu anlayabilirsiniz. Şarj işlemi düşük hızlarda genelde olmuyor ama 30km üstü fren basımlarında şarj olur.

2- 48V en yüksek gucu motor açılıp kapamalarda çekiyor. Bunun için S modunu kullanabilirsiniz ama bu da aracı hem yüksek devirde kullandırıyor hem de DSG çok sarsıntılı oluyor. Bunun yerine trafikte kulakcıkları kullanın araç tam motoru kapatmaya yakın vites düşürme kulakcığına basarsanız motoru siz gaza basana kadar kapatmayacaktır. Ancak uzun yolda mutlaka S modunu kullanmanızı öneririm.

3- Aracı uzun süreler yatırmayın. 1 ay yatmış araçta 48V akü durumuna baktığımda %5 civarı düşüş görmüştüm. Çok yüksek değil ancak yine de 1 aydan fazla yatırmak iyi değil.

4- 48V batarya sağlığını korumak için elinden geleni zaten yapıyor. Şarjını cok verimli kullanıyor ve hep %50 civarlarında tutuyor. Bu değer Li-ON bataryalar icin en ideal seviyedir.

5- Bu sistemler fan ile soğutulduğu için bazen özellikle sıcak zamanlarda fan sesi duyabilirsiniz.

6- Aracı şarj etmek için uzun yola çıkmak yerine frene basmak daha iyi bir seçenek.
Çünkü gaza bastığınızda 48V az da olsa destek veriyor. 4 saatlik sabit 120 ile gittiğim yolda 48V şarj değeri aynı %52 seviyesindeydi.

7- Alternatör sağlığını korumak için elimizden bir şey gelmiyor. Bu kronik olan parça. Sorun yaşayan arkadaşlar serviste masrafını ödeyip sonrasında tüketici hakem heyetine yazabilirler. Bu sayede bir kaç kişi para iadesi aldı. Sizde bunları emsal göstererek hakkınızı arayabilirsiniz.
Çok güzel bir paylaşım teşekkürler, bir sorum olacak 12V Aküyü sadece 48V pil üzerinden mi şarj ediyor sistem? Direkt alternatör de 12V Akü yü besliyor mu?

Teşekkürler.
 
Çok güzel bir paylaşım teşekkürler, bir sorum olacak 12V Aküyü sadece 48V pil üzerinden mi şarj ediyor sistem? Direkt alternatör de 12V Akü yü besliyor mu?

Teşekkürler.


Güzel yorumunuz için sağ olun.

Hayır, 12V akü direkt olarak 48V kayışlı alternatörden (BSG) beslenmez.
Besleme şu şekilde çalışır:
1. Kayışlı marş alternatör (48V BSG) → yalnızca 48V üretir.
• Direkt 12V aküyü şarj edemez.
2. 48V/12V DC-DC dönüştürücü → 48V’u 12V’a çevirerek 12V aküyü şarj eder ve araçtaki tüm 12V sistemleri besler.
• Yani 48V alternatörün ürettiği enerji, her zaman DC-DC üzerinden 12V devreye aktarılır.
3. 12V akü harici şarj cihazıyla da (klasik şarj aleti) şarj edilebilir.
• Ayrıca bazı koşullarda DC-DC ters çalışarak (bidirectional) 12V’tan 48V üretip 48V bataryayı destekler.

Özetle:
• Klasik araçlardaki gibi alternatör → 12V akü hattı yok.
• eTSI’de 12V akü her zaman DC-DC dönüştürücü üzerinden şarj olur.
 

Geri
Üst