eTSI Kullanım Klavuzu ve Gerekli Bilgiler

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan omer
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

12V akünün 48V aküye önemini kimse bilmezsek biz araştırıp sizlere sunmuştuk. Şimdi 2 aydır herkes 48V akü için 12V aküyü iyi tutmamız gerektiğini söylüyor. Tüm Türkiye'ye yön verdik. Bu hepimizin başarısı :LOL:.
Ben valla senin bilgileri başka forumlarda satıyorum eTSI hakkında bilgi isteyen kişilere 😀😀. Gayet mantıklı kafaya en yatan bilgiler bence.
 

Herkes kısa mesafelerde kullanmanın alternatöre binen yükü arttırdığından bahsediyor küçük bir şehirde yaşadığım için bazen 1-2 km git 1-2 km gel şeklinde kısa mesafelerde aracımı kullanıyorum burda alternatöre binen yük aküyü sarj etmek için yeterli vakit olmamasından mı kaynaklı yoksa başka sebepten mi, Aracımı kısa mesafelerde manuel ve sport modda kullanmaya özen gösteriyorum bu alternatöre binen yükü azaltır mı
 
Herkes kısa mesafelerde kullanmanın alternatöre binen yükü arttırdığından bahsediyor küçük bir şehirde yaşadığım için bazen 1-2 km git 1-2 km gel şeklinde kısa mesafelerde aracımı kullanıyorum burda alternatöre binen yük aküyü sarj etmek için yeterli vakit olmamasından mı kaynaklı yoksa başka sebepten mi, Aracımı kısa mesafelerde manuel ve sport modda kullanmaya özen gösteriyorum bu alternatöre binen yükü azaltır mı
Benim de kullanımım sizinkine benzer.

Spor mod çok konforsuz oluyor. Dizel araç gibi ayağı gazdan çeker çekmez yığılmaya başlıyor 😀
 
Benim de kullanımım sizinkine benzer.

Spor mod çok konforsuz oluyor. Dizel araç gibi ayağı gazdan çeker çekmez yığılmaya başlıyor 😀
Sport mod baya konforsuz da manuel mod keyifli oluyor uzun süre manuel araba kullandığım için her vitesteki ivmelenmesini gözlemleme şansı doğuyor
 
Başka bir konuya da yazmıştım aslında bı soruyu ama cevap alamadım belki doğru yer burasıdır tekrar sorarım 15bin bakımda akü şarjı da yapılmış faturada gördüm. Yeterince şarj edemiyorum mu acaba ne olabilir?
Sanırım rutin işlem haline getirdiler. Benim araca da uygulandı. İmpression, manuel olmasına rağmen
 
Herkes kısa mesafelerde kullanmanın alternatöre binen yükü arttırdığından bahsediyor küçük bir şehirde yaşadığım için bazen 1-2 km git 1-2 km gel şeklinde kısa mesafelerde aracımı kullanıyorum burda alternatöre binen yük aküyü sarj etmek için yeterli vakit olmamasından mı kaynaklı yoksa başka sebepten mi, Aracımı kısa mesafelerde manuel ve sport modda kullanmaya özen gösteriyorum bu alternatöre binen yükü azaltır mı
Alternatör kısa mesafe kullanımda ve bekleyen araçta aküden kaybolan voltaj ve amperi yerine koyamıyor.Günlük 15-20 km sürüş yada 20-25 dk çalıştırma süresi kayıp için yeterli oluyor.Dolu aküde araçta fazla akım çeken bişeyler çalışmıyorsa alternatör aküye 13-13.5 volt arası tampon şarj yolluyor bazende tamamen kesiyor.Akü soğuk sebebiyle yada az kullanımdan zayıflamışsa araç çalışır çalışmaz 14-14.6 volt arası şarjlanıyor.Alternatör yükü bu durumda artmış oluyor ve fakat arıza sebebi bu mu bilinmiyor.
 
Temmuz ve sonraki motorlarda marş motoru kalkmış diye okudum internette.

Kendi aracımı (25 Ekim 2025) bu sabah şasi numarasından sordurdum marş motoru kalkmış sadece BSG var. Hem marş hem destek için.
Merhabalar bu marş motoru 1.5 etsi lerdemi geçerli
 

Geri
Üst