Bmw 318i Nasıl bir araçtır kronikleri nelerdir?


Katılım
5 Kas 2021
Mesajlar
272
Tepkime puanı
151
Konum
İstanbul
İsim
Yusuf
Araç
golf 7 1.6 tdi
Yıl sonuna doğru eldeki golfü çıkarıp bmw 318i almayı düşünüyorum.Ancak kafamda bazı sorular var :
Bakım maliyetleri nelerdir
Kronik olarak turbo problemleri çok baş ağrıtır mı
Sanayide beni bezdirmesin yeterli. 1.6m civarlarına 100 bin km civarı bulunabiliyor baktığım paketler edition sportline ve mpsort
17-18 üretimi olduğu için biraz daha güncel olacağını düşünüyorum.
Kullanan veya tecrübe eden arkadaşlar var ise benimle paylaşabilirse çok mutlu olurum.
Ya bmw yi alacağız ya da 1.0 etsi life golf alıp yolumuza devam edeceğiz.
Şimdiden teşekkürler herkese iyi forumlar...
 

Yıl sonuna doğru eldeki golfü çıkarıp bmw 318i almayı düşünüyorum.Ancak kafamda bazı sorular var :
Bakım maliyetleri nelerdir
Kronik olarak turbo problemleri çok baş ağrıtır mı
Sanayide beni bezdirmesin yeterli. 1.6m civarlarına 100 bin km civarı bulunabiliyor baktığım paketler edition sportline ve mpsort
17-18 üretimi olduğu için biraz daha güncel olacağını düşünüyorum.
Kullanan veya tecrübe eden arkadaşlar var ise benimle paylaşabilirse çok mutlu olurum.
Ya bmw yi alacağız ya da 1.0 etsi life golf alıp yolumuza devam edeceğiz.
Şimdiden teşekkürler herkese iyi forumlar...
Yakın bir arkadaşım 318i 40.000de aldı genel olarak araçtan memnun. 320 iED N13-1.6 THP peugeot motoru ancak B38 yani 318i has bmw motorudur.

Lakin çevremde hiçbir bmw kullanıcısı 318i motor hakkında olumlu konuşmuyor.Bana göre 318i sorunsuz bir motor. 2015-2016 yıllarında turbo ve manifold tek parçaydı 2017-2018'de turbo ve manifold 2 ayrı parça halinde ünitelere katılıyor bununla birlikte 1 nebze kronik turbo arızasının önüne geçmiş durumda. Benim aracın gitmesiyle ilgili bir beklentim yok diyorsanız 318i gerçekten tatmin edecektir. Ancak biraz performanslı olsun aracı çok sıkıştırmam bakımlarını aksatmam derseniz N13 320ied 100.000 km altı tercih edebilirsiniz . Tercihen Lci olsun ve oynanmamış bir araç olsun derim
 
Yakın bir arkadaşım 318i 40.000de aldı genel olarak araçtan memnun. 320 iED N13-1.6 THP peugeot motoru ancak B38 yani 318i has bmw motorudur.

Lakin çevremde hiçbir bmw kullanıcısı 318i motor hakkında olumlu konuşmuyor.Bana göre 318i sorunsuz bir motor. 2015-2016 yıllarında turbo ve manifold tek parçaydı 2017-2018'de turbo ve manifold 2 ayrı parça halinde ünitelere katılıyor bununla birlikte 1 nebze kronik turbo arızasının önüne geçmiş durumda. Benim aracın gitmesiyle ilgili bir beklentim yok diyorsanız 318i gerçekten tatmin edecektir. Ancak biraz performanslı olsun aracı çok sıkıştırmam bakımlarını aksatmam derseniz N13 320ied 100.000 km altı tercih edebilirsiniz . Tercihen Lci olsun ve oynanmamış bir araç olsun derim
Hocam ben alıp yaklaşık 1 sene binip satma düşüncesindeyim tabi arabayı seversem daha da binerim orası ayrı 😂. Gitmesiyle alakalı bi sorun yok 1.6 tdi golf kullanıyorum ondan iyidir. Senede bineceğim 15 bin falan kafa ağrıtmasın bakımlarını zamanında yaptırırım. Ama bu bmw olduğu için ne zaman ne açacağı belli olmaz gibi de oluyor 😂. O yüzden kararsız kaldım bi küçük F30 macerası yaşanabilir bence
 
Hocam alacagin araca çok dikkat edt
Mutlaka bmw servisinden konturolden geçir ve öyle al çünkü bmw bir golf e benzemez
Cok basin ağrır ve maliyeti çok yüksek olur
 
Son düzenleme:
Hocam akacağın araca çok dikkat edt
Mutlaka bmw servisinden konturolden geçir ve öyle al çünkü bmw bir golf e benzemez
Cok basin ağrır ve maliyeti çok yüksek olur
Hocam öyle yapacağımda yine de süpriz bir şeyler çıkartır korkusu var ama bi yandan da gönül almak istiyor işte
 
Yıl sonuna doğru eldeki golfü çıkarıp bmw 318i almayı düşünüyorum.Ancak kafamda bazı sorular var :
Bakım maliyetleri nelerdir
Kronik olarak turbo problemleri çok baş ağrıtır mı
Sanayide beni bezdirmesin yeterli. 1.6m civarlarına 100 bin km civarı bulunabiliyor baktığım paketler edition sportline ve mpsort
17-18 üretimi olduğu için biraz daha güncel olacağını düşünüyorum.
Kullanan veya tecrübe eden arkadaşlar var ise benimle paylaşabilirse çok mutlu olurum.
Ya bmw yi alacağız ya da 1.0 etsi life golf alıp yolumuza devam edeceğiz.
Şimdiden teşekkürler herkese iyi forumlar...
Hocam sorunsuz harika bir şanzımanı var ama bunlarda da motor sorun. Çok nazlı motorlara sahip çok sıkıştırmaya gelmez başına çok ağrılar açabilir bu kasada dizel motor nispeten daha sorunsuz benzinli önermiyorum. Ama alırsanız da bakım için 10 bini beklemeyip 6-7 binde bir bakım yaparsanız sakınarak kullanırsanız sorun yaşamadan da kullanabilirsiniz tabi ki
 
Hocam merhaba YouTubeda andçetin var
Ona sor çok detaylı yorumluyor araçların herseyini hatta baktığın ilanlar varsa direk onları at.Sanırım kendisi araç konusunda uzman arkadaş.
 
Hocam sorunsuz harika bir şanzımanı var ama bunlarda da motor sorun. Çok nazlı motorlara sahip çok sıkıştırmaya gelmez başına çok ağrılar açabilir bu kasada dizel motor nispeten daha sorunsuz benzinli önermiyorum. Ama alırsanız da bakım için 10 bini beklemeyip 6-7 binde bir bakım yaparsanız sakınarak kullanırsanız sorun yaşamadan da kullanabilirsiniz tabi ki
Dizel araçlar çok pahalı 2m yazanlar var. 318i çok daha uygun onunda sebebi belli zaten. Servis bakımlı bir araç olursa belki daha temiz çıkabilir. Her bakımda buji değiştirin falan diyenler de var bu kadar narin bi motora binmeye sabredebilir miyim onu düşünüyorum 😂.
 
Hocam merhaba YouTubeda andçetin var
Ona sor çok detaylı yorumluyor araçların herseyini hatta baktığın ilanlar varsa direk onları at.Sanırım kendisi araç konusunda uzman arkadaş.
And hocamın bi yorumu var incelemiş daha önce. 320ied'lerden daha sorunsuz olduğunu belirtmiş, yine aynı turbo sorunundan bahsetmiş 50 bin km bir çatladığını söylemiş bakalım araştırıyoruz hala.
 
B38 1.5 3 silindir, has BMW makinesi, N13 den daha sorunsuz olduğu kesin ancak BMW lerde araç geçmişi epey önemli, her köşede DSC off yapan birisinin elinden geçtiyse iyi baktırmak gerekir.

Bu motoru hala daha hibrit modellerde kullanıyor BMW. Hatta meşhur I8 de bu motordan vardır.
 
316i kullanıcısı olarak, 3 silindir motorda sarsıntı vs hissedebilirsin, her bmw de olduğu gibi yağ yakacak önemli olan miktarı 😂 iki bakım arası ( 10 bin km ) 1-1.5 litre yağ yakması normal karşılanıyor. 318 de turbo kroniği mevcut ona dikkat etmek gerekir. Yağ soğutucusu patlaması gibi olaylar olabilir. Triger zincirine dikkat etmen gerekecek, şanzıman yağı, su-devirdaim sistemi 100 bin km civarında değişmiş olmasında fayda var. Gerçekten yağ konusunda seçici olmak gerekiyor ben shell helix ultra ect multi kullanıyorum. LL Bmw onaylı tam sentetik yağ kullanmak önemli. Araç çok keyifli güzel ve lüks hissettirecek tabi performans beklemiyorsan. Dikkat edersen ve sıkıştırmazsan bozulacak bir araba değil keyifle kullanırsın.
 
418i kullanıyorum hocam, aynı B38 motora sahip. Bu motor B kodlu olduğu için BMW’nin kendi üretimi, yani N13 320i ED gibi Peugeot mühendisliği izi yok. Motorda aslında ciddi bir problem yok, sadece kasayı kaldırması sebebiyle turbo ömrü biraz kısa oluyor; 100-150 bin kilometrelerde değişim gerekebiliyor. Ben aracı aldığım hafta yolda kalmıştım mesela, sebebi de termostatın açmamasıydı, ama erken fark edip hızlıca aksiyon aldığım için büyümeden hallettim. Onun dışında dikkat edilmesi gereken şeyler su hortumları, su seviyesi ve mavi antifriz kullanımı. Bir de en önemlisi bence kullanım alışkanlığı; aracı çalıştırdıktan sonra sürüş senaryosuna göre 10-15 saniye, çok soğuksa 30-40 saniye beklemek; kapatırken de ister performanslı ister sakin sürmüş ol fark etmez, istop etmeden önce 20-30 saniye rölantide beklemek turboya çok faydalı oluyor. Tabii her yerde otobüs şoförü gibi araç başında beklemeye gerek yok ama özellikle garaja çekip acele etmeyeceğin zamanlarda bunu yapmak uzun vadede ciddi artı sağlıyor. Onun dışında araç gayet keyifli, performans tatmin ediyor ama tam sınırda kalıyor; öyle yürek hoplatacak bir güç yok, üzmeyecek ama tatmin edecek kadar bir güç var diyebilirim.
 

118i kullanıyorum her 20 bin km de bir elektronik termostatı değiştirmek her yağ bakımında buji değiştirmek 4-5 bin km de 1 litre yağ eksiltmesine hazırlıklı olmalısın özellikle NF onaylı antifriz kullanman gerekiyor çünkü bu aracın turbosu ve egzoz manifoldu birleşik olduğu için sıcaktan çatlıyor yeni turbo almana gerek yok manifold takılıyor artık sıfır şekilde onun haricinde bir de ön krank keçesinden yağ kaçırıyor kronik
 

Geri
Üst