Bmw 318i Nasıl bir araçtır kronikleri nelerdir?


Bile bile lades, diye okudum başlığı :) Araçta sinyal kolu var mı bakınız. Şaka bir yana, hayırlısı ve gönlünüze göre olsun hocam...

1755699633400.png1755699709733.png
 
Son düzenleme:

Alırsam eğer yaklaşık 1 sene binmeyi düşünüyorum düşük km lerde bir araç alıp alırken baktırıp sorun çıkartabilecek olası parçaları değiştirsem çok büyük bir maliyet çıkar mı ? Ona bakılırsa 1.6 tdi golfümde de sorun yaşayan bir sürü forumdaş arkadaş var egr den partikülde enjektörden vs motor hariç diğer komponentlerde arızalar olabiliyor her araçta. Ben genelde hocamında dediğin gibi çalıştırırken ve motoru kapatırken ortalama 1 dakika bekliyorum. Seri bir sürüş sonrası yolu biraz daha uzatıp 2-3 km kadar soğutma turu atıyorum çok şükürki aracımda herhangi bir sorunla karşılaşmadım (100 bin km de şu an).
Kime sorsam bmw de ara motora buluşma vs dedi istanbul için düzgün bir usta bulabilirsem bakımları orada yaptırmayı düşünüyorum.Burası bi golf forumu olduğu için temiz bi bmw bulamazsak 1.0 etsi life golf alıp geçeceğim. 1.6m civarına başka alternatiflerinizi bekliyorum. 2016 dan yeni olan otomatik hatchback veya suv olabilir ancak vag grup dahilinde tabi 😂
 
418i kullanıyorum hocam, aynı B38 motora sahip. Bu motor B kodlu olduğu için BMW’nin kendi üretimi, yani N13 320i ED gibi Peugeot mühendisliği izi yok. Motorda aslında ciddi bir problem yok, sadece kasayı kaldırması sebebiyle turbo ömrü biraz kısa oluyor; 100-150 bin kilometrelerde değişim gerekebiliyor. Ben aracı aldığım hafta yolda kalmıştım mesela, sebebi de termostatın açmamasıydı, ama erken fark edip hızlıca aksiyon aldığım için büyümeden hallettim. Onun dışında dikkat edilmesi gereken şeyler su hortumları, su seviyesi ve mavi antifriz kullanımı. Bir de en önemlisi bence kullanım alışkanlığı; aracı çalıştırdıktan sonra sürüş senaryosuna göre 10-15 saniye, çok soğuksa 30-40 saniye beklemek; kapatırken de ister performanslı ister sakin sürmüş ol fark etmez, istop etmeden önce 20-30 saniye rölantide beklemek turboya çok faydalı oluyor. Tabii her yerde otobüs şoförü gibi araç başında beklemeye gerek yok ama özellikle garaja çekip acele etmeyeceğin zamanlarda bunu yapmak uzun vadede ciddi artı sağlıyor. Onun dışında araç gayet keyifli, performans tatmin ediyor ama tam sınırda kalıyor; öyle yürek hoplatacak bir güç yok, üzmeyecek ama tatmin edecek kadar bir güç var diyebilirim.
Hocam siz aracı kaç km de almıştınız ve şu an kaçta saydığınız işlemler çok pahalu tutar mı ve istanbul içi bildiğiniz güvenilir b38 lere bakan bi usta var mıdır?
 
118i kullanıyorum her 20 bin km de bir elektronik termostatı değiştirmek her yağ bakımında buji değiştirmek 4-5 bin km de 1 litre yağ eksiltmesine hazırlıklı olmalısın özellikle NF onaylı antifriz kullanman gerekiyor çünkü bu aracın turbosu ve egzoz manifoldu birleşik olduğu için sıcaktan çatlıyor yeni turbo almana gerek yok manifold takılıyor artık sıfır şekilde onun haricinde bir de ön krank keçesinden yağ kaçırıyor kronik
Hocam sizin araç kaç model ve km bilgisi nedir sizlerin engin kullanıcı bilgilerine ihtiyacım var alırsam bi 50k kenarda tutmayı düşünüyorum.
 
Hocam siz aracı kaç km de almıştınız ve şu an kaçta saydığınız işlemler çok pahalu tutar mı ve istanbul içi bildiğiniz güvenilir b38 lere bakan bi usta var mıdır?
Ben zamanında golfe de sileceğine varıncaya kadar hep doğuşa gitmiştim şimdi de BMW ile Borusan’ a gidiyorum. Bazen Borusan ile sanayi fiyatları aynı bile olabiliyor, bazen ise Borusan x2, x3 olabiliyor değişiyor parçadan parçaya. Ben satın almadan önce turbosu değişmiş aracın zaten. O sebeple dediğim gibi BMW’ yi dilinden anlayarak kullandıktan sonra bir problem çıkartacağını düşünmüyorum
 
Ben zamanında golfe de sileceğine varıncaya kadar hep doğuşa gitmiştim şimdi de BMW ile Borusan’ a gidiyorum. Bazen Borusan ile sanayi fiyatları aynı bile olabiliyor, bazen ise Borusan x2, x3 olabiliyor değişiyor parçadan parçaya. Ben satın almadan önce turbosu değişmiş aracın zaten. O sebeple dediğim gibi BMW’ yi dilinden anlayarak kullandıktan sonra bir problem çıkartacağını düşünmüyorum
Hocam bende servis bakımlı araçlara bakıyorum genelde bende aldığımda servise götürürüm muhtemelen turboyu da baktırırım almadan önce. 1 sene binip satma düşüncesindeyim. 100 bin km ve altı fiyatı makul araçlara bakıyorum ağır bakımı yeni yapılmış.
 
Hocam bende servis bakımlı araçlara bakıyorum genelde bende aldığımda servise götürürüm muhtemelen turboyu da baktırırım almadan önce. 1 sene binip satma düşüncesindeyim. 100 bin km ve altı fiyatı makul araçlara bakıyorum ağır bakımı yeni yapılmış.
MK8 1.5 eTsi style araca biniyorum. N13 320ied 70-80.000km civarında bir araç alırsam, Maksimum başıma gelecek en büyük şey motor yaptırmak olur . Hunharca kullanan bir arkadaşım blok kırdı ve 170.000 civarı total bir ödemesi oldu şubat ayında komple 0 motor yapıldı su boruları,map sensörü yüksek basınç pompası dahil orijinal parça ile değişim yapıldı total 170.000 çıktı.


Bindiğim araç 1.5 eTsi style demiştim. Eğer alternatör+48v cortlatırsa ve alternatif çözümler ile (Yeniden programlama pil onarımı kodlama vs vs vs) çözülmez ise servis yolu gözükürse 150k zaten cebimden çıkacak. Bakıldığında N13'e harcayacağımdan çok daha fazla para harcama riskim var . O yüzden eğer heves ve niyet 318i 320ied vs'den yanaysa geri kalmamanızı tavsiye ederim başınıza gelecek felaket 2.seçenek life golfte de gelebilir hocam.
 
Araba çalışış yürüdüğü sürece Yol tutuş, vites kutusu ve diğer özellikleri tabi ki Golf ten iyi.

Yorulmamış ve servis bakımlı bir BMW (yeryüzünde varsa öyle bir tane - birini ben biliyorum- ) bulursam cesaret ederdim.

Motor konusunda yapılan yorumlara çok dikkat etmek gerekir hepsi doğru.
 
MK8 1.5 eTsi style araca biniyorum. N13 320ied 70-80.000km civarında bir araç alırsam, Maksimum başıma gelecek en büyük şey motor yaptırmak olur . Hunharca kullanan bir arkadaşım blok kırdı ve 170.000 civarı total bir ödemesi oldu şubat ayında komple 0 motor yapıldı su boruları,map sensörü yüksek basınç pompası dahil orijinal parça ile değişim yapıldı total 170.000 çıktı.


Bindiğim araç 1.5 eTsi style demiştim. Eğer alternatör+48v cortlatırsa ve alternatif çözümler ile (Yeniden programlama pil onarımı kodlama vs vs vs) çözülmez ise servis yolu gözükürse 150k zaten cebimden çıkacak. Bakıldığında N13'e harcayacağımdan çok daha fazla para harcama riskim var . O yüzden eğer heves ve niyet 318i 320ied vs'den yanaysa geri kalmamanızı tavsiye ederim başınıza gelecek felaket 2.seçenek life golfte de gelebilir hocam.
Haklısınız hocam 1.0 life bir golfte baş ağrıtabilir. Bmw için heves var ancak temiz bir araç denk gelirse almaya niyetliyim. Ya da bunların hepsini bırakıp 2019-2020 model 35 tfsi a3 alayım diyorum.Birinin turbosu sıkıntı öbürünün bataryası😂. 1.6m civarına önerilerinizi bekliyorum. Bu hafta sonuda aracımı ilana koyacağım bakalım kısmet.
 
Hocam bende servis bakımlı araçlara bakıyorum genelde bende aldığımda servise götürürüm muhtemelen turboyu da baktırırım almadan önce. 1 sene binip satma düşüncesindeyim. 100 bin km ve altı fiyatı makul araçlara bakıyorum ağır bakımı yeni yapılmış.
BMW prime diye bir abonelik var, 3 farklı planı mevcut. Mesela her ay Netflix aboneliği gibi ücret ödüyorsunuz ama yetkili serviste parça işçilik indirimi oluyor %25’ di galiba. 4 ayda bir ücretsiz silecek değişimi, ayda bir kere anlaşmalı noktalarda ücretsiz yıkama, 3 kere ispark hakkı ve bir çok artıları oluyor araştırmanızı öneririm
 
BMW prime diye bir abonelik var, 3 farklı planı mevcut. Mesela her ay Netflix aboneliği gibi ücret ödüyorsunuz ama yetkili serviste parça işçilik indirimi oluyor %25’ di galiba. 4 ayda bir ücretsiz silecek değişimi, ayda bir kere anlaşmalı noktalarda ücretsiz yıkama, 3 kere ispark hakkı ve bir çok artıları oluyor araştırmanızı öneririm
Hocam baktım aylık 389 tl ye çok fazla hizmet var gayet iyi. Geriye temiz F30 bulmak kaldı.
 
Hocam baktım aylık 389 tl ye çok fazla hizmet var gayet iyi. Geriye temiz F30 bulmak kaldı.
Temiz F30 bulma olasılığı çok düşük maalesef.

Her köşede yanlanmamış F30 bulma konusunda çok dikkatli olun. Umarım bulursunuz
 

Haklısınız hocam 1.0 life bir golfte baş ağrıtabilir. Bmw için heves var ancak temiz bir araç denk gelirse almaya niyetliyim. Ya da bunların hepsini bırakıp 2019-2020 model 35 tfsi a3 alayım diyorum.Birinin turbosu sıkıntı öbürünün bataryası😂. 1.6m civarına önerilerinizi bekliyorum. Bu hafta sonuda aracımı ilana koyacağım bakalım kısmet.
Hocam biraz komik bir durum ancak konu içinde saydığımız tüm araçları kullandım 😂 hali hazırda şu an sportback 35TFSI 2020 model a3 ve mk8 sahibiyim.


2024 yılının başında 2023 model golfümü satıp, 22.000 de 2020 model a3 aldım daha sonra aldığım aracı bu yılın başında sattım. Daha sonra aradığım ayarda bir mk8 bulamadığım için tekrardan a3 aldım aynı model yılında 60.000 de onu da 1-2 ay sonra elden çıkardıktan sonra şu anki aracım mk8 Style aldım.



Ve çok objektif bir bakış açısıyla söylüyorum ki, a3 golfün 3-4 gömlek üstü bir araç. Forumda golfle aynı araba,sürüş hissi aynı,malzeme kalitesi aynı, a3 çok sert vs vs çok şey okumuştum ancak bir tur kullanmış kullanıcıların yorumlarından ibaret olduğunu anladım.


Şu an mk8 aracım ilanda ikisini kıyaslayın derseniz golfün + ları hayalet ekran,hız sabitleme, CarPlay, direksiyon koltuk ısıtma. Günlük olarak iki araca da bindiğim için a3 ün sürüş zevki direksiyon hissiyatı daha güzel geliyor bana . Eğer mk8 aracımı satarsam forumdan çok kıymetli çok değerli bir abimin a3 aracına talip oldum onu almayı düşünüyorum veya hazırda hanede bir a3 olduğu için 2.aracı f30 n13 olarak kısa süreli bir koşu olarak değerlendiriyorum bakalım.


Şu an 1.550-1.650 arasında temizliğe göre fiyatlanıyor a3 ler 60.000 km civarı.
 

Geri
Üst