Kavrama değişimiyle sonuçlanan golf maceram

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan UBC53
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Herkese merhaba herkes iyidir umarım.

yaklaşık geçen sene bu zamanlarda başlayan dsg sorunlarım an itibari ile dün kavrama değişimi ile son buldu. benim gibi dsg golf alıcaklara tecrübelerimi ve başımdan geçenleri aktarmak istiyorum maksadım birazda sohbet muhabbet olsun istiyorum

geçen sene mart ayının ortalarında clio aracımı satıp 2015 model 1.6 tdi highline golf 7 aldım.

araç 143 bin km de, ilk sahibi bayandan alındı her şeyiyle orijinal ve servis bakımlı, lakin araç çok yorgundu kaportada vuruklar ön farın çatlayıp su alması içerisinin sadece bezle silinmesi ve çok pis olması vs vs

alır almaz hemen orijinal parçalarla periyodik bakımını yapıp yaklaşık 5 bin km kullandım

sonrasında araç stop edilip kısa bi süre sonra çalıştığında D konumuna alınıp gidilmeye çalışınca frene basın uyarısı verip haraket sağlamıyordu. yani d ye geçmiyip N konumda gaz veriyormuşsunuz gibi düşünün.

internette araştırmaya koyuldum ve sorunun ''Basınç tüpü'' kaynaklı bir sorun olduğunu öğrendim internette,instagramda bazı ünlü ustaların ''GÜÇLENDİRİLMİŞİ TÜP'' Diye birşeyi önerdiğini gördüm yorumları okudum ve herkesin memnun olduğunu gördüm bu yorumlara aldanıp, hemde şanzıman yağını değiştiririm birde şanzımanı kontrol ettiririm bir şey varsa erkenden arıza büyümeden çözerim maksadıyla o fenomen ustanın yolunu tuttum.

o zaman 7500 tl ye şanzıman yağı mekatronik yağı ve güçlendirilmiş tüp yaptırdım

usta bana bi yola git gel dedi (esenyurt-çatalca arası)

gidip geldim araba harika sanki yeni şanzıman takmış gibi çok güzel gidiyor frene basın uyarısı gitmiş harika bir hal almış

dükkana geri döndüm ve film burda koptu

Temel ayar yaptılar arabaya... çok sonradan öğrendim ki şanzıman kartı, kavrama değişimi harici bu işlemin yapılmaması gerekiyormuş

arabada vuruntular vites geçişlerinde aptallık karasız kalma boğulduğu halde vites düşürmeme gibi sorunlarla karşılaştım

aldığım kişi kavramanın 10 km önce dışarda değiştiğini söyledi. ustaya sorduğumda senin kavraman bitik dedi

(TEMEL AYAR ESKİ BİTİK KAVRAMAYA YAPILIRSA KAVRAMA VOLAN DEĞİŞİMİ KAÇINILMAZDIR)

aracı bu şekilde uzun bir süre kullanmak zorunda kaldım dsg optimizasyonu yaptırdım 1-7 viteslere araba biraz olsun kullanılabilir hale geldi ama son zamanlarda vites geçişleri iyice yavaşladı artık kaçırmaya başladı

forumdan tanıştığım hasan abinin önerisiyle kendime bir elm327 obd cihazı alıp arıza kodlarına baktım

k1 tölarans limitine ulaşıldı

k1 boşluk koruma uyarısı

isimli iki arıza kodu düşmüştü. tamam eyvallah, bu sıkıntı çektiğim zaman içerisinde 4 tane şanzımancı gezdim 2 si kavraman bitik dedi 2 si bu kavramada hiç bir şey yok dedi


neyse dün hasan abinin önerisiyle yetkili servis çıkışlı vag grubuna bakan bi ustaya gittim

parçaları söküp takması 2 saat sürdü fırtına gibi değiştirdi kavramamı bir de ne görelim, aracı aldığım hanımefendi bana kavrama konusunda güzel bir yalan söylemiş

aracın üzerinden çıkan kavrama ve volan fabrikanın taktığı parçalar üzerindeki tarihte 10-11-2015 yazıyordu

ve bu kavrama volan 172 bin kilometre boyunca istanbul içi kullanılmış bir kavrama...


kavrama değişiminde traverste aşağı alınıyor fırsat bu fırsat diyip golflerde baş belası olan salıncak burçlarıda serviste bulunan bir yağ ile yağlandı (daha önce ustam sıvı gresle yağlamıştı ama ses kesilmemişti)


kavrama ve volan değişimi sonrası dsg ile ilgili hiç bir problemim kalmadı

1-gaza basıştaki gecikme ortadan kalktı
2- vites geçişleri çok daha seri ve sağlıklı hale geldi
3- vites düşüşleri olması gereken hale geldi
4- araba kalkışta artık zorlanmıyor titremiyor
5- volan değiştiği için rölantide titreme ve ses yapma sorunu tamamen çözüldü benzinli araba kıvamına geldi
6-marş sesi azaldı daha sessiz çalışıyor



ama şöyle bir mevzu var aracımda dsg optimizasyonu halen duruyor ilk başlar hoşuma gidiyordu ama dsg nin 2 yle kalkması olayı bazen gerekiyor

bu bize bir sorunmuş gibi gösteriliyor lakin dsg 1. vitesi sadece kalkış için kullanılacak şekilde ayarlamış 1. viteste sürekli 10-14 kmlerde değişim yapar veya bu aralıkta kullanırsa k1 dediğimiz 1-3-5-7 . vitesleri kontrol eden 1. kavrama çok fazla ısıya maruz kalıp daha çabuk bitiyor benim aracımda da k2 değil k1 aşınmıştı

bu korkuyla yarın dsg yazılımınıda orjinale çevirip iptal edicem.


gelelim 2025 nisan ayı itibari ile fiyat bilgisine

kavrama volan luk marka 27.600 TL

ustanın aldığı işçilik 11.000 tl

toplam 38.600 bin TL tuttu. helali hoş olsun


kavrama ve volan değişicek arkadaşlara söylüyorum sadece bu işi bilen yerlere aracınızı verin kavramanın pul ayarı k1-k2 ayarları var bunları herkes yapamıyor aparatı olması lazım

ayrıca volanın prizdirek parçalarınıda değişmesi lazım kutu içerisinden çıkıyor ama aparatsız değiştiremiyor ustalar o yüzden değişmeden es geçiyorlar bu ise yeni volanın bozulmasına sebep oluyor ilerde

bu sefer bi işe 2x para ödemek zorunda kalıyorsunuz




Özetle güçlendirilmiş tüpe çok yanaşmayın, yanaşıyorsanızda temel ayar yaptırmayın, yaptırıyorsanızda benim gibi kavrama volan parasını ayarlayana kadar arabadan soğumaya hazırlıklı olun.

okuyan, yanıt veren herkese şimdiden teşekkür ediyorum
Sorununuzu çözümlendiğine çok sevindim gerçekten. Ustanın açık adres ve dükkan ismini alabilirmiyim teşekkürler
 

Bir noktayı atladınız: Çift Kavrama

Bu hesapta manuele göre 2 kat daha uzun gitmeli. Doğru hesap budur. Ancak bu da çok indirgenmiş bir hesap olur. At gözlüğü takıp bakmak olur.
——-
Atlamadım. Çift kavrama ama 7 ileri. Hem 7 ileri olduğu için hem de DSG olduğu için normal manuel vites kullanıcısından 2-3 kat fazla vites değiştiriyor. Dolayısıyla 2 kat ömrü olması beklenemez. Ömrü daha bile az olması beklenir vites değişim sayısını düşünürseniz.

Ama o kadar optimize edilmiş ve hızlı değiştiriyor ki (hiçbir insan bunu taklit edemeyeceği için) aşınması daha az oluyor.
Benim soylemek istediğim böyle düz bakmamalıyız olaya zaten. Böyle hesaplar yapmak mantıksız. Otomatik arabanın masrafı manuelde daha çok olacağı kesin. Bunu göze alıyorsan otomatik alacaksın zaten
 
GÜNCELLEME:

aracımda kavrama değişti sorunlarım çözüldü fakat bazı sorunlar devam ediyordu. bunlardan bir tanesi yavaş vites değişimleri geç haraket. hantallık.

bazen yarım gaz da vitesler yavaş geçiyordu. nasıl desem 1.4 i20 6 ileri tork konventörlü şanzıman gibi yavaştı aynı.

fo..... motorsta taktırdığım tüpten başka şüpheli göremiyordum.



bu gün Reset garaj a gidip tüpümü değiştirdim. normalde güçlendirilmiş tüpe karşıyım. ama orijinal tüpü adam akıllı değiştiren bir yer bulamadım bazıları orijinal tüpün sadece serviste olduğunu söyleyince malesef aklıma şüphe düştü. forumdan @hasbey abiminde tavsiyesi tecrübeleri ile truckpoint marka güçlendirilmiş tüpe geçiş yaptım. bunun yanı sıra şanzıman yağı mekatronik yağıda değişti.

truckpoint markası şu anda luk ile seminerler düzenliyor bazı referanslar sonucu tercih etme sebebim oldu.


üzerinden çıkan tüp FDY marka rezalet bir tüp. ilk başta ihtimal vermiyordum ama tüp doğrudan vites geçişlerini etkiliyormuş

kalkışta hantallık gitti artık eskisi gibi 2. vitese kadar patinaj çeke çeke tdi ın tam torkunu alabiliyorum

sabit hızlarda eski tüp yarım debriyaj yaptırıyor gibi bir his oluyordu o gitti artık isteğim hızda stabil bi şekilde gidebiliyorum

vites geçişleri dsg seriliğine kavuştu oldukça hızlı bi şekilde atıyor.

kısaca orijinal tüpe erişiminiz yoksa en iyi seçenek truckpoint gibi duruyor. Fiyat bilgilendirmesi yapıcak olursam şanzıman yağı+mekatronik yağı+tüp 10 bin tl tuttu

bilenler bilir '' hata aracınızı sadece p konumunda terk edin '' arızası vag grubunda meşhur bir arıza. servis vitesin oraya mikro şalter koyuyor 7-8 bin tl tutuyor reset garajda 1000 tl ye yazılımsal olarak bu hatayı kapattırdım normalde yaptırmıycaktım ama gelmişken çıksın aradan dedim. yeri geliyor 1 ay çıkmıyor yeri geliyor günde 6-7 kere çıkabiliyor.


toplam maliyet 11000 tl.


not: herhangibir firma kötüleme veya reklam amacı yoktur tek amacım kendim gibi dq200 kullanıcılarına saf kullanıcı deneyimlerimi aktarmaktır herkese keyifli sürüşler diliyorum
 
ek olarak tüp değişimi sonrası temel ayar yapılmadı ustanın bana doğrudan söylediği şey benim paylaştığımla aynı. özellikle eski kavramada doğrudan kavrama volan masrafı ile karşılaşmanız olası. kesinlikle tavsiye etmiyorlar
 
ek olarak tüp değişimi sonrası temel ayar yapılmadı ustanın bana doğrudan söylediği şey benim paylaştığımla aynı. özellikle eski kavramada doğrudan kavrama volan masrafı ile karşılaşmanız olası. kesinlikle tavsiye etmiyorlar
Ne çektiniz tüp işinden ya. Ülkede düzgün usta olsa böyle olmayacak. Çok nadir bulunuyor bulunan da dolu oluyor
 
Öncelikle geçmiş olsun, golf 7.5 2017 1.6 tdi aracımı alalı 45 gün oldu 129 binde aldım. 118 binde Kavrama volant güçlendirilmiş tüp mekatronik yağı değişmişti. Şuan aracım 133 binde ancak kalkışlarda 1200-1800 arası devirlerde şakırdama gibi bir ses ve titreme var. Rolantide veya 2000 devir üstünde herhangi bir sıkıntı yok. Sorun neden olabilir? Araçta bildiğim kadarıyla herhangi bir yazılım yok.
 
Ek olarak 3 den 2 ye ve 2 den 1 e vites düşürürken vuruntu var. İlk başlarda çok az hissediyordum ancak sonrasında arttı. Bu akşam S moda aldım denemek için benzinliğe girmek için yavaşladığımda çok sert vuruntu yaptı.
 
Sonunda sorunsuz sürüşe erişmen sevindirici. İmkanım olduğu için orj tüple gittiği kadar gitme taraftarıyım. Ama kavrama+volant değişimi yaptırırsam km nin de verdiği etkiyle ben de güçlendirilmiş tüpe geçmek durumunda kalacak gibiydim. Güçlendirilmiş tüplerin hepsi üç aşağı beş yukarı aynı gibi düşünürdüm. Demekki epey fark varmış, truckpointi yazalım kenara :)
 
Öncelikle geçmiş olsun, golf 7.5 2017 1.6 tdi aracımı alalı 45 gün oldu 129 binde aldım. 118 binde Kavrama volant güçlendirilmiş tüp mekatronik yağı değişmişti. Şuan aracım 133 binde ancak kalkışlarda 1200-1800 arası devirlerde şakırdama gibi bir ses ve titreme var. Rolantide veya 2000 devir üstünde herhangi bir sıkıntı yok. Sorun neden olabilir? Araçta bildiğim kadarıyla herhangi bir yazılım yok.
enjektörden kaynaklı hocam depoyu fulleyin 1 depo performanslı kullanın aracı yüksek ihtimalle pislik birikti.

depoyu çeyreğin altına düşürmemeye dikkat edin tdi ların enjektörleri çok hassastır
 
Ek olarak 3 den 2 ye ve 2 den 1 e vites düşürürken vuruntu var. İlk başlarda çok az hissediyordum ancak sonrasında arttı. Bu akşam S moda aldım denemek için benzinliğe girmek için yavaşladığımda çok sert vuruntu yaptı.
vuruntu mekatronik kaynaklı olabilir hangi marka tüp taktılar aracınıza ?
 
Sonunda sorunsuz sürüşe erişmen sevindirici. İmkanım olduğu için orj tüple gittiği kadar gitme taraftarıyım. Ama kavrama+volant değişimi yaptırırsam km nin de verdiği etkiyle ben de güçlendirilmiş tüpe geçmek durumunda kalacak gibiydim. Güçlendirilmiş tüplerin hepsi üç aşağı beş yukarı aynı gibi düşünürdüm. Demekki epey fark varmış, truckpointi yazalım kenara :)
sorun olmadıkça elletmeyin hocam benim aracımda tüp gevşediği için bazı durumlarda araç haraket etmiyordu mecburen değiştirmek zorunda kaldım.

ne zaman ki aracınız artık d moduna alıp kalkmaya çalıştığınızda ekranda frene basın uyarısı verip n konumdaymış gibi davranmaya başladı o zaman artık yavaş yavaş tüp değiştirmeyi düşünebilirsiniz
 
enjektörden kaynaklı hocam depoyu fulleyin 1 depo performanslı kullanın aracı yüksek ihtimalle pislik birikti.

depoyu çeyreğin altına düşürmemeye dikkat edin tdi ların enjektörleri çok hassastır
öneri için teşekkürler, deneyip sonucu paylaşırım. Bazı yerlerde Motul 3 in 1 cihazı ile enjektör temizliği yapıldığını duydum. Aracın yakıt hattından bağlantı yapılıp araç çalışırken temizleyici ürün ile araç üzerinde temizlik yapılıyormuş. Bu işlemi öneriyor musunuz?
 


Geri
Üst