Kavrama değişimiyle sonuçlanan golf maceram

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan UBC53
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

iptal ettirdim araba rahatladı zaten hocam pazartesi stage 1 yazılımıda iptal edicem
GÜNCELLEME: bu gün itibari ile stage 1 yazılımınıda iptal ettim.

1.6 tdi için saçma denecek yakıt tüketimim eski haline döndü artık yoğun trafikte bile 6 yı geçmiyor.

arabadaki tekleme sorunu gitti

yazılım varken, sanki araba kendini kasıyor rahat gitmiyordu iptal edince araba rahatladı çok daha stabil ve sağlıklı hızlanmaya başladı 100-120 hızlarda yağ gibi akıyor.



1 sene/30 bin km lik tecrübeme dayanarak söylüyorum, hangi motor şanzıman olursa olsun arabalarınızın yazılımı ile OYNAMAYIN. saygılar
 

Hocam geçmiş olsun bu şanzıman durumu için. Foruma şanzımanla alakalı konu açmışken bana yardımcı olmuştunuz güçlendirilmiş tüp taktırmayın diye, milletin gazına gelip taktırmayı düşünüyordum ancak taktırmamıştım sizin tecrübeleriniz sayesinde. Bu cihazla alakalı bir şey sormak istiyorum ; bu cihazda arabadaki arızalara bakabiliyor muyuz ve gizli özellik açmaya yarıyor mu ?
(Konuda geçtiyse ve cevapları varsa kusura bakmayın göremedim o halde)
 
GÜNCELLEME: bu gün itibari ile stage 1 yazılımınıda iptal ettim.

1.6 tdi için saçma denecek yakıt tüketimim eski haline döndü artık yoğun trafikte bile 6 yı geçmiyor.

arabadaki tekleme sorunu gitti

yazılım varken, sanki araba kendini kasıyor rahat gitmiyordu iptal edince araba rahatladı çok daha stabil ve sağlıklı hızlanmaya başladı 100-120 hızlarda yağ gibi akıyor.



1 sene/30 bin km lik tecrübeme dayanarak söylüyorum, hangi motor şanzıman olursa olsun arabalarınızın yazılımı ile OYNAMAYIN. saygılar
yazılım hangi firmanındı?
 
Hocam geçmiş olsun bu şanzıman durumu için. Foruma şanzımanla alakalı konu açmışken bana yardımcı olmuştunuz güçlendirilmiş tüp taktırmayın diye, milletin gazına gelip taktırmayı düşünüyordum ancak taktırmamıştım sizin tecrübeleriniz sayesinde. Bu cihazla alakalı bir şey sormak istiyorum ; bu cihazda arabadaki arızalara bakabiliyor muyuz ve gizli özellik açmaya yarıyor mu ?
(Konuda geçtiyse ve cevapları varsa kusura bakmayın göremedim o halde)
evet hocam arıza kayıtlarını okuyup silebiliyorsunuz gizli özelliklerin hepsini açabiliyor anlık sensörlerin verisini okuyabiliyorsunuz

dsg tüp basıncı turbo basıncı map maf sensörleri dpf doluluk oranı vs vs
 
Geçmiş olsun. Sancılı süreç sonunda sorunların düzelmesi güzel olmuş. Keyifle binmeniz dileğiyle.
 
evet hocam arıza kayıtlarını okuyup silebiliyorsunuz gizli özelliklerin hepsini açabiliyor anlık sensörlerin verisini okuyabiliyorsunuz

dsg tüp basıncı turbo basıncı map maf sensörleri dpf doluluk oranı vs vs
Tamamdır ustam çok teşekkürler
 
GÜNCELLEME: kavrama volan değişimi sonrası aracımda bulunan stage 1 ve dsg optimizasyon yazılımını iptal ettim. kavrama volan değişimi sonrası temel ayar yapıldığında bu yazılımlar halihazırda araçta yüklü olduğu için temel ayar onlara göre yapılıyor iptal ettirdiğinzde yine yavaş vites geçişleriyle karşılaşabilirsiniz.


çözüm aracı komple orijinal yazılımlarına çevirip son sürüm odis ile tekrardan temel ayar yaptırmak şu an itibari ile vites geçişlerim çok hızlı ve sağlıklı oldu aklınızda bulunsun.

burdan yine şöyle bir ders çıkartıyoruz aracın yazılımlarına sonradan müdahalede bulunmak iyi birşey değil sakın girmeyin bu işlere
 
arabayı orjinal yazılımına çevirdim rahatladı araba zaten. çok sıkışık trafiklerde manuele alın geçin onun harici 2 yle kalkması bi problem değil aksine daha iyi
çünkü 1. vitesin oranları çok kısa kamyonlardaki kalkış vitesi olarak düşünün sürekli 10-15 km arası 1. viteste gitmek k1 in ısınmasına sebebiyet veriyor.

orijinalden şaşmayın önümüzdeki ayda dsg tüpünü orijinali ile değiştiricem güçlendirilmiş tüpüde iptal edicem
Yanlış Düşünüyorsun bu araçların çalışma mantığı manuel ile aynı sadece robot sistemi ile vitesler serii bi şekilde atıyor manuel araba ile 4km 5 km hızlarda 2.vites ile kalktığında nasıl kavrama tutunmaya çalışarak kaçırma yapıp titreyerek ömrünü bitiriyorsa dsg araçlarda da bu durum aynı dsg erken vites değiştirmesi planlı eskitme parçasıdır Şöyle örnek vereyim Manuel bi araç düşünün debriyaj pedalı boşa düşmüş debriyaja basıldığında bile ayırmıyor belli bi hıza geldiğinde bi anda debriyaj olmasa bile vitesi atabiliyorsun rahatca yani her vites devrinde geçmeli dsg optimizasyonu gerçekten yapılmalı .. Koskoca mühendisler yıllarını verdiler arge yaptılar bunları düşünemedi mi ? diyeceksiniz Burda PLANLI ESKİTME devreye giriyor
 
Yanlış Düşünüyorsun bu araçların çalışma mantığı manuel ile aynı sadece robot sistemi ile vitesler serii bi şekilde atıyor manuel araba ile 4km 5 km hızlarda 2.vites ile kalktığında nasıl kavrama tutunmaya çalışarak kaçırma yapıp titreyerek ömrünü bitiriyorsa dsg araçlarda da bu durum aynı dsg erken vites değiştirmesi planlı eskitme parçasıdır Şöyle örnek vereyim Manuel bi araç düşünün debriyaj pedalı boşa düşmüş debriyaja basıldığında bile ayırmıyor belli bi hıza geldiğinde bi anda debriyaj olmasa bile vitesi atabiliyorsun rahatca yani her vites devrinde geçmeli dsg optimizasyonu gerçekten yapılmalı .. Koskoca mühendisler yıllarını verdiler arge yaptılar bunları düşünemedi mi ? diyeceksiniz Burda PLANLI ESKİTME devreye giriyor
planlı eskitme olayına katılıyorum.

bu orijinal haliyle bana daha konforlu ve sorunsuz geliyor sonuç olarak bu araba optimizasyon olmadan 165 bin km yol yaptı 165 binde optimizasyon yaptırdım 10 binde öyle kullandım diyelim.

kavrama olması gerektiğinden çok daha uzun süre orijinal yazılım ile dayanmış demekki bu tarz yazılımlara gerek yok.

abimde superb vardı 180 binde kavrama volan ilk defa değişti onunda araba orijinal yazılımlıydı

dsg optimizasyonu k1 kavramasını gereksiz ısındırıp tam tersi erken bitiriyor

çünkü araba arıza verdiğinde k1 tölerans limitine ulaştı

k1 boşluk koruma arızası diye 2 tane arıza kodu vardı. kavramayı söküp baktığımızda k1in balataları k2 ye göre yarı yarıya daha fazla aşınmış


k1= 1,3,5,7 . vitesleri kontrol eden kavrama
k2 R,2,4,6 vitesleri kontrol eden kavrama


yukarda yazdıklarım, çevremdeki dsgli araçlarda ve bizzat kendi aracımda gözlemlediğim, edindiğim tecrübelerden ibaret. katılıp katılmamak size kalmış
 
Orijinal her zaman daha iyidir, bu tip yazılım, tüp vs. Pazar oluşturmak için yapılan şeyler. İnsanlara da bunların ne kadar mantıklı olduğunu ikna etmek için uğraşıyorlar. Mekanik ve elektronik olarak aracınızın orijinalliğini asla bozmayın.
 
Yanlış Düşünüyorsun bu araçların çalışma mantığı manuel ile aynı sadece robot sistemi ile vitesler serii bi şekilde atıyor manuel araba ile 4km 5 km hızlarda 2.vites ile kalktığında nasıl kavrama tutunmaya çalışarak kaçırma yapıp titreyerek ömrünü bitiriyorsa dsg araçlarda da bu durum aynı dsg erken vites değiştirmesi planlı eskitme parçasıdır Şöyle örnek vereyim Manuel bi araç düşünün debriyaj pedalı boşa düşmüş debriyaja basıldığında bile ayırmıyor belli bi hıza geldiğinde bi anda debriyaj olmasa bile vitesi atabiliyorsun rahatca yani her vites devrinde geçmeli dsg optimizasyonu gerçekten yapılmalı .. Koskoca mühendisler yıllarını verdiler arge yaptılar bunları düşünemedi mi ? diyeceksiniz Burda PLANLI ESKİTME devreye giriyor
Manuel vites kutusu ile benzer ama aynı denemez. DSG insan canlısından çok daha iyi ve balatayı az aşındıracak şekilde vites değiştiriyor.

İçinde balata olan bir sistemin planlı eskitme ile tasarlandığını söylemek için somut veri lazım.

Eğer bu vites kutularından 100k üzeri sorunsuz çalışanlar olabiliyor ise ortada planlı bir eskitme olmaması lazım. Manuel vites kutusundan bile daha uzun süre kavraması dayanabilen DSG çokça var.

Şu anda rakipleri arasında en iyi çalışan en uzun ömürlü en ucuz onarılan en kolay bilinen onarılan DSG gibi gözüküyor.
 
Manuel vites kutusu ile benzer ama aynı denemez. DSG insan canlısından çok daha iyi ve balatayı az aşındıracak şekilde vites değiştiriyor.

İçinde balata olan bir sistemin planlı eskitme ile tasarlandığını söylemek için somut veri lazım.

Eğer bu vites kutularından 100k üzeri sorunsuz çalışanlar olabiliyor ise ortada planlı bir eskitme olmaması lazım. Manuel vites kutusundan bile daha uzun süre kavraması dayanabilen DSG çokça var.

Şu anda rakipleri arasında en iyi çalışan en uzun ömürlü en ucuz onarılan en kolay bilinen onarılan DSG gibi gözüküyor.
Bir noktayı atladınız: Çift Kavrama

Bu hesapta manuele göre 2 kat daha uzun gitmeli. Doğru hesap budur. Ancak bu da çok indirgenmiş bir hesap olur. At gözlüğü takıp bakmak olur.

DSG de balatam çok erken bitti diyen hiç kimseyi görmedim ben.
Yanlış Düşünüyorsun bu araçların çalışma mantığı manuel ile aynı sadece robot sistemi ile vitesler serii bi şekilde atıyor manuel araba ile 4km 5 km hızlarda 2.vites ile kalktığında nasıl kavrama tutunmaya çalışarak kaçırma yapıp titreyerek ömrünü bitiriyorsa dsg araçlarda da bu durum aynı dsg erken vites değiştirmesi planlı eskitme parçasıdır Şöyle örnek vereyim Manuel bi araç düşünün debriyaj pedalı boşa düşmüş debriyaja basıldığında bile ayırmıyor belli bi hıza geldiğinde bi anda debriyaj olmasa bile vitesi atabiliyorsun rahatca yani her vites devrinde geçmeli dsg optimizasyonu gerçekten yapılmalı .. Koskoca mühendisler yıllarını verdiler arge yaptılar bunları düşünemedi mi ? diyeceksiniz Burda PLANLI ESKİTME devreye giriyor
Debriyajsız vites olayı işi bilene çok basit. Büyük ticari arabada yapan gördüm ayağını görmesem inanmam. Devri tutturunca biraz baskı yapınca geçiyor zaten. Hatta debriyaj teli kopan arabayı 100 km getirmiş aynı adam siz düşünün. Bilene basit iş
 

Bir noktayı atladınız: Çift Kavrama

Bu hesapta manuele göre 2 kat daha uzun gitmeli. Doğru hesap budur. Ancak bu da çok indirgenmiş bir hesap olur. At gözlüğü takıp bakmak olur.
——-
Atlamadım. Çift kavrama ama 7 ileri. Hem 7 ileri olduğu için hem de DSG olduğu için normal manuel vites kullanıcısından 2-3 kat fazla vites değiştiriyor. Dolayısıyla 2 kat ömrü olması beklenemez. Ömrü daha bile az olması beklenir vites değişim sayısını düşünürseniz.

Ama o kadar optimize edilmiş ve hızlı değiştiriyor ki (hiçbir insan bunu taklit edemeyeceği için) aşınması daha az oluyor.
 

Geri
Üst