Kavrama değişimiyle sonuçlanan golf maceram

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan UBC53
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

hocam reset garaja bi gidin baksınlar sadece vag grubu baktıkları için nokta atışı çözerler diye düşünüyorum

valla hocam bana para tuzağı gibi geliyor en iyisi güzel bi enjektörcüye gidin söküp değerlerine baksınlar temizlikle kurtarırsa kurtarır. yoksa revizyon yaparlar 20-25 arası tutuyormuş sanırım

enjektörleri değişim yoluna giderseniz minimum 50 binden aşağı çıkamazsınız
 

Gidip göstereyim.

Enjektörler için anadolu yakasında tavsiye edebileceğiniz yer var mı?
 
Gidip göstereyim.

Enjektörler için anadolu yakasında tavsiye edebileceğiniz yer var mı?
sancak tepede emir garaj var murat usta kavrama volanı orda değiştirdim işçiliği güzeldir gidip bi görüş hocam
 
Herkese merhaba herkes iyidir umarım.

yaklaşık geçen sene bu zamanlarda başlayan dsg sorunlarım an itibari ile dün kavrama değişimi ile son buldu. benim gibi dsg golf alıcaklara tecrübelerimi ve başımdan geçenleri aktarmak istiyorum maksadım birazda sohbet muhabbet olsun istiyorum

geçen sene mart ayının ortalarında clio aracımı satıp 2015 model 1.6 tdi highline golf 7 aldım.

araç 143 bin km de, ilk sahibi bayandan alındı her şeyiyle orijinal ve servis bakımlı, lakin araç çok yorgundu kaportada vuruklar ön farın çatlayıp su alması içerisinin sadece bezle silinmesi ve çok pis olması vs vs

alır almaz hemen orijinal parçalarla periyodik bakımını yapıp yaklaşık 5 bin km kullandım

sonrasında araç stop edilip kısa bi süre sonra çalıştığında D konumuna alınıp gidilmeye çalışınca frene basın uyarısı verip haraket sağlamıyordu. yani d ye geçmiyip N konumda gaz veriyormuşsunuz gibi düşünün.

internette araştırmaya koyuldum ve sorunun ''Basınç tüpü'' kaynaklı bir sorun olduğunu öğrendim internette,instagramda bazı ünlü ustaların ''GÜÇLENDİRİLMİŞİ TÜP'' Diye birşeyi önerdiğini gördüm yorumları okudum ve herkesin memnun olduğunu gördüm bu yorumlara aldanıp, hemde şanzıman yağını değiştiririm birde şanzımanı kontrol ettiririm bir şey varsa erkenden arıza büyümeden çözerim maksadıyla o fenomen ustanın yolunu tuttum.

o zaman 7500 tl ye şanzıman yağı mekatronik yağı ve güçlendirilmiş tüp yaptırdım

usta bana bi yola git gel dedi (esenyurt-çatalca arası)

gidip geldim araba harika sanki yeni şanzıman takmış gibi çok güzel gidiyor frene basın uyarısı gitmiş harika bir hal almış

dükkana geri döndüm ve film burda koptu

Temel ayar yaptılar arabaya... çok sonradan öğrendim ki şanzıman kartı, kavrama değişimi harici bu işlemin yapılmaması gerekiyormuş

arabada vuruntular vites geçişlerinde aptallık karasız kalma boğulduğu halde vites düşürmeme gibi sorunlarla karşılaştım

aldığım kişi kavramanın 10 km önce dışarda değiştiğini söyledi. ustaya sorduğumda senin kavraman bitik dedi

(TEMEL AYAR ESKİ BİTİK KAVRAMAYA YAPILIRSA KAVRAMA VOLAN DEĞİŞİMİ KAÇINILMAZDIR)

aracı bu şekilde uzun bir süre kullanmak zorunda kaldım dsg optimizasyonu yaptırdım 1-7 viteslere araba biraz olsun kullanılabilir hale geldi ama son zamanlarda vites geçişleri iyice yavaşladı artık kaçırmaya başladı

forumdan tanıştığım hasan abinin önerisiyle kendime bir elm327 obd cihazı alıp arıza kodlarına baktım

k1 tölarans limitine ulaşıldı

k1 boşluk koruma uyarısı

isimli iki arıza kodu düşmüştü. tamam eyvallah, bu sıkıntı çektiğim zaman içerisinde 4 tane şanzımancı gezdim 2 si kavraman bitik dedi 2 si bu kavramada hiç bir şey yok dedi


neyse dün hasan abinin önerisiyle yetkili servis çıkışlı vag grubuna bakan bi ustaya gittim

parçaları söküp takması 2 saat sürdü fırtına gibi değiştirdi kavramamı bir de ne görelim, aracı aldığım hanımefendi bana kavrama konusunda güzel bir yalan söylemiş

aracın üzerinden çıkan kavrama ve volan fabrikanın taktığı parçalar üzerindeki tarihte 10-11-2015 yazıyordu

ve bu kavrama volan 172 bin kilometre boyunca istanbul içi kullanılmış bir kavrama...


kavrama değişiminde traverste aşağı alınıyor fırsat bu fırsat diyip golflerde baş belası olan salıncak burçlarıda serviste bulunan bir yağ ile yağlandı (daha önce ustam sıvı gresle yağlamıştı ama ses kesilmemişti)


kavrama ve volan değişimi sonrası dsg ile ilgili hiç bir problemim kalmadı

1-gaza basıştaki gecikme ortadan kalktı
2- vites geçişleri çok daha seri ve sağlıklı hale geldi
3- vites düşüşleri olması gereken hale geldi
4- araba kalkışta artık zorlanmıyor titremiyor
5- volan değiştiği için rölantide titreme ve ses yapma sorunu tamamen çözüldü benzinli araba kıvamına geldi
6-marş sesi azaldı daha sessiz çalışıyor



ama şöyle bir mevzu var aracımda dsg optimizasyonu halen duruyor ilk başlar hoşuma gidiyordu ama dsg nin 2 yle kalkması olayı bazen gerekiyor

bu bize bir sorunmuş gibi gösteriliyor lakin dsg 1. vitesi sadece kalkış için kullanılacak şekilde ayarlamış 1. viteste sürekli 10-14 kmlerde değişim yapar veya bu aralıkta kullanırsa k1 dediğimiz 1-3-5-7 . vitesleri kontrol eden 1. kavrama çok fazla ısıya maruz kalıp daha çabuk bitiyor benim aracımda da k2 değil k1 aşınmıştı

bu korkuyla yarın dsg yazılımınıda orjinale çevirip iptal edicem.


gelelim 2025 nisan ayı itibari ile fiyat bilgisine

kavrama volan luk marka 27.600 TL

ustanın aldığı işçilik 11.000 tl

toplam 38.600 bin TL tuttu. helali hoş olsun


kavrama ve volan değişicek arkadaşlara söylüyorum sadece bu işi bilen yerlere aracınızı verin kavramanın pul ayarı k1-k2 ayarları var bunları herkes yapamıyor aparatı olması lazım

ayrıca volanın prizdirek parçalarınıda değişmesi lazım kutu içerisinden çıkıyor ama aparatsız değiştiremiyor ustalar o yüzden değişmeden es geçiyorlar bu ise yeni volanın bozulmasına sebep oluyor ilerde

bu sefer bi işe 2x para ödemek zorunda kalıyorsunuz




Özetle güçlendirilmiş tüpe çok yanaşmayın, yanaşıyorsanızda temel ayar yaptırmayın, yaptırıyorsanızda benim gibi kavrama volan parasını ayarlayana kadar arabadan soğumaya hazırlıklı olun.

okuyan, yanıt veren herkese şimdiden teşekkür ediyorum

@UBC53
özelden mesaj atmayı beceremediğim için burdan yazıyorum sizlere.
For.. diye başlayan meşhur işletmeye bende götürdüm aracımı , benimde aracımada güçlendirilmiş tüp ve temel ayar yapıldı. Aracımda vuruntular oluşmaya başladı. DSG restleme videosunu uyguladım düzelme oldu ama bazen vites geçişlerinde özellikle sabah ilk gezmeye başladığımda vites geçişlerinde sıkıp bırakma oluyor . DSG optimizasyon yaptırmıştım öncesinde o yazılımı sildirdim. Ama aracımda eski konfor yok viteslerde , dediğim gibi vites geçişlerinde sıkıp bırakma oluyor

1- sizin böyle. Bir probleminiz var mıydı ?
2- siz tüpü değiştirdiniz mi , ben orjinal tüpe mi dönmeliyim
3- aracı hangi ustaya götürüp çözüm buldunuz aceba
4- paylaştığınız yorumların altına bir arkadaş yüksek devirde belli bir mesafe sürün diyor denediniz mi aceba faydası oldu mu
 
@UBC53
özelden mesaj atmayı beceremediğim için burdan yazıyorum sizlere.
For.. diye başlayan meşhur işletmeye bende götürdüm aracımı , benimde aracımada güçlendirilmiş tüp ve temel ayar yapıldı. Aracımda vuruntular oluşmaya başladı. DSG restleme videosunu uyguladım düzelme oldu ama bazen vites geçişlerinde özellikle sabah ilk gezmeye başladığımda vites geçişlerinde sıkıp bırakma oluyor . DSG optimizasyon yaptırmıştım öncesinde o yazılımı sildirdim. Ama aracımda eski konfor yok viteslerde , dediğim gibi vites geçişlerinde sıkıp bırakma oluyor

1- sizin böyle. Bir probleminiz var mıydı ?
2- siz tüpü değiştirdiniz mi , ben orjinal tüpe mi dönmeliyim
3- aracı hangi ustaya götürüp çözüm buldunuz aceba
4- paylaştığınız yorumların altına bir arkadaş yüksek devirde belli bir mesafe sürün diyor denediniz mi aceba faydası oldu mu
Merhaba hocam. benim kavramam eski bir kavramaydı.
temel ayar işlemi kavramaya şu komutu gönderiyor: ben yeni bir kavramayım her şeyi sıfır bir kavramaya göre ayarla. tüm değerleri sıfır kavramaya göre ayarlar.

kavrama eski, değerler yeni olunca uyumsuzluk vuruntu kötü vites geçişleri sorunu kaçınılmaz oluyor.

orda FDY Marka tüp takıyorlar bu tüp kötü

ben reset garaj sultanbeylide truckpoint marka tüp taktırdım. ayrıca kavrama volanıda tüp öncesi değiştirdim. öyle düzeldi.

Reset garaja randevu alıp gidin araca bi baksınlar. ama benim başıma geldiği gibi kavrama değişimi şart gibi. geçmiş olsun.
benim ilk vag grubu aracım olduğu için biraz araştırdığımda o firma çıktı karşıma yorumlarını inceledim ve gitmeye karar verdim. başıma gelmeyen kalmadı.

O usta da gayet iyi biliyor ki temel ayar tutmazsa kavrama değişimi şart olucak. önceden bunun bilgilendirmesini yapıp onay alması lazım. amacı size birde kavrama volan masrafı çıkartmak. 40-50 bin tl arası tutuyor.

ben bu parayı biriktirebilmek için 3-4 ay birikim yapmak zorunda kaldım. üniversite öğrencisiyim yazık günah değil mi... herkesin kredi kartı limiti 50-100 bin lira değil malesef kaç ay kavraması bozuk arabaya binmek zorunda kaldım.


tekrarlıyorum. temel ayar, kavrama volan değişimi veya mekatronik kart değişimi hariç YAPILMASI %95 Hüsranla bitecek. sizde benim gibi bunu zor yoldan öğrenenlerdensiniz geçmiş olsun.
 
@UBC53
özelden mesaj atmayı beceremediğim için burdan yazıyorum sizlere.
For.. diye başlayan meşhur işletmeye bende götürdüm aracımı , benimde aracımada güçlendirilmiş tüp ve temel ayar yapıldı. Aracımda vuruntular oluşmaya başladı. DSG restleme videosunu uyguladım düzelme oldu ama bazen vites geçişlerinde özellikle sabah ilk gezmeye başladığımda vites geçişlerinde sıkıp bırakma oluyor . DSG optimizasyon yaptırmıştım öncesinde o yazılımı sildirdim. Ama aracımda eski konfor yok viteslerde , dediğim gibi vites geçişlerinde sıkıp bırakma oluyor

1- sizin böyle. Bir probleminiz var mıydı ?
2- siz tüpü değiştirdiniz mi , ben orjinal tüpe mi dönmeliyim
3- aracı hangi ustaya götürüp çözüm buldunuz aceba
4- paylaştığınız yorumların altına bir arkadaş yüksek devirde belli bir mesafe sürün diyor denediniz mi aceba faydası oldu mu
hocam yeni üye olduğunuz için bir süre mesaj gönderemiyorum sizde başkasına gönderemiyorsunuz forumda 1 ay kadar üye kalmanız gerekiyor sanırım yanlışım varsa yöneticiler düzeltsin🙏
 
Merhaba hocam. benim kavramam eski bir kavramaydı.
temel ayar işlemi kavramaya şu komutu gönderiyor: ben yeni bir kavramayım her şeyi sıfır bir kavramaya göre ayarla. tüm değerleri sıfır kavramaya göre ayarlar.

kavrama eski, değerler yeni olunca uyumsuzluk vuruntu kötü vites geçişleri sorunu kaçınılmaz oluyor.

orda FDY Marka tüp takıyorlar bu tüp kötü

ben reset garaj sultanbeylide truckpoint marka tüp taktırdım. ayrıca kavrama volanıda tüp öncesi değiştirdim. öyle düzeldi.

Reset garaja randevu alıp gidin araca bi baksınlar. ama benim başıma geldiği gibi kavrama değişimi şart gibi. geçmiş olsun.
benim ilk vag grubu aracım olduğu için biraz araştırdığımda o firma çıktı karşıma yorumlarını inceledim ve gitmeye karar verdim. başıma gelmeyen kalmadı.

O usta da gayet iyi biliyor ki temel ayar tutmazsa kavrama değişimi şart olucak. önceden bunun bilgilendirmesini yapıp onay alması lazım. amacı size birde kavrama volan masrafı çıkartmak. 40-50 bin tl arası tutuyor.

ben bu parayı biriktirebilmek için 3-4 ay birikim yapmak zorunda kaldım. üniversite öğrencisiyim yazık günah değil mi... herkesin kredi kartı limiti 50-100 bin lira değil malesef kaç ay kavraması bozuk arabaya binmek zorunda kaldım.


tekrarlıyorum. temel ayar, kavrama volan değişimi veya mekatronik kart değişimi hariç YAPILMASI %95 Hüsranla bitecek. sizde benim gibi bunu zor yoldan öğrenenlerdensiniz geçmiş olsun.
 
Merhaba hocam. benim kavramam eski bir kavramaydı.
temel ayar işlemi kavramaya şu komutu gönderiyor: ben yeni bir kavramayım her şeyi sıfır bir kavramaya göre ayarla. tüm değerleri sıfır kavramaya göre ayarlar.

kavrama eski, değerler yeni olunca uyumsuzluk vuruntu kötü vites geçişleri sorunu kaçınılmaz oluyor.

orda FDY Marka tüp takıyorlar bu tüp kötü

ben reset garaj sultanbeylide truckpoint marka tüp taktırdım. ayrıca kavrama volanıda tüp öncesi değiştirdim. öyle düzeldi.

Reset garaja randevu alıp gidin araca bi baksınlar. ama benim başıma geldiği gibi kavrama değişimi şart gibi. geçmiş olsun.
benim ilk vag grubu aracım olduğu için biraz araştırdığımda o firma çıktı karşıma yorumlarını inceledim ve gitmeye karar verdim. başıma gelmeyen kalmadı.

O usta da gayet iyi biliyor ki temel ayar tutmazsa kavrama değişimi şart olucak. önceden bunun bilgilendirmesini yapıp onay alması lazım. amacı size birde kavrama volan masrafı çıkartmak. 40-50 bin tl arası tutuyor.

ben bu parayı biriktirebilmek için 3-4 ay birikim yapmak zorunda kaldım. üniversite öğrencisiyim yazık günah değil mi... herkesin kredi kartı limiti 50-100 bin lira değil malesef kaç ay kavraması bozuk arabaya binmek zorunda kaldım.


tekrarlıyorum. temel ayar, kavrama volan değişimi veya mekatronik kart değişimi hariç YAPILMASI %95 Hüsranla bitecek. sizde benim gibi bunu zor yoldan öğrenenlerdensiniz geçmiş olsun.

Merhaba hocam. benim kavramam eski bir kavramaydı.
temel ayar işlemi kavramaya şu komutu gönderiyor: ben yeni bir kavramayım her şeyi sıfır bir kavramaya göre ayarla. tüm değerleri sıfır kavramaya göre ayarlar.

kavrama eski, değerler yeni olunca uyumsuzluk vuruntu kötü vites geçişleri sorunu kaçınılmaz oluyor.

orda FDY Marka tüp takıyorlar bu tüp kötü

ben reset garaj sultanbeylide truckpoint marka tüp taktırdım. ayrıca kavrama volanıda tüp öncesi değiştirdim. öyle düzeldi.

Reset garaja randevu alıp gidin araca bi baksınlar. ama benim başıma geldiği gibi kavrama değişimi şart gibi. geçmiş olsun.
benim ilk vag grubu aracım olduğu için biraz araştırdığımda o firma çıktı karşıma yorumlarını inceledim ve gitmeye karar verdim. başıma gelmeyen kalmadı.

O usta da gayet iyi biliyor ki temel ayar tutmazsa kavrama değişimi şart olucak. önceden bunun bilgilendirmesini yapıp onay alması lazım. amacı size birde kavrama volan masrafı çıkartmak. 40-50 bin tl arası tutuyor.

ben bu parayı biriktirebilmek için 3-4 ay birikim yapmak zorunda kaldım. üniversite öğrencisiyim yazık günah değil mi... herkesin kredi kartı limiti 50-100 bin lira değil malesef kaç ay kavraması bozuk arabaya binmek zorunda kaldım.


tekrarlıyorum. temel ayar, kavrama volan değişimi veya mekatronik kart değişimi hariç YAPILMASI %95 Hüsranla bitecek. sizde benim gibi bunu zor yoldan öğrenenlerdensiniz geçmiş olsun.
Fyd marka tüp var bende ve sonrasıde kavrama ayarı yapılıp vites geçişleri baya kötü oldu aracım yarın reset garajda yeni güçlendirici tüp takacağım. Sizde güçlendirilmiş tüp takayım mı ? Orasıda aracı iyleştirmek için bir kavrama ayarı yapıyor mu
 
Fyd marka tüp var bende ve sonrasıde kavrama ayarı yapılıp vites geçişleri baya kötü oldu aracım yarın reset garajda yeni güçlendirici tüp takacağım. Sizde güçlendirilmiş tüp takayım mı ? Orasıda aracı iyleştirmek için bir kavrama ayarı yapıyor mu
Orda tüp yapsınlar hocam. son sürüm odisle tekrardan bir temel ayar yapmalarını iste. düzelirse düzelir. düzelmezse daha da kötü olabilir. mecbur kavrama volan değişimine gidiceksiniz. kavramayı muhakkak dsg şanzımana bakan şanzımancılarda değiştirin. özel aparatları ve ayarlaması var. 2. kez kavrama değiştirmek zorunda kalmayın.
 

Geri
Üst