1.5 TSI Hortum da Sıkıntı Olup Olmadığı - Kanister Valfi


thelordof

Paylaşımcı Üye
 
Katılım
16 Nis 2019
Mesajlar
2,641
Tepkime puanı
1,133
Konum
Ankara
İsim
Samet
Araç
Tiguan Elegance 1.5TSI evo2
Merhabalar, yarın uzun yola çıkmadan önce kaputu açıp kontrol edeyim dedim. Hortum/lar dikkatimi çekti.

Bazı videolar görmüştüm onlarda da vardı. Kronik sorun mu bilemedim. Özellikle ilk çalıştırmada rolanti düşse bile ufaktan sanki araç zincirliymiş gibi ses gelmesi bu aralar dikkatimi de çekmişti.

Bu hortumlar ne hortumudur?

Aciliyeti varsa hemen yetkili servise götüreceğim.
 

Ekli dosyalar

  • kaput.jpg
    kaput.jpg
    165.2 KB · Görüntüleme: 149
  • kaput2.jpg
    kaput2.jpg
    197.6 KB · Görüntüleme: 147
  • kaput3.jpg
    kaput3.jpg
    178.2 KB · Görüntüleme: 148

Akünün bitmesi normal 5 sene oldu. Parka halinde öalışmadı akü hizmeti veren bşr yer vardı,geldi değiştirdi 4,500₺ uygun fiyat:)
Değişen hortum bagajda poşet içinde duruyordu,çok teferruatlı bir ürün. Motoru da serviste yıkattım. Çok güzel oldu,değerli arkadaşlar.03227E31-BE0C-4A6F-8601-0BD58895AAE1.jpegIMG_3284.jpeg
 
Upvote 0

Akünün bitmesi normal 5 sene oldu. Parka halinde öalışmadı akü hizmeti veren bşr yer vardı,geldi değiştirdi 4,500₺ uygun fiyat:)
Değişen hortum bagajda poşet içinde duruyordu,çok teferruatlı bir ürün. Motoru da serviste yıkattım. Çok güzel oldu,değerli arkadaşlar.03227E31-BE0C-4A6F-8601-0BD58895AAE1.jpegIMG_3284.jpeg
Peki elinizdeki çıkan üründe çatlağın nerde olduğunu buldunuz mu benim arabamda da bu ses var ve o hortumun nerde dışa bakan heryerini kontrol etmeme rağmen bir türlü çatlak ya da yırtık bulamadım
 
Upvote 0
Elle kontrol edince bulursunuz,plastik motor kapağının sol alt kenarındaydı hortum çatlağı. Elle bastırınca motor sesi düzeliyordu,yapıltırdım tutmadı,çok güzel ayarlanmış bir defo :)) 4-5 senede o hortum kırlacak onaylı.
 
Upvote 0
Arkadaşın leonda bez bantla bantladık. Yaklaşık 10 bin km dir sorun yok bakalım. Bant çare olmayana kadar bantlayıp bantlayıp devam :D
 
Upvote 0
Bu hortumda konum itibariyle tasarım hatası var.. Bir kısmı motor bloğunda bir kısmı motor takozunun olduğu vibrasyonsuz bölgede dolayısıyla titreşim çatlamasına neden oluyor..
 
Upvote 0
Kasılan bölgeye bez bant sardım ön almak maksatlı bakalım ömrünü ne kadar uzatırız..Araçların argesini yapıyoruz ücretsiz şekilde yıllardır😀
 
Upvote 0
Arkadaşın leonda bez bantla bantladık. Yaklaşık 10 bin km dir sorun yok bakalım. Bant çare olmayana kadar bantlayıp bantlayıp devam :D
Çözüm ömürlük mustafa abi yıl devirdi hala tık yok 😂

Yalnız dikkatimi çeken bir durum var, 2018-2019 da gelen “DAD/DADA/DADB” kodlu motorların hortumu bariz şekilde kalın ve bir kauçukla sarılıyken, DPC/DFY/DLA kodlu ünitelerin kanister valfi/yakıt soğutma hortumu gerçekten dandik ve bu tür sorunlar çıkarmaya çok meyilli. Malzeme kalitesi farkı apaçık gözüküyor sanki birisi yan sanayi birisi vw ag gibi.
 
Upvote 0
Kasılan bölgeye bez bant sardım ön almak maksatlı bakalım ömrünü ne kadar uzatırız..Araçların argesini yapıyoruz ücretsiz şekilde yıllardır😀
Bez bant ısıya dayanıklı oluyordu di mi?
 
Upvote 0
Çözüm ömürlük mustafa abi yıl devirdi hala tık yok 😂

Yalnız dikkatimi çeken bir durum var, 2018-2019 da gelen “DAD/DADA/DADB” kodlu motorların hortumu bariz şekilde kalın ve bir kauçukla sarılıyken, DPC/DFY/DLA kodlu ünitelerin kanister valfi/yakıt soğutma hortumu gerçekten dandik ve bu tür sorunlar çıkarmaya çok meyilli. Malzeme kalitesi farkı apaçık gözüküyor sanki birisi yan sanayi birisi vw ag gibi.
Bildiğin borunun iç kısmı plastik.
 
Upvote 0
Anladım ne kadara değiştirdiniz acaba
10 bin gibi bir rakam ödedim. Bugün bir kaç bayi dolaştım,araba baktım,adamlar araba koltuğunu bile yapamıyor,zorla vw aldırıyorlar bize,arka koltuklar nekadar kötü ve kullanışsız,Tiguan ile devam dedim yine. Yenisine de (tiguan) o para veriilmez :))
Mecbur hortum vs değiştirip kullanacağız 😕
 
Upvote 0


Geri
Üst