Etsi motorlarda Efb akü ömrü kısa mı?


Katılım
27 Eki 2024
Mesajlar
243
Tepkime puanı
181
Konum
Kocaeli
İsim
Abdurrahman
Araç
2021 Golf 1.0 eTSI life
Bu aralar forumda akü konusu epey konuşulunca aracımın beklemiş haldeki aküsünü ((önceki gün 17:00 civarı stop etme- sabah 08:30 çalıştırma öncesi) ölçeyim dedim sonuç 12,2 V, hava sıcaklığı sabah 3 derece .Bu değer daha çok beklemede daha da düşebilir işin kötüsü.Dİreksiyon koltuk ısıtma gibi aküyü yoracak şeyleri de hiç kullanmadım.Akü ile ilgili uyarı mesajı hiç almadım ve başka sorunda görmedim çalışma vs anlamında.

12.2 V değeri epey düşük gibi , beklemiş halde 12.4 V altındaki değerlerin akü için sağlıklı olmadığını biliyorum.Aracı 25 gün önce ilk sahibinden aldım 3 yıllık bir araçta akünün ölme işaretleri vermesi normal gelmedi açıkcası.Önceki sahibi rutin olarak hastane-ev arası günlük 25-30 km yapmış ve stop-startı çok devreye sokacak trafikte kalmamış .Dğer araçlarımda orjinal akünün 5-6 yıl gittiğine şahit oldum.Beklemiş halde 12.4 v altını da pek görmedim araçlarımda.

Aküyü söküp evde şarj etmeyi düşünüyorum fakat akü sağlığının iyi olmadığı fikrindeyim işe yarayacak mı emin değilim.

Etsi araçlarda kalkş ve durdur -başlatta görev yaptığını okuduğumuz 48 v akü olmasına rağmen 12 v akülerin ömrü kısa mı sorusu akla getiriiyor.

Akü ile ilgili uyarı mesajı alan ve ökçme imkanı olanların ,beklemiş halde hangi voltajı okuduklarını paylaşmaları, sistemin hangi değerde uyarı verdiği hakkında bilgi sahibi olmamızı sağlayabilir.
 
Son düzenleme:
Ayrıca parazitik drenaj testini yaptım ve anlık olarak 2-3 sigortada milivolt okuması gördüm.Tekrar ölçtüğümde değer okuyamadım.Dolayısıyla sabit bir tüketim bulamadım.Volkswagen ''Fluke 73'' kullanın demiş tabi flukeye bir servet ödeyemezdim uni-t 33d + ve unit ut-210d ile mv kademesinde ölçüm yaptım.Sonuç negatif

Burada test çok güzel anlatılmış.
 
Son düzenleme:
Upvote 0

Geri
Üst