Golf 8 Alternatör/Akü arızası


Katılım
20 Eki 2024
Mesajlar
9
Tepkime puanı
7
Konum
Ankara/Hatay
İsim
Mehmet
Araç
Golf 8 Style 1.0eTSI
Merhabalar, ben bir 2021 Golf 8 1.0eTsi kullanıcısıyım. Birkaç gün önce 12V akü uyarısı almaya başladım arıza açıklamasında sürüş işletiminde şarj edin vb. diyordu belli bir yerden sonra bu 48v akü besleme sorunu gibi bir uyarıya dönüştü ama yaklaşık 10 dakikalık bir sürüşten sonra kayboluyordu. Bir sonraki gün ise alternatör arızası vererek aracı kullanmayınız açıklamalı bir arıza çıktı. Aracımı son bir haftadır her sabah çalıştırdığımda direksiyon ısıtma ve koltuk ısıtma açarak kullandım bundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Ertesi gün aracımı Ankara Arca'ya götürdüm (ertesi gün uyarı sönmüştü) aküyü 8-12 saat gibi bir süre şarj edip beni ertesi gün bilgilendireceklerini söylediler fakat arabayı bıraktıktan tam 2 saat sonra telefonumdaki volkswagen uygulamasına "Ek Onarım İhtiyacı" adı altında 112bin liralık fatura yansıtıldı akü ve alternatör değişimi için. Ben sorunun bu kadar büyük olduğunu düşünmüyorum, muhtemelen parçayı değiştir sorun çözülsün gibi bir politikaları var ayrıca parçalar dışarda orjinal bir şekilde 40bin tlye bulunabiliyor 2-3 kat işçilik ücreti alıyorlar sanırım anlamadım. Sorunu daha önce yaşayan veya çözüm önerisi olan bilgilendirirse sevinirim.

Edit: Parça dışarda bulunamıyor ve servis dışında yazılımsal destek verilmesinin mümkün olmadığını öğrendim yani parça değişimi durumunda yetkili servise mahkumsunuz. Ben sorunun aküden kaynaklı olduğunu düşünüp bir oto elektrikçiye gittim, yeni akü taktırdım ardından test yaptılar söylediklerine göre alternatör sağlıklı çalışıyormuş akım seviyeleri olması gerektiği gibiymiş. 7-8 aydır devamlı kullanıyorum bir arıza yaşamadım o günden beri. Bazı arkadaşlar ilk yıl ya da çok düşük kilometrede yaşamış, aracı çalışmayanlar olmuş. Benim başıma geldiğinde 37-38bin kmdeydi şu an 46bin km.
 
Son düzenleme:

Aracımın aküsü komple bitti ve araca uyumlu varta akü taktırdım. Araca herhangi bir kodlama yapılmadı ancak yeni nesil araçlarda kodlama gerekliymiş. Kodlama yapılmadığında araç kendini eski aküye göre ayarlıyormuş.

Araca kendi kendine adapte olması yani yeni akü değerlerine alışması zaman aldı biraz. Marş hızından o farkı anlayabiliyorum rahatlıkla.

Ben varta efb 60ah aküye 4000 tl verdiğim dönemde serviste 9k fiyat vermişlerdi eko aküye.
Kullanıma engel yazılımasal bi hata vermemesi güzelmiş hocam. Ne kadar oldu değişeli? Şu an var mı bi problem?
 
Upvote 0

12 Şubat 2024 tarihinde start&stop çalışmadığı için aküyü değiştirdim akü orijinal aküydü ve değişim esnasında araç 101k km de idi. Üzerinden fabrikasyon 59 ah akü çıktı ben Varta AGM 60 ah akü taktırdım kodlama falan yaptırmadım bugüne kadar da herhangi bir sorun yaşamadım akü ile ilgili. Bu arada start&stop da kullanmıyorum :) (Akü fiyatı işçilik dahil 5500 TL)
Aracınız kaç modeldi hocam? Kaç sene gitmiş orijinal akünüz onu merak ettim :)
 
Upvote 0
12 Şubat 2024 tarihinde start&stop çalışmadığı için aküyü değiştirdim akü orijinal aküydü ve değişim esnasında araç 101k km de idi. Üzerinden fabrikasyon 59 ah akü çıktı ben Varta AGM 60 ah akü taktırdım kodlama falan yaptırmadım bugüne kadar da herhangi bir sorun yaşamadım akü ile ilgili. Bu arada start&stop da kullanmıyorum :) (Akü fiyatı işçilik dahil 5500 TL)
Fabrikanın taktığı orjinal akünüz EFB tip akü, bildiğimiz standart sulu akünün biraz iyileştirilmiş hali,

Taktığınız akü AGM tip (askeri teknoloji için) geliştirilmiş sonrasında araçlara uyarlanmış özel bir akü,

İsterseniz 1960 model bir araçtan sökülen akü takın ve kodlama yaptırmayın, yine hiç bir sorun yaşamazsınız,

Eee o zaman ne diye kodlama yaptırayım diye insanın aklına gelir..,

Cevap basit;
Taktırdığınız 60 Ah AGM akü (kodlama yapıldığında) normal şartlarda AGM aküler 7-10 sene hizmet ömrü vardır, (kodlama yapılmadığı için akünün ömründen yersiniz,

Çünkü alternatör EFB tip aküyü farklı şekilde şarj eder, AGM aküyü farklı şekilde şarj eder,

Ve yine kodlama yapılmadığı için aracı ECU ‘su halen araçta eski akünün takılı olduğunu zannetiği için, şarj döngüsünü eskimiş marş gücü zayıflamış bir aküye göre ayarlamaktadır,

Bu şartlarda 5.500 tl. vererek uzun ömür vaad eden AGM tip akü almak ile daha uyguna EFB akü almaktan bir farkı kalmamış oluyor., buna rağmen cebinizden daha fazla para çıkmış oluyor.,

Özetlersek, EFB tip aküye göre çok daha uzun ömürlü olan AGM tip bir akü almanıza rağmen, ve cebimizden daha fazla para çıkmasına rağmen, bu akü size daha kısa bir süre hizmet etmiş olacak.
 
Upvote 0
Fabrikanın taktığı orjinal akünüz EFB tip akü, bildiğimiz standart sulu akünün biraz iyileştirilmiş hali,

Taktığınız akü AGM tip (askeri teknoloji için) geliştirilmiş sonrasında araçlara uyarlanmış özel bir akü,

İsterseniz 1960 model bir araçtan sökülen akü takın ve kodlama yaptırmayın, yine hiç bir sorun yaşamazsınız,

Eee o zaman ne diye kodlama yaptırayım diye insanın aklına gelir..,

Cevap basit;
Taktırdığınız 60 Ah AGM akü (kodlama yapıldığında) normal şartlarda AGM aküler 7-10 sene hizmet ömrü vardır, (kodlama yapılmadığı için akünün ömründen yersiniz,

Çünkü alternatör EFB tip aküyü farklı şekilde şarj eder, AGM aküyü farklı şekilde şarj eder,

Ve yine kodlama yapılmadığı için aracı ECU ‘su halen araçta eski akünün takılı olduğunu zannetiği için, şarj döngüsünü eskimiş marş gücü zayıflamış bir aküye göre ayarlamaktadır,

Bu şartlarda 5.500 tl. vererek uzun ömür vaad eden AGM tip akü almak ile daha uyguna EFB akü almaktan bir farkı kalmamış oluyor., buna rağmen cebinizden daha fazla para çıkmış oluyor.,

Özetlersek, EFB tip aküye göre çok daha uzun ömürlü olan AGM tip bir akü almanıza rağmen, ve cebimizden daha fazla para çıkmasına rağmen, bu akü size daha kısa bir süre hizmet etmiş olacak.
Bilgilendirme için teşekkürler hocam, güzel bi anlatım oldu. Uzun ömürlülük için kodlama yapmak lazım o halde.
 
Upvote 0
Kullanıma engel yazılımasal bi hata vermemesi güzelmiş hocam. Ne kadar oldu değişeli? Şu an var mı bi problem?
16 Mayısta değiştirmişiz.

Aracın aküsü bittiğinde sos arızaya düşmüştü akü sıfırlanınca. Yeni akü taktığımda düzelmedi şu an bir kere sos arızasını yaptırmama rağmen tekrar yaktı.

Bağlantısı olacağını düşünmüyorum ancak yaşadığım tek olumsuz durum bu oldu.


Kodlama yapılmazsa belirli bir süre sonra araç yeni akü kondisyonuna adapte ediyor o yüzden kodlama için aceleci davranmadım araç zaten kullanılmıyor ağırlıklı yatıyor
 
Upvote 0
16 Mayısta değiştirmişiz.

Aracın aküsü bittiğinde sos arızaya düşmüştü akü sıfırlanınca. Yeni akü taktığımda düzelmedi şu an bir kere sos arızasını yaptırmama rağmen tekrar yaktı.

Bağlantısı olacağını düşünmüyorum ancak yaşadığım tek olumsuz durum bu oldu.


Kodlama yapılmazsa belirli bir süre sonra araç yeni akü kondisyonuna adapte ediyor o yüzden kodlama için aceleci davranmadım araç zaten kullanılmıyor ağırlıklı yatıyor
e-tsi yatan araç sevmez hocam yapmayın :)
 
Upvote 0
e-tsi yatan araç sevmez hocam yapmayın :)
Kesinlikle katılıyorum hocam aklıma geldikçe sinirim bozuluyor ama, ayın başında Antalya’ya yola çıkmadan önce sos onarımı yapıldı. 15 gün kadar aracı sürekli kullanmak durumunda kaldım 1 hafta yattı marş vurduğum gibi sos tekrar gitti…


Sos kartı problemsiz olduğu söyleniyor sırf araç yatıyor diye arızaya düştüğünü düşünmeye başlayacağım 😂😂
 
Upvote 0
Kesinlikle katılıyorum hocam aklıma geldikçe sinirim bozuluyor ama, ayın başında Antalya’ya yola çıkmadan önce sos onarımı yapıldı. 15 gün kadar aracı sürekli kullanmak durumunda kaldım 1 hafta yattı marş vurduğum gibi sos tekrar gitti…


Sos kartı problemsiz olduğu söyleniyor sırf araç yatıyor diye arızaya düştüğünü düşünmeye başlayacağım 😂😂
aracı yattıgı yer kapalı otopark vs ise şebeke çekmeyince de oluyor
 
Upvote 0
Fabrikanın taktığı orjinal akünüz EFB tip akü, bildiğimiz standart sulu akünün biraz iyileştirilmiş hali,

Taktığınız akü AGM tip (askeri teknoloji için) geliştirilmiş sonrasında araçlara uyarlanmış özel bir akü,

İsterseniz 1960 model bir araçtan sökülen akü takın ve kodlama yaptırmayın, yine hiç bir sorun yaşamazsınız,

Eee o zaman ne diye kodlama yaptırayım diye insanın aklına gelir..,

Cevap basit;
Taktırdığınız 60 Ah AGM akü (kodlama yapıldığında) normal şartlarda AGM aküler 7-10 sene hizmet ömrü vardır, (kodlama yapılmadığı için akünün ömründen yersiniz,

Çünkü alternatör EFB tip aküyü farklı şekilde şarj eder, AGM aküyü farklı şekilde şarj eder,

Ve yine kodlama yapılmadığı için aracı ECU ‘su halen araçta eski akünün takılı olduğunu zannetiği için, şarj döngüsünü eskimiş marş gücü zayıflamış bir aküye göre ayarlamaktadır,

Bu şartlarda 5.500 tl. vererek uzun ömür vaad eden AGM tip akü almak ile daha uyguna EFB akü almaktan bir farkı kalmamış oluyor., buna rağmen cebinizden daha fazla para çıkmış oluyor.,

Özetlersek, EFB tip aküye göre çok daha uzun ömürlü olan AGM tip bir akü almanıza rağmen, ve cebimizden daha fazla para çıkmasına rağmen, bu akü size daha kısa bir süre hizmet etmiş olacak.
Doğrudur Ali Abi ama bu saatten sonra kodlama yapsak dahi bir faydası olur mu çünkü neredeyse 1.5 yıl oldu.
 
Upvote 0
Golf 8 alma düşüncem vardı ama:

  • Alternatör arızası
  • Vites kolu arızası
  • Tahrik sistemi arızası
  • SOS hatası
  • Yazılımsal sorunlar

Ben saldım artık. Temiz bi Golf 7.5 alıp bineceğim. Keşke Golf 8'i e-TSI değil de düz TSI getirselerdi (yurtdışında var)
 
Upvote 0
aracı yattıgı yer kapalı otopark vs ise şebeke çekmeyince de oluyor
Direk apartmanın girişinde köy usulü benim garaj hocam. Ama şöyle bir şey geldi aklıma benim mk8 lerden birisi daha böyle sapıttığı oluyordu ilk marşta... Sos hoparlörü değiştirildikten sonra sorun çözülmüştü onda
 
Upvote 0

Golf 8 alma düşüncem vardı ama:

  • Alternatör arızası
  • Vites kolu arızası
  • Tahrik sistemi arızası
  • SOS hatası
  • Yazılımsal sorunlar

Ben saldım artık. Temiz bi Golf 7.5 alıp bineceğim. Keşke Golf 8'i e-TSI değil de düz TSI getirselerdi (yurtdışında var)
Hocam bu saydığın arızaların hiçbirini istemiyorsan alacağın araç belli golf 8.5 impression Altanatör arızası yok çünkü e tsi değil vites kolu arızası yok çünkü manuel diğer arızaların hiçbirine rastlamadım altı aydır ben de bunları düşünerek manuel aldım e tsi olmasaydı otomatik alabilirdim ama bu kadar para verdikten sonra bir de Alternatör arızası ile uğraşamam altı aydır kullanıyorum memnunum araçtan
 
Upvote 0

Geri
Üst