235/55/18 Lastik Havası Öneriniz


thelordof

Katılımcı Üye
 
Katılım
16 Nis 2019
Mesajlar
1,130
Tepkime puanı
419
Konum
Ank
İsim
Samet
Araç
Tiguan Elegance
Tiguan araç şehir için hali hazır da 38/38 olarak kullanıyorum. Uzun yol için 3 kişi, bagaj dolu, arka koltukta boş kalan kısımlara da birkaç eşya koyacağız. Arka tekerlere 41psi ' a tamamlıyı mı yoksa 38 psi ile devam mı?

1000040613.jpg
 

Tiguan araç şehir için hali hazır da 38/38 olarak kullanıyorum. Uzun yol için 3 kişi, bagaj dolu, arka koltukta boş kalan kısımlara da birkaç eşya koyacağız. Arka tekerlere 41psi ' a tamamlıyı mı yoksa 38 psi ile devam mı?

Ekli dosyayı görüntüle 75616

Aman hocam ne yaptınız siz. Ne 38 i ne 41 i. Derhal 32-34 arasına düşürün lastikleri. Davul gibi lastiklerle dolaşmayın. En ufak kasiste çok büyük tepkiler verir araç. Hem süspansiyon sistemine zarar hem de yol tutuş negatif etkilenir. Kodiaq aracımda yıllardır 33 psi kullanırım. Hem şehir içi hem uzun yolda.

Araç yüklü yüksüz farketmeksizin orta bi ayar tutturdum kendime göre. Yol tutuş güzel, konfor da gayet güzel.

Fabrika verisi 38 psi basacaksın diyebilir fakat avrupa yollarında kullanmıyoruz araçlarımızı. Yok ben fabrika verisi ne derse onu basarım derseniz de keyif sizin araç sizin elbette.
 
Aman hocam ne yaptınız siz. Ne 38 i ne 41 i. Derhal 32-34 arasına düşürün lastikleri. Davul gibi lastiklerle dolaşmayın. En ufak kasiste çok büyük tepkiler verir araç. Hem süspansiyon sistemine zarar hem de yol tutuş negatif etkilenir. Kodiaq aracımda yıllardır 33 psi kullanırım. Hem şehir içi hem uzun yolda.

Araç yüklü yüksüz farketmeksizin orta bi ayar tutturdum kendime göre. Yol tutuş güzel, konfor da gayet güzel.

Fabrika verisi 38 psi basacaksın diyebilir fakat avrupa yollarında kullanmıyoruz araçlarımızı. Yok ben fabrika verisi ne derse onu basarım derseniz de keyif sizin araç sizin elbette.
38 psi da bariz konfor kaybı yok.
33 psi larda da araç da 4-5 kişi olduğu anlarda araç zor hızlanır diye düşünüyorum. 235/55/18 Tiguan için konuşuyorum.
 
38 41 değerleri uzun yol için gayet sıkıntılı değerler. En ufak çukurda kasiste @Alibey hocamın dediği gibi büyük sorunlarla tepkilerle karşılaşırsınız, manevralarda da savrulur, oturmaz yola.
 
@thelordof Lastiğe bastığınız 38 psi 30-40 km yol gittikten sonra, hele hele yaz aylarında 45 psi değerlere kadar ulaşır ki bu da ani bir manevra durumunda araç hakimiyetinde çok çok zorlanacağınız anlamına gelir, Allah korusun kazaya sebebiyet bile verir bu durum. Lastik basıncı ne eksik ne fazla olmalı. Yıllardır araç kullanan biri olarak ve tecrübelerime dayanarak size şunu söyleyebilirim ki hiçbir zaman hiçbir aracımda fabrika nın yazdığı o değerlere göre lastiğe hava vurmadım. Daima o değerlerden aşağıda ve kendim test ederek doğru basıncı bulmuşumdur. Kimi aracımda 32 psi kimi aracımda 34 ve şuanki aracımda da 33. Ama yıllardır bu değerler arasında dolaşmışımdır.
 
Ben arkadaşların dediklerine pek katılmıyorum, evet araç sert olabilir, konfor azalabilir lakin öyle sorun olur böyle sorun yapar demek yanlış olacaktır. Ayrıca kimse frenleme mesafesinden bahsetmiyor, acil durum frenleme sırasında düşük veya gereğinden fazla basınç frenlemeyi uzatacaktır. Ki bu konfordan daha önemli.

Araç lastik basınçlarını zaten soğukken ayarlamamız gerekli, ısınacağını üreticilerde biliyor ve ısındığında basıncın artacağını, onların dediğini yapmak bana daha mantıklı geliyor.

Araç yüklü ise yüklü değerlerinde basılmalı, boş ise orada yazan boş değerlerde basılmalı. Ama belki fabrikanın söylediği en düşük basınç değerinden biraz daha az basmak sorun yapmayabilir belki örneğin 1-2psi, hem konforunuz güzel kalır hem frenlemenizde güvende kalır, bariz şekilde konfor için düşük basınç basmak hiç mantıklı değil.

Bu araçların çukura girmesi, bozuk yola girmeside planlanıyor ki aracınız zaten SUV (sport utility vehicle), tamam ülkemiz ortalama avrupa ülkelerinden çok daha kalitesiz yollara sahip ancak ,eğer zaten kasisten çok hızlı geçiyorsanız, çok hor kullanıyorsanız ona düşük basınçlarda da lastik çok fazla dayanmaz, yıpranır, zarar görür, araç süspansiyonuda düşük kilometrelerde kaçaklar oluşabilir. Yani bu tek başına lastik basıncı ile alakalı değil sürüş tarzıda etkili, coğrafi şartlarda etkili.

Ben 225/45/18 Caddy aracımda 36 psi ile kullanıyorum, genelde tek başıma kullandığımdan en düşük basınca yakın şekilde ayarladım. Ortalama hızım 70 oluyor genellikle. Dolu şekilde uzun yol yapacak olsam arttırmam gerekir.

Tabi herkesin tecrübesi fikri farklı olabilir saygı duyarım.
 

Ekli dosyalar

  • Ekran görüntüsü 2024-05-04 122047.png
    Ekran görüntüsü 2024-05-04 122047.png
    211.7 KB · Görüntüleme: 7
Son düzenleme:
Ben arkadaşların dediklerine pek katılmıyorum, evet araç sert olabilir, konfor azalabilir lakin öyle sorun olur böyle sorun yapar demek yanlış olacaktır. Ayrıca kimse frenleme mesafesinden bahsetmiyor, acil durum frenleme sırasında düşük veya gereğinden fazla basınç frenlemeyi uzatacaktır. Ki bu konfordan daha önemli.

Araç lastik basınçlarını zaten soğukken ayarlamamız gerekli, ısınacağını üreticilerde biliyor ve ısındığında basıncın artacağını, onların dediğini yapmak bana daha mantıklı geliyor.

Araç yüklü ise yüklü değerlerinde basılmalı, boş ise orada yazan boş değerlerde basılmalı. Ama belki fabrikanın söylediği en düşük basınç değerinden çok daha az basmak sorun yapmayabilir örneğin 1-2psi, hem konforunuz güzel kalır hem frenlemenizde güvende kalır, bariz şekilde konfor için düşük basınç basmak hiç mantıklı değil.

Bu araçların çukura girmesi, bozuk yola girmeside planlanıyor ki aracınız zaten SUV (sport utility vehicle), tamam ülkemiz ortalama avrupa ülkelerinden çok daha kalitesiz yollara sahip ancak ,eğer zaten kasisten çok hızlı geçiyorsanız, çok hor kullanıyorsanız ona düşük basınçlarda da lastik çok fazla dayanmaz, yıpranır, zarar görür, araç süspansiyonuda düşük kilometrelerde kaçaklar oluşabilir. Yani bu tek başına lastik basıncı ile alakalı değil sürüş tarzıda etkili, coğrafi şartlarda etkili.

Ben 225/45/18 Caddy aracımda 36 psi ile kullanıyorum, genelde tek başıma kullandığımdan en düşük basınca yakın şekilde ayarladım. Ortalama hızım 70 oluyor genellikle. Dolu şekilde uzun yol yapacak olsam arttırmam gerekir.

Tabi herkesin tecrübesi fikri farklı olabilir saygı duyarım.

Mesajlarımda yazmış olmama rağmen sanırım tam okumadınız. Demişim ki
Hem süspansiyon sistemine zarar hem de yol tutuş negatif etkilenir

Konu sadece konfor değil. Hiçkimse konforumdan ödün vermeyeyim ama kaza yapsam da olur demez zaten. Kasise sert girmekten vs bahsetmişsiniz.
İkinci mesajımda da demişim ki basınç ne eksik ne fazla olmalı. Gereğinden fazla düşük olursa da bir kasis ya da çukura birden fazla kez sert girme durumunda zaten lastik yanaklarındaki teller zarar görür ki bu da lastiği çöp yapar.
Ben bana göre yanlış yapılan bir durumu ( @thelordof un Lastik basıncı değerleri ) doğru uygulaması konusunda tavsiyede bulunmak istedim. Tabiki herkesin kendi aracı, kendi lastiği. Son karar araç kullanıcısına ait.
 
Mesajlarımda yazmış olmama rağmen sanırım tam okumadınız. Demişim ki


Konu sadece konfor değil. Hiçkimse konforumdan ödün vermeyeyim ama kaza yapsam da olur demez zaten. Kasise sert girmekten vs bahsetmişsiniz.
İkinci mesajımda da demişim ki basınç ne eksik ne fazla olmalı. Gereğinden fazla düşük olursa da bir kasis ya da çukura birden fazla kez sert girme durumunda zaten lastik yanaklarındaki teller zarar görür ki bu da lastiği çöp yapar.
Ben bana göre yanlış yapılan bir durumu ( @thelordof un Lastik basıncı değerleri ) doğru uygulaması konusunda tavsiyede bulunmak istedim. Tabiki herkesin kendi aracı, kendi lastiği. Son karar araç kullanıcısına ait.
ben yazdıktan sonra geldi sizin yazdığınız son mesaj, sayfa sonradan yenilendi
 
Ben arkadaşların dediklerine pek katılmıyorum, evet araç sert olabilir, konfor azalabilir lakin öyle sorun olur böyle sorun yapar demek yanlış olacaktır. Ayrıca kimse frenleme mesafesinden bahsetmiyor, acil durum frenleme sırasında düşük veya gereğinden fazla basınç frenlemeyi uzatacaktır. Ki bu konfordan daha önemli.

Araç lastik basınçlarını zaten soğukken ayarlamamız gerekli, ısınacağını üreticilerde biliyor ve ısındığında basıncın artacağını, onların dediğini yapmak bana daha mantıklı geliyor.

Araç yüklü ise yüklü değerlerinde basılmalı, boş ise orada yazan boş değerlerde basılmalı. Ama belki fabrikanın söylediği en düşük basınç değerinden biraz daha az basmak sorun yapmayabilir belki örneğin 1-2psi, hem konforunuz güzel kalır hem frenlemenizde güvende kalır, bariz şekilde konfor için düşük basınç basmak hiç mantıklı değil.

Bu araçların çukura girmesi, bozuk yola girmeside planlanıyor ki aracınız zaten SUV (sport utility vehicle), tamam ülkemiz ortalama avrupa ülkelerinden çok daha kalitesiz yollara sahip ancak ,eğer zaten kasisten çok hızlı geçiyorsanız, çok hor kullanıyorsanız ona düşük basınçlarda da lastik çok fazla dayanmaz, yıpranır, zarar görür, araç süspansiyonuda düşük kilometrelerde kaçaklar oluşabilir. Yani bu tek başına lastik basıncı ile alakalı değil sürüş tarzıda etkili, coğrafi şartlarda etkili.

Ben 225/45/18 Caddy aracımda 36 psi ile kullanıyorum, genelde tek başıma kullandığımdan en düşük basınca yakın şekilde ayarladım. Ortalama hızım 70 oluyor genellikle. Dolu şekilde uzun yol yapacak olsam arttırmam gerekir.

Tabi herkesin tecrübesi fikri farklı olabilir saygı duyarım.
Hocam sizin Caddy de etikette kaç değerler gösteriyor?

Valla 38/38 den memnunum , kafam karıştı bilemedim. 18 inç olduğu içinde 36psi altına da düşürmem gibi.

Kendi pompamla, lastik soğukken kontrol ediyorum.
 
Mesajlarımda yazmış olmama rağmen sanırım tam okumadınız. Demişim ki


Konu sadece konfor değil. Hiçkimse konforumdan ödün vermeyeyim ama kaza yapsam da olur demez zaten. Kasise sert girmekten vs bahsetmişsiniz.
İkinci mesajımda da demişim ki basınç ne eksik ne fazla olmalı. Gereğinden fazla düşük olursa da bir kasis ya da çukura birden fazla kez sert girme durumunda zaten lastik yanaklarındaki teller zarar görür ki bu da lastiği çöp yapar.
Ben bana göre yanlış yapılan bir durumu ( @thelordof un Lastik basıncı değerleri ) doğru uygulaması konusunda tavsiyede bulunmak istedim. Tabiki herkesin kendi aracı, kendi lastiği. Son karar araç kullanıcısına ait.
Hocam araçta 1 veya 2 kişi de sizin dediğiniz 33psi olabilir ama araç epey yüklüyken sıkıntı olur diye düşünüyorum, özellikle yokuş gibi yerlerde performans anlamında.
 
Mesajlarımda yazmış olmama rağmen sanırım tam okumadınız. Demişim ki


Konu sadece konfor değil. Hiçkimse konforumdan ödün vermeyeyim ama kaza yapsam da olur demez zaten. Kasise sert girmekten vs bahsetmişsiniz.
İkinci mesajımda da demişim ki basınç ne eksik ne fazla olmalı. Gereğinden fazla düşük olursa da bir kasis ya da çukura birden fazla kez sert girme durumunda zaten lastik yanaklarındaki teller zarar görür ki bu da lastiği çöp yapar.
Ben bana göre yanlış yapılan bir durumu ( @thelordof un Lastik basıncı değerleri ) doğru uygulaması konusunda tavsiyede bulunmak istedim. Tabiki herkesin kendi aracı, kendi lastiği. Son karar araç kullanıcısına ait.
hocam ben size cevaben yazmadım ki bu yazdıklarımı, size yanlış söylüyorsunuz demiyorum ki, konu başlığı altına yazılanları okudum ve kendi fikirlerimi yazdım.
 
Tiguan araç şehir için hali hazır da 38/38 olarak kullanıyorum. Uzun yol için 3 kişi, bagaj dolu, arka koltukta boş kalan kısımlara da birkaç eşya koyacağız. Arka tekerlere 41psi ' a tamamlıyı mı yoksa 38 psi ile devam mı?

Ekli dosyayı görüntüle 75616

Bu basınç değerlerini neye göre yazıyorlar anlamıyorum.

b8 Passat ta da

normal yük 35 psi
konfor 30 psi
tam yük ön 35 arka 38psi yazıyor

38 psi ile otobanda zıplaya zıplaya gitti araç. Her oyuk/bozuk zeminde arkayı savurdu.

Şimdi 32 psi kullanıyorum araç kendine geldi.

Sizin kapı etiketinde 38 - 41 psi değerler için 5 yolcu + en az 3 valiz gösteriyor.

bu kapasitede bile 36 psi yi geçmeyiniz. Zaten lastik ısındıkça, lastik basıncı 2 - 3 psi kendiliğinden artacak

3 kişi + ful bagaj için 34 - 35 psi yeterli bence.

Siz zaten 38 psi kullanıyormuşsunuz.

O şekilde yola çıkın. Durum değerlendirmesi yapın.

Rahatsız olursanız yolda bir istasyona girip basınçları azaltır veya arttırırsınız.

Aracınızın normal günlük kullanımda lastik basınç değeri 33 psi dir.


Tiguan lastik ebat basınç.png




.
 
Hocam araçta 1 veya 2 kişi de sizin dediğiniz 33psi olabilir ama araç epey yüklüyken sıkıntı olur diye düşünüyorum, özellikle yokuş gibi yerlerde performans anlamında.
Hocam kodiaq aracımla 4 yıldır 33 psi ile ne valizler, ne eşyalar taşıdım km’lerce. Hamd olsun ne lastiğim patladı ne de ani manevralarda beni zor duruma düşürdü. Hatta aracımın üzerinde gelen lastikler ile şuana kadar 110.000 km yaptım. 33 psi ile.

Aracı yürütmeden basılan hava zaten önceki mesajlarımdan birinde dediğim gibi belli bir km ilerledikten sonra 4-6 psi civarı artış gösterir. E şimdi siz araç soğukken 38 psi basarsanız 100 km sonra 42-44 civarı olacak ve bu da negatif durumlar yaşatabilir size.
 
Bu basınç değerlerini neye göre yazıyorlar anlamıyorum.

b8 Passat ta da

normal yük 35 psi
konfor 30 psi
tam yük ön 35 arka 38psi yazıyor

38 psi ile otobanda zıplaya zıplaya gitti araç. Her oyuk/bozuk zeminde arkayı savurdu.

Şimdi 32 psi kullanıyorum araç kendine geldi.

Sizin kapı etiketinde 38 - 41 psi değerler için 5 yolcu + en az 3 valiz gösteriyor.

bu kapasitede bile 36 psi yi geçmeyiniz. Zaten lastik ısındıkça, lastik basıncı 2 - 3 psi kendiliğinden artacak

3 kişi + ful bagaj için 34 - 35 psi yeterli bence.

Siz zaten 38 psi kullanıyormuşsunuz.

O şekilde yola çıkın. Durum değerlendirmesi yapın.

Rahatsız olursanız yolda bir istasyona girip basınçları azaltır veya arttırırsınız.

Aracınızın normal günlük kullanımda lastik basınç değeri 33 psi dir.


Ekli dosyayı görüntüle 75620




.

38 Psi la 3 kişi dolu bagaj yol yapmış. Konfor ve frenleme olarak bir sıkıntı yaşamamıştım.
 

Hocam kodiaq aracımla 4 yıldır 33 psi ile ne valizler, ne eşyalar taşıdım km’lerce. Hamd olsun ne lastiğim patladı ne de ani manevralarda beni zor duruma düşürdü. Hatta aracımın üzerinde gelen lastikler ile şuana kadar 110.000 km yaptım. 33 psi ile.

Aracı yürütmeden basılan hava zaten önceki mesajlarımdan birinde dediğim gibi belli bir km ilerledikten sonra 4-6 psi civarı artış gösterir. E şimdi siz araç soğukken 38 psi basarsanız 100 km sonra 42-44 civarı olacak ve bu da negatif durumlar yaşatabilir size.
Üretici de ısındığında değerlerin arttığını düşünüyordur, 34 psi olarak deneme yaparım. Fikirleriniz için teşekkür ederim.
 

Geri
Üst Alt