Klima Isıtmama Problemi



Dişlilerde bir sorun yok dediler, inatla sorunun kalorifer radyatöründe olduğu söyleniyor, umarım öyle değildir hocam..
Dişli kutusunu açıp kontrol ettilermi bende de olmuştu dişlileri söküp kontrol etmiştim genelde hata bu dişli kutularından oluyor 3 tane kutu var biri direksiyon tarafında 2 si yolcu tarafında söküp bakmak lazım değilse radyator peteğindedir oda sürücü tarafında sökülüyor
 
Dişli kutusunu açıp kontrol ettilermi bende de olmuştu dişlileri söküp kontrol etmiştim genelde hata bu dişli kutularından oluyor 3 tane kutu var biri direksiyon tarafında 2 si yolcu tarafında söküp bakmak lazım değilse radyator peteğindedir oda sürücü tarafında sökülüyor
Sadece yolcu tarafını açıp görünen motorun dişlilerini kontrol ettiler çünkü seste o taraftan gelmişti ve yolcu tarafı ısıtmadığı için sadece orası kontrol edildi. Şoför tarafındaki motorlarla alakalı bir sorun yok zaten hocam. Fakat o dişlilere hiç ellemeden sıcak/soğuk ayarlaması yaparak dişlilerin doğru çalışıp çalışmadığına bakılmış ve doğru çalıştığını söylediler.
 
yönlendirme motoruna ulaşmak basit mi ?

benim de orta menfezlerden ve ayak taraflarından hava üflemiyor.
 
Eger aracin bir tarafini isitiyor diger tarafini isitmiyor ise o zaman sorunun kalorifer peteginde olmasi mantik disi. Birkac sene önce kisin soguk üfleme problemi benimde basima geldi fakat bende sorun kalorifer petegi tikali oldugu icinmis ve kendim sürücü tarafindaki airbagi sökerek kalorifer petegini degismistim yani sanayideki sözde ustalarin dedigi gibi komple gögüsü sökmeye gerek yok. Birde tam sayisini unuttum fakat bizim araclarda en az 4 yada 5 tane yönlendirme motoru var hepsinin yerini bulup bi kontrol et, büyük ihtimal sendeki problem motor veya disli problemi.
 
Eger aracin bir tarafini isitiyor diger tarafini isitmiyor ise o zaman sorunun kalorifer peteginde olmasi mantik disi. Birkac sene önce kisin soguk üfleme problemi benimde basima geldi fakat bende sorun kalorifer petegi tikali oldugu icinmis ve kendim sürücü tarafindaki airbagi sökerek kalorifer petegini degismistim yani sanayideki sözde ustalarin dedigi gibi komple gögüsü sökmeye gerek yok. Birde tam sayisini unuttum fakat bizim araclarda en az 4 yada 5 tane yönlendirme motoru var hepsinin yerini bulup bi kontrol et, büyük ihtimal sendeki problem motor veya disli problemi.
yönlendirme motorlarında bir sorun olmadığı söylendi hocam. Sizin gibi peteği söküp kontrol yapacağız
 
yönlendirme motoruna ulaşmak basit mi ?

benim de orta menfezlerden ve ayak taraflarından hava üflemiyor.
Yukarıdaki mesajlarda bilgileri olması lazım hocam. Torpido alt bölümündeki yönlendirme motorları kolaylıkla görülebiliyor fakat şoför tarafı ile ilgili bir bilgim yok benimde
 
Eger aracin bir tarafini isitiyor diger tarafini isitmiyor ise o zaman sorunun kalorifer peteginde olmasi mantik disi. Birkac sene önce kisin soguk üfleme problemi benimde basima geldi fakat bende sorun kalorifer petegi tikali oldugu icinmis ve kendim sürücü tarafindaki airbagi sökerek kalorifer petegini degismistim yani sanayideki sözde ustalarin dedigi gibi komple gögüsü sökmeye gerek yok. Birde tam sayisini unuttum fakat bizim araclarda en az 4 yada 5 tane yönlendirme motoru var hepsinin yerini bulup bi kontrol et, büyük ihtimal sendeki problem motor veya disli problemi.
Hocam peteğin giriş ve çıkışı sol tarafta petek tıkalıysa girdiği gibi çıkıyor arabanın sol tarafının ısınmasının sebebi ise sadece giriş çıkış borularının ısınıyor olması
Benim de sadece sol ısınıyor sağ ısınmıyordu orta kısım ise ılıktı
Temizledim şimdi her iki taraf da çok iyi ısıtıyor
 
Hocam peteğin giriş ve çıkışı sol tarafta petek tıkalıysa girdiği gibi çıkıyor arabanın sol tarafının ısınmasının sebebi ise sadece giriş çıkış borularının ısınıyor olması
Benim de sadece sol ısınıyor sağ ısınmıyordu orta kısım ise ılıktı
Temizledim şimdi her iki taraf da çok iyi ısıtıyor
Bunu tam olarak nasıl yapıyorsunuz? Yani araç içinde sıvı durumunu ve hava kalma olasılığı, bunları nasıl yaptınız tarif edebilir misiniz?
 
Bunu tam olarak nasıl yapıyorsunuz? Yani araç içinde sıvı durumunu ve hava kalma olasılığı, bunları nasıl yaptınız tarif edebilir misiniz?
Motor sıvısını komple boşaltmaya gerek yok turbonun o tarafta klima radyatörüne giren iki adet boru var onları söküp doldurma kabından yüksekte herhangi bir yere sabitleyin cırt kelepçe ile olabilir
Daha sonra radyatör borusunun içine üflemeniz gerekiyor. Ben daha dar bir boruyu içine sokarak üfledim ve içindeki suyu boşalttım. Boşaltmamın sebebi radyatörü sökünce araç içine su akmasını istemedim radyatörün hemen altında airbag beyni var. Temizleyip geri taktıktan sonra şırınga ile turbonun oradaki giriş çıkış borularındaki şırınga ile antifriz basın ta ki diğer taraftan sıvı gelene kadar. Ben öyle yapmadım ama şimdi yapacak olsam öyle yapardım. Sonra boruları geri takın. Araba zamanla havayı alacaktır hava çıktığında doldurma kabına antifriz eklersiniz.
 
Son düzenleme:
Motor sıvısını komple boşaltmaya gerek yok turbonun o tarafta klima radyatörüne giren iki adet boru var onları söküp doldurma kabından yüksekte herhangi bir yere sabitleyin cırt kelepçe ile olabilir
Daha sonra radyatör borusunun içine üflemeniz gerekiyor. Ben daha dar bir boruyu içine sokarak üfledim ve içindeki suyu boşalttım. Boşaltmamın sebebi radyatörü sökünce araç içine su akmasını istemedim radyatörün hemen altında airbag beyni var. Temizleyip geri taktıktan sonra şırınga ile turbonun oradaki giriş çıkış borularındaki şırınga ile antifriz basın ta ki diğer taraftan sıvı gelene kadar. Ben öyle yapmadım ama şimdi yapacak olsam öyle yapardım. Sonra boruları geri takın. Araba zamanla havayı alacaktır hava çıktığında doldurma kabına antifriz eklersiniz.
Hocam ben motor sıvısını hiç boşaltmadım veya turbonun oradaki boruları da sökmedim. Araç soğuk iken tüm termostatlar kapalı oluyor ve genleşme kabının kapağını da açmazsak borulardan akan su 5-10 ml geçmiyor. Tabi bu riski söken arkadaş almalı ben her yeri naylonla izole ettikten sonra yaptım bir damla bile damlatmamıştım.
Havasını alma konusuna gelirsek 1.6tdi golf 7 ler sistem havasını kendisi alıyor. Tek yapmanız gereken biraz kullandıktan sonra suyu kontrol edip su eklemek (tsi lar hakkında bir bilgim yok)
 
2 sağda 2 de solda yönlendirme motoru var.. Sağdakiler kolay,
sol taraftaki altlı üstlü, Üst kısımdaki derinde işini bilen birisi diz airbag kısmını ve plastik hava kanalını sökerek ulaşabilir.

Petek ısıtmıyor mevzusu ANTiFRİZ den kaynaklı tortu pas korozyon vs..
Antifirizin ömürlük olmadığını anlatamadık ustalar çok para alamadığı için mi ilerde çok büyük masraf açar kiramız ödenir diye mi bilinmez günün sonunda sıvının gezdiği tüm parçalar çürür sadece petekle kalsa keşke..
Kal.Petekteki ince kanalların tıkanması sonucu antifriz giriş çıkış yapıyor peteğin 4 de 1 kadarı ısınıyor olabilir.


Petekten kaynaklı ise turboya yakın 2 boru var kalorifer tamircileri bilir çıkarılarak kimyasal ile temizlenebilir. ! Günümüz şartları kimyasallarda pahalı olması kaynaklı firma çok az kullanabilir fazla basınç ile açmaya kalkışır. petek radyatör patlayabilir

Petek işlemi yaptıracakların yerinde olsam : Peteği söktürmem sökerlerse peteği kesip şişle açıp kaynaklayıp takarlar..
Bu işlem yerine iyi bir marka 1 litre kimyasalı seyreltmeden peteğe verip 2 saat kadar beklenir ve ardından makine ile firmanın kendi sıvısı ile işlem tamamlanır.. Kısacası firmaların kullandığı kimyasal genelde yeterli değil.. Doğal olarak Yaptıranların yarısı şikayetçi tam açılmadı vs..

Benim başıma 2 sorunda geldi 2 el araç aldığımda tüm sıvıları değiştireceğim kimseye güvenemeyeceğiz anlaşılan.. 5 litre g13 1300/1500 lira saf su işçilik o bu bir şey de söylenmiyor. :) Klape motoru yoğun kullanım kaynaklı olabilir. Fırçalı basit bir motor :)
 
Son düzenleme:
2 sağda 2 de solda yönlendirme motoru var.. Sağdakiler kolay,
sol taraftaki altlı üstlü, Üst kısımdaki derinde işini bilen birisi diz airbag kısmını ve plastik hava kanalını sökerek ulaşabilir.

Petek ısıtmıyor mevzusu ANTiFRİZ den kaynaklı tortu pas korozyon vs..
Antifirizin ömürlük olmadığını anlatamadık ustalar çok para alamadığı için mi ilerde çok büyük masraf açar kiramız ödenir diye mi bilinmez günün sonunda sıvının gezdiği tüm parçalar çürür sadece petekle kalsa keşke..
Kal.Petekteki ince kanalların tıkanması sonucu antifriz giriş çıkış yapıyor peteğin 4 de 1 kadarı ısınıyor olabilir.


Petekten kaynaklı ise turboya yakın 2 boru var kalorifer tamircileri bilir çıkarılarak kimyasal ile temizlenebilir. ! Günümüz şartları kimyasallarda pahalı olması kaynaklı firma çok az kullanabilir fazla basınç ile açmaya kalkışır. petek radyatör patlayabilir

Petek işlemi yaptıracakların yerinde olsam : Peteği söktürmem sökerlerse peteği kesip şişle açıp kaynaklayıp takarlar..
Bu işlem yerine iyi bir marka 1 litre kimyasalı seyreltmeden peteğe verip 2 saat kadar beklenir ve ardından makine ile firmanın kendi sıvısı ile işlem tamamlanır.. Kısacası firmaların kullandığı kimyasal genelde yeterli değil.. Doğal olarak Yaptıranların yarısı şikayetçi tam açılmadı vs..

Benim başıma 2 sorunda geldi 2 el araç aldığımda tüm sıvıları değiştireceğim kimseye güvenemeyeceğiz anlaşılan.. 5 litre g13 1300/1500 lira saf su işçilik o bu bir şey de söylenmiyor. :) Klape motoru yoğun kullanım kaynaklı olabilir. Fırçalı basit bir motor :)
Bugün yine kaloriferi açtığım zaman pat pat pat şeklinde sesler duydum hocam torpidonun altından geliyor ses. Anlayamadığım şey ise bu klape motorunun dişlilerini kontrol ettikleri zaman gayet normal olduğunu ve sorun olmadığını söylemeleri. Bu ses bazen oluyor bazen olmuyor. Motor bölümünden 2 hortumu sökerek kalorifer peteğini temizlettirdim fakat değişen bir şey olmadı. Sizin bahsettiğiniz peteği sökmeden temizlik işlemi ile bizim yaptırdığımız işlem aynı değil mi?
 
Bugün yine kaloriferi açtığım zaman pat pat pat şeklinde sesler duydum hocam torpidonun altından geliyor ses. Anlayamadığım şey ise bu klape motorunun dişlilerini kontrol ettikleri zaman gayet normal olduğunu ve sorun olmadığını söylemeleri. Bu ses bazen oluyor bazen olmuyor. Motor bölümünden 2 hortumu sökerek kalorifer peteğini temizlettirdim fakat değişen bir şey olmadı. Sizin bahsettiğiniz peteği sökmeden temizlik işlemi ile bizim yaptırdığımız işlem aynı değil mi?
Patpatpat diye ses olmasa ve bir taraf ısınmasa tamam yollar tıkalı ve ısı ulaşmıyor.
Ama bu ses varsa, sorun başta da belirttiğim gibi, dişli sorunu. Buna bağlı dişliyi hareket ettiren motor da olabilir.
 

Bugün yine kaloriferi açtığım zaman pat pat pat şeklinde sesler duydum hocam torpidonun altından geliyor ses. Anlayamadığım şey ise bu klape motorunun dişlilerini kontrol ettikleri zaman gayet normal olduğunu ve sorun olmadığını söylemeleri. Bu ses bazen oluyor bazen olmuyor. Motor bölümünden 2 hortumu sökerek kalorifer peteğini temizlettirdim fakat değişen bir şey olmadı. Sizin bahsettiğiniz peteği sökmeden temizlik işlemi ile bizim yaptırdığımız işlem aynı değil mi?
Torpidoyu sökün klape tam açmaz sıkışırsa yada diş atlamışsa anlarsınız dişler sağlam olabilir. diş kaymışsa cevirir sıkışınca eski haline döner koruma amaçlı..
Kalorifer peteğine gelince ince kanallarda oluşan pas tortu vs.. örnek videoda görüldüğü üzere öyle basit bir işlem değil yoğun etkili bir kimyasal ile bir süre beklerse yumuşar tamamı olmasa da geneli açılır. Sonrasında, Yeni antifriz konulursa zamanla açılır.
 

Geri
Üst Alt