Klima Isıtmama Problemi


Göğüs sökülmeden bu işi yapabilen ustalar var (tekirdağ da tanıdığım bi usta var mesela) boşuna göğüsü söktürüp ekstra para kaptırmayın. Petek aşırı şekilde tıkalıysa o yüzden temizlik sonuç vermemiş olabilir yada sizin dediğiniz gibi gerçekten dişliden olabilir
Evet hocam ve ekstra olarak o göğsü söktürdükten sonra trim seslerine tahammül edebileceğimi düşünmüyorum. Zaten golf trim sesi olan bir araç ekstrasını düşünemiyorum
 

@berkantgnd bir taraf ısınıyorsa ısıtmada sorun yok anlamı taşır. Bu tamamen dişli atması sebebiyle sıcağa çevirememe durumu. Boşuna temizlik yapılmış gibi geliyor. Diğer taraf ısınıyorsa niye temizlenir ki?

Sağ taraftan bakınız, forum içinde vardı. Şimdi linkleri kontrol edin. Motor soğutma sıvısı ısındığında ve klima ayarı sıcaktaysa dişliye bakınız. Sonra nerede ses geliyorsa çıkarıp tekrar takınız. Deneme yanılma bulabilirsiniz. Ekstra bozmanız imkansız.

Kolay gelsin.
Hocam ben size sistemi şöyle anlatayım tek radyatör iki tarafada hizmet veriyor radyatörün giriş tarafı sol tarafın ısıtılmasında, radyatörün altı ise sağ tarafın ısıtılmasında kullanılıyor (climatronic). Bu radyatörde pislik birikimi altından girişine doğru olduğu için altı önce doluyor ve sağ tarafın ısıtması işlevsiz hale geliyor. bu da doluluğuna bağlı olarak dışardan imkansız sökülünce de bi ihtimal temizlenebilir hale geliyor. Geçen kış hem kendi aracımda (golf 7 comfortline) hem de akrabamın Passat b8 aracında arka arkaya başımıza geldi. Ben söküp temizledim akrabamın ki değişti ikimizin de sorunu düzeldi. Göğüsü sökülmesi konusuna gelirsek, hayır golf 7 lerde gaz pedalının oradan diz Airbagini+ yan trimi sökerek radyatör e ulaşılabiliyor. Ben kendim sökmüştüm görseli ekliyorum
 

Ekli dosyalar

  • 2569FBBE-C11B-418D-AD5A-B0477F843530.jpeg
    2569FBBE-C11B-418D-AD5A-B0477F843530.jpeg
    120.6 KB · Görüntüleme: 36
Hocam ben size sistemi şöyle anlatayım tek radyatör iki tarafada hizmet veriyor radyatörün giriş tarafı sol tarafın ısıtılmasında, radyatörün altı ise sağ tarafın ısıtılmasında kullanılıyor (climatronic). Bu radyatörde pislik birikimi altından girişine doğru olduğu için altı önce doluyor ve sağ tarafın ısıtması işlevsiz hale geliyor. bu da doluluğuna bağlı olarak dışardan imkansız sökülünce de bi ihtimal temizlenebilir hale geliyor. Geçen kış hem kendi aracımda (golf 7 comfortline) hem de akrabamın Passat b8 aracında arka arkaya başımıza geldi. Ben söküp temizledim akrabamın ki değişti ikimizin de sorunu düzeldi. Göğüsü sökülmesi konusuna gelirsek, hayır golf 7 lerde gaz pedalının oradan diz Airbagini+ yan trimi sökerek radyatör e ulaşılabiliyor. Ben kendim sökmüştüm görseli ekliyorum
Evet tam da böyle ancak eğer ki klima yönlendirme kısmından taktaktak diye dişli sesi gelip bu sorunla karşılaşmışsanız, öncelik radyatör söküp temizlemek olmamalı.

Aslında sebeb sonuç.
Ses gelmeden böyle bir sorun varsa sizin dediğinize yönelmek doğrudur.
Ancak tekrar belirtmem gerekirse ses sonrası oluşan bir durum ise yönlendirme dişlisi kontrolü önceliktir.
Ki temizlenmesine rağmen düzelmemesi de bu durumu sağlar diye düşünüyorum.
 
Hocam ben size sistemi şöyle anlatayım tek radyatör iki tarafada hizmet veriyor radyatörün giriş tarafı sol tarafın ısıtılmasında, radyatörün altı ise sağ tarafın ısıtılmasında kullanılıyor (climatronic). Bu radyatörde pislik birikimi altından girişine doğru olduğu için altı önce doluyor ve sağ tarafın ısıtması işlevsiz hale geliyor. bu da doluluğuna bağlı olarak dışardan imkansız sökülünce de bi ihtimal temizlenebilir hale geliyor. Geçen kış hem kendi aracımda (golf 7 comfortline) hem de akrabamın Passat b8 aracında arka arkaya başımıza geldi. Ben söküp temizledim akrabamın ki değişti ikimizin de sorunu düzeldi. Göğüsü sökülmesi konusuna gelirsek, hayır golf 7 lerde gaz pedalının oradan diz Airbagini+ yan trimi sökerek radyatör e ulaşılabiliyor. Ben kendim sökmüştüm görseli ekliyorum
Hocam çok teşekkür ederim bunun üzerinden ilerleyeceğim
 
Genel bir ifade olacak ancak ben bu saatten sonra bu tür problemlerin, yani sorunla karşılaşan kullanıcıların hep aynı sorunlarla karşılaşması alarm kurulmuş gibi belirli zamanlara ayarlanmış gibi bir durum olmuş hissi veriyor. Nasıl ki bu aracın bakımı seneye aynı gün ya da km olarak sayacı dolunca uyarı veriyorsa, sorunlar da tıkır tıkır işliyor..

Kavrama, volan, mekatronik tüpü, devirdaim pompası balata, klima yönlendirme, depo kilidi, vites geçiş problemi, sallanma, salıncak burcu, bagaja su dolması... gibi oldukça fazla problemler tesadüf olmaktan ve de kullanıcı hatası olmaktan çıkıp normal demek tesadüf değildir. Tamamen sayaçlı ve planlı gibi görünüyor.

Yok estağfurullah olur mu öyle bir şey diyen olursa da sorumluluğu alıp sorunu bedelsiz çözer ve müşterisini mağdur etmez.
Garanti süresince size normal denilen sorunların garanti sonrası sorun olması, gel işçiliği ver yapalım demesi bana pek iyi niyetli gelmiyor.

Son teknoloji arıza tespit cihazını sadece serviste bulabilirsiniz demek değil de, bizim son teknoloji arıza tespit cihazına ihtiyacımız yok, araçlarımız sorunsuz demek gerekmez mi?

Bunlar da tamamen varsayım. Ama incelemem gözlemlemem bu yönde..


Saygılar.
 
Son düzenleme:
Genel bir ifade olacak ancak ben bu saatten sonra bu tür problemlerin, yani sorunla karşılaşan kullanıcıların hep aynı sorunlarla karşılaşması alarm kurulmuş gibi belirli zamanlara ayarlanmış gibi bir durum olmuş hissi veriyor. Nasıl ki bu aracın bakımı seneye aynı gün ya da km olarak sayacı dolunca uyarı veriyorsa, sorunlar da tıkır tıkır işliyor..

Kavrama, volan, mekatronik tüpü, devirdaim pompası balata, klima yönlendirme, depo kilidi, vites geçiş problemi, sallanma, salıncak burcu, bagaja su dolması... gibi oldukça fazla problemler tesadüf olmaktan ve de kullanıcı hatası olmaktan çıkıp normal demek tesadüf değildir. Tamamen sayaçlı ve planlı gibi görünüyor.

Yok estağfurullah olur mu öyle bir şey diyen olursa da sorumluluğu alıp sorunu bedelsiz çözer ve müşterisini mağdur etmez.
Garanti süresince size normal denilen sorunların garanti sonrası sorun olması, gel işçiliği ver yapalım demesi bana pek iyi niyetli gelmiyor.

Son teknoloji arıza tespit cihazını sadece serviste bulabilirsiniz demek değil de, bizim son teknoloji arıza tespit cihazına ihtiyacımız yok, araçlarımız sorunsuz demek gerekmez mi?

Bunlar da tamamen varsayım. Ama incelemem gözlemlemem bu yönde..


Saygılar.
Öyle tabiki ne yazık ki her markada belli başlı sorunlar var ve bu sorunlar kronik adı altında normalleştiriliyor. Neyseki vw markasında diğer markalarda olduğu gibi büyük sorunlar yaşamadım şükür.. umarım yaşamadan araçlarımızla keyifli vakit geçiririz
 
Merhaba, hayırlı akşamlar

2013 Golf 7 1.6 TDI aracım var. Geçtiğimiz kış döneminin sonlarına doğru sıcak kaloriferi açtığım zaman yolcu tarafı torpido altından pat pat pat şeklinde sesler geliyordu 10 saniye sonra kesiliyordu sesler. Yaz dönemi gelince kaloriferle bir işim olmadığı için üstüne çok düşmedim açıkçası çünkü seslerde kesilmişti ve araç gayet güzel soğutma yapıyordu. Bir sorun yok gibiydi.

Şimdi tekrar havalar soğudu ve sıcak kaloriferi açınca sağ yolcu tarafında hem karşıdan gelen hava hemde ayak bölümü ısıtmıyor. Ilık bir şekilde hava geliyor. Şoför tarafında herhangi bir sorun yok.

Ustamıza sorduk açtık baktık yönlendirme motorunda bir sorun yok dedi. Kalorifer peteği temizliği yaptır dediler, yaptırdık fakat yolcu tarafı yine aynı ılık hava üflüyor sıcak değil. Ayrıca geçtiğimiz kış duyduğum torpido altından gelen pat pat sesleri şuan gelmiyor..

Anadolu yakasında gösterebileceğimiz bir usta varsa önerirseniz sevinirim
Tak tak sesi geldi ve sonra kesildiyse bu dişlinin kendi kendine yerine oturma ihtimali sıfır. Ses kesildiyse yerinden çıkmıştır ve bakan usta takmamıştır daha fazla para koparmak için
muhtemelen arabayı bırakman lazım demişlerdir başka bir ustaya git ve direk ustam dişli yerinden çıkmış ısıtmıyor takar mısın de
 
Evet tam da böyle ancak eğer ki klima yönlendirme kısmından taktaktak diye dişli sesi gelip bu sorunla karşılaşmışsanız, öncelik radyatör söküp temizlemek olmamalı.

Aslında sebeb sonuç.
Ses gelmeden böyle bir sorun varsa sizin dediğinize yönelmek doğrudur.
Ancak tekrar belirtmem gerekirse ses sonrası oluşan bir durum ise yönlendirme dişlisi kontrolü önceliktir.
Ki temizlenmesine rağmen düzelmemesi de bu durumu sağlar diye düşünüyorum.
Evet hocam katılıyorum, ama ben üst mesajlarda yönlendirme dişlisinin nerede ve nasıl kontrol edildiğini anlatmıştım. Zaten kontrolü 5 dakika süren bir durum şüphe olmasa bile kontrol edilmeli. @berkantgnd hocam kontrolünü yaptırmış ve temizlik sonrası gelen havanın ılık olması bana hala tıkalı olan radyatör diyor.
 
Tak tak sesi geldi ve sonra kesildiyse bu dişlinin kendi kendine yerine oturma ihtimali sıfır. Ses kesildiyse yerinden çıkmıştır ve bakan usta takmamıştır daha fazla para koparmak için
muhtemelen arabayı bırakman lazım demişlerdir başka bir ustaya git ve direk ustam dişli yerinden çıkmış ısıtmıyor takar mısın de
Kontrol ettiklerini söylediler, hatta sıcak/soğuk açıp kapatarak dişlilerin dönüp dönmediğine baktıklarını bir sorun olmadığını söylediler. Fakat daha öncede söylediğim gibi izlediğim videolarda ve forumda daha önce açılan konulara baktığımda neredeyse 10 sorundan 9’u bu dişlilerle alakalı..
 
Evet hocam katılıyorum, ama ben üst mesajlarda yönlendirme dişlisinin nerede ve nasıl kontrol edildiğini anlatmıştım. Zaten kontrolü 5 dakika süren bir durum şüphe olmasa bile kontrol edilmeli. @berkantgnd hocam kontrolünü yaptırmış ve temizlik sonrası gelen havanın ılık olması bana hala tıkalı olan radyatör diyor.
Evet hocam kontrol edildiğini dişlilerin ayar yapılırken sorunsuz çalıştığı söylendi ve bunun üzerine kalorifer radyatorunun temizliği önerildi. Onuda yaptırdım ama sorun hala aynı. Klima kalibrasyonu denedim ayar yaparken yine torpido altından pat pat şeklinde çok ince aynı sesleri duydum. Oradaki dişliler ayar yaparken bir problem yaşadı yine bence
 
Kontrol ettiklerini söylediler, hatta sıcak/soğuk açıp kapatarak dişlilerin dönüp dönmediğine baktıklarını bir sorun olmadığını söylediler. Fakat daha öncede söylediğim gibi izlediğim videolarda ve forumda daha önce açılan konulara baktığımda neredeyse 10 sorundan 9’u bu dişlilerle alakalı..
Eğer dişlide hata yoksa radyatörün sağ tarafı tıkalı su giriş çıkışı sol tarafta olduğu için içinde su dönmeden geri çıkıyor sadece giriş çıkış borusunun olduğu yer sol tarafta olduğu için aracın sol tarafı ısınıyor sadece
Bendeki problem bu şekildeydi
 
Eğer dişlide hata yoksa radyatörün sağ tarafı tıkalı su giriş çıkışı sol tarafta olduğu için içinde su dönmeden geri çıkıyor sadece giriş çıkış borusunun olduğu yer sol tarafta olduğu için aracın sol tarafı ısınıyor sadece
Bendeki problem bu şekildeydi
Bu radyatörün sökülmesi işlemi çok mu zordur acaba hocam? Göğsün sökülmesi gerektiğini söylediler fakat @enes38 hocam göğsün sökülmesine ihtiyaç olmadığını söyledi. Siz nasıl hallettiniz
 
Bu radyatörün sökülmesi işlemi çok mu zordur acaba hocam? Göğsün sökülmesi gerektiğini söylediler fakat @enes38 hocam göğsün sökülmesine ihtiyaç olmadığını söyledi. Siz nasıl hallettiniz
Diz airbag sökülüyor sadece ondan sonra kaydırılarak çıkıyor bilen birisi için 15dk ancak sürer
 


Geri
Üst Alt