2013 tdi CLH motor enjektör diplerinde yağlanma


Genco53

Üye
Katılım
27 Ara 2022
Mesajlar
108
Tepkime puanı
59
Konum
İatanbul
İsim
Gencay
Araç
Golf VII
Değerli arkadaşlar merhaba,
CLH motor kodlu aracımda enjektör diplerinde tabiri caizse yağ göleti oluşmaya başlamıştı. Özellikle 3.ve 4. enjektör dibinde. Buna bağlı olarak enjektör keçesi (contası) değiştirildi. Contaları aldığım ilk parçacı araç şase koduna baktıktan sonra conta kutusundan 2'si farklı marka 4 tane conta verdi. Dedim uyumsuzluk olmasın. Kodlarına baktım aynı kodda ürünleri veriyorum dedi. Neyse aldık taktık 1 hafta sonra durum aynı.
Başka parçacıdan ELRİNG marka 4 tane conta alarak yine değişim yaptım. 2 gündür gözlemliyorum. çok hafif bir nemlilik başlamış. Bu süreçte yağ uyarısı vs vermiyor. Yağ seviyem, kontrol çubuğundan baktığımda 2 çizginin ortasında. Araç 149000kmde. Son yağ bakımını 145binde Toptec 4200 Luqui Molly ile değişim yaptım.

Sorum şu: Forumlarda gördüğüm kadarıyla conta değişimi olmasına rağmen enjektör diplerinde yağlanması devam edenler KÜLBÜTÖR kapağı ( üst kapak ) değiştirdiğini bazı araçlarda üst kapağın belli bir sonra içeriye yağ sızdırdığını belirtmiş.

*Conta değişiminden külbütör kapağına geçmeden evvel arada başka bir işlem yapılabilir mi ?
*Kaçınılmaz son külbütör kapağını değiştirirsem nelere dikkat etmeliyim ?
*Eğer hafif bir sızıntı ile devam edecek olursam bu motora zarar verir mi ?

Zamanınızı ayırdığınız için teşekkür ederim.
 

Aynı olay 130 binde benim aracımda oldu, gölet gibiydi enjektör dipleri.Üst kapağı değiştirdim suanlık bi sıkıntı yok aracımda.
 
Upvote 0
Bence 150k enjektörlerin sınırı.
Yapılmaz ise
1.Enjektör bloğa kaynıyor. Çektirme vs.. enjektör gövdesi hasar alabiliyor. Oksit çürüme kapağı bozuyor.
2.Dengesiz püskürtme araç soğukken az ısınınca fazla püskürtebiliyor. Sağlıksız karışım fazla yakıt çekiş kaybı erken dpf dolması vs..
3.Enjektörlerin üstünde yer alan bobinlerin değerlerine bakılması şart özellikle 100/150k üstü araçlarda 1 kaçının değeri düşük çıkıyor.
4.Enjektör işemesi durumlarında piston yatak bozulması görülebiliyor. Motor ömrü yarı yarıya azaları yağ yakma kat kat artar.. Piston tepesine partikül toz zerreciği şeklinde değil de damla damla atması yanma odasına ciddi zarar verir.
Onlarca şey yazılabilir.
Fazla yağlanma olan araçlarda muhtemelen enjektör kafasındaki pul kaçırıyor olabilir.
Pul erime videosu ekledim. İsmail ustanın anlatımıyla:)
Oluşan basınç hassas gördüğü külbütör kapağındaki lastik oringlerden veriyor olabilir.
Yada külbütör kapağı problemli
 

Ekli dosyalar

  • 8.JPG
    8.JPG
    32.6 KB · Görüntüleme: 13
Upvote 0
Hmm, Keçeler kötü olabilir.. Ben servisten fiyat almıştım dört tanesine 1.000₺ üzerinde fiyat verdiler. Benimki de terleme yapıyor. Fiyatı duyunca, bıraktım terlesinler.
 
Upvote 0
Hmm, Keçeler kötü olabilir.. Ben servisten fiyat almıştım dört tanesine 1.000₺ üzerinde fiyat verdiler. Benimki de terleme yapıyor. Fiyatı duyunca, bıraktım terlesinler.
2 kere keçe değişimi yaptım. Yukarıdaki videoda külbütör kapağı kenarından sızdırma yapabilir denmiş orası olabilir.
Son keçe değişimimi elring marka ile yaptım. Sadece terleme yaparsa o şekilde kullanasak bir zararı olur mu?
 
Upvote 0
2 kere keçe değişimi yaptım. Yukarıdaki videoda külbütör kapağı kenarından sızdırma yapabilir denmiş orası olabilir.
Son keçe değişimimi elring marka ile yaptım. Sadece terleme yaparsa o şekilde kullanasak bir zararı olur mu?
Ben kaç zamandır terliyor unuttum. Kapağın sökümü için 2.000 işcilik istendiğinde, yağ kaçırana kadar değiştirmiyeceğime karar verdim. 10.000 bakımda yağ eksiltmede görmüyorum. Böyle yola devam :)
 
Upvote 0
Bence 150k enjektörlerin sınırı.
Yapılmaz ise
1.Enjektör bloğa kaynıyor. Çektirme vs.. enjektör gövdesi hasar alabiliyor. Oksit çürüme kapağı bozuyor.
2.Dengesiz püskürtme araç soğukken az ısınınca fazla püskürtebiliyor. Sağlıksız karışım fazla yakıt çekiş kaybı erken dpf dolması vs..
3.Enjektörlerin üstünde yer alan bobinlerin değerlerine bakılması şart özellikle 100/150k üstü araçlarda 1 kaçının değeri düşük çıkıyor.
4.Enjektör işemesi durumlarında piston yatak bozulması görülebiliyor. Motor ömrü yarı yarıya azaları yağ yakma kat kat artar.. Piston tepesine partikül toz zerreciği şeklinde değil de damla damla atması yanma odasına ciddi zarar verir.
Onlarca şey yazılabilir.
Fazla yağlanma olan araçlarda muhtemelen enjektör kafasındaki pul kaçırıyor olabilir.
Pul erime videosu ekledim. İsmail ustanın anlatımıyla:)
Oluşan basınç hassas gördüğü külbütör kapağındaki lastik oringlerden veriyor olabilir.
Yada külbütör kapağı problemli

150.000 km/ enjektör ??
Hocam böyle bir sınır nasıl koydunuz.
Kaynayacak diye yetkili servislere sanayiye mi kosucaz.

Ben bir araba alırken etrafımda aynı araç / aynı motoru kullanan insanlardan kopya çekerim.

Ben 2018 ocakta tdi manuel golf aracımı alırken

Birader 2012 tdi manuel passat ile 230 bin km de idi .

O vakte kadar sıfır hata sıfır masraf ile yol almıstı

Dedim bu tdi/manuel tam benlik araç

Biraderde
Debriyaj 280.000 de bitti (tamam genelde uzun yolda yaptı bu km yi. Debriyajı az kullandı

Dpf 370 bin de cortladı (köpüklü deterjanlı sıcak sulu temizlendi tekrar takıldı (Burada da uzun yol yüksek devir genellemesi etkili olmustur kabul)

Egr de dpf ile aynı anda mefta oldu.

Genelde 230 bin 250 binden itibaren dpf hastanelik olabiliyor sehirici düsük devir standartlarındaki kullanımda) daha erken km de görmedim

Enjektörler 380 binde bozuldu (temizlendi kalibre edildi aynı enjektörlerle yola devam)

Turbo orjinal yola devam. Güncel km 425 bin....

380 bin km giden tdi enjektörü örnegi varken 150 bin km çok xxxsmall olur bence
 
Upvote 0
150.000 km/ enjektör ??
Hocam böyle bir sınır nasıl koydunuz.
Kaynayacak diye yetkili servislere sanayiye mi kosucaz.
Tavsiye ettim sadece biri +0.60 fazla püskürtmüş diğer enjektör -0.40 vermiş silindire sizin için önemsiz olabilir. Isınınca geçer

Mazot filtresi erkenden orjinal ile değişir, Şehrin en temiz yakıtlı istasyonunu bulursun yine sorun yok, Cay ve clh enjektörü kronik sorunlu tıkanması nozle yanması dışında bobin sorunu da var. Şartlardan dolayı size denk gelmemiş olabilir.
Dpf neden dolar verimsiz püskürtme.. A kişisi mucizevi 500k sorunsuz B kişisi enjektör sorunlu 200k :) dpf mefta

Enjektör pompa servisi 5 dakikada araçtan çıkarmadan durumunu %90 oranında söyler bazıları para bile almıyor.:)

Bu videodaki arkadaş 80/100 binde bir bakım demiş ben yine 150 iyi dedim :) Bakımdan kasıt temizlik ayar yeni pul :)
Amaç hasta son evre kanser olmasın.:)

Bu adam bu işin tamircisi içeriye gir 1000lerce mefta vardır içerde..
 
Son düzenleme:
Upvote 0
@rager007

Her iki videoda da kötü yakıt kriterinden bahsedilmiş

Tesadüf ki 5,5 yıldır ilk defa 20-25 gün önce kötü yakıta denk geldim
3,5 yıldır totalin aynı istasyonundan alıp devam ettim hep sorunsuz.
Ama 25 gün önce bi 400 liralık aldım
Motor sesi detone oldu . Yakıt arttı . Araba isteksizleşti. Sebeb aramaya başladım...sonra bi 400 lük daha aldım totalden... Araba aynen ofsaytlara devam. Dedim yakıtta sorun olabilir.
Menzil 30 kalana kadar kulllandıktan sonra opetten aldım yakıtı hersey düzeldi.

YAKIT KALİTESİ = enjektör ömrü


Mazot filtresine gelince

Petrol türevi bir sıvıya (motorine) çakıl taşlarını daldırsan 2 yıl sonunda taşlar mefta olur.

Bu sebeble hicbir zaman mazot filtresini vw nin tavsiyesi olan 2 yıl/30 bin km yi gecirmem. (Diger filtrelerin/motor yagının zaman + km aşım esnetmelerini ben 2019 beri yapıyorum biliyorsunuz)

Karton / mukavva / kağıt alaşımlı mazot filtresi hiç km yapmasanız bile mazotun icinde yavsar egilir büzülür kendini koyuverir.

Hava ve polen ? Ohhh ne güzel kuru ortamda takılıyorlar...
Mazot filtresi zehirli mazotun icinde yaşam mücadelesi veriyor.

Bu nedenle mazot filtresi ile km + zaman aşımı asla yapılmamalıdır.
 
Upvote 0
Son durum nedir? Herhangi bir gelişme oldu mu?
Eskiye nazaran biraz daha azaldı; ama bölgede hafif de olsa bir yağlanma söz konusu. Takip etmeye devam ediyorum. Yukarıdaki videoya istinaden külbütör kapağı ve etrafına dikkatlice bakıyorum. Birşey göremedim. Eskiye nazaran az olması beni yine contaya yönlendiriyor. Olmadı orjinal conta alıp deneyeceğim. 4 tanesi 1600₺.
 
Upvote 0

Eskiye nazaran biraz daha azaldı; ama bölgede hafif de olsa bir yağlanma söz konusu. Takip etmeye devam ediyorum. Yukarıdaki videoya istinaden külbütör kapağı ve etrafına dikkatlice bakıyorum. Birşey göremedim. Eskiye nazaran az olması beni yine contaya yönlendiriyor. Olmadı orjinal conta alıp deneyeceğim. 4 tanesi 1600₺.
Servisten bu gün fiyat aldım 3250 tl komple fiyat verdiler onarım dahil indirimsiz hali. İrtibatta kalalım.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt