1.2 TSI Golf 7 Yağ Eksiltme


Umutpe

Yeni Üye
Katılım
20 May 2023
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Konum
Samsun
İsim
Umut
Araç
Golf 7 2013 model tsi
Merhaba
Aracım golf 7 2013 model 131.500 km de
128 binde bakımlarını yaptırdım . Dün yap seviyesi azaldı uyarısı verdi 1 lt yağ koydum düzeldi . 3500-4000 km arası uyarı veriyor . Sorun ne olabilir bilgisi olan var mı .
 

Ne yaparsanız yapın yağ eksiltir. Yağ markasıyla veya kullanım tarzıyla alakası yok.
Sıfır km 1.2 tsi almıştım, rodajına falan çok dikkat ettim hiç basmadım zorlamadım devrinde kullandım daha ilk bakıma yetişemeden lamba yakmıştı. Satıcı hanfendiye aracı satarken bu motorların yağ eksilttiğini söylemediniz dedim, kitapçığında yazıyordu alırken baksaydınız dedi.
Yetkili servis tanıdıktı, motoru elden geçirsek bile yine eksiltir bunlar böyle dediler. Zamanla eksiltme sıklığı arttı, en son 7000 km de lamba yaktı sırf buna sebep 70.000 km de iken sattım arabayı, yağ eksilten arabayı bünyem kaldırmadı, efendim bu böyleymiş, kitapçığında yazıyormuş, bizimki az eksiltiyormuş, motor yapsak yine eksiltebilirmiş, yok yağ buharlaştığı için eksiliyormuş falan çok kafaya takmıştım kabullenemedim. Ben hacımurattan, torostan, broadway den velhasıl traktörden yetiştim, onların teknolojisi dahamı iyiydi hiçbir yerinde çatlak patlak yoktu da onda buharlaşmıyordu bunda mı buharlaşıyor. Tsı motor çok yüksek ısıda çalışıyormuş falan filan, motor yağ eksiltemez, eksilten motor normalse artık ve teknolojin böyleyse size hayırlı işler. Saçma sapan yerlerde-vakitte lamba yakar.
Gelen müşteriye tsi leri anlattım, bu aracında şu kadar km ...litre eksilttiğini söyledim kaç müşteri geri gitti, sırf yağ eksilttiğini söylüyorum diye full yetkili servis bakımlı cillop gibi araba aylarca ilanda kalmıştı en son biri ben biliyorum bunları seninki az eksiltiyormuş dedi ona göre anlaştık aldı gitti.
1.2 de eksiltmeyen yok, aracı az kullandığı için lamba yakamadan bakıma giren var onlar diyor ki " yoo benimki eksiltmiyor", ya az eksilten yada çok eksilten var.
Ancak herşeye rağmen golfleri seviyorum.
Kısmet olursa 1.5 rline gönlümde yatıyor, sanırım onlarda böyle bir sorun yok ( madem yağ eksiltme normal diyordun ey vw, neden yeni araçların yağ eksiltmiyor ) araştırmak lazım. Nasip.
 
Upvote 0

@nebraska bende diyorum ki siz de tabiri yanlış kullanıyorsunuz. İçten yanmalı motorların hepsinde silindir içinde mikro zar kalınlığında kalan yağın yanmasından ya da buharlaşmasından dolayı kesinlikle eksilme olur. Ha bu TSI motorlarda biraz fazla olabilir. Ben sekizinci senesine girdiğim Yeti 1.2 TSI DSG aracımda bu süre içinde iki kez yağını değiştirdim ve bu süre içinde herhangi bir uyarı almadım. Bu üçüncü değişim olacak. Ne süreyi doldurur doldurmaz ne de 15k'yı doldurur doldurmaz değişim yapıyorum. Neredeyse 2 seneyi de 15k km'yi de fazla fazla geçtiğim halde ışık yanması ile bir kez karşılaştım. O da 10k km üzeriydi. Önceki değişimde 4 lt yağın kalan 300-400ml yağı ilave ettim, 4-5k km'dir bir sorun yok. Belki euro5 motorlar farklıdır. TSI motorlarda ya da turbolu benzinli motorlar atmosferik olanlara göre nispeten daha fazla yağ eksiltir denebilir. Yağ yakma tabiri de biraz itici gelebilir. Yağ eksiltme sanırım daha doğru tabir. TSI motorlar yağ yakar diye genellemenin doğru olmadığını düşünüyorum. Ayrıca yukarıdaki eski arabalarda hiç bir zaman 2 yıl/15k'lık periyotlara ulaşılamıyordu.
 
Upvote 0
Passat B8 1.4 TSİ neredeyse sıfırdan 120.000 km ye kadar tarafımca kullanıldı.70 bine kadar bakım işlemlerini serviste sonrasında Liqui Moly 4200 yağ ile kendim hallettim.Bir kez yağ uyarısı veya yağ eksiltme sorunu yaşamadım.Aracı genelde sert kullanırım kullandığınız yağ ve bakım aralığı önemli hybrid turbo setup sonrası 6-7 binde yağ değiştirdim mesela
 
Upvote 0
7500 km de yağ eksiltiyordu benim araç da,
bakıma ya 1 ay kala denk geliyordu ya da bir hafta kala. Bazen yağ ekledim bazen de bakımı öne çektim..

Son 1 senedir çok kısa mesafe (mahalle içi) kullanım ve kışın da akü bitmesin diye durduğu yerde rölantide çalıştırdığımdan; ve arada bir motor sıcakken 5500 - 6000 devirlere kadar sürdüğüm zamanlar da oldu bu dönemde. Işıklarda gaza getirenler sağolsun :) bu sefer 5800 km de yağ ışığı yaktı (Liqui moly top tec 4200).

Yağ ışığı yaktıktan sonra ortalama yarım litre yağ eklemek yeterli oluyor bende. 1 lt koyanlar sanırım çubuktaki yüksekliği orta seviye yerine maksimum seviyede tutmak istiyor.

Motorda bazı noktalarda terleme oluyor, örneğin yağ kapağı çevresi, turbo bölümü. Buradaki yağ miktarı görece az, sızıntı değil lekelenme şeklinde olduğu için ustalar normal diyor.

Uzun yol kullanımı olmaması da erken yağ eksiltmesine sebep bence... Uzun yol kullanım yapanlarda yağ eksiltme daha geç rastlanıyor sanırım, şuan uzun dönem ortalama hızım 29-30 km lerde. (Kışın 20 lerde idi)
Bu yüzden bu sene bakımı 7500 km civarında yapacağım, 7500/29=258 saat kullanıma denk geliyor. Bir ara yağ ömründe konuşulmuştu bu saat mevzusu bence doğruluk payı var. Uzun yol kullanımı olsa ortalama 45-50 civarında olsa yağ eksiltme eminim 10 bin civarlarında denk gelecektir.

Benim aracı 4 yıl abim Ankara'da çevre yollarda nispeten açık yollarda 70 üstü hızlarda kullandı, 2 ayda bir şehirler arası 1200 km mutlaka gider gelirlerdi. 4 sene Yetkili servis bakımlıydı hiç yağ ışığı yakmadı bu 4 senede.
1. Sene 13.713 km
2. Sene 11.671 km
3. Sene 12.153 km
4. Sene 14.721 km
4. Seneden sonra özel servis bakıma geçtik.
Ve araç da bana geçti, şehir değişti, kullanım tarzı şehir içi ve kısa mesafeye döndü derken... km 10 bin i bulmadan yağ ışığı yakmaya başladık.

Özel servislerde konulan yağlardan biri yada bir kaçı sahte (yada araçla uyumsuz) yağ olma ihtimali var mı ? Tabiki buna emin olamıyoruz.

Yetkili serviste kullanılıp dışarda satılmayan yağın da bu yağ eksiltmeme durumunda bir tık başarılı olması ihtimal dahilinde midir? Bilmiyorum olabilir belki... (Yağ ışığı yakmadı diyen araç sahipleri full yetkili servis bakımlı ise bu tez doğru olabilir de)

Özetle ben bu duruma alıştım, 5 lt yağ alıp 4 lt kullanıyor 1 lt bagajda bekletiyorum. Bakımı da 7500 km de yaptırınca sorun kalmıyor benim açımdan.
 
Upvote 0
7500 km de yağ eksiltiyordu benim araç da,
bakıma ya 1 ay kala denk geliyordu ya da bir hafta kala. Bazen yağ ekledim bazen de bakımı öne çektim..

Son 1 senedir çok kısa mesafe (mahalle içi) kullanım ve kışın da akü bitmesin diye durduğu yerde rölantide çalıştırdığımdan; ve arada bir motor sıcakken 5500 - 6000 devirlere kadar sürdüğüm zamanlar da oldu bu dönemde. Işıklarda gaza getirenler sağolsun :) bu sefer 5800 km de yağ ışığı yaktı (Liqui moly top tec 4200).

Yağ ışığı yaktıktan sonra ortalama yarım litre yağ eklemek yeterli oluyor bende. 1 lt koyanlar sanırım çubuktaki yüksekliği orta seviye yerine maksimum seviyede tutmak istiyor.

Motorda bazı noktalarda terleme oluyor, örneğin yağ kapağı çevresi, turbo bölümü. Buradaki yağ miktarı görece az, sızıntı değil lekelenme şeklinde olduğu için ustalar normal diyor.

Uzun yol kullanımı olmaması da erken yağ eksiltmesine sebep bence... Uzun yol kullanım yapanlarda yağ eksiltme daha geç rastlanıyor sanırım, şuan uzun dönem ortalama hızım 29-30 km lerde. (Kışın 20 lerde idi)
Bu yüzden bu sene bakımı 7500 km civarında yapacağım, 7500/29=258 saat kullanıma denk geliyor. Bir ara yağ ömründe konuşulmuştu bu saat mevzusu bence doğruluk payı var. Uzun yol kullanımı olsa ortalama 45-50 civarında olsa yağ eksiltme eminim 10 bin civarlarında denk gelecektir.

Benim aracı 4 yıl abim Ankara'da çevre yollarda nispeten açık yollarda 70 üstü hızlarda kullandı, 2 ayda bir şehirler arası 1200 km mutlaka gider gelirlerdi. 4 sene Yetkili servis bakımlıydı hiç yağ ışığı yakmadı bu 4 senede.
1. Sene 13.713 km
2. Sene 11.671 km
3. Sene 12.153 km
4. Sene 14.721 km
4. Seneden sonra özel servis bakıma geçtik.
Ve araç da bana geçti, şehir değişti, kullanım tarzı şehir içi ve kısa mesafeye döndü derken... km 10 bin i bulmadan yağ ışığı yakmaya başladık.

Özel servislerde konulan yağlardan biri yada bir kaçı sahte (yada araçla uyumsuz) yağ olma ihtimali var mı ? Tabiki buna emin olamıyoruz.

Yetkili serviste kullanılıp dışarda satılmayan yağın da bu yağ eksiltmeme durumunda bir tık başarılı olması ihtimal dahilinde midir? Bilmiyorum olabilir belki... (Yağ ışığı yakmadı diyen araç sahipleri full yetkili servis bakımlı ise bu tez doğru olabilir de)

Özetle ben bu duruma alıştım, 5 lt yağ alıp 4 lt kullanıyor 1 lt bagajda bekletiyorum. Bakımı da 7500 km de yaptırınca sorun kalmıyor benim açımdan.
4. Sene sonraki bakımında kullanılan malzemelerden uzaktan bir foto buldum,
Screenshot_2023-05-23-01-02-42-59.png
yağ hangi model belli olmuyor,
Ankara Yücelen otomotiv den alınmış 2017 martta 90 tl 4 lt
30 tl 1lt
Sonra 1 lt yağ geri iade edilmiş
(Allahtan usta o kadarını da biliyormuş),
Benzin filtresi de satmışlar, fotoğrafta görünen dikdörtgen kengst kutu, o da iade gitmiş parçacıya.

Verilen bilgi formunda sadece 5w30 yazıyor yağın modeli yazmıyor...
Ama koyu yeşil renginden anlaşıldığına göre Castrol Magnatec serisi.
Şuan castrolün sitesinden yağ seçici ile bakıyorum sadece castrol edge LL öneriliyor bizim araca castrol magnatec değil.

O zamanlar bunun bilincinde olamayan kullanıcı, bilgisiz parça satış yerleri ve özeldeki ezbere ustalar üçgeni (bermuda bilgisizlik üçgeni) sayesinde çok tabi alakasız yağ da konulabiliyormuş araca.

Ya daha sonraki bakım?
Shell 5w-30 koyduk ama hangisi hatırlamıyorum.

Sonraki bakım?
Castrol Edge LL 5w-30 ama orjinal miydi?

3 yıllık zor çıkan acemilikten sonra bakımlarda bilinçlendik ve paraya kıydık Liqui Moly Toptec 4200 koyduk amaaa

Gel gör ki öncesindeki şaibe şüphe yeter bu yağ eksiltme durumunu vw fabrikasının üstüne yıkamamaya...

Özel serviste bakım yaptırılıyorsa kesinlikle ama kesinlikle ön araştırma ve doğrulama şart. Ya da ustanın da bu siteye üye olanını bulup ona gitmek lazım.

Yağın da sahtesinden Allah hepimizi korusun 😊
 
Upvote 0
@Salih Sayın, tüm içten yanmalı motorlar yağ yakar. TSI motor yağ yakar derken diğerleri yakmaz anlaşılmasın! Eksiltme konusunda elimde bir veri yok ama eğer doğruysa tsi şu tip motorlara göre daha fazla eksiltir deseniz (eğer öyle bir istatistiki bilgi varsa) daha doğru olurdu. Çünkü turbo olayı var. Atmosferik motordan farklı olabilir.
Zamanında 10w40 3k'lık madeni yağlar kullanırken bile yağın 3k km'yi bulmadan eksildiğini hatırlarım.
3k nedir
 
Upvote 0
birincisi bütün motorlar yağ eksiltir evet ama yanında yağ bidonuyla gezecek şekilde değil

şahin aracımda fabrika verisi var mesela 3 bin kmde 1 litre yazar yanlış hatırlamıyorsam benimki 600km uzun yol yapip yarim litre eksiltiyordu yağ yakıyor anlaşıldı bir ustaya götürdüm bunlar eksiltir dedi o kadar da değil dedim sürekli yağ ekliyorum dedim yapmak istemedi anlaşılan başkasına yaptırdım rektefiye yapıldı eksiltme vs kalmadı 5 bin km de yağ değiştiriyorum yağ aynı duruyor fabrika verisinin bile üstüne çıktı 2015 te yaptırdım hâlâ sorun yok

şimdi golflerde 15bin km de değişiyor bu sürede fabrika verisini bilmiyorum ama yağın ayni kalmamasi lazim illaki eksiltecek şahinde bir kez lamba yakti karterde kaçak varmış çıkardığımız da çok az yağ kalmıştı demem o ki az kalınca lamba yandı belki golf atıyorum 4 litre alıyor motora zarar vermesin diye 3 e düşünce lamba yanıyor yada 2 ye düşünce

lamba yakanlar acaba ne kadar eksiltmis diye baktı mi yarim litre ekleyince sönmesi normal seviyeyi geçiyorsun sonuçta golflerin yağ değişim km si çok uzun ilk lamba yaktığında ne kadar eksiltmis görmeden bunlar yağ eksiltiyor sürekli ekliyorum demek saçma olur lamba yaka yakada sürmek olmaz tabii
 
Upvote 0
Ne yaparsanız yapın yağ eksiltir. Yağ markasıyla veya kullanım tarzıyla alakası yok.
Sıfır km 1.2 tsi almıştım, rodajına falan çok dikkat ettim hiç basmadım zorlamadım devrinde kullandım daha ilk bakıma yetişemeden lamba yakmıştı. Satıcı hanfendiye aracı satarken bu motorların yağ eksilttiğini söylemediniz dedim, kitapçığında yazıyordu alırken baksaydınız dedi.
Yetkili servis tanıdıktı, motoru elden geçirsek bile yine eksiltir bunlar böyle dediler. Zamanla eksiltme sıklığı arttı, en son 7000 km de lamba yaktı sırf buna sebep 70.000 km de iken sattım arabayı, yağ eksilten arabayı bünyem kaldırmadı, efendim bu böyleymiş, kitapçığında yazıyormuş, bizimki az eksiltiyormuş, motor yapsak yine eksiltebilirmiş, yok yağ buharlaştığı için eksiliyormuş falan çok kafaya takmıştım kabullenemedim. Ben hacımurattan, torostan, broadway den velhasıl traktörden yetiştim, onların teknolojisi dahamı iyiydi hiçbir yerinde çatlak patlak yoktu da onda buharlaşmıyordu bunda mı buharlaşıyor. Tsı motor çok yüksek ısıda çalışıyormuş falan filan, motor yağ eksiltemez, eksilten motor normalse artık ve teknolojin böyleyse size hayırlı işler. Saçma sapan yerlerde-vakitte lamba yakar.
Gelen müşteriye tsi leri anlattım, bu aracında şu kadar km ...litre eksilttiğini söyledim kaç müşteri geri gitti, sırf yağ eksilttiğini söylüyorum diye full yetkili servis bakımlı cillop gibi araba aylarca ilanda kalmıştı en son biri ben biliyorum bunları seninki az eksiltiyormuş dedi ona göre anlaştık aldı gitti.
1.2 de eksiltmeyen yok, aracı az kullandığı için lamba yakamadan bakıma giren var onlar diyor ki " yoo benimki eksiltmiyor", ya az eksilten yada çok eksilten var.
Ancak herşeye rağmen golfleri seviyorum.
Kısmet olursa 1.5 rline gönlümde yatıyor, sanırım onlarda böyle bir sorun yok ( madem yağ eksiltme normal diyordun ey vw, neden yeni araçların yağ eksiltmiyor ) araştırmak lazım. Nasip.
Aracın başka problemi yoksa yağ bakım aralığını 10 bine veya 7500 e çekip kullanmaya devam edilecek ya da yağ lambası yanınca yağ eklemek yerine yeni yağla değişim devam edilecek
 
Upvote 0
2016 Mart ta sıfır aldığım 1.2 TSI arabamla yılda en çok 6-7 k yol yapıyorum.5 kez bayii servis bakımı son bakım 18 ay geçtikten sonra sanayide yaptırdım.Servisteki danişmanda sanayideki üstada yağ eksiltme var demedi.Ben çok yağ seviye kontrolü yapmam.Yağ eksilttigini görmedim yada fark etmedim.yag eksik ışığıda hiç yanmadı.Yalniz yağ yakma, eksiltme durumunu bende kabullenemem.
 
Upvote 0
4. Sene sonraki bakımında kullanılan malzemelerden uzaktan bir foto buldum,
Ekli dosyayı görüntüle 67145
yağ hangi model belli olmuyor,
Ankara Yücelen otomotiv den alınmış 2017 martta 90 tl 4 lt
30 tl 1lt
Sonra 1 lt yağ geri iade edilmiş
(Allahtan usta o kadarını da biliyormuş),
Benzin filtresi de satmışlar, fotoğrafta görünen dikdörtgen kengst kutu, o da iade gitmiş parçacıya.

Verilen bilgi formunda sadece 5w30 yazıyor yağın modeli yazmıyor...
Ama koyu yeşil renginden anlaşıldığına göre Castrol Magnatec serisi.
Şuan castrolün sitesinden yağ seçici ile bakıyorum sadece castrol edge LL öneriliyor bizim araca castrol magnatec değil.

O zamanlar bunun bilincinde olamayan kullanıcı, bilgisiz parça satış yerleri ve özeldeki ezbere ustalar üçgeni (bermuda bilgisizlik üçgeni) sayesinde çok tabi alakasız yağ da konulabiliyormuş araca.

Ya daha sonraki bakım?
Shell 5w-30 koyduk ama hangisi hatırlamıyorum.

Sonraki bakım?
Castrol Edge LL 5w-30 ama orjinal miydi?

3 yıllık zor çıkan acemilikten sonra bakımlarda bilinçlendik ve paraya kıydık Liqui Moly Toptec 4200 koyduk amaaa

Gel gör ki öncesindeki şaibe şüphe yeter bu yağ eksiltme durumunu vw fabrikasının üstüne yıkamamaya...

Özel serviste bakım yaptırılıyorsa kesinlikle ama kesinlikle ön araştırma ve doğrulama şart. Ya da ustanın da bu siteye üye olanını bulup ona gitmek lazım.

Yağın da sahtesinden Allah hepimizi korusun 😊
Her değişimde farklı yağ kullanmak kimyasal yapıları farklı olabileceğinden, değişim sonrası motor aksamında kalan yağla etkileşime geçme olasılığından ben sürekli aynı marka/model yağla devam ediyorum.
 
Upvote 0
Her değişimde farklı yağ kullanmak kimyasal yapıları farklı olabileceğinden, değişim sonrası motor aksamında kalan yağla etkileşime geçme olasılığından ben sürekli aynı marka/model yağla devam ediyorum.
Aynen öyle hocam doğrusu o, geçmişteki bilinçsizlik işte.
Liqui moly ile devam edeceğim inşallah 👍
 
Upvote 0
Bu durumla siz de karşılaşmıştınız @Ahmet Kırıcı değil mi hocam. Zahmet olmaz ise tecrübelerinizi tekrar aktarabilir misiniz
tabi hocam şöyle aracımı 90 binde aldım 110 binlerde felan yağ uyarısını ilk kez aldım ustalara falan gittim sonrasında işte turbodan olabilir turbo olmazsa segman olur gibisinden şeyler duydum sonra alternatif çözümlere döndüm işte başka yağlar farklı filtreler işte yağ tıpası değişimi yağ doldurma kapağı değişimi gibisinden hiçbiri işe yaramadı sonra artık tak etti bende bi ustaya götürdüm rektefeye sokalım dedi 145-150 binlerdeydi rektefeye sokmadan 1 hafta önce ağır bakımları yaptım triger kayışı bujiler (+Kavrama) vb ağır bakıma soktum bayide ve 27 bin TL verdim bayiye sonra rektefe yapıldı 23 bin TL ye ondan sonra araçla yoluma devam ettim şuan hala bende 182 binde ve şaşırmadık geçen 15 gün önce falan yine yağ lambası yaktı 175 binde bakıma girmişti yaklaşık 7-8 bin km sonra yağ lambası yaktı yine baya eksiltmişti ustayla konuştum ortak karar olarak ustayla şu kanıya vardık kaba tabirle 3-4 ay gidiyor 7-8 bin km 15 bin bakımlarını bu araçta 7 bin 8 binde yapıp bu şekilde devam edelim uğraşmayalım dedik ama ben uzunyola gittim ondan hızlı eksiltmiş olabilir durmaksınız ve az az molalarla 2000-2500 km yaptım 8-9 günde bu şekilde deneyimlerim umarım yardımcı olmuşumdur kafana takılan birşey olursa sorabilirsin iyi akşamlar.
 
Upvote 0
Yani özetle motor açtırmak yaptırmak da kesin çözüm değilmiş görüldüğü kadarıyla.

Her depo fullemede bir fırt (çay bardağı kadar) yağ eklersek iş çözülüyor aslında... 😂 Bir fullemede unutursanız diğer fullemede karton bardak kadar...

"Pompacı : abi yakıta katkı ekleyim mi?
Biz: yok motora bir çay ver yeter.
Pompacı: abi motor çay içer mi?
Biz: pardon, çay bardağı kadar yağ diyecektim..."
 
Upvote 0

2016 Mart ta sıfır aldığım 1.2 TSI arabamla yılda en çok 6-7 k yol yapıyorum.5 kez bayii servis bakımı son bakım 18 ay geçtikten sonra sanayide yaptırdım.Servisteki danişmanda sanayideki üstada yağ eksiltme var demedi.Ben çok yağ seviye kontrolü yapmam.Yağ eksilttigini görmedim yada fark etmedim.yag eksik ışığıda hiç yanmadı.Yalniz yağ yakma, eksiltme durumunu bende kabullenemem.
Zaten olmasın hocam.
Sizin kmlere göre henüz erken bir durum.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt