Ben olayın gerçekleşme mahalline bakarak şunu söyleyebilirim; "suçlu tekerlekten fırlayan çakallar belki de kalkış esnasında gevşek bir zeminde patinaj çeken lastikler de olabilir.
Hocam benim aracın ön kaput kısmında kamyondan düşen taşların baş yapıtı olarak ufak cizikler boya kalkması gibi durumlar var. Nazarlık diyelim. Bunu da servise götürsem rötuş boyası dediğimiz zamazingo ile ücretsiz hallederler mi dersin ?Öncelikle hoş geldiniz.Basınçlı sularda bir standart yoktur,bazıları abartı yuksek basınçlıdır. Boya atan kısım daha önce bir türlü darbeden dolayı direncini kaybetmiş ve su bahanesi olmuş olabilir.Yine de içiniz rahat etsin diye servise danışabilirsiniz,ücretsiz rutuş yaparlar.Saygılarımla...
Sentetik ve su bazlı boya diye bir ayrım yok. Su bazlı boya da sentetiktir. Doğru siniflandirma solvent ve su bazli boyalar olmalı. Her ikisi de aynı performanstadir. Her otomobil ureticisnin boya için yaptığı taş çarpma direnci, şu jeti testi vd vardır. Bu testleri geçmeyen boya kullanılmaz. Tabii bu testler gerçek hayattakinin birebir aynısı değildir yani oto yikamacisinin bir pisligi çıkarmak için 2 cm den tuttuğu gibi basınçlı şu tutulmaz. Bu sebeple onaylı boyalar kullanilmasina rağmen bu tür sıkıntılar yaşanabilir. Bana marspiyel daha önce surtulmus su tutulunca da boya atmış gibi geldi.@EMRAH ATTS emrah hocam Hayır kaporta kısmında böyle bir sıkıntı yaşamadım zaten sentetik bazli boyalar su bazli boyalara oranla kaportaya tutunumu ve dirençli olmaları dolayisiyla tercih edildigini biliyorum.Bukadar şaşırmamın asıl sebebide bu zaten...
Marspiyel de puturlu poliüretan boya kullanımı yoktur . PVC türü malzeme kullanılır ve üstüne de aracın govdesinde gördüğünüz boya atılır. Yani puturu veren boya değil PVC malzemenin kendisidir.Ben olayın gerçekleşme mahalline bakarak şunu söyleyebilirim; "suçlu tekerlekten fırlayan çakallar belki de kalkış esnasında gevşek bir zeminde patinaj çeken lastikler de olabilir.
O bölgede Pütür denen özel bir poliüretan katkılı boya kullanılır.
Tam ta böylesi durumlar için kalın ve esnek bir tabakanın üzerine atılan boyadır bu.
Gözünüze takılırsa rötuş yaptırın..
Ancak gerek yok .. astar olsa gri renktedir. Oraya ulaşmasına bir santimetreye yakın kalınlığı geçmeli...
O kalınlıkta kaplamalar işleyecek şiddette görünmüyor.
İçiniz rahat olsun...
Sahi bir de bir yaşını doldurmadan boya henüz taze kabul edilir ve pul atar. Bu senenin sonrasında kapıyı çarpanların boya izlerinden ve göçüklerden anlarsınız sürtmek ve hafif çarpmaları... Bu öylesi bir durum da değil..
Bizatihi servis yetkililerinin ve kılavuz kitapçığın tespitine göre ilk sene tamamlanmadan boyanın tam kurumasının gerçekleşmeyeceği yolunda bilgim.Marspiyel de puturlu poliüretan boya kullanımı yoktur . PVC türü malzeme kullanılır ve üstüne de aracın govdesinde gördüğünüz boya atılır. Yani puturu veren boya değil PVC malzemenin kendisidir.
Otomobil boyaları fırın kurumalidir ve genelde 140 derecede 30 dk metal sıcaklığında kurlenirler. Bu kurlenme kimyasal olduğu için araç boyasi fırından çıktıktan 1 gün sonra nasılsa 1 yıl sonra da aynı performanstadir. Taze boya pul pul atar gibi bişi de yok
çok isteriz hocam :000074-medium:Bir otomobilin govdesinde ne tür kaplamalar var, bunlar nasıl uygulanır fonksiyonları nedir görseller le desteklenen bi başlık ister misiniz arkadaşlar? otomobil boyasi ile ilgili sorularınızı da o forum da cevaplamaya çalışırım.
Hocam Merhaba referans kaynak benim otomobil boyalarinin formüllerini bilen Arge sini yapan, üretimi, kalite kontrolü ve binek ticari araç ureticilerinde uygulamasına eşlik eden bir arkadaşınız olarak yazdım bunları. Son kullanıcı olarak aracınızın boyasinda bir şikayetiniz oldu diyelim. Servise gidersiniz eğer servis çözemezse bunu fabrikaya bildirir. Fabrika da müşterinin bu sorununu boyahane kısmına iletir. Eğer o araç üreticisinin boyahane yetkilisi sorunu tanimlayamaz veya çözemezse boyanın tedarikçisi olan bizlere gelir ve sorar biz de yardımcı oluruz. Sorun halledilemedi musteri mahkemeye gitti. Mahkeme bilirkişi atar. Bazen Bilirkişiler de bizden fikir alırlar . Yetkili servis öyle söyleyebilir veya klavuzda yazabilir bilemem. Bunlar üreticinin kendini sağlama almak için yaptıkları şeylerdir.Bizatihi servis yetkililerinin ve kılavuz kitapçığın tespitine göre ilk sene tamamlanmadan boyanın tam kurumasının gerçekleşmeyeceği yolunda bilgim.
Bana kaynak göstererek daha doğrusunu gösterirseniz memnun olurum...
Hele hele bu konuda uzmanlığınız varsa bu daha harika
hatalı olan bilgiyi düzelttiğiniz icin müteşekkir olurum. =)
Hocam açtım konuyu buyrun okuyun aklınıza takılan ne varsa sorun bildiğim kadarıyla yardimci olmaya calisayimçok isteriz hocam :000074-medium:
Yıldızlar topluluğu olacağız bu gidişle...Hocam Merhaba referans kaynak benim otomobil boyalarinin formüllerini bilen Arge sini yapan, üretimi, kalite kontrolü ve binek ticari araç ureticilerinde uygulamasına eşlik eden bir arkadaşınız olarak yazdım bunları. Son kullanıcı olarak aracınızın boyasinda bir şikayetiniz oldu diyelim. Servise gidersiniz eğer servis çözemezse bunu fabrikaya bildirir. Fabrika da müşterinin bu sorununu boyahane kısmına iletir. Eğer o araç üreticisinin boyahane yetkilisi sorunu tanimlayamaz veya çözemezse boyanın tedarikçisi olan bizlere gelir ve sorar biz de yardımcı oluruz. Sorun halledilemedi musteri mahkemeye gitti. Mahkeme bilirkişi atar. Bazen Bilirkişiler de bizden fikir alırlar . Yetkili servis öyle söyleyebilir veya klavuzda yazabilir bilemem. Bunlar üreticinin kendini sağlama almak için yaptıkları şeylerdir.
Lokal boya başlıklı bir konu açmıştım..@silvershadow Estağfurullah hocam. Başka yer olsa zaman harcayıp ayrıca otomobil boyası diye bir başlık açmazdım. Bu forumdaki ortam gayet samimi ve düzeyli. Benim de ufak bir katkı olsun istedim. Selamlar