Golf 7 1.2 tsi araç rektefiye


senol06

Yeni Üye
Katılım
6 Haz 2022
Mesajlar
6
Tepkime puanı
1
Konum
ankara
İsim
şenol
Araç
golf 7
Merhaba arkadaşlar. Golf 1.2 tsi aracım 2000km de 1lt yağ eksiltiyor. Bir iki ustaya gösterdim turboya bakarız ordan değilse sekman atmak gerek motor komple inecek dediler. Aranızda aracı turbodan yağ eksilten yada motor yaptıran oldu mu? tecrübelerinizi paylaşırmısınız
 

Daha farklı konulardaki paylaşımlarımda birkaç defa bahsetmiştim. Ancak konunun yine ilgili olması nedeniyle buraya da ekliyorum. TSI motorlarda hatta geniş anlamda turbo benzinli araçlarda yağ segmanları motor yağınının oksidasyonu ve sonucunda teknik deyimiyle uzun zincirli hidrokarbonların (diğer bir deyişle yağın katılaşan kalıntıları) bu yağ sekmanları arasına doluyor ve yağ segmanlarının gerektiği gibi çalışmasına yani piston inip çıkarken yağı tam anlamıyla silindir cidarından temizleyemiyor. Bunun sonucu yağ tüketimi..hatta yanma odasında kalan fazla miktarda yağ nedeniyle LSPI tetiklemesi zamansız patlama nedeniyle piston kırma olayları..

Oksidasyon bu motorların daha yüksek sıcaklıklarda çalışmasından kaynaklı. Kısacası çok daha çabuk eskiyor. Birde bunların üzerine yanlış kullanım karakteristikleri binince (çok düşük devir kullanım, uzun yol kullanım azlığı, ara ara yeterince sıkıştırmama, devamlı kısa mesafe veya ağırlıklı kısa mesafe kullanıma rağmen 1 yıl/15.000 km yağ değişim aralıkları vs) yukarıdaki bahsettiğim olay meydana gelmekte.

Ekli dosyayı görüntüle 62163
Bu örneğin EA211 kodlu ilk jenerasyon motorlardaki yağ sekman delikleri. Çok kolaylıkla tıkanıyor. Şu an hatırlamıyorum ama çoğu 1.2 TSI'da bu olabilir.


Ekli dosyayı görüntüle 62164
Bu da 1.4 TSI CZCA motor pistonu. Bunlardaki yağ segmanları daha farklı bir dizayn. O yüzden bu araçlarda yağ yakma sorunu daha az gözleniyor. Bu piston 37.000 km'de araca ait. Ne kadar fazla yağ kalıntısı olduğunu görebiliyorsunuz...
Hocam elinize sağlık bilgilendirmeler için. Peki bir şey öğrenmek istiyorum. Bildiğiniz üzere 1.2 tsi lar 8 bin devir max. Manuel bir araçta kaç bin devir aralığında vites atmak daha sağlıklı olacaktır. Ben genel de yüksek vites düşük hız olarak kullanıyorum. Yani 2 bin devir de bi vites atarım. Öğrenmek için soruyorum.
 
Upvote 0

Hocam elinize sağlık bilgilendirmeler için. Peki bir şey öğrenmek istiyorum. Bildiğiniz üzere 1.2 tsi lar 8 bin devir max. Manuel bir araçta kaç bin devir aralığında vites atmak daha sağlıklı olacaktır. Ben genel de yüksek vites düşük hız olarak kullanıyorum. Yani 2 bin devir de bi vites atarım. Öğrenmek için soruyorum.
Rica ederim. Bahsettiğim sürekli şehir içi düşük devir ve sıkıştırmadan kullanım bütün piston segmanlarının yeterince hareket etmemesine (zayıf kompresyon/dekompresyon nedeniyle düşük elastic tensional force) sebep vermekte. Bu sebepten ötürü uzun yol gibi rampa çıkmalı/inmeli ve belli devirlerde uzun süre kullanımlar piston segmanları dolayısıyla motorun daha sağlıklı olmasını sağlıyor. (Uzun yolda kullanılan motorların çok yüksek km'lerde bile sağlıklı kalması bu sebeptendir-bakımı yapılan araçlar için tabi)

Vites değiştirme aralıklarına gelince, bunun sabit bir kuralı yok. Hatırladığım kadarıyla TSI'lar 1400 devirden itibaren maksimum torku verebiliyor. 2000 devirde vites değiştirince 1400 üzerinde kalıyorsanız çok büyük sıkıntı yok. Ancak bu tabii ki düz veya biraz (-) eğimli yollar için olmalı. Kendi kullandığım 1.4 TSI araçta genelde 2500-3000 aralığında değişim yaparım. Vites değişiminden sonra çok gaza basma ihtiyacımın olmadığı durumda 2000 devirde değiştirilir. Ancak hızlanma veya rampa çıkma durumlarında TSI'lar kesinlikle eski nesil dizel gibi 2000 devirin altında çok zorlanmamalı. Bu nacizane benim görüşümdür.
 
Upvote 0
Rica ederim. Bahsettiğim sürekli şehir içi düşük devir ve sıkıştırmadan kullanım bütün piston segmanlarının yeterince hareket etmemesine (zayıf kompresyon/dekompresyon nedeniyle düşük elastic tensional force) sebep vermekte. Bu sebepten ötürü uzun yol gibi rampa çıkmalı/inmeli ve belli devirlerde uzun süre kullanımlar piston segmanları dolayısıyla motorun daha sağlıklı olmasını sağlıyor. (Uzun yolda kullanılan motorların çok yüksek km'lerde bile sağlıklı kalması bu sebeptendir-bakımı yapılan araçlar için tabi)

Vites değiştirme aralıklarına gelince, bunun sabit bir kuralı yok. Hatırladığım kadarıyla TSI'lar 1400 devirden itibaren maksimum torku verebiliyor. 2000 devirde vites değiştirince 1400 üzerinde kalıyorsanız çok büyük sıkıntı yok. Ancak bu tabii ki düz veya biraz (-) eğimli yollar için olmalı. Kendi kullandığım 1.4 TSI araçta genelde 2500-3000 aralığında değişim yaparım. Vites değişiminden sonra çok gaza basma ihtiyacımın olmadığı durumda 2000 devirde değiştirilir. Ancak hızlanma veya rampa çıkma durumlarında TSI'lar kesinlikle eski nesil dizel gibi 2000 devirin altında çok zorlanmamalı. Bu nacizane benim görüşümdür.
Tesekkürler.
 
Upvote 0
Daha farklı konulardaki paylaşımlarımda birkaç defa bahsetmiştim. Ancak konunun yine ilgili olması nedeniyle buraya da ekliyorum. TSI motorlarda hatta geniş anlamda turbo benzinli araçlarda yağ segmanları motor yağınının oksidasyonu ve sonucunda teknik deyimiyle uzun zincirli hidrokarbonların (diğer bir deyişle yağın katılaşan kalıntıları) bu yağ sekmanları arasına doluyor ve yağ segmanlarının gerektiği gibi çalışmasına yani piston inip çıkarken yağı tam anlamıyla silindir cidarından temizleyemiyor. Bunun sonucu yağ tüketimi..hatta yanma odasında kalan fazla miktarda yağ nedeniyle LSPI tetiklemesi zamansız patlama nedeniyle piston kırma olayları..

Oksidasyon bu motorların daha yüksek sıcaklıklarda çalışmasından kaynaklı. Kısacası çok daha çabuk eskiyor. Birde bunların üzerine yanlış kullanım karakteristikleri binince (çok düşük devir kullanım, uzun yol kullanım azlığı, ara ara yeterince sıkıştırmama, devamlı kısa mesafe veya ağırlıklı kısa mesafe kullanıma rağmen 1 yıl/15.000 km yağ değişim aralıkları vs) yukarıdaki bahsettiğim olay meydana gelmekte.

Ekli dosyayı görüntüle 62163
Bu örneğin EA211 kodlu ilk jenerasyon motorlardaki yağ sekman delikleri. Çok kolaylıkla tıkanıyor. Şu an hatırlamıyorum ama çoğu 1.2 TSI'da bu olabilir.


Ekli dosyayı görüntüle 62164
Bu da 1.4 TSI CZCA motor pistonu. Bunlardaki yağ segmanları daha farklı bir dizayn. O yüzden bu araçlarda yağ yakma sorunu daha az gözleniyor. Bu piston 37.000 km'de araca ait. Ne kadar fazla yağ kalıntısı olduğunu görebiliyorsunuz...
Bilgilendirme için teşekkürler elinize sağlık. Bir şey merak ettim bu konuda. Bazıları ilk görselde ki segmanların yeni nesil 110hp olan 1.2 tsi araçlarda kullanılan segmanlar ile değiştiğini ve sorunun çözülebileceğini söylüyor. Ancak kimisi de rektefiyenin zorunlu olduğunu sadece segman değişiminin geçici bir önlem olduğunu asıl önemli olan motorun içine kadar siboplar sibop lastikleri vs inilmesi gerektiğini söylüyor. Yani sadece segman atmak yağ eksiltmenin önüne geçer mi?
 
Upvote 0
Bilgilendirme için teşekkürler elinize sağlık. Bir şey merak ettim bu konuda. Bazıları ilk görselde ki segmanların yeni nesil 110hp olan 1.2 tsi araçlarda kullanılan segmanlar ile değiştiğini ve sorunun çözülebileceğini söylüyor. Ancak kimisi de rektefiyenin zorunlu olduğunu sadece segman değişiminin geçici bir önlem olduğunu asıl önemli olan motorun içine kadar siboplar sibop lastikleri vs inilmesi gerektiğini söylüyor. Yani sadece segman atmak yağ eksiltmenin önüne geçer mi?
Yağ eksiltmenin temel nedeni segmanlardır. Eğer silindir gömleklerinde sıkıntı yoksa problem çözülür.

Diğer yandan motor açılmış üst kapak alınmışken TSI (genel olarak bütün turbo benzin) araçlarda emme sübaplarındaki kurumların temizlenmesi gerekiyorsa değişimleri yapılabilir. Bu yapılmışken sübap lastikleri de değişecektir.

Burda rektefiyeden kasıt nedir? eğer pistonda aşınma ve dolayısıyla gömleklerde çizilme varsa zaten rektefiye diye bilinen piston değişimi ve silindirin yeniden honlanıp vs hazırlanıp toparlanması gerekir. Bu konuda uzman mekanikçiler bilgi verirler zaten.
 
Upvote 0
@theiron1 hocam selamlar işlemleriniz sonuçlandımı tecrübeleriniz nelerdir ? sorun hala devam ediyor mu ?
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt